• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda CBR 600 F

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^b3ra^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Suzuintruder sanoi:
Eipä löytynyt mistään ohjeita -00 F4 nokkaketjun kiristimen vaihtoon, jos linkki löytyis niin kiitoksia siitä... Samalla olis tarkoitus vaihtaa ilmansuodatin ja öljyt, riittäköhän että löysää tankin pultit, ei kai sitä tarvi kokonaan repiä irti? Eli tankki löysälle ja oikean puolen katteet irti niin onnistuuko kaikki em. toimenpiteet?

Tuossa ohjeet vaihtoon F4i mallissa:

http://cbrforum.com/forum/how-mechanical-40/how-change-your-cctl-pics-116975/

se minkä itse tein toisin, ja suosittelen tekemään on se että ei ronki sitä alempaa ruuvia sieltä rungon läpi vaan:

- hankkii tuon: http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Kiintoavaimet-ja-hylsyt/Raikkavaannin-38-10510/
- avaa ja kiinnittää alemman pultin tuon työkalun avulla kytkinkopan yläosan kohdasta rungon alta (kytkinvaijeri pitää irrottaa )

Ei se kyllä ole sieltä rungon läpikään ongelma, kunhan ostaa vain suosiolla riittävän pienet työkalut siihen EIKÄ YRITÄ TUUSATA. Eli pienimmällä kiinnnityksellä oleva nivel ja jatkovarsi vaikka sitten biltemasta. En muista saiko jopa pienen kuusiokolopalan pitimen menemään läpi siitä reiästä. Ei se kallis ole tämäkään tie.

Kiitoksia ohjeista, tulipa vaihdettua kiristin, öljyt+suodatin+ilmansuodatin, aikaa meni kolme ja puol tuntia lämmityskäytöstä koekäyttöön. Tarvike ilmanputsari ei oikein tahtonu asettua paikalleen mutta lämmittämällä puhaltimella ja voimaa käyttämällä luiskahti lopulta paikoilleen.
Uudessa kiristimessä sormituntumalla noin kaksi kertaa enempi voimaa kuin vanhassa, pyörän alkuperäisessä kiristimessä.
Toivottavasti ei kukaan hajota joissain yhteyksissä mainostetuilla manuaalikiristimillä pyöräänsä, tuo jousivoima on muutamia kiloja noissa automaattikiristimissä, mutta jos m6 tai m8 pultilla (kuten manuaalisessa näyttäs olevan,) rupeaa kirimään edes varovasti niin käytössä helposti useita kymmeniä kiloja..

Minkälainen käyntiääni teillä cebareissa on? Itsellä -99 vuoden 600f, ajettu vähän reilut 38tkm. Uitettu suomeen -08 jolloin mittarissa 31tkm ja risat. Tuolloin vaihdettu huollossa manuaalinen nokkaketjun kiristin, jota kuulemma kiristetty vain kerran. Kone kylmänä pitää pienen pientä naputusta, jota ei kuule kuin tarkalla korvalla. Kun kone lämpenee, naputus loppuu täysin, mutta koneesta kuuluu tuollainen pieni "vinkuminen" kierrättäessä.

Eikös tuollainen pieni "vinkuva" käyntiääni ole näissä koneissa normaali?

f aiheinen kysymys, itse ajelen ainakin vielä yammulla:

olen näynyt viimeisiä cbr 600f vuosimalleja (~2006) joissa ei ole ainakaan näkyvillä etupään säätöjä (esijännitys, vaimennus), eli onko säätöjä jossain vaiheessa karsittu ? vai onko ne etupäässä piilossa putkien yläpäässä olevan tulpan alla ? entäs takapää ?

2005 vuosimallista ja siitä eteenpäin on keulan säädöt poistettu. Takapää ei vissiin ole muuttunut?

Pyörä ollu talvisäilytyksessä puolilämpimässä tilassa ja välillä lämpösemmillä keleillä käytelly, huomasin tuossa että öljypohjan proppu aavistuksen hikoilee tiivisteen välistä,onko tää normaalia??ei kyllä tiputa,tiiä onko kosteutta vai ko ööliä, epäilen kummiskin jälkimmäistä..
mitenkä on kannattaako koittaa kiristellä momentilla?? ja jos näin olikos se nyt parempi tehä lohko lämpimänä vai kylmänä..?

Kiristys lämpöisenä (?) oikeaan momenttiin, jos hikoilu ei lopu niin seuraavassa öljynvaihdossa uusi prikka väliin?

cartmann sanoi:
Minkälainen käyntiääni teillä cebareissa on? Itsellä -99 vuoden 600f, ajettu vähän reilut 38tkm. Uitettu suomeen -08 jolloin mittarissa 31tkm ja risat. Tuolloin vaihdettu huollossa manuaalinen nokkaketjun kiristin, jota kuulemma kiristetty vain kerran. Kone kylmänä pitää pienen pientä naputusta, jota ei kuule kuin tarkalla korvalla. Kun kone lämpenee, naputus loppuu täysin, mutta koneesta kuuluu tuollainen pieni "vinkuminen" kierrättäessä.

