• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda Hornet 600 /900 keskustelu

Deeptone sanoi:
Paljonkos siinä on nyt papereiden mukaan tehoa? olen nähnyt muutaman, joissa teho on merkattu otteeseen 71.5kw :paikallatuulee:
A2-luokka
Moottoripyörät, joiden enimmäisteho on 35 kW, teho/painosuhde enintään 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu ajoneuvosta, jonka teho on yli kaksi kertaa suurempi.

Papereissa 70kw, ei oo muutettu

Mihinkäs kohtaan tohon omaan Hornettiin sais taakse laitettua lankarullat että vois käyttää tota huoltopukkia...??
Kun en keksinyt mitään kohtaa kun ei ole ylimääräisiä reikiäkään mihin rullan kierittäisi...
Ja onko noita rullia erilaisia vai käykö ne mikä vaan??

Kyseessä Hornet 600 -09

Mitenkäs muuten, meneekös 03vm Hornetissa ollut Ixilin äänenvaimennin 00vm hornettiin?
Ku eikös niissä jotain pikkusia muutoksia ole?
Jos joku tietänee paremmin nii voitko kertoa tarkemmni ? :)

nappe74 sanoi:
Mihinkäs kohtaan tohon omaan Hornettiin sais taakse laitettua lankarullat että vois käyttää tota huoltopukkia...??
Kun en keksinyt mitään kohtaa kun ei ole ylimääräisiä reikiäkään mihin rullan kierittäisi...
Ja onko noita rullia erilaisia vai käykö ne mikä vaan??

Kyseessä Hornet 600 -09
Valitettavasti niitä rullia ei taida saada mihinkään kiinni. Mä käytän telineen (Hondan orggisteline) mukana tulleita laattoja, jotka nostaa suoraan haarukan alta. Ihan tukeva tuokin systeemi on kyllä.

Päristin sanoi:
Valitettavasti niitä rullia ei taida saada mihinkään kiinni. Mä käytän telineen (Hondan orggisteline) mukana tulleita laattoja, jotka nostaa suoraan haarukan alta. Ihan tukeva tuokin systeemi on kyllä.

Hmmm... Tarttee varmaan laittaa joku tanko pukin haarojen väliin ja nostaa itsekkin mopoa takahaarukasta... Jääny vaan tuo huoltopukki kuleksimaan vaikka pyörät on vaihtunut, tuo pukki tuli Busan mukana aikoinaan... olishan se kiva ettei se pelkkänä koristeena joutuis tallissa roikkumaan !!

Alexci sanoi:
Mitenkäs muuten, meneekös 03vm Hornetissa ollut Ixilin äänenvaimennin 00vm hornettiin?
Ku eikös niissä jotain pikkusia muutoksia ole?
Jos joku tietänee paremmin nii voitko kertoa tarkemmni ? :)

Ainakin tämä (edullinen) valmistaja listaa Hornetit (600?) -98 - 02 ja sitten 03 - 06 joten eroja taitaa olla, lisäksihän voit katsoa muiden valmistajien soveltuvuuksia.
http://www.dan-moto.com/DM_INT/hornet-600-wholesale-18_19_70.html

Kiinalainen taitaa olla, itse olen tilannut tuolta kaksi settiä omaan Hondaan, GP-stylet ja carbonit, molemmilla kerroilla toimitus oli nopeaa ja kaikki sujui niinkuin pitääkin.
Ekat (GP:t) jäi tulliin ja jouduin maksamaan tullit ja alv it, toiset tuli suoraan kotiovelle (taisin ehkä laittaa ko kauppaan s-postin että merkkaa lähetyksen arvon alhaiseksi.... Hyi mua...

Huhhu :D Paljon tulli velottanut?

Taidan itse tyytyä johonkin Eurooppa alueen kaupan myymään kauppaan, mikä olisi hyvä ja luotettava Eurooppalainen kauppa missä myytäisiin esimerkiksi Hornettiin äänenvaimentiminia ja slipareita

Tulli ja alv oli joitain kymppejä, ei se niin kirvellyt mutta otti oman aikansa kun tulli lähetteli saapumis ilmoitukset jne, lisäksi meni pari päivää että toimittivat paketin lähimpään tullin toimipisteeseen (silloin Hml)
Kyllä tuo Danmoto on ihan luotettava.

Nyt tuli sitten ostettua Micron carbon äänenvaimennin omaan Hornettiin ja nyt on laitettu myös kiinni !

Kyllä nyt on makeet äänet vakiorännin jälkeen !!

Ootteko kuinka itse säädellyt suuttimia tai muuta isommaksi ku ootte änkän vaihtanu?

Pelkkä sliparin vaihto ei yleensä aiheuta muutostarvetta polttoainepuolelle, poikkeuksia toki on ja se laihalla seoksella ajo on myrkkyä moottorille.
Jos kuitenkin haluaa pelata varman päälle niin kannattaa vierailla jarrupenkissä jossa sitten seoksetkin tarkistetaan ja näin saadaan selville oikea säädön tarve (sekä se huima tehon nousu:D)
Suuttimia ei kannata alkaa kairaamaan isommiksi mutu periaatteella, silloin "mennään mettään" ja saatetaan pilata hyvä käynti.

elikkäs aloittelin tällä viikolla hornetin rassaamisen, tällä hetkellä täysin alkuperäisessä kunnossa.

purin jo takaosan ja nyt suunnittelen siihen uutta kilpitelinettä, jos joillakin on tarve 900 hornettiin kilpitelinettä niin täältä voisi niitä saada, olen nimittäin ohutlevy firmassa töissä.

uudet peilit tulee, mini vilkut, vähän uutta putkea ja semmoista pientä sipistystä, muuttaa pyörän ilmettä huomattavasti, laitan kuvia kuhan saan pyörän kasattua.

Nyt tuli tilattua sitten tässä joulun alla "Crash Padsit".
Selailin hetken aikaa Suomalaisista nettikaupoista näitä ja täällä "http://www.dragrace.fi/product_info.php?products_id=6412" näytti olivan edullisimmat.
Onko muilla tämmösiä kiinni hornetissa , ja suojaakohan nämä lommoilta tankissa?
Samalla myös tarttui mukaan tankopainot sillä nekin sitten vähän suojaavat kaatumistilanteessa, tai uskon niin ainakin.
Hyvää Joulua vielä kaikille !

Mulla ainakin on 600:sessa crash padit.
Taitaa enempi suojella koneen kylkiä kaatumistilanteessa vahingoilta.

Kiinnostaako jotakuta muuten ainakin -00 hornetin valokiinnikkeisiin sopiva alienmaski?
Voisin vaihtaa orig. pyöreään etuvaloon, mää kun en tota fighteri-lookkia oikein hypetä.
Tai jos joku tietää että jollain on sellanen tallin kätköissä?
Samalla vois läksiä joku alkuperästä stongaa leveempi ja matalempi malli kiertoon..

Back