Ajelin tuossa torstaina tyttöystävän kanssa Oulua kohti, ja kun tuossa V2-myllyssä on vähänlaisesti kuutioita niin ajelin suosiolla n. 90km/h oikeaa nopeutta satasen alueella. Autot menivät siihen asti ihan järkevästi ohi, kunnes tuli joku ukkeli legendaarisella Volvo 240-farkulla taakse. Ajoi ensin ihan puskuri mun lokasuojassa, ja yllättäen, vaikka vastaan tuli auto, huomasin että tämä oli kiilannut minun rinnalle yrittäen mahtua samalle kaistalle!!!! Volvon keula oli jo mun eturenkaan tasalla kun sain aivoilta käskyn välitettyä varta vasten kehitetyille vastaohjauslihaksille jotka vetäisivät pyörän äkkiä pientareelle. Volvo pääsi ohi eikä vastaantulija ajanut tähän pahki... Turvallista! Väliä ohjaustangolla ja Volvon kyljellä oli 5-10cm. Muistui tuona hetkenä elävänä silmien eteen kun viime kesänä puhuttiin siitä kun motoristi kuoli auton tönäistyä mp:tä ohituksessa. Kiitokseksi taidokkaalle Volvokuskille pyörittelin päätä ja huudatin töötistä kaiken mikä irti lähti, vaikka tuossa tilanteessa olisin mielelläni käyttänyt kunnon rekkatööttiarsenaalia.
Että semmottii. Oli lämpöä +25-30 joten molemmilta uupui ajohousut. Olisi tullut Volvokuskille kalliiksi maksaa kahdelle ihmiselle ihonsiirrot... Mikä ei tietenkään olisi meitä lohduttanut. Vai olisiko ihonsiirto riittänyt, tuollaisessa kolkutellaan helposti taivahan porteille.
EDIT: Lisään selvennyksen myös tänne:
SELVENNYKSIÄ
Ajoin keskellä ajokaistaa, ehkä hiukan vasemmalle painottuen, koska näin että vastaan tulee auto joten minun ei ole syytä antaa tilaa. Normaalisti annan "tilaa", eli käytännössä vihjaan autoilijalle hyvästä ohituspaikasta siirtymällä vähän oikealle, mutta koska vastaan tuli auto, en suinkaan olettanut Volvon pyrkivän ohi kamikazella.
Että semmottii. Oli lämpöä +25-30 joten molemmilta uupui ajohousut. Olisi tullut Volvokuskille kalliiksi maksaa kahdelle ihmiselle ihonsiirrot... Mikä ei tietenkään olisi meitä lohduttanut. Vai olisiko ihonsiirto riittänyt, tuollaisessa kolkutellaan helposti taivahan porteille.
EDIT: Lisään selvennyksen myös tänne:
SELVENNYKSIÄ
Ajoin keskellä ajokaistaa, ehkä hiukan vasemmalle painottuen, koska näin että vastaan tulee auto joten minun ei ole syytä antaa tilaa. Normaalisti annan "tilaa", eli käytännössä vihjaan autoilijalle hyvästä ohituspaikasta siirtymällä vähän oikealle, mutta koska vastaan tuli auto, en suinkaan olettanut Volvon pyrkivän ohi kamikazella.