• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hirvet liikkeellä ja math rules!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja The Legend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Odotetaan muutama tuhatta vuotta, niin hirvet ovat sopeutuneet geneettisesti autokantaan...

Hirvi ajattelee nykyisin: Mä olen Hirvi, metsän suurin eläin, Missä on syötävää? mä meen tosta, mä säikähdän ja juoksen, mikään ei estä mun juoksua, Missä on syötävää? jos jotain sattuu juoksen kovempaa, Missä on syötävää? Mä oon Hirvi, metsän...

Orava ajatellut jo ihan yhtä pitkään: Mä olen Orava, Missä on syötävää? pieni ja vikkelä eläin, Missä on syötävää? mun pitää VAROA KAIKKEA, Missä on syötävää? tien yli menen ennemmin useasti kuin kerran, olen säikky. Mä olen Orava, pie...

Odotetaan muutama tuhatta vuotta, niin hirvet ovat sopeutuneet geneettisesti autokantaan...

Hirvi ajattelee nykyisin: Mä olen Hirvi, metsän suurin eläin, Missä on syötävää? mä meen tosta, mä säikähdän ja juoksen, mikään ei estä mun juoksua, Missä on syötävää? jos jotain sattuu juoksen kovempaa, Missä on syötävää? Mä oon Hirvi, metsän...

Orava ajatellut jo ihan yhtä pitkään: Mä olen Orava, Missä on syötävää? pieni ja vikkelä eläin, Missä on syötävää? mun pitää VAROA KAIKKEA, Missä on syötävää? tien yli menen ennemmin useasti kuin kerran, olen säikky. Mä olen Orava, pie...
Pilkun viilausta evoluutioteorian perusteella...

Hirvet pitää jäädä henkiin aina autokolarin jälkeen, jotta ne pääsee jatkamaan sukua ja siten sopeutumaan. Jos hirven henkiriepu lähtee joka kerta pois kolarin yhteydessä, ei hirvet sopeudu koskaan autohin... Heh...

wink.gif

-M

Hirvet pitää jäädä henkiin aina autokolarin jälkeen, jotta ne pääsee jatkamaan sukua ja siten sopeutumaan. Jos hirven henkiriepu lähtee joka kerta pois kolarin yhteydessä, ei hirvet sopeudu koskaan autohin... Heh...

wink.gif

-M
Nyt on tainnu jäädä läksyt lukematta jossain kohtaa.
Evoluutio ohjaa tätä siten, että ne hirvet, jotka ei luonnostaan yhtään varo autoja, kuolee, eikä jatka sukua. Osalla hirvipopulaatiota on jonkunlainen pelko autoja ja liikenteen ääniä kohtaan, ja ne jää jatkamaan sukua. Seuraavassa vaiheessa samoin, mutta silloin kuolee ne yksilöt, jotka vähän pelkää, mutta joskus kuitenkin uskaltautuu liikenteen sekaan ja sukua jatkaa ne, jotka pelkää enemmän. Näin jatkuu uudelleen ja uudelleen, mutta se on pitkä prosessi, eikä auta meitä jo kortin saaneita, eikä meidän lapsiakaan. Tätä tietysti vähän sotkee sudet, jos niitä alkaa juoksentelemaan täällä hirvisuomessa kovin runsaasti.

Ympäristöön sopeutuminen menee ainakin kahta tietä. Mainitsemaasi luonnollisten ominausuuksien korostumisella alemilla eläimillä ja kasvella, tai samalla menetelmällä, millä kyseenalaistit kirjoitelmani.

Ihmistä ei olisi, ellei yksilöt joilla on kapasiteettia oppia, jos kaikki menisi periaatteen mukaan jossa vain luonnollisten ominaisuuksien korostuminen jalostaisi rotua. Oppiminen on ollut korkeassa asemassa ihmisen jalostumisessa ja valintojen takana. Vain ne joilla oli kapasiteettia oppia työkalujen käyttö ja parempien elinolojen kehittäminen, ovat menneet eteenpäin...

Kertokoon joku biologi asiasta enemän, mutta ihan yksinkertainen juttu tämä ihmisen kehittyminen ei ole ollut. Tietysti joukossamme on niitäkin ihmisiä, joita luonto kokeilee vielä tänä päivänäkin alemmalla älykkyydellä ja siitä huolimatta he saavat jalostaa sukua.

wink.gif

-M

Olen samoilla linjoilla. Olisi todella upea asua sellaisessa maassa, jonka eläinkannasta lehdet kirjoittaisivat haltioituneena ja jonne jokainen maapallon asukas haluaisi tulla ne omin silmin näkemään.

Kuinka moni tästä porukasta on muuten silittänyt hirveä, tai juonut aamukahvia peuran napostellessa heinikkoa aivan lähietäisyydellä? Se on oikeasti hieno hetki ja ennemmin, vaikka talutan moponi hirvivaara-alueen poikki kuin tapan yhtään noista.
bowdown.gif
Wau. Joku oikeasti ajattelee näin. Tämmöinen olisi minun maailmani.
smile_org.gif
Kaunis metsä täynnä kilttejä pehmoisia hyväntahtoisia eläimiä sovussa keskenään on luonnonvastainen.

Luonnolliseen metsään kuuluu myös petoja ja petojen ja saaliseläinten kannat tasapainottuvat automaattisesti.

Jos ihminen ampuu saaliseläimet pois, kuolevat pedot ruuan puutteeseen. Jos ihminen ampuu kantaa säätelevät pedot pois, niin haittaeläimet lisääntyvät kuten kanit Australiassa tai hirvet Suomessa.

Riista on ainoata oikeata luomua. Muu liha on murha.

Kaupasta sain hyvää .30-06 lääkettä hirvelle ja peuralle.

Ympäristöön sopeutuminen menee ainakin kahta tietä. Mainitsemaasi luonnollisten ominausuuksien korostumisella alemilla eläimillä ja kasvella, tai samalla menetelmällä, millä kyseenalaistit kirjoitelmani.

Ihmistä ei olisi, ellei yksilöt joilla on kapasiteettia oppia, jos kaikki menisi periaatteen mukaan jossa vain luonnollisten ominaisuuksien korostuminen jalostaisi rotua. Oppiminen on ollut korkeassa asemassa ihmisen jalostumisessa ja valintojen takana. Vain ne joilla oli kapasiteettia oppia työkalujen käyttö ja parempien elinolojen kehittäminen, ovat menneet eteenpäin...

Kertokoon joku biologi asiasta enemän, mutta ihan yksinkertainen juttu tämä ihmisen kehittyminen ei ole ollut. Tietysti joukossamme on niitäkin ihmisiä, joita luonto kokeilee vielä tänä päivänäkin alemmalla älykkyydellä ja siitä huolimatta he saavat jalostaa sukua.

wink.gif

-M
Jotenkin ymmärsin, että edellisessä kirjoituksessasi, johon vastasin, puhuit hirvistä.
Nyt todistelet asiaa ihmisen kehityksellä. Tietääkseni hirvet eivät vieläkään osaa käyttää työkaluja. Eikä ihmisen kehitystä hirven vastaavaan voine muutenkaan pitää verrannollisena muuten kuin ihmisrodun alkutaipaleella.

Back