Mitäs tossa nyt oli niin erikoista? Mies kertoi, että kun ylittää nopeusrajoituksen, niin saa rangaistuksen. Niinhän se kuuluukin olla. Luulen, että tuo on kaikilla tiedossa...Suosionosoituksia Sartrelle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs tossa nyt oli niin erikoista? Mies kertoi, että kun ylittää nopeusrajoituksen, niin saa rangaistuksen. Niinhän se kuuluukin olla. Luulen, että tuo on kaikilla tiedossa...Suosionosoituksia Sartrelle.
Erikoista? Olen kaverin kanssa samaa mieltä.Mitäs tossa nyt oli niin erikoista?Suosionosoituksia Sartrelle.
Juu niin olen minäkin... Tais jutussa vaan hävitä se kuuluisa "punainen lanka".Erikoista? Olen kaverin kanssa samaa mieltä.Mitäs tossa nyt oli niin erikoista?Suosionosoituksia Sartrelle.
Kuinka niin? Minusta Sartre esitti asian selvästi. Ihan asiaa vieläpä.Juu niin olen minäkin... Tais jutussa vaan hävitä se kuuluisa "punainen lanka".Erikoista? Olen kaverin kanssa samaa mieltä.Mitäs tossa nyt oli niin erikoista?Suosionosoituksia Sartrelle.
Meni mikä? Nyt tipuin. Mutta ilmeisesti kommenttini jollain tapaa sekava ja pahoittelen kovasti epäselvyyttäni.Metsään meni. Kritisoitiin _älyttömiä rangaistuksia_.
Uskon, että kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että kun kerran nopeusrajoituksia on ja jos ne ylittää, niin seuraa jonkinlainen rangaistus jos jää kiinni. Niin se pitääkin olla.
Se on vaan eri asia kuin älyttömät rangaistukset. Ei pitäis olla kauheen vaikeeta hahmottaa ero noiden kahden asian välillä?
Kritisoin järjettömän suuria rangaistuksia. Eli sakot ovat euromäärissä tekoon nähden ihan liian korkeita. Lisäksi ajokiellot pienistäkin rikkeistä ovat hemmetin pitkiä; joillain on mennyt toimeentulokin ihan jonkun mitättömän pikkurikkeen takia!Meni mikä? Nyt tipuin. Mutta ilmeisesti kommenttini jollain tapaa sekava ja pahoittelen kovasti epäselvyyttäni.Metsään meni. Kritisoitiin _älyttömiä rangaistuksia_.
Uskon, että kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että kun kerran nopeusrajoituksia on ja jos ne ylittää, niin seuraa jonkinlainen rangaistus jos jää kiinni. Niin se pitääkin olla.
Se on vaan eri asia kuin älyttömät rangaistukset. Ei pitäis olla kauheen vaikeeta hahmottaa ero noiden kahden asian välillä?
Mikäli oikein käsitin, kyse oli ilmiöstä nimeltä liikennesäännöt ja asennoitumisesta kyseiseen ilmiöön, jos tästä ei ollut kyse, pahoittelen kovasti sekaantumistani keskusteluun ja toivon, että tätä lukevat jättävät sen nöyrimpien pahoitteluideni saattelemana lukematta.
Rangaistukset kuuluvat käsittääkseni olennaisena osana liikennesäännöstöä ja itse olen ymmärtänyt, että lakien ja asetusten omaksuminen omaan moraalikäsitykseen vaatii sekä syyn ja seurauksen hyväksymisen. Itse en lähtenyt perustelemaan sakkojen mielekkyyttä, sillä en itse koe asiaa relevantiksi asiassa. Vaikka rangaistuksen suuruus on todennäköisesti muokannut jonkin verran omaa eettistä näkökantaani ylinopeuden hyväksymiseen alitajuisella tasolla, näkisin itse asian kuitenkin lopulta kulminoituvan siihen kysymykseen; voiko liikennesäännöt hyväksyä sellaisenaan omaan moraalifilosofiaansa selkeällä harkitulla tietoisella valinnalla.
