• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Humalainen kyyditettävänä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rex
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
KAVERIA EI JÄTETÄ !!!!
033102beer_1_prv.gif

Kyllä kyytiin pääsee jos vaan pystyy istuu....
062802moto_prv.gif

Muuten mennään taxilla.
Jos kaveri on pikku hiprakassa se ei pelkääkään mitään.
Ja kyllä sen pyörän saa kallistuu oli se sitten mitenpäin siällä kyydissä
sport05.gif

Mulle on autokoulussa opetettu että se on rikos ottaa känniläinen kyytiin. Ja kyllähän tuon nyt tajuaakin, onhan se riski muillekin jos kaveri huojuu takana ja pyörä venkoilee minne sattuu. Esimerkiksi jos autossa on känniläinen, saa se rauhassa sammua siihen eikä tapahdu mitään. Tuohon että jos känniääliö vetelee vipusista tai rupee rattia kääntelemään, niin eikös se sillon ole sen itsensä teidostama temppu ja vika myös hänen? Ja kun kyydittää on myös riski että kaveri tippuu kyydistä, minkäs siinä teet? Autolla kun lähtee ajamaan on oltava teitoinen että muillakin on turvavyöt paikoillaan, sama tietysti kun ajaa prätkällä, niin pitää olla varma että kaverilla on kypärä kiinni oikealla tavalla. En itse ottaisi missään tapauksessa känniläistä kyytiin.

Kahden kaljan jälkeen ensikertalainenkin on helpompi kyyditettävä,mutta raja on vedettävä viimeistään mäyräkoiraan.
-Kuskin juomistahan oli puhe?
Selvä kyyditettävä helpottaa pyörä löytymistä aamulla,joten emmehän kyyditä känniläisiä?

(sarkasmi on vaikea huumorin laji)
033102beer_1_prv.gif

Teinixinä olin itse monestikkin, siis kyydissä ja kaljapussi sylissä.

Nyttemmin en menis, enkä ottais kyytiin.
baaa.gif
Lapsuudenaikainen kaveri kuoli 16-kesäsenä. Olivat tosin molemmat humalassa, mutta hän ei itse enää halunnut omaa kevariaan ajaa, joten se toinen kaveri tarttui sarviin. Oli tullut oikealta auto "yllättäen" ja kevari meni metsään. Pussillinen kalja(pulloj)a rikkoutui lapsuudenystäväni rintakehään ja hän menehtyi. Kuski vain loukkaantui, mutta taitaa hänellä olla oloja tähän päivään asti. =(

Miun kyydissä on nollatoleranssi, ikänä en suostu ottamaan humaltunutta kyytiin.

edit: 200. viesti
062802jumpie_prv.gif

Miun kyydissä on nollatoleranssi, ikänä en suostu ottamaan humaltunutta kyytiin.
Sorry to break it to you, mutta oisinko kovinkaan monta kertaa ollu sun kyydissä jos oisin ite ollu ajokunnossa.
biggrin.gif

No joo, onhan se nyt vähän eri juttu ottaa krapulainen työkaveri aamulla kyytiin kuin illalla selkeästi juopunut. Hyvä periaate, itellä rajana pari bisseä/siideriä kyytiläiselle.

He heh,
033102bebe_1_prv.gif
ex-muijalle juotin muutaman oluen etelässä kerran, kun ensinmäisessä kunnon kaarteessa kampesi vastaan
crazy.gif
No, matka jatkui huomattavan paljon helpommin
buttrock.gif

Mutta "känniläistä" ken huojuu ja hoippuu ei ota kyytiin.

Sorry to break it to you, mutta oisinko kovinkaan monta kertaa ollu sun kyydissä jos oisin ite ollu ajokunnossa.
biggrin.gif

No joo, onhan se nyt vähän eri juttu ottaa krapulainen työkaveri aamulla kyytiin kuin illalla selkeästi juopunut. Hyvä periaate, itellä rajana pari bisseä/siideriä kyytiläiselle.
Niinpä, krapulainen on ehkä vähän eri =) Tietty väsymystä ja vihaista oloa ja muuta voi aina verrata juopumustilaan, ja täten varmaan krapulaakin, mutta krapulaisena kyydissä on todennäköisesti vaan ehkä vähän heikko olo, väsy ja pahoinvointinen. "Älä sit oksenna mun mopoon!"
biggrin.gif

edit: ja autolla voin känniläisiäkin kuljettaa, mopolla on tää nollatoleranssi.

omg.gif
miksei saman tien asettaisi käsikranaattia lämpiämään moottorin päälle, jotta sitten pakkasaamunakin lähtisi tarvittaessa?? Kyytiin ottaja vaarantaa itsensä, muut ja humalaisen, joten linnaan sellaiset kuuluu..

Tuosta krapulasta tuli mieleeni, -ei käynyt itselle vaan kaverille- kun aikoinaan jostain kokoontumiskokkareilta palaili ja oli oli tietysti mitä 'parhain', niin kuinka ollakaan alkoi vattassa kiertämään todenteolla.. Liikennetilanteen takia ei heppu voinut mitenkään just siinä pysäyttää, ja niinpä joutui ampumaan täyslaidallisen umpikypärän sisään, ehtimättä kunnolla edes visiiriä aukomaan...  
biggrin.gif
No oli se siitä jotenkin hengissä selvinnyt, mutta ei kuulemma kuulunut aivan elämän hienoimpiin huippuhetkiin tuo kypärän putsailu tienposkessa.  
crazy.gif
 Onkos raittiille orkkilaisille käynyt vastaavia?

Toi koko juttu osuu hyvin harmaalle alueelle

- känniläisen kyytiin ottaminen ajoneuvoon ei ole kielletty laissa.

Tilanne monimutkaistuu jos
a) ajat onnettomuuden joka aiheitui jostain mitä humalainen teki (esim. humalainen yritti "leikkisästi" ohjata pyörää)

-> rattijuopumus (+vakavan vamman/kuoleman/vahingon tuottaminen) ja ehkä myös muita seuraamuksia vastuussa olevalle kuljettajalle

b) Humalainen itse joutuu onnettomuuteen (esim. putoaa kyydistä ja loukkaantuu tai kuolee)

-> Kuljettajan vastuu, heitteillejättö tai törkeästä huolimattomuudesta aiheitunut vamma/vahinko/kuolema jne...

Eiköhän riitä että todetaan ettei juovuksissa olevien kyyditseminen ole hyvä idea...

Back