• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hayabusa 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No sehän on fakta, että jos pyörissä on saman verran tehoa ja toinen painaa 40kg vähemmän, niin siinä on selvästi parempi teho/paino-suhde. Ja toki silloin kun täydellä teholla kiihdytytetään, niin se näkyy kiihtyvyydessä. Fysikaalista tosiasiaa on turha kiistää.

Lupauksesi on huomioitu ja olen asiaa miettinytkin. Yksi vaihtoehto olisi tietty se, että annan pyörän Jampalle pakuun kyytiin ja vedät sillä Joensuussa? Itse en tosiaan jaksaisi lähteä reissaamaan koko päiväksi.

Jos tämä olisi ok, niin voisin madaltaa pyörän valmiiksi. Swinginjatkoja en jaksaisi laittaa kiinni. Voi olla hiukka vikuri ajettava kovissa vauhdeissa ja jarrutuksessa matalana/lyhyenä, mutta tuskin mitään vakavaa. Välitykset laittaisin vakio ja +1 eteen. Tuolla pitäisi sen 310km/h ylittyä, mutta 320km/h on siinä ja siinä, taitaa mennä rajoittajaan ennen..
Käy minulle mutta laita nyt välitykset ainakin niin että 330 olisi edes teoriassa mahdollista niin nähdään "totuus"?
smile_org.gif
Valitettavasti pitää mennä näillä välityksillä. Laitoin juuri uudet ketjut ja hyllyssä on 18 piikkinen ratas, jonka voin laittaa kiinni. Uusia ketjuja en viitsi alkaa pidentämään, 18 piikkinen menee vielä varmaan tällä normipituudella (toivottavasti).

Täytyy yrittää saada Jamppa vielä kiinni, että vieläkö suunsoiton jälkeen kelpuuttaa Gixxerin kyytiin  
biggrin.gif
Muistaakseni viime kesänä paikalla oli pitkä ja matala turbo-tonninen joka taisi mennä 315, olisiko ollut nimenomaan +1 eteen välityksellä? Harmi jos vauhti tyssää tuohon, tuon lukeman olen nimittäin ajanut Busalla jo 2006 jolloin takarengas tehoa alle 190hp. Teoreettisiin laskelmiin täytyy aina ottaa mukaan luisto joka on käytännössä omien kokemuksien mukaan 2%-2.5%. Löytyisikö taakse 2-3 piikkiä pienempää takaratasta? Menisi varmasti vakioketjuilla.
Joo, mulla oli 3% luisto mukana tuossa laskelmassa.

Mulle riittää se, että todistetaan myös muilla vapareilla kuin Busalla, olevan mahdollista ylittää helposti 300km/h. Jos menee 315km/h niin hyvä. Sitähän täällä ovat jotkut kovasti mainostaneet, ettei näillä starttimoottoreilla päästä edes yli 300km/h
biggrin.gif
Kaljaakin on siitä ylityksestä luvattu.

Ei siinä tosiaan mitään ihmeellistä ole, jos ajaa vaikka 310-320km/h, kuten olen koko ajan yrittänyt sanoakin. Senpä takia en jaksa koko päivää reissata, että pääsee vetämään jotkut tavanomaiset lukemat..

No sehän on fakta, että jos pyörissä on saman verran tehoa ja toinen painaa 40kg vähemmän, niin siinä on selvästi parempi teho/paino-suhde. Ja toki silloin kun täydellä teholla kiihdytytetään, niin se näkyy kiihtyvyydessä. Fysikaalista tosiasiaa on turha kiistää.

Lupauksesi on huomioitu ja olen asiaa miettinytkin. Yksi vaihtoehto olisi tietty se, että annan pyörän Jampalle pakuun kyytiin ja vedät sillä Joensuussa? Itse en tosiaan jaksaisi lähteä reissaamaan koko päiväksi.

Jos tämä olisi ok, niin voisin madaltaa pyörän valmiiksi. Swinginjatkoja en jaksaisi laittaa kiinni. Voi olla hiukka vikuri ajettava kovissa vauhdeissa ja jarrutuksessa matalana/lyhyenä, mutta tuskin mitään vakavaa. Välitykset laittaisin vakio ja +1 eteen. Tuolla pitäisi sen 310km/h ylittyä, mutta 320km/h on siinä ja siinä, taitaa mennä rajoittajaan ennen..
Käy minulle mutta laita nyt välitykset ainakin niin että 330 olisi edes teoriassa mahdollista niin nähdään "totuus"?
smile_org.gif
Valitettavasti pitää mennä näillä välityksillä. Laitoin juuri uudet ketjut ja hyllyssä on 18 piikkinen ratas, jonka voin laittaa kiinni. Uusia ketjuja en viitsi alkaa pidentämään, 18 piikkinen menee vielä varmaan tällä normipituudella (toivottavasti).