Se perustuuko jonkun päätös noudattaa liikennesääntöjä sakkojen suuruuteen, ei asiassa tee mielestäni merkitystä. Se on erillaiseen arvomaailmaan perustuva moraalifilosofia, joka itselleni on pääsääntöisesti vieras ja näin ollen hyvin hankala kommentoitava.
Toisaalta, jos jollakulla on eriävä mielipide rikkeen ja syyn yhteydestä, olisin kovasti kiinnostunut siitä miten kyseiset asiat voidaan moraalisessa mielessä erottaa toisistaan. Onko esimerkiksi eettisesti parempi vaihtoehto ajaa nopeusrajoitusten mukaan, jos sakot ovat pienet? Tai onko ylinopeuden ajaminen jotenkin moraalisesti arvelluttavampaa, jos sakot ovat suuria?
Ongelmahan tässä on siinä, että ylinopeus katsotaan moraalisesti arvelluttavaksi ainoastaan silloin, kun se selkeästi varaantaa sivullisia (jos silloinkaan). Tällaisessa tapauksessa mielestäni, liikennesääntöjen moraalisella pohdinnalla on selkeästi oma paikkansa keskustelussa.
Pitänee jonkun laittaa tuonne äänestys lammas vai kukkahattu?Enemmän lähdetään karkuun kuin aikaisemmin.Täällä on usein pakko kärjistää, kun ei tietyillä "mua v*tut kiinnostaa mitä joku tekee mun kulkuneuvoilla"-henkilöillä tunnu olevan muuta mielessä kuin Orwellin "1984" ja "kovat jätkät tekee mitä lystää".Ai noinko käsitit asia? Olisitkohan nyt "hiukan" mustavalkoinen, vai käsitätkö tahalleen väärin...
------------------------------------
Karkuunkin taidettiin viime kesänä ajella huomattavasti useammin kuin ennen.. Mistäköhän johtuu? Minä tiedän, tiedätkö sinä?
Tiedän, mistä johtuu. Typeryydestä, näyttämisenhalusta, "kovat jätkät tekee mitä tahtoo"-mentaliteetista, piittaamattomuudesta... Sinun mielestäsi varmaan jostain ihan muusta. Miksiköhän valtaosa motoristeista ei kuitenkaan ajele karkuun? Vai onko sinulla (kun tiedät) esittää tilastoa asiasta?
Johtuu tasan tarkkaan ihan suhteettomista rangaistuksista joita annetaan ihan mitättömistä rikkeistä.
SS-upseerin kypäräPitänee jonkun laittaa tuonne äänestys lammas vai kukkahattu?Enemmän lähdetään karkuun kuin aikaisemmin.Täällä on usein pakko kärjistää, kun ei tietyillä "mua v*tut kiinnostaa mitä joku tekee mun kulkuneuvoilla"-henkilöillä tunnu olevan muuta mielessä kuin Orwellin "1984" ja "kovat jätkät tekee mitä lystää".Ai noinko käsitit asia? Olisitkohan nyt "hiukan" mustavalkoinen, vai käsitätkö tahalleen väärin...
------------------------------------
Karkuunkin taidettiin viime kesänä ajella huomattavasti useammin kuin ennen.. Mistäköhän johtuu? Minä tiedän, tiedätkö sinä?
Tiedän, mistä johtuu. Typeryydestä, näyttämisenhalusta, "kovat jätkät tekee mitä tahtoo"-mentaliteetista, piittaamattomuudesta... Sinun mielestäsi varmaan jostain ihan muusta. Miksiköhän valtaosa motoristeista ei kuitenkaan ajele karkuun? Vai onko sinulla (kun tiedät) esittää tilastoa asiasta?
Johtuu tasan tarkkaan ihan suhteettomista rangaistuksista joita annetaan ihan mitättömistä rikkeistä.
Minulle käy molemmat! Yritän nimittäin rikkoa tieliikennelakia vain salaa...
