• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Helsingin tiukentuva kameravalvonta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jusku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ai noinko käsitit asia? Olisitkohan nyt "hiukan" mustavalkoinen, vai käsitätkö tahalleen väärin...
             ------------------------------------
Karkuunkin taidettiin viime kesänä ajella huomattavasti useammin kuin ennen.. Mistäköhän johtuu? Minä tiedän, tiedätkö sinä?
Täällä on usein pakko kärjistää, kun ei tietyillä "mua v*tut kiinnostaa mitä joku tekee mun kulkuneuvoilla"-henkilöillä tunnu olevan muuta mielessä kuin Orwellin "1984" ja "kovat jätkät tekee mitä lystää".
Tiedän, mistä johtuu. Typeryydestä, näyttämisenhalusta, "kovat jätkät tekee mitä tahtoo"-mentaliteetista, piittaamattomuudesta... Sinun mielestäsi varmaan jostain ihan muusta. Miksiköhän valtaosa motoristeista ei kuitenkaan ajele karkuun? Vai onko sinulla (kun tiedät) esittää tilastoa asiasta?
Enemmän lähdetään karkuun kuin aikaisemmin.

Johtuu tasan tarkkaan ihan suhteettomista rangaistuksista joita annetaan ihan mitättömistä rikkeistä.
Niitä tilastoja? Dynokäyrä ei kelpaa. Ja uskaltaisin silti väittää, että omalla ajokäytöksellä pystyy jossain määrin vaikuttamaan asiaan.
Tämän olen kuullut tutulta poliisilta, että enemmän ajellaan karkuun kuin ennen. Eiköhän siitä tule lehteenkin juttua, jos ei ole ollut jo?

Vahinkoja voi käydä itse kullekin. Epähuomiossa, sivullisia vaarantamatta, voi saada vaikka 1000e sakon ja kortin muutamaksi kuukaudeksi hyllylle. Duunikin voi lähteä siinä sitten samalla kun korttia ei ole. Onhan noita käynytkin!

Eihän tuollainen ole missään suhteessa teon vakavuuteen.. Mielestäsi liikennerikkomuksista saadut rangaistukset on järkeviä, vai mitä yrität sanoa?

P.S. Mikä eläin sanoo Bää bää?

Mielestäsi liikennerikkomuksista saadut rangaistukset on järkeviä, vai mitä yrität sanoa?

Henkilökohtaisuuksiin meno on paras tapa aikaansaada järkevää keskustelua.
Jep, puolin ja toisin!

Mun mielestä lammas on kyllä ihan hyvä yleispätevä nimitys kaikille niille, jotka automaattisesti pitävät kaikkia "ylhäältäpäin" säädettyjä rangaistuksia, säädöksiä yms järkevinä ja oikeudenmukaisina.

Mutta että olisin kartalla, niin onko sun mielestä liikennerikkomuksista saatavat rangaistukset järkeviä?

Mitäs posse täällä vaahtoo, eihän motoristeilla oo mitään hätää
cool.gif
Eikös noi tolpat koske lähinnä bilikoita ja tuskin motoristit niillä 100egen "talviautoilla" kauheesti kaahaa.

Sitten saakin olla aika pelimies, jos kehä 1 sisällä lähtee karkuun ja pysyy kanssa siellä! Toivottavasti en tähän tilanteeseen joudu ens keväänä, koska ajelut painottuu sinne aika vahvasti.
cool.gif
Katotaan nyt miten posliinit suhtautuu prätkiin ens keväänä.

Mielestäsi liikennerikkomuksista saadut rangaistukset on järkeviä, vai mitä yrität sanoa?

Jep, puolin ja toisin!
Niinkö? Voisitko ystävällisesti valaista tietämätöntä ja osoittaa sen lauseen, jossa olen verrannut Teitä eläimeen tai muulla tavoin nimitellyt?

Jep, puolin ja toisin!
Niinkö? Voisitko ystävällisesti valaista tietämätöntä ja osoittaa sen lauseen, jossa olen verrannut Teitä eläimeen tai muulla tavoin nimitellyt?
Ei tarvinnu kaukaa ettiä:

sanoi:
Täällä on usein pakko kärjistää, kun ei tietyillä "mua v*tut kiinnostaa mitä joku tekee mun kulkuneuvoilla"-henkilöillä tunnu olevan muuta mielessä kuin Orwellin "1984" ja "kovat jätkät tekee mitä lystää".
Tiedän, mistä johtuu. Typeryydestä, näyttämisenhalusta, "kovat jätkät tekee mitä tahtoo"-mentaliteetista, piittaamattomuudesta...

