Joo, mulla oli 3% luisto mukana tuossa laskelmassa.Muistaakseni viime kesänä paikalla oli pitkä ja matala turbo-tonninen joka taisi mennä 315, olisiko ollut nimenomaan +1 eteen välityksellä? Harmi jos vauhti tyssää tuohon, tuon lukeman olen nimittäin ajanut Busalla jo 2006 jolloin takarengas tehoa alle 190hp. Teoreettisiin laskelmiin täytyy aina ottaa mukaan luisto joka on käytännössä omien kokemuksien mukaan 2%-2.5%. Löytyisikö taakse 2-3 piikkiä pienempää takaratasta? Menisi varmasti vakioketjuilla.Valitettavasti pitää mennä näillä välityksillä. Laitoin juuri uudet ketjut ja hyllyssä on 18 piikkinen ratas, jonka voin laittaa kiinni. Uusia ketjuja en viitsi alkaa pidentämään, 18 piikkinen menee vielä varmaan tällä normipituudella (toivottavasti).Käy minulle mutta laita nyt välitykset ainakin niin että 330 olisi edes teoriassa mahdollista niin nähdään "totuus"?No sehän on fakta, että jos pyörissä on saman verran tehoa ja toinen painaa 40kg vähemmän, niin siinä on selvästi parempi teho/paino-suhde. Ja toki silloin kun täydellä teholla kiihdytytetään, niin se näkyy kiihtyvyydessä. Fysikaalista tosiasiaa on turha kiistää.
Lupauksesi on huomioitu ja olen asiaa miettinytkin. Yksi vaihtoehto olisi tietty se, että annan pyörän Jampalle pakuun kyytiin ja vedät sillä Joensuussa? Itse en tosiaan jaksaisi lähteä reissaamaan koko päiväksi.
Jos tämä olisi ok, niin voisin madaltaa pyörän valmiiksi. Swinginjatkoja en jaksaisi laittaa kiinni. Voi olla hiukka vikuri ajettava kovissa vauhdeissa ja jarrutuksessa matalana/lyhyenä, mutta tuskin mitään vakavaa. Välitykset laittaisin vakio ja +1 eteen. Tuolla pitäisi sen 310km/h ylittyä, mutta 320km/h on siinä ja siinä, taitaa mennä rajoittajaan ennen..![]()
Täytyy yrittää saada Jamppa vielä kiinni, että vieläkö suunsoiton jälkeen kelpuuttaa Gixxerin kyytiin![]()
Mulle riittää se, että todistetaan myös muilla vapareilla kuin Busalla, olevan mahdollista ylittää helposti 300km/h. Jos menee 315km/h niin hyvä. Sitähän täällä ovat jotkut kovasti mainostaneet, ettei näillä starttimoottoreilla päästä edes yli 300km/h
Ei siinä tosiaan mitään ihmeellistä ole, jos ajaa vaikka 310-320km/h, kuten olen koko ajan yrittänyt sanoakin. Senpä takia en jaksa koko päivää reissata, että pääsee vetämään jotkut tavanomaiset lukemat..