Aika paljon pitää rikkeitä tehdä, jotta kortti lähtee. Ei se enää ole vahinko siinä vaiheessa ja sitten ajetaan älyttömänä pakoon ja valitetaan, kun poliisi provosoi.
Mikä hattu se noille poliisin provosoimille pitäisi antaa?
Tuliko nuo sun tolppasakot m-pyörällä vai autolla? Eihän ne saa kuvia takapuolelta.Kummastakin saamastani "tolppasakosta" olen valittanut, ihan vittuillakseni. Tai siis eihän sieltä sakko tule postissa, vaan se "tunnustuskaavake".Nyt kannattaa kaikkien valittaa jokaisesta sakosta, niin poliisi huomaa, ettei tämä ollutkaan ihan fiksu veto. Työmäärä moninkertaistuu.
Toinen peruttiin ja toisen jouduin maksamaan.. En jaksanu käräjille lähteä, olis ollu kuulemma seuraava askel![]()
Todella paska tapa valvoa liikennettä, se viimeinenkin maalaisjärjen käyttö loppuu..
Miten tuommoinen muka parantaa liikenneturvallisuutta? Ei sitten mitenkään.. Rahasampoahan kytät tuossa pystyttelee.
Autolla...Tuliko nuo sun tolppasakot m-pyörällä vai autolla? Eihän ne saa kuvia takapuolelta.Kummastakin saamastani "tolppasakosta" olen valittanut, ihan vittuillakseni. Tai siis eihän sieltä sakko tule postissa, vaan se "tunnustuskaavake".Nyt kannattaa kaikkien valittaa jokaisesta sakosta, niin poliisi huomaa, ettei tämä ollutkaan ihan fiksu veto. Työmäärä moninkertaistuu.
Toinen peruttiin ja toisen jouduin maksamaan.. En jaksanu käräjille lähteä, olis ollu kuulemma seuraava askel![]()
Todella paska tapa valvoa liikennettä, se viimeinenkin maalaisjärjen käyttö loppuu..
Miten tuommoinen muka parantaa liikenneturvallisuutta? Ei sitten mitenkään.. Rahasampoahan kytät tuossa pystyttelee.
Hahmota meille tyhmille älyttömän ja asiallisen rangaistuksen raja siten, että olemme kaikki siitä samaa mieltäUskon, että kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että kun kerran nopeusrajoituksia on ja jos ne ylittää, niin seuraa jonkinlainen rangaistus jos jää kiinni. Niin se pitääkin olla.
Kaahaaminen on kivaa minunkin mielestäniKaahaaminen on kivaa sekä prätkällä että autolla. Kaahaa sinäkin, niin saat piristystä elämäsi arkeen!![]()
Esimerkiksi 40km/h ylityksestä motarilla tai syrjäisellä maantiellä voi saada ihan hyvin yli 1000e sakon, eikä tartte olla mitkään ihmeelliset tulot edes. Eli pieni kaasunkääntö vaikka ohitustilanteessa tms riittää tuohon. Tuosta samasta hurjan vaarallisesta teosta voi mennä kortti helposti pitkäksikin aikaa hyllylle (hyvä arvaus 6kk), ja samalla toimeentulo. Onhan niitä käynyt.Hahmota meille tyhmille älyttömän ja asiallisen rangaistuksen raja siten, että olemme kaikki siitä samaa mieltäUskon, että kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että kun kerran nopeusrajoituksia on ja jos ne ylittää, niin seuraa jonkinlainen rangaistus jos jää kiinni. Niin se pitääkin olla.
Se on vaan eri asia kuin älyttömät rangaistukset. Ei pitäis olla kauheen vaikeeta hahmottaa ero noiden kahden asian välillä?![]()
Siitähän tässä on kyse...
