• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hassuja tapauksia pyörän päällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratchet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä pitkän harmaan talven kun kaikki odotellaan seuraavaa kesää ja huokaillaan ajokelien perään, niin voitaisi hieman piristää toisiamme kertomalla jotain hauskoja sattumia mitä on pyöräillessä tapahtunut.  
wink.gif

Itsellä ei valitettavasti vielä ole kerinnyt kertymään, kun ajokokemus jäänyt vielä niin lyhyeksi kortin myöhäisen hankinnan takia, mutta varmasti täältä löytyy ihmisiä keillä olisi joku hauska tapahtuma / sattuma mitä pyöräillessä tapahtunut - jonka voisi jakaa meidän muiden kanssa  
biggrin.gif
liittyi ne sitten matkustamiseen, muuten vaan huristellessa nähnyt, kuullut / tai ihan mitä tahansa

062802jumpie_prv.gif
Tarinoita!  
033102beer_1_prv.gif

Tämä nyt ei suoranaisesti liity pyöräilyyn mutta pyörään senkin edesta. Reilun kahden vuoden odottamisen jälkeen Sveitsin hallinto-oikeus ratkaisi jutun minun eduksi kuukausi sitten ja palautti poliisin vuonna 2007 takavarikoiman moottoripyörän
062802jumpie_prv.gif

Mopo kotiutuukin sitten ensi viikolla takaisin koto suomeen
062802moto_prv.gif

Tämä nyt ei suoranaisesti liity pyöräilyyn mutta pyörään senkin edesta. Reilun kahden vuoden odottamisen jälkeen Sveitsin hallinto-oikeus ratkaisi jutun minun eduksi kuukausi sitten ja palautti poliisin vuonna 2007 takavarikoiman moottoripyörän  
062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif
Siinä meneekin sitten toiset pari vuotta, että juustonhaju lähtee pyörästä..
Palauttavatko Suomeen asti vai oliko itse haettava kyttiksen pihalta ja järjestettävä kuljetus?

Palauttavatko Suomeen asti vai oliko itse haettava kyttiksen pihalta ja järjestettävä kuljetus?
Paskat mitään palauta kun itse pitää se tänne järkätä. Ja kun on vielä muumama vuosi ajokieltoa niin ei voinu itsekkään pakulla niitä hakea. On sen verta miehekäs uhkasakko jos tulee siellä ajettua että siinä on normi jampan vuosiansio melkein pelkässä sakossa  
biggrin.gif

EDIT: niin ja olinhan mie siellä 1. luokan rikollinen että kyllä sieltä penaltia tuli muodossa jos toisessa mutta takavarikko oli aiheeton vaikka koittivatkin saada mopoa romutettavaksi

Tiedättehän ne pikku jepet jotka näyttää aina käsimerkein että "käännä hanaa". Sitten kun pikkuisen parkaisee niin hymy leviä poikien naamalle.

Kerran taisin parkaista pikkuisen liikaa kun pojat säikähti niin että veti kävelyvauhdista nurin pyörillään.
biggrin.gif

Paskat mitään palauta kun itse pitää se tänne järkätä. Ja kun on vielä muumama vuosi ajokieltoa niin ei voinu itsekkään pakulla niitä hakea. On sen verta miehekäs uhkasakko jos tulee siellä ajettua että siinä on normi jampan vuosiansio melkein pelkässä sakossa  
biggrin.gif

EDIT: niin ja olinhan mie siellä 1. luokan rikollinen että kyllä sieltä penaltia tuli muodossa jos toisessa mutta takavarikko oli aiheeton vaikka koittivatkin saada mopoa romutettavaksi
Mitä helvettiä sää siellä oikein sitte teit, että tuommoset sanktiot sait??
omg.gif

rupee väkisin hihityttään jonkun kirjoittama tapahtuma kun hän testaili jotain enskaa ja ajeli hitsimaski päässä.
jossain kohti sitten hitsimaski tippu naaman eteen ja lukittu siihen
062802jumpie_prv.gif

ja mentiin ojan pohjia pitkin jonkun matkaa kai
baaa.gif

en löydä oliko tällä foorumilla tuo juttu, mutta vieläkin naurattaa kun mieleen tulee
sport05.gif