Täytyy yrittää saada Jamppa vielä kiinni, että vieläkö suunsoiton jälkeen kelpuuttaa Gixxerin kyytiin  
biggrin.gif
Muistaakseni viime kesänä paikalla oli pitkä ja matala turbo-tonninen joka taisi mennä 315, olisiko ollut nimenomaan +1 eteen välityksellä? Harmi jos vauhti tyssää tuohon, tuon lukeman olen nimittäin ajanut Busalla jo 2006 jolloin takarengas tehoa alle 190hp. Teoreettisiin laskelmiin täytyy aina ottaa mukaan luisto joka on käytännössä omien kokemuksien mukaan 2%-2.5%. Löytyisikö taakse 2-3 piikkiä pienempää takaratasta? Menisi varmasti vakioketjuilla.

Mulle riittää se, että todistetaan myös muilla vapareilla kuin Busalla, olevan mahdollista ylittää helposti 300km/h. Jos menee 315km/h niin hyvä. Sitähän täällä ovat jotkut kovasti mainostaneet, ettei näillä starttimoottoreilla päästä edes yli 300km/h  
biggrin.gif

Ei siinä tosiaan mitään ihmeellistä ole, jos ajaa vaikka 310-320km/h, kuten olen koko ajan yrittänyt sanoakin. Senpä takia en jaksa koko päivää reissata, että pääsee vetämään jotkut tavanomaiset lukemat..
Mutta entä se 200mph...
tounge.gif

smile_org.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

Mutta entä se 200mph...  
tounge.gif
Se on sitten voi voi jos loppuu välitykset kesken. Ei muuta meikäläisen elämää millään tavalla..

Joillekin kun tuntuu edelleen olevan vaikeaa ymmärtää se, ettei 300km/h ylitys kentällä ole ameriikantemppu. Oli pyörä sitten kilonen tai Busa. Sen takiahan se Gixxeri lähtee Joensuuhun, jos Jamppa sen vielä kyytiin kelpuuttaa. Vielä ei ole vastannut.

Senpä takia en jaksa koko päivää reissata, että pääsee vetämään jotkut tavanomaiset lukemat..
Eikai se nyt niin tavanomaista ole, että ylittää vapari kilosella 300km/h lentokentällä, virallista nopeutta.
No vaparilla Busalla tehty monesti. Ja ihan samoja hevosvoimia ne mittaavat Busan takapyörältä kuin kilosten.. Joten ei se pyörän malli siinä olennaista eroa tee, koska aerodynaamiset ominaisuudetkin ovat hyvin lähellä toisiaan.

Man-saarella vetelevät tosiaan vapareilla kilosilla jopa 320km/h, pomppuisilla kaduilla. Se vasta ihmeellistä onkin  
smile_org.gif

Senpä takia en jaksa koko päivää reissata, että pääsee vetämään jotkut tavanomaiset lukemat..
Eikai se nyt niin tavanomaista ole, että ylittää vapari kilosella 300km/h lentokentällä, virallista nopeutta.
No vaparilla Busalla tehty monesti. Ja ihan samoja hevosvoimia ne mittaavat Busan takapyörältä kuin kilosten.. Joten ei se pyörän malli siinä olennaista eroa tee, koska aerodynaamiset ominaisuudetkin ovat hyvin lähellä toisiaan.

Man-saarella vetelevät tosiaan vapareilla kilosilla jopa 320km/h, pomppuisilla kaduilla. Se vasta ihmeellistä onkin  
smile_org.gif
On ne suoratkin peltojen keskellä melko hulppeita siellä, kapeita ja pomppuisia kylläkin.

Mutta tosiaan busa ei ole kilonen ja tavanomaista ei ole edelleenkään ajaa kentällä yli 300km/h vapari-kilosella. Miksi siis väitit tämän olevan tavanomaista? Eikö se ole nimenomaan päinvastoin.

Se on sitten voi voi jos loppuu välitykset kesken. Ei muuta meikäläisen elämää millään tavalla..