Ootkos sitten yhtään sen parempi kuin muut kaaharit? Eikös täällä jokainen ole ainakin väittänyt kaahaavansa syrjäisissä paikoissa, siten ettei muut vaarantuisi?Kaahaaminen on kivaa minunkin mielestäniKaahaaminen on kivaa sekä prätkällä että autolla. Kaahaa sinäkin, niin saat piristystä elämäsi arkeen!![]()
![]()
En kumminkaan hae piristystä omaan elämääni vaarantamalla toisten hauskaa elämää. Tai ainakin pääosin pyrin sen muistamaan...
Mieluummin vietän hieman tylsempää elämää kuin tuhoan jonkun viattoman elämän kokonaan. Sitäpaitsi elämää voi piristää muutoinkin![]()
Tuohan on vain oikeudenmukaista, vanha hirveä vääryys korjataan.- hirveällä innolla ollaan ajamassa tasaveroa => suurituloisen veroprosentti romahtaa => valtion verotulot romahtaa => pakko nostaa tasaprosenttia kautta linjan => pienituloinen maksaa selvästi suurempaa %:ia kuin nykyisin
Tässäpä se ongelma onkin. Jos joku tekee "säännön" niin on aina niitä jotka eivät osaa käyttää maalaisjärkeään vaan vetoavat pykäliin. Pykäliin vetoajia on paljon niin kaavamuutosasioissa kuin missä tahansa muussakin asiassa. Toki on hyvä että on selkeät säännöt jotka eivät anna tulkinnanvaraa ja joihin voi aina vedota. Monta kertaa olisi kuitenkin hyvä että asioita tulkittaisiin ns. maalaisjärjellä. Jossain valtionhallinnossa tulkinnanvaraa ei voisi sallia koska silloin voisi virkamieskoneisto korruptoitua mutta liikenteessä näin voisi ihan hyvin olla koska liikennetilanteet on aina yksilöllisiä. Mutta nykyään kun ei tulkinnanvaraa ole lakiin kirjoitettu vetoaa poliisi lakiin ja sakko tulee vaikka olisi miten hyvät olosuhteet ja täysin autio tie.Suomessa nopeusrajoitukset ovat muutenkin tehty aika varovaisella sapluunalla, joissa useasti myös viranomaisten mielestä on pelivaraa vaikkapa hiljaisen liikenteen ja hyvän kelin vallitessa. Olosuhteetkin ratkaisevat!
Täyttä asiaa!Miksi sitten pitäisi hyvissä olosuhteissa ja autiolla tiellä ajaa kovempaa kuin on sallittu? No, syyhän on siinä että pääsee nopeammin perille, ajo ei tunnu niin puuduttavalle, moottoripyörä varsinkin vaatii joskus hieman sallittua kovempaa nopeutta jotta ajaminen olisi nautinnollista. Koska tekniikka sallii hyvissä olosuhteissa jopa kaksinkertaisen nopeuden turvallisuuden vaarantumatta niin on turhauttavaa körötellä tyhjää tietä yksin ja pelätä poliisia. Vain siksi että nopeusrajoitukset on aina asetettu ruuhkaisen liikenteen ja huonojen olosuhteiden mukaan. Muuttuvilla nopeusrajoituksilla voitaisiin sujuvoittaa liikennettä kaikkein parhaiten. Mutta kun niillä ei saa helposti sakkotuloja![]()
Vaan jos joku mainitsee, että mahdollisiin rangaistuksiin voi vaikuttaa omalla ajotyylillään, tai, vielä pahempaa, pitää tahallista liikennesääntöjen rikkomista (mitä poliisia pakeneminenkin lienee on...), vastuuttomuutena, niin ai Ziisus, johan palaa käämi joiltain, otetaan yleistys henkilökohtaisena vittuiluna ja alkaa hyökkäys. Mutta niinhän se on, että jos koira älähtää, niin kalikka on kalahtanut.Mitäs tossa nyt oli niin erikoista? Mies kertoi, että kun ylittää nopeusrajoituksen, niin saa rangaistuksen. Niinhän se kuuluukin olla. Luulen, että tuo on kaikilla tiedossa...Suosionosoituksia Sartrelle.