• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hayabusa 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensimmäinen uusi busa bongattu hyrylän liikenneympyrässä josta matka jatkui tuusulanväylälle. Ihan nätti kapistus noin liikkeessäkin ja se perse ei ole ollenkaan niin pahan näköinen kuin aluksi luulin. Sininen oli pyörä väritykseltään. Olitko se sinä?!?  
thumbs-up.gif
Puoli kolmen maissa ajelin tänään siellä päin sinisellä busalla. Olisinkohan ollut minä sitten. Edelläni ajoi joku punasella monsterilla..Huomenna taas ajelee
062802moto_prv.gif

Ensimmäinen uusi busa bongattu hyrylän liikenneympyrässä josta matka jatkui tuusulanväylälle. Ihan nätti kapistus noin liikkeessäkin ja se perse ei ole ollenkaan niin pahan näköinen kuin aluksi luulin. Sininen oli pyörä väritykseltään. Olitko se sinä?!?
thumbs-up.gif
Puoli kolmen maissa ajelin tänään siellä päin sinisellä busalla. Olisinkohan ollut minä sitten. Edelläni ajoi joku punasella monsterilla..Huomenna taas ajelee
062802moto_prv.gif
Olit aika varmasti. Käännyit vanhalle tuusulantielle ja siitä korsontielle. Eikä se ollut monsteri vaan joku Suzukin härpäke. Itse olin kotilolla liikkeellä... Huomenna lähden kyllä itsekin!
thumbs-up.gif

thumbs-up.gif
062802moto_prv.gif
Olit aika varmasti. Käännyit vanhalle tuusulantielle ja siitä korsontielle. Eikä se ollut monsteri vaan joku Suzukin härpäke. Itse olin kotilolla liikkeellä... Huomenna lähden kyllä itsekin!  
thumbs-up.gif
Juu nyt selkis. Sinä kaahasit toyotalla ?

ei saateri, onkohan minunkin sisällä pieni busanisti! alan tykkäämään pyörästä ja erityisesti alavääntö on mukava olemassa oleva asia.

ps. sylettäis ajaa 600ccm

-muut tällä kelillä ajajat, puhdistatteko syylärin äänimerkistä alaspäin, ja miten? ku meinaa kertyä tuota hiekanmujua-

ei saateri, onkohan minunkin sisällä pieni busanisti! alan tykkäämään pyörästä ja erityisesti alavääntö on mukava olemassa oleva asia.

ps. sylettäis ajaa 600ccm

-muut tällä kelillä ajajat, puhdistatteko syylärin äänimerkistä alaspäin,  ja miten? ku meinaa kertyä tuota hiekanmujua-
Piplineä kertyneen paskan päälle ja letkulla vettä syylärin läpi.

Miehet ja naiset jotka ajatte uudella busalla.... tarkkaa raporttia esille minkämoinen laitos on kyseessä...

polte on kova päästä koe ajolle...

Jaa-a näin 200 kilometrin kokemuksella vähä vaikea sanoa,koneessa vääntöä tuntuvasti enemmän verrattuna r1:kköseen,itselle sopivampi ajoasento,vaihdenäyttö plussaa,kartanvaihdoista en tiedä onko se nyt niin hyödyllinen nappi kun A-asennossa se on jatkuvasti kuitenki,joskus jossain ois jääny sellainen asia mieleen että joku ois jarruja haukkunu mutta mielestäni jarrut vaikutti ihan hyviltä.Eipä tuossa yhtäkkiä keksi juuri muuta kun että en vaihtais enää r1:kköseen takas,enkä kyllä mihinkään muuhunkaan pyörään kyllä busa on busa
smile_org.gif
.

Jaa-a näin 200 kilometrin kokemuksella vähä vaikea sanoa,koneessa vääntöä tuntuvasti enemmän verrattuna r1:kköseen,itselle sopivampi ajoasento,vaihdenäyttö plussaa,kartanvaihdoista en tiedä onko se nyt niin hyödyllinen nappi kun A-asennossa se on jatkuvasti kuitenki,joskus jossain ois jääny sellainen asia mieleen että joku ois jarruja haukkunu mutta mielestäni jarrut vaikutti ihan hyviltä.Eipä tuossa yhtäkkiä keksi juuri muuta kun että en vaihtais enää r1:kköseen takas,enkä kyllä mihinkään muuhunkaan pyörään kyllä busa on busa
smile_org.gif
.
Miten vertaisit ajoasentoa tarkemmin... polvikulmat käsien rasitus ja jne.... koe ajolle pääsen vasta kesä heinäkuussa... siis verrattuna...

onko teidän mielestä väärin maksaa 300€ kuukaudessa pätkää jos on BUSA
idea3.gif

smile_org.gif
.
Miten vertaisit ajoasentoa tarkemmin... polvikulmat käsien rasitus ja jne.... koe ajolle pääsen vasta kesä heinäkuussa... siis verrattuna...

onko teidän mielestä väärin maksaa 300€ kuukaudessa pätkää jos on BUSA
idea3.gif
Jos ex rykköseeni vertaan niin ajoasento on paljon parempi, enää ei kädet väsy kaupunki ajossa,maantiestä puhumattakkaan.Mutka pätkällä tosi ketterä,odotin aivan muuta,mutta uskallan väittää pääseväni yhtä kovaa kun rykkösellä(siis aika hiljaa).
Jarrut on hyvät,vaihteisto toimii kuin ajatus,voiman tunne on ihan eri kuin rykkösessä,tuuppaa jo alhaalta ihan perk..sen takakuupankin tarkoitus alkaa selvitä hiljalleen,eihän siinä muuten kyydissä pysy jos ei hanuri jotain vasten toppaa,vaikka vasta 6500rpm kierrättänyt jollain 1/2 kaasulla.
C-kartalla hyvä lämmittää renkaita,rykkönen oli hyvä pyörä,mutta takas en vaihtais näin 500km perusteella,ajoasento,isompi(tilavampi),vääntö,siinä tärkeimmät.
inlove.gif
.suosittelen lämpimästi.

