Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Myös suullinen ilmoitus on vakuutus kauppaa ja siis pitävä.Maailman raskainta luettavaa on vakuutusyhtiöiden vakuutussäännöt. Moniko niitä viitsii edes lukea? Kannattaisi, sillä niissä kyllä sanotaan mitä vakuutus oikeasti kattaa. Älkää uskoko kaikkea mitä vakuutuksen kauppaaja lupaa, muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä.
Noinhan se on ollut aina, ei muuta kun sanot irti turhat vapaaehtoiset vakuutukset.Vakuutusyhtiön mielestä he eivät ole korvausvelvollisia hirvivahingossa, mikäli hirveen ei osu. No mitä H#%&€TTIÄ sillä vakuutuksella sitten tekee?
Juuri näin!No varmasti vtuttaa tuollainen. Kyseisestä tapahtumasta en tiedä enkä siihen kantaa ota. Yleisesti kuitenkin olisi vakuutusyhtiöille varmaan aika huono homma ruveta korvaamaan "hirveä väistettäessä" tulleita vaurioita pelkästä hirvivakuutuksesta. Jotenkin minulla tulee mieleen, että silloin kaikki ilman todistajia tapahtuneet ulosajot tai kaatumiset olisivat tapahtuneet hirveä väistettäessä...
Taitais olla lyhyempi lista, jos ehdoissa lukisi mitä vakuutus korvaa.Maailman raskainta luettavaa on vakuutusyhtiöiden vakuutussäännöt. Moniko niitä viitsii edes lukea? Kannattaisi, sillä niissä kyllä sanotaan mitä vakuutus oikeasti kattaa. Älkää uskoko kaikkea mitä vakuutuksen kauppaaja lupaa, muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä.
No älä. Mikäs vakuutusyhtiö se saikaan hyvää mainosta kun myrskyvakuutus ei korvannutkaan tuhoja, koska alueella oli ilmatieteenlaitoksen mukaan vain rajuilma... Joutuivat tosin korvaamaan oikeuden päätöksellä, sillä rajuilma ja myrsky ovat suomen kielessä käytännössä sama asia. Ei ne kyllä huvikseen korvaa mitään.sanoi:On tullut PIKKASEN turhan monta esimerkkiä siitä, miten vakuutusyhtiöt kiertää jonku _fakin_ pykälän/termin nojalla korvausvastuunsa.
Kannattaa nauhottaa keskustelut. Tää peli on kieroa.sanoi:Myös suullinen ilmoitus on vakuutus kauppaa ja siis pitävä.![]()
Näinhän se on - sama juttu kotilon kanssa. Pitää pystyä näyttämään että vahinko on aiheutettu muulla tavoin kuin ajoneuvolla. Esim saappaalla, tossulla tai korkkarilla. Jos ovella tai puskurilla niin kyseessä on kolari...vähän offtopic, mutta mulle tuli yllätyksenä ettei ilkivaltavakuutus korvaa jos joku kolhii autolla tai muulla kulkuneuvolla pyöräsi nurin ja pakenee paikalta.
Hyvä tarina, mutta asia on vähän pielessä...Taannoin vakuutusmyyjä kauppasi minulle puhelimessa "pikkukaskoa". Kerroin hänelle, että ei minun kannata sitä ottaa, koska se ei korvaa mitään ja selitin:
Hirvivahinkoa ei korvata, jos ei törmää
tulipaloa ei korvata, jos vahinko aiheutuu ajoneuvosta itsestään
varkautta ei korvata, jos ei ole kaksia avaimia-eli jos hukkaan avaimet tai ne varastetaan.