Eikös tuollainen pieni "vinkuva" käyntiääni ole näissä koneissa normaali?

mulla ainakaan mitään ennen vinkunu ja tuli laitettua manuaalinen kiristin, hetken hyvä, sitte rupes rallattaan tyhjäkäynnillä ja kierroksilla vinkuun ja sitten oliki vähän isompi remontti edessä... pc-25sesta kylläkin kyse

veikke sanoi:
mulla ainakaan mitään ennen vinkunu ja tuli laitettua manuaalinen kiristin, hetken hyvä, sitte rupes rallattaan tyhjäkäynnillä ja kierroksilla vinkuun ja sitten oliki vähän isompi remontti edessä... pc-25sesta kylläkin kyse

http://www.youtube.com/watch?v=QcaIZGUM0rU

Tuossa lähes identtinen käyntiääni kuin meikällä, eikä youtuben muidenkaan videoiden perusteella ole tuo vinkuva käyntiääni cebareissa harvinainen. Eli tuskin tuolla vinkumisella oli mitään tekemistä sen tulevan koneremontin kanssa? Itsellä vasta 38tkm mittarissa ja 31tkm kohdalla säädetty venat ja vaihdettu tuo manuaalinen kiristin.

Omassa seeprassa ketjunkiristäjä on vaihdettu viimeksi 50tkm ja noin 6 vuotta sitten. Koko tämän 50tkm ajan moottori on vinkunut samalla tavalla kuin linkitetyissä videoissa. Kone ei kuitenkaan rallata yhtään. Uskoisin että pystyn kyllä erottamaan tuon tyypillisen vinkunan ja nokkaketjun rallatuksen helpostikin.

Ja oma seeprani ei todellakaan ole ainoa seepra, jonka olen havainnut vinkuvan.

Rallatusta ei minultakaan kuulu vaikka kuinka tarkasti yritän kuunnella, pienen pientä naputusta kuuluu kylmänä mutta se kuuluu asiaan. Olen aikaisemmin omistanut moottorivehkeitä mopoista minicrossiin ja tieliikennemönkijään, joita on saanut rempata jatkuvasti. Olen siis hieman vainoharhainen kaikkien "erilaisten" äänten suhteen joita koneesta kuuluu, mutta tuo vinkuminen näissä koneissa ilmeisesti on täysin normaalia. :jpstyle:

Onkos kukaan tarkistanu/säätäny itse venttiileiden välyksiä tälläisessä F4i mallissa? Onko kuinkapaljon aikaa vievä homma? :)-

F3 malliin juuri tarkistin ja säädin venat. Hieman kului aikaa opetteluun, joten
sain kokonaisen päivän uppoamaan puuhastelussa. Venat tarkistaa ehkä pariin tuntiin, mutta
pari säätökierrosta niin kyllä se päivä on äkkiä taputeltu.

-tuomas

cartmann sanoi:
http://www.youtube.com/watch?v=QcaIZGUM0rU

Tuossa lähes identtinen käyntiääni kuin meikällä, eikä youtuben muidenkaan videoiden perusteella ole tuo vinkuva käyntiääni cebareissa harvinainen. Eli tuskin tuolla vinkumisella oli mitään tekemistä sen tulevan koneremontin kanssa? Itsellä vasta 38tkm mittarissa ja 31tkm kohdalla säädetty venat ja vaihdettu tuo manuaalinen kiristin.
joo tuo ääni ihan normaalia :)

omasta oli tosiaan nokkaketju jo niin kireellä että ääni tuli siitä ja se kuului selvästi aina kiihdytettäessä ja muutenkin, vois verrata tasaiseen korvien soimiseen :D

Löytyykö pc35:een sivulaukkuja? Vieläpä sellaisia joiden kanssa kyytiläinenkin mahtuu istumaan? Oon yrittänyt etsiä erilaisia malleja ja jotain remmeillä kiinniteltäviä olen netistä löytänyt mutta mietin mahtuuko enää takapenkillä jalat kyytiin. Kokemuksia? Telineen ja laukun saa kyllä ainakin taakse. Nyt kyse siis sivulaukuista.

Hyyry89 sanoi:
Löytyykö pc35:een sivulaukkuja? Vieläpä sellaisia joiden kanssa kyytiläinenkin mahtuu istumaan? Oon yrittänyt etsiä erilaisia malleja ja jotain remmeillä kiinniteltäviä olen netistä löytänyt mutta mietin mahtuuko enää takapenkillä jalat kyytiin. Kokemuksia? Telineen ja laukun saa kyllä ainakin taakse. Nyt kyse siis sivulaukuista.
Ongelmahan ei ole ne sivulaukut itsessään vaan niiden sijoittelu, ja noin vanhaan pyörään ei enää löydy sivulaukkutelineitä mistään. Kunhan vain laukut ovat kunnolla tappien takapuolella ja tarpeeksi matalalla niin eivät ne siinä kyytiläistä haittaa.
Yksi vaihtoehto voisi olla hankkia jonkun muun pyörän telineet ja väsätä itse kiinnitykset niille.

Hyyry89 sanoi:
Löytyykö pc35:een sivulaukkuja? Vieläpä sellaisia joiden kanssa kyytiläinenkin mahtuu istumaan?

Löytyy hyväkuntoiset Givin kangassivulaukut, jotka lähtee sopuhintaan. Käytetty SV650:ssä, uskon että nuo seeppariinkin saa istumaan.
pexa(miukumauku)mbnet(piste)fi

Back