• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hauskaa se on, mutta hyödyllistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja expat1000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jos harrastaa kurapyöriä ja ajelee montuilla ja/tai metässä niin kyllähän siinä rasva palaa varmasti

Kypärän kun laittaa päähän, niin stressi häipyy...
Ja ohrapirtelön juonti on vähentynyt paljon
biggrin.gif

Ei tästä mitään hyötyä ole...

Ajoin viime kesänä noin 12tkm asiakkailta laskutettavia työajoja moottoripyörällä, siitäkin maksetaan vähemmän kuin autolla ajamisesta verotonta korvausta.

Ajoin lisäksi viime kesänä n. 6tkm työmatka-ajoja moottoripyörällä, joista saan verovähennykset oman ajoneuvon käytön mukaan. Niistäkin saa vähemmän kuin autolla ajosta.

Lisäksi ajoin n.4tkm omia vapaa-ajanajoja, mistä ei ollut kuin kuluja.

Hauskaa se on. Siinä on minulle sen hyödyllisyys.
Pysyy ihminen järjissään, kun on itselle rakas harrastus, jonka voi yhdistää välillä työntekoon ja lisäksi käydä radalla irroittelemassa kunnolla.
Jos pitää harrastusta pelkkänä kuluna niin....
confused_orig.gif
smile_org.gif

Pitäisköhän hankkiutua siitä sitten eroon
biggrin.gif

Jokaisessa harrastuksessa on omat kulunsa, itse en viitti laskea tämän harrastuksen kuluja oman terveyden nimissä
biggrin.gif

Jankataan nyt tätä samaa mitä toisetkin toitottaa, että pääkopalle erittäin hyvää tuuletusta. Itsellä kotona 1 isompi akka ja 3 pienempää akkaa (elokuussa joukkoon liittyy vielä uusi tulokas, kauan kaivattu poju  
buttrock.gif
)  niin kyllä iltasella päivä nollaantuu kun saa ihan itsekseen lähtee pyörällä huristelemaan.

Halpa harrastushan tämä ei ole, mutta kun pyörä on maksussa, niin uskoisin 2000€ riittävän kauteen. Kaverit oli kattomassa lätkää sveitsissä ja polttivat viikon aikana kaiken kaikkiaan melkein saman summan. Niin että onko se nyt sitten paljon ~7-8 kuukauden harratuksesta/vuosi.  
nixweiss.gif

Kai sitä säästääkkin vois yrittää oikein perkeleesti,  mutta kelle? Käärinliinoissakaan kun ei oo taskuja.  
tounge.gif

Jos jotain asiaa on mukava tehdä, en yleensä välitä siitä, onko siitä minulle mitään hyötyä.

Rankan tai veemäisen työpäivän/viikon jälkeen, kun saa vetää ajokamat niskaan, hypätä pyörän selkään, laittaa hyvää musiikkia soimaan ja vaan ajaa jonnekin.
062802moto_prv.gif

Ei päämäärää, ei aikatauluja, ei tavoitteita, vain ja ainoastaan ajoa.

Tänään taas mennään, enää 6.5 tuntia.
cool.gif

Kuinka sinä olet hyötynyt moottoripyöräilystä?

Ensimmäistä kesää moottoripyöräilen ja ainakin seuraavat asiat olen huomannut:

- kaljan juonti vähentynyt roimasti
- ulkona oleminen lisääntynyt
- oppinut pk-seudusta sen, että täällä on makeita maisemia
- kuuppa nollaantuu kun kypärän laittaa päähän

Ehkä vähän kaipaisin sosiaalisuutta eli rohkeutta osallistua noihin kimppa-ajoihin, mutta ehkä niiden aika koittaa joskus.

Ajoin viime kesänä noin 12tkm asiakkailta laskutettavia työajoja moottoripyörällä, siitäkin maksetaan vähemmän kuin autolla ajamisesta verotonta korvausta.

Ajoin lisäksi viime kesänä n. 6tkm työmatka-ajoja moottoripyörällä, joista saan verovähennykset oman ajoneuvon käytön mukaan. Niistäkin saa vähemmän kuin autolla ajosta.

