• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda cb600f hornet -99 ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FunkyErdi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
FunkyErdi sanoi:
Tänään kun yritin taas käynnistellä hondaa eikä käynnistynyt. Tämän jälkeen Katsoin onko kaasareiden kohokammioihin tullut bensaa mutta aivan tyhjät olivat. Viittakohan tämä siihen suuntaan että itse bensahanassa on jokin ongelma??:blink::blink:

Jos kaikki kohokammiot oli tyhjät niin hanaan/bensalinjaan/suodattimiin tuo viittaa - tai jos siinä on bensapumppu niin siinäkin voi olla vika.

Sillai vertailukohdaksi, niin mun kahdessa pyörässä jos kaasarit on päässy tyhjäksi, niin xj:n alipaineella toimiva pumpun kanssa alkoi akku jo vähän väsyä startatessa ennen kuin alkoi pikkuhiljaa käymään. Nykyiselläkin saa startata melko kauan että kaasarit täyttyy, keväälläkään ei lähteny ekalla sahaamisella.

Pensapumppuahan tuossa ei ole.
Ja hanakin taitaa olla käsikäyttöinen tuossa vanhassa mallissa. (2005+2006 oli ainakin alipaineella toimiva hana)

Anna kaasareille pensaa suoraan jostakin letku/pulloviritelmästä, nii seleviää jotakin...:orgmp:

Just kattelin -99 shop manuskaa, nii näytti mekaaniselta... on, off, RES.
Jospa vaikka muuttunut -00 tai jotakin??

Baltic sanoi:
Just kattelin -99 shop manuskaa, nii näytti mekaaniselta... on, off, RES.
Jospa vaikka muuttunut -00 tai jotakin??
Mun -97 magnassa luki nuo samat, on, off ja res. Silti siellä oli alipaineella toimiva hana. Se otti letkulla kaasarin kurkulta alipaineen hanaan.

Tuossa ei taida olla sellaista pri asento, kuten joissain vanhoissa on. Siinä asennossa bensa tulee hansta läpi vaikka pyörä ei kävisikään. Noissa on ja res asennoissa ei tule bensaa pyörä sammuneena. Tai ei pitäisi tulla jos kaikki on kunnossa.

Jep jep, tää oli uutta mullekin!
2005 mallissa ei ollu käsikäyttöä ollenkaan, pelkkä alipaine avas hanan.
Mut oli pensamittari, digidigi. Kerran jäin tielle kun loppu... oma syy:grin:

Tänään irrottelin tankin ja Katsoin tarkasti kaikki letkut ja huomasin, että asentaessani uutta alipaineletkua olin vähän väännelyt letkua siten ettei painetta synny eikä bensaakaan näin tule.
Korjasin sen ja bensa alkoi tulemaan taas hanasta ja kaasareiden kohokammiotkin täyttyivät bensasta. Samalla Olin kuitenkin liikutellut vähän bensahanassa olevaa bensaletkua ja vuotaan nyt jonkun verran bensaa.

Yritin kuitenkin käynnistää pyörää jotta näkisin käynnistyisikö se mutta ei vieläkään käynnistynyt. Eihän tuo vähän vuotavan bensaletkua pitäis tätä aiheuttaa.

Katselin samalla akkua ja huomasin sen olevan ostettu 2003. Voisiko olla että akku ei jaksa antaa kipinää vaikka starttimoottoria jaksaa pyörittää.

Äskön tuli vielä testattua startti spraylla eikä lähtenyt hetkeksikään käyntiin. Eikös tuo kerro että tulpissa voisi olla ongelmaa

FunkyErdi sanoi:
Tänään irrottelin tankin ja Katsoin tarkasti kaikki letkut ja huomasin, että asentaessani uutta alipaineletkua olin vähän väännelyt letkua siten ettei painetta synny eikä bensaakaan näin tule.
Korjasin sen ja bensa alkoi tulemaan taas hanasta ja kaasareiden kohokammiotkin täyttyivät bensasta. Samalla Olin kuitenkin liikutellut vähän bensahanassa olevaa bensaletkua ja vuotaan nyt jonkun verran bensaa.

