• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Harrastuksen vasta aloittanut kysyy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Perkele
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan on hyvä aloituspaketti, saat ostaa pyörän edellyttäen, että nuo tamineet sopii päälle ja on omasta mielestä hyvät. Rouvalle X-lite 601. Raha on hupaa, ei kannata säästää. Huono kypärä vie ilon pärtsäilystä Sinultakin.

edit: huuvaa ei tule laittaa 150 mynärasiaan.

joo, niin tosiaan se muijan pää ei ole IHAN niin tärkee juttu, niitä saa uusia
crazy.gif
varmaankin vitsi, mutta ahhh - silti niin mauton.
confused_orig.gif

joo, mauton. mut lueppa toi tonnin(tai jotai) varustelista, ja sit toi:
"Pitääpäs noita Lazerin pottia tutkia tarkemmin. Luulisi kuitenkin 150€:lla saavan semmoisen muovihärpäkkeen, joka saattaa kallon pelastaa huonosti käydessä? Omaani ajattelin käyttää max. 350€."
Muovihärpäke!Asennetta.....
062802jumpie_prv.gif

Kypärä on ainut mikä on pakko ostos. Muut onkin sit omassa harkinnassa... Ei mikään pelasta jos tarpeeksi kovasti napsahtaa, paljon meistä ajaa ns. normi vaatteissa ainakin kaupunki ajossa. Onko tietoa onko joku pelastunut huippu kalliin kypärän ansiosta, vaikka se kypärä kestää niin aivot ei välttämättä sitä äkkipysäystä kestä
nixweiss.gif
Tietty asfaltti ihottuman välttämiseksi kunnon ajokamppeet on hyvä olla.

Ajattelin tosiaan vielä nahkojen lisäksi siis ostaa tuon Breeze 2 - tekstiilit. Olisko sitten kuitenkin viisaampaa laittaa ne nahkat pelkästään ja sadekamaa päälle sitten?

Kuitenkin syksyn kelejä ajatellen olin alustavasti miettinyt noita kankaita..

- Perkele
Ite en ole gorea enään käyttänyt.
Syksyllä ja aivan alku keväästä saattaa olla tarvetta jos epäilee että sadehaalari näyttää typerältä :P

Mutta muuten oon kuskannu mukana haalaria, laitan sen sitten nahkojen päälle jos tulee kylmä tai .... alkaa sataa
biggrin.gif

joo, mauton. mut lueppa toi tonnin(tai jotai) varustelista, ja sit toi:
"Pitääpäs noita Lazerin pottia tutkia tarkemmin. Luulisi kuitenkin 150€:lla saavan semmoisen muovihärpäkkeen, joka saattaa kallon pelastaa huonosti käydessä? Omaani ajattelin käyttää max. 350€."
Muovihärpäke!Asennetta.....
062802jumpie_prv.gif
Tjooh, arvasin että joku tuohon tarttuu.. Nainen itse on myös budjetoimassa varusteita / varusteitaan ja hän oli itse sitä mieltä, ettei halua laittaa rahaa 300+ euroa, jos aikoo kaksi kertaa kesässä istua kyydissä.

Joo tiedän senkin, että napsahtaa voi sillä yhdellä ainoalla reissulla, mutta olen myös kuullut aika paljon puheita, että ihan hyvin suojaavat nuo halvemmatkin (kunhan ei mitään mopokypärää laita) mallit.

Itse asiassa olen ajatellut jotain tuommoista 150€ tai päälle olevaa, edukasta kuitupottaa / tai sitten muovia.. ennemmin toki kuitua. "Muovihärpäkettä" sana näköjään sitten oli vähän väärä sanavalinta. Tuossa pari nimimerkkiä ottikin jo yhden mallin esille eli jopa kuituakin tuohon rahaan alkaa saamaan.

Kyllä se muija ja hänen päänsä ihan yhtä tärkeä on mulle kuin omakin, mutta taustalla tosiaan vaikuttaa hänenkin halunsa "sijoittaa" näihin varusteisiin.

Asennetta.. hmmh, siksipä täällä sitten tulee kyseltyä kun muistan joskus jostain keskustelusta lukeneeni, että tuolla rahalla alkaa jo kohtuullisia pottia saada. Kaikki kun eivät sitä Shoeita välttämättä osta, mut täytyy kyllä myöntää, että jälkeenpäin viestini luettuani tuli semmoinen vähän hällä väliä kuva tuosta tekstistä. Liian nopeasti kirjoitettu.. en nyt ihan tuolla asenteella kuitenkaan liikenteessä ole, mitä tuosta tekstistä voi käsittää
nixweiss.gif

Noh, tämä osaltani tästä.. kiitoksia edelleen kommentoista & vinkeistä.

- Perkele

Edit: kirotusvihreet..