Pysyy ihminen järjissään, kun on itselle rakas harrastus, jonka voi yhdistää välillä työntekoon ja lisäksi käydä radalla irroittelemassa kunnolla.
confused_orig.gif
smile_org.gif

biggrin.gif

Jokaisessa harrastuksessa on omat kulunsa, itse en viitti laskea tämän harrastuksen kuluja oman terveyden nimissä
biggrin.gif
näinpä
smile_org.gif

Joku viisas joskus sanoi:
"Aika, jonka hukkaamisesta nautit, ei ole hukattua aikaa."

Tähän yhdyn!
smile_org.gif

Tuli oltua aika kujalla varmaan kolmisen vuotta
sad_orig.gif
Mutta nyt kun sai viimeinkin ostettua mopon itselleen, ei oo pulloon tartuttu n. kolmeen kuukauteen
062802jumpie_prv.gif
Rahaa jää viimeinkin tilille vaikka pyörään tulee laitettua paljon rahaa,mutta ei niin paljoa kuin viinaan. Muija on paljon tyytyväisempi ja minä olen paljon tyytyväisempi ja onnellisempi. Moottoripyöräily on harrastus ja elämäntapa mistä tulen saamaan hyvää sisältöä koko loppu elämäkseni.

Juominen aina mystisesti vähenee keväällä, ja jatkuu aina sinne lokakuuhun... Pakko siitä jotain hyötyä on olla!!
smile_org.gif

Ja tosissaan, on se kans mielenterveydellisesti rauhoittavaa ja mukavaa (sikäli mikäli ei osu liikaa noita törttöilijöitä vastaan). Siinä tapaukses voi meinaa tulla pari stressi piikkii!!

MP-lähettikoulutus ( ajotaitoihin )
Tyttöystävä (en kyllä tiiä oonko tosta hyötyny )
omg.gif

Saa mahtavia mieleenpainuvia muistoja kokemuksista joita autolla matkatessa ei niinkään syntyisi.

Ilman tätä harrastusta olisi hissi juuttunut huomattavasti alemmaksi kuin mitä nyt on.

Täysraittius, ei voi ryypätä että pystyy vähät rahat laittamaan bensaan ja huoltoihin.

Rautaperseajoista ja ylipäänsä pitkänmatkanajosta innostuneena on pakko vähän koittaa katsoa elintapoja ja yleiskuntoa että jaksaa edes jotenkin painella menemään.

Hyvä rentoutumisen aihe. Löytänyt paljon uusia paikkoja, mihin ei auton kanssa tulisi lähdettyä. Ja se, että istun tuhat kertaa mieluummin satulassa, kuin penkillä, kun pitkälle mennään.
smile_org.gif

Uusia tuttavuuksia, pääntuuletusta, näkee tututkin maisemat uusin silmin pyörän selässä, työmatkat onkuin leikkiä vaan..
siis sitä rahan kulutustahan ei lasketa, tämähän on harrastus muiden joukossa??!!

confused_orig.gif
smile_org.gif

biggrin.gif

Jokaisessa harrastuksessa on  omat kulunsa, itse en viitti laskea tämän harrastuksen kuluja oman terveyden nimissä
biggrin.gif
näinpä
smile_org.gif
Kommentoitteko minulle nämä?

Jos ne olivat minulle, niin osasitte lukea viestini perusteellisesti väärin.

Vaikka moottoripyörällä ajo onkin kalliimpaa kuin autolla, vaikka siitä maksetaankin vähemmän, niin ajan sillä silti.
Koska se on hauskaa. Ajan myös vapaa-ajallani, niin kuin me kaikki muutkin. Vain nauttiakseni elämästäni.

Tarkennan kantaani: Työnantajani haluaa maksaa minulle palkkaa ja verotonta kilometrikorvausta mootoripyöräilystä, tämä sopii hyvin minulle. Olkoon vaikka korvaus pienempi kuin kotilolla. Ei haittaa pätkän vertaa.

Eli en suostu vaihtamaan lajia...

Back