Tässä erään kerran ajelin 12R:llä Kallion suunnalla ja pysähdyin sitten liikennevaloihin suojatien eteen. Tietä oli ylittämässä hyvinkin yli 80 vuotias mummeli kumaraselkäisenä ja keppinsä kanssa. Köpötteli siitä editseni, mutta kääntyi sitten takas ja huusi jotain. No ajattelin, että mitähän pahaa olin mahtanut tehdä ja availin visiiriä ja huusin takas: "Että mitä?!" Mummeli köpötteli viereeni ja sanoi: "On teillä hieno lentokone". Repesin nauramaan ja kiitin.

biggrin.gif

... Onnittelut pyörän takaisinsaannista! Oliko toi saamasi ajokielto vain Sveitsin sisäinen vai ihan yleiseurooppalainen???

Kaadoin aikoinaan Suiza GT550:sen huoltoaseman pihaan mittarin viereen, tiedä vieläkään mit vit siinä tapahtui... olisko vaan ollu niin hyytynyt ettei muistanut laittaa jalkoja alas tapeilta :/

Pentuna moposta korkkasi tulpan kierteet, "wiiiii... plop... flof-flof-flof-flof..."

Kaverin CB125T paloi nätisti Mäntsälän keskustassa, jostain tankin saumasta valutti gasoa koneen päälle = instant nuotio ja hurraava yleisö.
Kärähtänyt Twini hinattiin Kotarilla tallille, poliisit pysäyttämään ja kysymään E-korttia... vitn nilkit
biggrin.gif

Ajoporukan letka-ajoissa "road captain" vastaa ryhmäajamisesta, turvallisuudesta, käytännössä määrää miten toimitaan liikenteessä sekä pitää huolen siitä että pyörät tankataan tarpeeksi usein.
Paitsi meillä, muilla riitti gaso hyvinkin mutta kapun chopperin tankki tyhjeni kesken matkan
biggrin.gif

Ajelin GSX.llä Sotkamosta Helsinkiin ja pysähdyin Kuopion torilla. Pikku poika katseli kun tein lähtöä. Sitten se koputti olkapäähän ja sanoi: "lähe niin että ruopasoo".

Se on hauskaa kun pikkupojat kääntävät ilmassa "kahvaa", kun ajaa ohi. Haluaisivat ilmeisesti lisää vauhtia tai ääntä? Tulee oma nuoruus mieleen kun oltiin porukalla kylänraitilla ihmettelemässä ja arvioimassa ohiajavia autoja ja pyöriä.

Edellisestä tuli mieleen kun kerran pikkupojat oli tielaidassa näyttämässä "lisää kaasua" käsimerkkiä niin kytkin pohjassa annoin tehoputkella varustetun gsx-r:n laulaa. Toinen pojista säikähti niin että otti kaveristaan halausotteen välittömästi.

biggrin.gif

Muistakin tämän casen, hyvä että jonkinlaiseen järkevään(?) lopputulemaan viimein päätyivät. Nyt sitten tietysti herää kysymys, että voiko niiltä juustopäiltä vaatia korvauksia? Kaksi vuotta ties missä ja miten säilytetty ajopeli ei välttämättä ole enää ihan sen arvoinen kuin silloin kun edellisen kerran sillä ajelit. Toisaalta eipähän ole tullut kilsoja mittariin
biggrin.gif

Br, Mikko

062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif
Näinkö kauan siitäkin on jo aikaa... Ei kaikkiin ralleihin kannattaisi osallistua. Rikollinen!  
biggrin.gif

062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif
Hyvä, että pyörä viimein palautui takaisin. Toivottavasti et sentään kahden vuoden säilytyksestä enää joutunut mitään maksamaan.
smile_org.gif
Ei muuta kuin pyörä keräilyharvinaisuutena myyntiin, ollut sentään CBR2007:n ratkaisuhetkissä mukana. Vaiko ensikesänä sitten taas kisaan mukaan? =)

Back