Ihan samaan tyyliin tuo on hienosti kiertäen osoitettu meikäläiselle kuin mun kysymys, että mitenkäs joku eläin ääntelikään kohdistuu sun mielestä suhun  
wink.gif

Niin, et vielä vastannut siihen kysymykseen?

sanoi:
Mutta että olisin kartalla, niin onko sun mielestä liikennerikkomuksista saatavat rangaistukset järkeviä?

sanoi:
Tiedän, mistä johtuu. Typeryydestä, näyttämisenhalusta, "kovat jätkät tekee mitä tahtoo"-mentaliteetista, piittaamattomuudesta...

Ihan samaan tyyliin tuo on hienosti kiertäen osoitettu meikäläiselle kuin mun kysymys, että mitenkäs joku eläin ääntelikään kohdistuu sun mielestä suhun
Anteeksi suuresti. En tietämättömyyttäni ymmärtänyt, että tarkoititte itseänne puhuessanne karkuunlähtöjen lisääntymisestä ja tästä syystä otitte lausumani henkilökohtaisuutena, miksi se ei todellakaan ollut tarkoitettu, kuvastipahan vain mielipidettäni "kovien jätkien liikennekäyttäytymisestä" Anteeksi vielä kerran, jos kalikka kalahti.
sanoi:
Kerron sitten, kun saan Suomessa rangaistuksen liikennerikkomuksesta. Edelliset sain ylinopeudesta v.1980 ja läpiajokiellon rikkomisesta v. 1982. Ulkomaiden pikavoittoja en ala listaamaan.
Olkaa hyvä, kartta on Teidän.

sanoi:
Kerron sitten, kun saan Suomessa rangaistuksen liikennerikkomuksesta. Edelliset sain ylinopeudesta v.1980 ja läpiajokiellon rikkomisesta v. 1982. Ulkomaiden pikavoittoja en ala listaamaan.
Kirjoittelussasi tuleekin aina välillä esille hiukan etäinen näkökulma.
biggrin.gif

Mun mielestä lammas on kyllä ihan hyvä yleispätevä nimitys kaikille niille, jotka automaattisesti pitävät kaikkia "ylhäältäpäin" säädettyjä rangaistuksia, säädöksiä yms järkevinä ja oikeudenmukaisina.
Näin muuten on; enkä tarkoita ketään henkilökohtaisesti, vaan yleisesti kaikkia tuollaisia nöyriä.
033102bebe_1_prv.gif
Plaa plaa plaa...
033102ass_1_prv.gif

'Mutua' seuraavaksi
wink.gif

Bomber huutelee taas automaattisesti kenellekään tuntemattomana täyttä soopaa ja esittää ihan jotain muuta kuin livenä haluaa esittää saatikka pystyy esittämään...

Ja juu, tämä on osoitettu täysin henkilökohtaisesti mr bomberille
cool.gif

sanoi:
Kirjoittelussasi tuleekin aina välillä esille hiukan etäinen näkökulma.
biggrin.gif
Eiks pieni etäisyys asiaan anna yleensä laajemman näkökulman
wink.gif

Hirveetä. Helsinkiläiset joutuvat ajamaan töihin liikennerajoituksien mukaan... Tähän asti me haja-asutusalueen suomalaiset olemme saaneet maksaa kehäkolmosen sisäpuolisesta kolaritilastoista. Kun 80 talvinopeudet tulivat, niin ensin ne tuli keski-suomeen. Viimeinen ns kaupunkialue missä ne laitettiin voimaan oli Helsinki. Lahden väylää sai vielä pitkää päästellä ruuhkassa ruotsalaistuntumalla 120 km/h kun täälä pohjoisessa körötettiin kolmenkilometrin ajoväleillä kantatiellä 80 km/h. Vuosittain tulee 100 tkm auton mittariin ja kun tästä kotoa lähden, niin sama mihinkä ilmansuuntaan lähden niin alle kolmen kilometrin säteellä on nopeusvalvontapönttö. Niiden kanssa vain pitää oppia elämään.... Tsemppiä tsädiin ja tervetuloa lakia noudattavien tielläliikkujien joukkoon...

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Orggilaisillehan pitäisi asentaa jokaiselle webbikamera, joka pistäisi henkilökohtaiseen vittuiluun sortuvan lärvin kuvan oitis etusivulle ja lähettäisi vielä sakon perään.
Jota ei voisi edes kiistää!

Syvältä perseestä kaikki kamerat!
Paitti mun oma.

062802moto_prv.gif

Orggilaisillehan pitäisi asentaa jokaiselle webbikamera, joka pistäisi henkilökohtaiseen vittuiluun sortuvan lärvin kuvan oitis etusivulle ja lähettäisi vielä sakon perään.
Jota ei voisi edes kiistää!

Syvältä perseestä kaikki kamerat!
Paitti mun oma.

062802moto_prv.gif
Vähän niinkuin samaa mieltä Jimjakin kanssa.Jos lopettaisitte noi henkilökohtaiset sodat ja keskittyisitte aiheisiin?
Nyt paljolti asiakeskustelua häiritse et teil on henkilöön kohdistuvia kaunoja.

