• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hauskaa se on, mutta hyödyllistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja expat1000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pään kunnossapitoharrastus. Minä olen tyytyväinen=kotona muutkin kärsii vähemmän
tounge.gif

Työmatkoja tietysti jonkun verran, mutta se on sivuseikka, pelkkää huvia varten on ostettu, ja hyvin hoitaa virkansa!

No kyl mul menee tonne hikijumpan puolelle kans!
aina pallit märkänä ajellessa! vai oisko se vahinko sattunu?
crazy.gif

sad_orig.gif
smile_org.gif
biggrin.gif
tounge.gif
talktohand.gif

No on toi aikas hyvä pään tyhjentäjä! eile ku ajoin talon ympäri, mopon lähtö valmiiks aamuks. mammaki sano tais helpottaa, ku naama o ku naantalin aurinko!
Sit o tietenki toi oluen litkiminen vähentyny! (mukamas)
033102beer_1_prv.gif

Kyllä se on sellaista touhua että oksat pois ja pala latvaa. Ei mikään harrastus ole minulle rakkaampaa. Hyötyä siitä ei juurikaan ole, paitsi tuo edellä mainittu.

Ja siihen kuuluu olennaisena osana myös tallissa puuhailu.

Ajoin lisäksi viime kesänä n. 6tkm työmatka-ajoja moottoripyörällä, joista saan verovähennykset oman ajoneuvon käytön mukaan. Niistäkin saa vähemmän kuin autolla ajosta.
Tämä on todella typerä juttu, jota usein ihmetellyt. Millä perusteella verovähennys työmatkoista on mp:llä pienempi? Kilometrikulut on kuitenkin sillä kovemmat... Ja kuka laittaa veroilmoon kulkevansa mp:llä kun autosta irtoaa paremmat vähennykset... ?
lookaround_orig.gif
Ihmettelen minäkin, että millä ihmeen perusteella.

Kysyt: "Kuka laittaa veroilmoon mp:n mukaa?"
Vastaan: rehellinen tai veropetoksesta kiinnijäämistä pelkäävä. Itse teen sen molemmista syistä.

Kateus on kummallinen laji ihmiskunnassa.
Mitä ihmellisimpiä asioita on nähnyt ja kokenut kadehdittavan. Kateudella on myös outoja vaikutuksia ihmisiin. Ikävimmillään kateuden vaikutuksilla ei ihminen pyri kehittämään itseään, vaan tekemään haittaa kateuden kohteelle.

Tässä tapauksessa ennen pitkää löytyisi ihminen, joka tekisi verottajalle ilmoituksen väärin perustein tehdyistä matkalaskuista sekä verovähennyksistä, jos sille antaisi aihetta. Ajopäiväkirja on joka tapauksessa pakko olla, täyttää ja arkistoida huolella.

No, meni aika OT. Sorry.

Mutta loppuun taas otsikkoon liittyvä kommentti:
ajan koska se on parasta mahdolista työvirettä ylläpitävää toimintaa minulle. 20.5. Alastarolta alkaa ratakausi.  
062802jumpie_prv.gif

Ei tarvitse miettiä säästö-/sijoituskohteita.. Harrastus vie tehokkaasti löysää rahaa.. Jos sitä joskus on enemmälti käytössä, niin mielessä alkaa vilahdella uusi pyörä jne..
biggrin.gif

Kurapyörän ostamisen jälkeen olen hahmottanut aiemmin muka tuttuja alueita aivan uudella tavalla. Jopa alue jossa olin vaeltanut on nyt aivan toisen oloinen.

Mekaanisten ja (auto-/mp-)sähköisten laitteiden kunnossapito-osaaminen on parantunut.

Matkapyörän hankkimisen jälkeen on löytynyt uusi tapa viettää vaimon kanssa laatuaikaa. (Hyöty... no, plussaa kuitenkin.)

Työyhteyksissä on monta kertaa jää sulanut kun on päristellyt paikalle.

Nurkkiin on kertynyt kenttäkelpoisia varusteita myös muihin sää-/kolhualttiisiin touhuihin.

---

Syy mopoiluun on toki sama kuin näyttäisi olevan muillakin. Kivaa ja huoltaa päätä.

Back