Myyjä ei uskonut, joten pyysin häntä tarkastamaan itse vakuutusehdot, minkä hän odottaessani tekikin. Tämän jälkeen hän totesi:" Ohhoh, onpa ne todellakin huonot, olit oikeassa. Ei tätä vakuutusta todellakaan kannata ottaa". Että sillälailla.
olen samaa mieltä oma mopottimeni on n.5-6 tonnin arvonenOlen alkanu vakavasti harkita mopon pistämistä osakaskolle. On tullut PIKKASEN turhan monta esimerkkiä siitä, miten vakuutusyhtiöt kiertää jonku _fakin_ pykälän/termin nojalla korvausvastuunsa.![]()
Joo, ja Pohjola korvaa myös hirven väistön, mut se menee vaunuvahinkoon joka on kaskossa. Jos haluat hirvivahinkoon niin hyppää pois kyydistä ennen osumaa, pyörän pitää osua hirveen. Korvaukset pitää vain hakea oikeasta vakuutuskohdasta. Eli jos et osu todistetusti (poliisin, sairaanhoitajan tai vaikka sivullisen) hirveen, se ei ole hirvivahinko vaan menee johonkin muuhun kohtaan. Jos taas käy niin ikävästi että osut hirveen ja jäät eloon, niin se menee hirvivahinkoon.Hyvä tarina, mutta asia on vähän pielessä...Taannoin vakuutusmyyjä kauppasi minulle puhelimessa "pikkukaskoa". Kerroin hänelle, että ei minun kannata sitä ottaa, koska se ei korvaa mitään ja selitin:
Hirvivahinkoa ei korvata, jos ei törmää
tulipaloa ei korvata, jos vahinko aiheutuu ajoneuvosta itsestään
varkautta ei korvata, jos ei ole kaksia avaimia-eli jos hukkaan avaimet tai ne varastetaan.
Myyjä ei uskonut, joten pyysin häntä tarkastamaan itse vakuutusehdot, minkä hän odottaessani tekikin. Tämän jälkeen hän totesi:" Ohhoh, onpa ne todellakin huonot, olit oikeassa. Ei tätä vakuutusta todellakaan kannata ottaa". Että sillälailla.
Eli jos vaikka johdot menee oikkariin ja palaa --> korvataan.
Jos avaimet varastetaan lukkojen takaa --> korvataan.
(Näin Pohjolan vakuutusissa, en tiedä jos on yhtiökohtaisia eroja)
Ei sulla olis mitään faktaa noista väitteistäsi esittää?Hirvi ei näe kohteita jotka liikkuvat sen luonnollisia vihollisia nopeammin, ja hirvi on aina "oikea"kätinen mitä sitten tarkoittaneenkaan, väistääkö aina oikealle?
Tiede 5/2007Ei sulla olis mitään faktaa noista väitteistäsi esittää?Hirvi ei näe kohteita jotka liikkuvat sen luonnollisia vihollisia nopeammin, ja hirvi on aina "oikea"kätinen mitä sitten tarkoittaneenkaan, väistääkö aina oikealle?
Sekavaaväistävät autoa esteen ohi oikealta puolelta – autoilijasta katsoen siis vasemmalta.
Mustaa valkoiselle minä suosittelen, mutta myös toinen keskustelun kuulija riittää.No älä. Mikäs vakuutusyhtiö se saikaan hyvää mainosta kun myrskyvakuutus ei korvannutkaan tuhoja, koska alueella oli ilmatieteenlaitoksen mukaan vain rajuilma... Joutuivat tosin korvaamaan oikeuden päätöksellä, sillä rajuilma ja myrsky ovat suomen kielessä käytännössä sama asia. Ei ne kyllä huvikseen korvaa mitään.sanoi:On tullut PIKKASEN turhan monta esimerkkiä siitä, miten vakuutusyhtiöt kiertää jonku _fakin_ pykälän/termin nojalla korvausvastuunsa.
Kannattaa nauhottaa keskustelut. Tää peli on kieroa.sanoi:Myös suullinen ilmoitus on vakuutus kauppaa ja siis pitävä.![]()
![]()
Väistä oikealta jos hirven rintama suunta on sinuun päin.Sekavaaväistävät autoa esteen ohi oikealta puolelta – autoilijasta katsoen siis vasemmalta.![]()