Näin muuten on; enkä tarkoita ketään henkilökohtaisesti, vaan yleisesti kaikkia tuollaisia nöyriä.
033102bebe_1_prv.gif
Plaa plaa plaa...
033102ass_1_prv.gif

'Mutua' seuraavaksi
wink.gif

Bomber huutelee taas automaattisesti kenellekään tuntemattomana täyttä soopaa ja esittää ihan jotain muuta kuin livenä haluaa esittää saatikka pystyy esittämään...

Ja juu, tämä on osoitettu täysin henkilökohtaisesti mr bomberille
cool.gif
Minulta löytyy vuosien aikana kasa ylinopeussakkoja sekä prätkällä että autolla ja pari ajokieltoa (joiden aikana en tietenkään ajanut metriäkään millään moottorikäyttöisellä laitteella). Noudatan engelsmannin periaatetta: Practice what you preach. Minun ei tarvitse esittää mitään - kuten eräiden nöyrien, joita en tässä viitsi herrasmiehenä yksilöidä - vaan voin olla aivan oma itseni. Kaahaaminen on kivaa sekä prätkällä että autolla. Kaahaa sinäkin, niin saat piristystä elämäsi arkeen!
033102bebe_1_prv.gif

033102bebe_1_prv.gif
Mikä minua jatkuvasti huvittaa näissä ylinopeuskeskusteluissa, on tuo automaattinen lampaaksi leimaaminen, jos nopeusrajoitusten puolesta alkaa puhumaan.

Minä olen ainakin tehnyt täysin tietoisen päätöksen noudattaa liikennesääntöjä tiettyyn pisteeseen saakka (kyllä, olemassa on myös todella järjettömiä sääntöjä, joiden pilkun tarkka noudattaminen tietyissä olosuhteissa aiheuttaa lähinnä surkuhupaisuutta. Yleensä tämä johtuu lainsäätäjän ajattelemattomuudesta tilanteissa, jossa lakia joudutaan soveltamaan täysin erilaisessa tilanteessa kun alunperin on tarkoitettu vrt. uusitekijänoikeuslaki). Nopeusrajoitusten noudattaminen on kuitenkin mielestäni kaikinpuolin järkevää ja perusteltua toimintaa. Jos asian perusteellinen pohtiminen siis tekee minusta lian päässä astelevan lampaan, ihmettelen tosiaan millaista adjektiivia käytetään kun kyseessä on oikeasti laumasieluinen henkilö, joka ei ole hetkeäkään pohtinut oman moraalikäsityksensä seurauksia?

Samalla logiikallahan minä voisin väittää kaikkia ylinopeutta ajavia massan mielipidettä apinoiviksi lampaiksi, jotka eivät vaan uskalla/osaa tehdä eettistä/moraalista päätöstä olla ajamatta ylinopeutta.

Teurastusta odotellen  
cool.gif

033102bebe_1_prv.gif
Mikä minua jatkuvasti huvittaa näissä ylinopeuskeskusteluissa, on tuo automaattinen lampaaksi leimaaminen, jos nopeusrajoitusten puolesta alkaa puhumaan.

Minä olen ainakin tehnyt täysin tietoisen päätöksen noudattaa liikennesääntöjä tiettyyn pisteeseen saakka (kyllä, olemassa on myös todella järjettömiä sääntöjä, joiden pilkun tarkka noudattaminen tietyissä olosuhteissa aiheuttaa lähinnä surkuhupaisuutta. Yleensä tämä johtuu lainsäätäjän ajattelemattomuudesta tilanteissa, jossa lakia joudutaan soveltamaan täysin erilaisessa tilanteessa kun alunperin on tarkoitettu vrt. uusitekijänoikeuslaki). Nopeusrajoitusten noudattaminen on kuitenkin mielestäni kaikinpuolin järkevää ja perusteltua toimintaa. Jos asian perusteellinen pohtiminen siis tekee minusta lian päässä astelevan lampaan, ihmettelen tosiaan millaista adjektiivia käytetään kun kyseessä on oikeasti laumasieluinen henkilö, joka ei ole hetkeäkään pohtinut oman moraalikäsityksensä seurauksia?

Samalla logiikallahan minä voisin väittää kaikkia ylinopeutta ajavia massan mielipidettä apinoiviksi lampaiksi, jotka eivät vaan uskalla/osaa tehdä eettistä/moraalista päätöstä olla ajamatta ylinopeutta.

Teurastusta odotellen  
cool.gif
Metsään meni. Kritisoitiin _älyttömiä rangaistuksia_.  

Uskon, että kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että kun kerran nopeusrajoituksia on ja jos ne ylittää, niin seuraa jonkinlainen rangaistus jos jää kiinni. Niin se pitääkin olla.

Se on vaan eri asia kuin älyttömät rangaistukset. Ei pitäis olla kauheen vaikeeta hahmottaa ero noiden kahden asian välillä?

Back