Jos ex rykköseeni vertaan niin ajoasento on paljon parempi, enää ei kädet väsy kaupunki ajossa,maantiestä puhumattakkaan.Mutka pätkällä tosi ketterä,odotin aivan muuta,mutta uskallan väittää pääseväni yhtä kovaa kun rykkösellä(siis aika hiljaa).
Jarrut on hyvät,vaihteisto toimii kuin ajatus,voiman tunne on ihan eri kuin rykkösessä,tuuppaa jo alhaalta ihan perk..sen takakuupankin tarkoitus alkaa selvitä hiljalleen,eihän siinä muuten kyydissä pysy jos ei hanuri jotain vasten toppaa,vaikka vasta 6500rpm kierrättänyt jollain 1/2 kaasulla.
C-kartalla hyvä lämmittää renkaita,rykkönen oli hyvä pyörä,mutta takas en vaihtais näin 500km perusteella,ajoasento,isompi(tilavampi),vääntö,siinä tärkeimmät.
inlove.gif
.suosittelen lämpimästi.[/QUOTE]
Siinähän sitä jo oliki

jos pitäis busalla ajoa odottaa kesä-heinäkuulle niin ei tulis kyllä mitää

nyt peukkuja et viikonlopuksi tulis kelit niin pääsis heittää turun reissun

hmm.... sit oliski jo ekan huollon paikka
idea3.gif

Mulla oli aikaisemmin 99-mallinen busa. Siksi olisi kiinnostavaa kuulla sellaisen henkilön mielipide 2008-mallista, jolla on aikaisemmin ollut vanhempi malli. Onko tuo uusi sitten paljonkin erilaisempi(parempi)?

Olen nyt yhden kesän nakupyörällä ajaneena alkanut taas haikailla katetun pyörän perään ja tuo uusi busa kiinnostaa aika tavalla. Onko mitään ns. lastentauteja ilmaantunut?

Kolme "vanhakoppasta" on ollu, ja nyt on K8. ja ei voi nekatiivista palautetta antaa.. 20 hepaa on tullu lisää ja vääntöö riittävästi myös. Toisen on vaikee sanoo sopiiko se toiselle, käy koeajamassa veikkaan että pidät. Muutamia yksityiskohtia pitää muuttaa.. putket ja penkit ja ....
wink.gif

Voisiko joku uuden Busan omistaja tunnustaa vihdoinkin että on todella pettynyt hankintaansa ja katuu syvästi ostostaan. Pitäisi nimittäin saada paha aivoihin pinttynyt Busa himo tartunta laantumaan ennen kuin pitää lähteä lääkitystä hankkimaan.
Turhan kallis lääkitys ja kuitenkin vaikuttaa vain 1-2 v ja taas iskee uusi pöpö.
omg.gif

Voisiko joku uuden Busan omistaja tunnustaa vihdoinkin että on todella pettynyt hankintaansa ja katuu syvästi ostostaan. Pitäisi nimittäin saada paha aivoihin pinttynyt Busa himo tartunta laantumaan ennen kuin pitää lähteä lääkitystä hankkimaan.
Turhan kallis lääkitys ja kuitenkin vaikuttaa vain 1-2 v ja taas iskee uusi pöpö.
omg.gif
Juu olen äärimmäisen pettynyt äänimaailmaan. Täytyy päristä itsekseen kypärän sisällä että jotakin fiilistä saisi.. Muuten kyllä loistava peli. Tuntuu tuo kulkupuolikin olevan ihan kohtuullisessa kunnossa. 1300 km ajettu ja saa vähän kahvaakin jo enemmän vääntää. Suljetulla alueella testattua kiihtyvyyttä +200 nopeuksissakin voi pitää varsin muikeana
smile_org.gif
Tarakalla viihtyy rouvakin aika hyvin. Suosittelen lämpimästi !

Voisiko joku uuden Busan omistaja tunnustaa vihdoinkin että on todella pettynyt hankintaansa ja katuu syvästi ostostaan.
Mä meinasin jo sanoa katuvani, etten ole aiemmin Busaa ostanut...mut sit mulle tuli mieleen, miltä se aiempi Busa näyttää, niin enpä sit sanokaan mitään  
wink.gif
Sehän on vaan katsojan silmässä. No kerran tuli aloitettua niin mun mielipide on edelleen, keulasta paremman näköinen kun vanha, mutta ............. se perä ei sit osu mun silmään edelleenkään. Tosin paranee h*vetisti kun vaihtaa ne "tehtaan piiput" sirompaan putkistoon.

Back