Tämän olen kuullut tutulta poliisilta, että enemmän ajellaan karkuun kuin ennen. Eiköhän siitä tule lehteenkin juttua, jos ei ole ollut jo?Niitä tilastoja? Dynokäyrä ei kelpaa. Ja uskaltaisin silti väittää, että omalla ajokäytöksellä pystyy jossain määrin vaikuttamaan asiaan.Enemmän lähdetään karkuun kuin aikaisemmin.Täällä on usein pakko kärjistää, kun ei tietyillä "mua v*tut kiinnostaa mitä joku tekee mun kulkuneuvoilla"-henkilöillä tunnu olevan muuta mielessä kuin Orwellin "1984" ja "kovat jätkät tekee mitä lystää".Ai noinko käsitit asia? Olisitkohan nyt "hiukan" mustavalkoinen, vai käsitätkö tahalleen väärin...
------------------------------------
Karkuunkin taidettiin viime kesänä ajella huomattavasti useammin kuin ennen.. Mistäköhän johtuu? Minä tiedän, tiedätkö sinä?
Tiedän, mistä johtuu. Typeryydestä, näyttämisenhalusta, "kovat jätkät tekee mitä tahtoo"-mentaliteetista, piittaamattomuudesta... Sinun mielestäsi varmaan jostain ihan muusta. Miksiköhän valtaosa motoristeista ei kuitenkaan ajele karkuun? Vai onko sinulla (kun tiedät) esittää tilastoa asiasta?
Johtuu tasan tarkkaan ihan suhteettomista rangaistuksista joita annetaan ihan mitättömistä rikkeistä.
Vahinkoja voi käydä itse kullekin. Epähuomiossa, sivullisia vaarantamatta, voi saada vaikka 1000e sakon ja kortin muutamaksi kuukaudeksi hyllylle. Duunikin voi lähteä siinä sitten samalla kun korttia ei ole. Onhan noita käynytkin!
Eihän tuollainen ole missään suhteessa teon vakavuuteen.. Mielestäsi liikennerikkomuksista saadut rangaistukset on järkeviä, vai mitä yrität sanoa?
P.S. Mikä eläin sanoo Bää bää?