Joillekin kun tuntuu edelleen olevan vaikeaa ymmärtää se, ettei 300km/h ylitys kentällä ole ameriikantemppu. Oli pyörä sitten kilonen tai Busa. Sen takiahan se Gixxeri lähtee Joensuuhun, jos Jamppa sen vielä kyytiin kelpuuttaa. Vielä ei ole vastannut.
Sellainen asia vielä että jos itse et tule paikalle ollenkaan haluan kirjallisena vastuuvapauden pyöräsi moottoririkon varalta. Väärinkäytä sitä en ihan varmasti mutta koska viritysasteeltaan korkeahkosta mekaanisisesta vehkeestä puhutaan en aio alkaa maksajaksi tällaisessa tapauksessa. Kirjallisena jotta tarvittaessa vältytään turhilta oikeussalikäynneiltä...
wink.gif

smile_org.gif
On ne suoratkin peltojen keskellä melko hulppeita siellä, kapeita ja pomppuisia kylläkin.

Mutta tosiaan busa ei ole kilonen ja tavanomaista ei ole edelleenkään ajaa kentällä yli 300km/h vapari-kilosella. Miksi siis väitit tämän olevan tavanomaista? Eikö se ole nimenomaan päinvastoin.
Oletettu tulos on ihan tavanomainen niille tehoille, sitä meinasin.

Vaikka miten perustelette, niin mua ei tuon homman takia vaan huvita lähteä koko päiväksi reissuun. Oli se sitten pyörällä tai pakulla..

Sellainen asia vielä että jos itse et tule paikalle ollenkaan haluan kirjallisena vastuuvapauden pyöräsi moottoririkon varalta. Väärinkäytä sitä en ihan varmasti mutta koska viritysasteeltaan korkeahkosta mekaanisisesta vehkeestä puhutaan en aio alkaa maksajaksi tällaisessa tapauksessa. Kirjallisena jotta tarvittaessa vältytään turhilta oikeussalikäynneiltä...  
wink.gif
Sehän on selvä, jos kone hajoaa, että meikäläisen murheeksi jää. On sillä nyt jo vedetty _lukuisia_ max. vetoja sekä dynossa että kadulla (suljetulla alueella), eli pitäisi kestää ihan ok.

Se on sitten eri asia, jos sen lippaa.. Mutta etköhän sinä todellakin osaa ajaa
smile_org.gif

Kyllä nyt kaipais tylyttjältä tekoja enenpi kuin tätä ikuista teho/paino suhde powerkommander kartta kiksu-50kg ducatipaska mantraa... jos saisi jotain oikeeta näyttöö eikä ikuista kiinaamista ja jahkaamista?

smile_org.gif

Vaikka miten perustelette, niin mua ei tuon homman takia vaan huvita lähteä koko päiväksi reissuun. Oli se sitten pyörällä tai pakulla..
Armeijassa harjoituksissa tuli oletettu ilmahyökkäys ja alias Sampo Karpo paineli suojaan keskelle aukeaa, johon skapparit kiljuivat että mitä helvettiä te siellä makaatte!? Sampo huusi takaisin, että olen oletetun kiven takana piilossa
biggrin.gif
Ja tämä ei ollut tarina vaan fakta.

Oletko sinäkin oletetun tiedon takana piilossa?

smile_org.gif

Armeijassa harjoituksissa tuli oletettu ilmahyökkäys ja alias Sampo Karpo paineli suojaan keskelle aukeaa, johon skapparit kiljuivat että mitä helvettiä te siellä makaatte!? Sampo huusi takaisin, että olen oletetun kiven takana piilossa
biggrin.gif
Ja tämä ei ollut tarina vaan fakta.

Oletko sinäkin oletetun tiedon takana piilossa?
Ei tuo johda mihinkään. Monen tännekin forumille kirjoittelevan kanssa olen ollut monesti samaan aikaan radalla vuosina 2003-2006. Nyt ei vaan yksinkertaisesti huvita tuhlata yhtä kesäpäivää matkustamiseen, muutaman hassun vedon takia, joiden lopputuloksen suunnilleen tietää etukäteen.

Pyörä tulee sinne jos Jamppa sen ottaa kyytiin.

Onhan Typy eräänkin kerran luvannut tulla kentälle, muttei vaan ole näkynyt.

Tässä kohtaa sanoisin, ettei mies ole sanojensa mittainen... Selitelyt jatkuu, mutta jatkukoon.

Tästä voi vetää täydellisen johtopäätöksen, ettei se kilonen Typyn alla riko +300km/h, jonkun toisen alla ehkä.