Yritin kuitenkin käynnistää pyörää jotta näkisin käynnistyisikö se mutta ei vieläkään käynnistynyt. Eihän tuo vähän vuotavan bensaletkua pitäis tätä aiheuttaa.

Katselin samalla akkua ja huomasin sen olevan ostettu 2003. Voisiko olla että akku ei jaksa antaa kipinää vaikka starttimoottoria jaksaa pyörittää.

Kyllä, jos akun jännite on liian alhainen, startti pyörittää kuin kahvimylly eikä moottori silti käynnisty. Starttimootori vie kaiken akun tehon eikä jännite ei ylitä sytytysjärjestelmän ns. kynnysjännitettä, joka yleensä n.9,5v.

XJ 900 sanoi:
Kyllä, jos akun jännite on liian alhainen, startti pyörittää kuin kahvimylly eikä moottori silti käynnisty. Starttimootori vie kaiken akun tehon eikä jännite ei ylitä sytytysjärjestelmän ns. kynnysjännitettä, joka yleensä n.9,5v.

Taidan huomenna käydä ostamassa uuden akun ja toivotaan että lähtee käyntiin iloisesti:right::right::right:

Joo, itselläkin tuo vanha horna teki huonolla akulla että tuntui pyörittävän ok, mutta ei käyntiin. Tulpatkin kastuu helposti. Yön yli ja täysakku/apuvirtaa niin eiköhän lähde :cruising:

Tuli ostettua uusi akku ja latasin sen täyteen. Nyt pyörä välillä lupailee mutta ei kuitenkaan käynnisty. Voiko olla että tulpat ovat kastuneet?

Viimeksi muokattu:
Pienen tauon jälkeen yritin uudestaan käynnistellä ja nyt oli jo lähellä käynnistyä. Putki myös välilä paukahteli lujaan ääneen. Toivotaan että uudestaan pienen odottelun jälkeen käynnistyisi ja pääsis kohta jo ajaan:orgmp::orgmp:

Toivotaan ettei tulpat ole kaatuneet :itkupilli:
Nyt kun sulla on kaks akkuu niin lataa kummatkin niin voit siitä ottaa apuvirtaa,jos ei autoa ole mistä ottaa.

Ei lähtenyt käyntiin. laitan Akun uudestaan latautuun ja huomenna uusiyritys. Löytyy jo myös uudet tulpat niin nekin vaihdan jossei huomenna lähde käyntiin

Lähtikin tuo käyntiin ennen tätä ongelmaa kuin hyvin kylmällä kelillä? Tuo töyssyyn ajo ei ilmeisesti ole syyllinen vaan sammumisen aiheutti kiinni ollut bensahana. Nää sun viime vaiheet vaan kuulostaa ihan samalta kuin mulla kun yritin tapella cbr.ää käyntiin. Mun pyörä käyttäytyi aivan samalla tapaa ja ongelma löytyi lopulta kantavista imuventtiileistä. Millon on venttiilivälykset säädetty?

JLä sanoi:
Lähtikin tuo käyntiin ennen tätä ongelmaa kuin hyvin kylmällä kelillä? Tuo töyssyyn ajo ei ilmeisesti ole syyllinen vaan sammumisen aiheutti kiinni ollut bensahana. Nää sun viime vaiheet vaan kuulostaa ihan samalta kuin mulla kun yritin tapella cbr.ää käyntiin. Mun pyörä käyttäytyi aivan samalla tapaa ja ongelma löytyi lopulta kantavista imuventtiileistä. Millon on venttiilivälykset säädetty?

Venttiilinvälykset säädetty 5tkm sitten

Tänään yritin uudestaan käynnistellä mutta ilman tulosta. Huomenna vaihdan uudet tulpat ja jos ei tämäkään saa hondaa käynnistymään taidan vain viedä sen talvisäilytykseen ja saavat talven aikana etsiä vian ja korjauttaa sen, koska itseltäni alkaa ideat jo lopppumaan mikä voisi olla vikana.

Viimeksi muokattu:
Back