Onhan Typy eräänkin kerran luvannut tulla kentälle, muttei vaan ole näkynyt.

Tässä kohtaa sanoisin, ettei mies ole sanojensa mittainen... Selitelyt jatkuu, mutta jatkukoon.

Tästä voi vetää täydellisen johtopäätöksen, ettei se kilonen Typyn alla riko +300km/h, jonkun toisen alla ehkä.
Ei onnistu Sarankaan kalastelut
biggrin.gif
300 rikkominen ei nyt ihan niin vaikeaa ole, mitä jotkut luulee/antaa ymmärtää.

Onhan se rikottu huomattavasti tehottomilla ja painavammillakin pyörillä.

Tuollaisen itsestäänselvyyden todistamiseen ei mielestäni kannata koko lauantaipäivää käyttää. Mieluummin istun vaikka terasilla
033102beer_1_prv.gif

Jamppa ei ole vieläkään vastannut, että ottaako pyörän kyytiin. Eikä ole mies vastaillut ajokutsuihinkaan, vaikka välimatkaa ei ole kuin 0.5h.. Lähdenpä taas ajelemaan, lähdettekö Jampan kanssa mukaan?

Todistelut on tehty aikoinaan, ja siitä on shekki seinällä
cool.gif

No kylläpä se nyt on perkuleen tärkeetä kellä on nopein,isoin, kovin...
tounge.gif
..aikuiset lapset kun kinaa..
biggrin.gif
..eikös se enää olekaan tärkeintä että motskarilla on vaan niin perkeleen kiva ajaa kovaa, väliäkö sen jos joku menee ohi...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
.."me ollaan sankareita kaikki, ihan jokainen..."..
tounge.gif

No kylläpä se nyt on perkuleen tärkeetä kellä on nopein,isoin, kovin...
tounge.gif
..aikuiset lapset kun kinaa..
biggrin.gif
..eikös se enää olekaan tärkeintä että motskarilla on vaan niin perkeleen kiva ajaa kovaa, väliäkö sen jos joku menee ohi...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
.."me ollaan sankareita kaikki, ihan jokainen..."..
tounge.gif
Sitä ihmettelen, että jotkut ottaa nähtävästi ihan tosissaan nokkiinsa näistä väännöistä, mutta sehän taas ei ole muilta pois
smile_org.gif

Kivaahan tuo motskarilla ajelu on.. Siitähän tässä on ainakin itselläni kyse.

Eiks toi varttimaili-juttu ole toinen asia vai oliks loparit 402 mätrin päässä +300 km/h?

Ketäs täällä on vetässy purut klyyvariin? Ainakin musta ollu provoa puolin sun toisin mitä tässä sivusta seurannu.

Tänään ei kerkene pöristeleen. Muita hommia.

Sori Tyly etten oo ehtinyt jauhaa skeidaa, saatikka lähtemään ajelemaan. Päivärintaa olen autellut gixun mottien kans ja tänä iltana homma vielä jatkuu.
Hmm.. tarkennan luupaamiani juttuja, kirjoitin näin:

(No niin, selittelyt vaan jatkuu.
Vetoja oot vedelly "jossain" olisi korkea aika näyttää miten vapari Gixu menee kentällä +300 km/h. Onko sinusta siihen Tyly?
Voin avustaa sinua kuljetuksen/matkojen muodossa, ilmaiseksi.
Hmm.. mikäli uskallat lähteä matkaan
Ja mikäli ylität 300 km/h joensuussa saat palkinnoksi six päkin ja jos olet nopeampi kuin mä niin saat mäyriksen paluu matkalle.
Lähdetkö mukaan? Jos et niin olet kyllä vellihousujen vellihousu ) "

Näyttäs nyt vahvasti siltä, että loikit taka vasemmalle heti kun pientä leikkimielistä kisaa olis tarjolla.
Selkeesti havaittavissa mitä tapahtui, pelko iski persuuksiin.

No, hoidatko vakuutukset kuntoon kuljetukseen ja toimitat mopedin tänne? Epäselvyyksien välttämiseksi, sillä koskaan ei voi tietää mitä reissun päällä sattuu.

Tässä tapauksessa kun et lähde itse mukaan (= et ilmeisesti uskalla ajaa edes täysii mopollasi )  niin saat osallistua hiukan kuluihin, polttoaineen muodossa.

Sääli että hylkäsit rehdin leikkimielisen kisan minun kanssa, olen vähintäänkin pettynyt sinuun.

Back