Kypärä on ainut mikä on pakko ostos. Muut onkin sit omassa harkinnassa... Ei mikään pelasta jos tarpeeksi kovasti napsahtaa, paljon meistä ajaa ns. normi vaatteissa ainakin kaupunki ajossa. Onko tietoa onko joku pelastunut huippu kalliin kypärän ansiosta, vaikka se kypärä kestää niin aivot ei välttämättä sitä äkkipysäystä kestä
nixweiss.gif
Tietty asfaltti ihottuman välttämiseksi kunnon ajokamppeet on hyvä olla.
Itse asetan myös tuon selkäpanssarin melkein yhtä tärkeäksi & pakko-ostokseksi. Ikävämpi homma (itsellä kaksi kertaa selkä leikattu, joten pistää miettimään näitäkin), jos napsahtaa pienestäkin vauhdista ja sopivassa kulmassa johonkin.. Ei ole kiva kun palanen luuta rusahtaa ytimeen.. se siitä sitten jos jalat, tai jopa kaikki raajat kaput lopullisesti..
bawling.gif

Moikka kaikille!

Ajovarusteasiaa kyselisin, kun tuossa kuukauden päästä pääsee pärrää ostamaan ja ajovarusteet luonnollisesti kuosiin jo ennen sitä.

Kertokaapas mielipiteenne, miltä seuraavanlainen "aloituspaketti" kuulostaa:

1. Dainesen 2-osaiset nahkat (malli vielä vähän mietinnässä, ehkäpä Izalco) tai Sweepin eriliset takki + housut.

2. Hanskat löytyvät jo, ihan pätevän oloiset tuli mp-messuilta ostettua.

3. KBC:n vr2 - mallin potta.

4. Joku pätevä (wave?) selkäpanssari

5. Kengiksi Sidin Stradat (Tepor EVO)

6. ja huonompia kelejä varten Sweepin Breeze 2 kankaat, kun noita tämän kesän tuntuisi edukkaasti saavan. Samalla varmaankin vaimokkeelle Breezet.

Jos jotain unohtunut, tai vastaavaan hintaan saa parempaa, niin vinkkejä otan avosylin vastaan tässä vaiheessa
smile_org.gif

Kiitän ja kumarran.

- Perkele

Edit: ja vaikka kypärä onkin se tärkein varuste, niin osaisiko joku heittää jonkin kohtuu hyvän ja edukkaan kypärän tuota vaimoketta ajatellen. Harvoin tulee kyydissä olemaan, muttei ihan 50€ pottaakaan viitsi ostaa. Kypäräkeskusteluita olen lueskellut täältä vuosien varrella, mutta noista edullisemmista malleista ei oikein juttua ole. Edullinen voisi tässä tapauksessa olla esim. jotain 150€ luokkaa.
Itsellä oli hyvinkin samankaltaiset (hintaluokkaiset) kamppeet harkinnassa, ja myöhemmin hankinnassa.

Eli ostin Alpinestarsin 2-osaisen nahkapuvun, Sweep Breeze II tekstiilipuvun, Oxtar vedenpitävät saappaat, HJC kypärän ja jotkut racing nahkahanskat. Nyt pitäis vielä löytää joku sopiva selkäsuoja.

Täältä ORG:in shopista ajattelin tuon selkäsuojan ostaa.
wink.gif

Tuosta kypärästä sen verran, että siinä oli ovh noin 200€, mutta tinkasin sen 160 euroon. Kuitua, irroitettavat pehmusteet, DD-lukitus ja ilman työkaluja vaihdettava visiiri. Ei ollenkaan huono kauppa, ellei se sitten ole aivan susi lipan sattuessa. Mutta mä en oikeen jaksa uskoa, että kypärän merkki/hinta lisää yksinomaan sen turvallisuutta. Voin olla väärässäkin!
nixweiss.gif
Voi olla, että myöhemmin tulee ostettua jokin vähän "parempi", ehkä pelkästään turvallisuudentunteen takia.

Tosta Breezestä on tuossa aikaisemmilla sivuilla oma topic. Moni oli sitä mieltä, että housut on pirun hiostavat, mutta muuten kai suhteellisen hyvä hinta-/laatusuhteeltaan.

Itse ostin viime syksynä ajokauden päätteeksi uudet ajovarusteet kaappiin odottelemaan tätä kesää.  Selvisin lähes puoleen hintaan, kauppiaat kun tekevät varastoihinsa tilaa seuraavan kesän tuotteille.  Mutta toisaalta - nyt ei ole syksy (onneksi!!!).  

Hyvältä tuo varustelista vaikuttaa, itselläni on forcefieldin selkäsuoja --> suosittelen
bowdown.gif
  sain tingittyä 108 egeen, vähän kuuma meinaa olla, mutta muuten varsin hyvän tuntuinen kapistus.  

Suosittelen panostamaan kunnon kypärään - itselläni kun ei ainakaan ole kuin yksi pää
thumbs-up.gif
ja haluaisin säilyttää sen vähintäänkin yhtä "komeana" kuin tähänkin asti...

Moikka kaikille!

Ajovarusteasiaa kyselisin, kun tuossa kuukauden päästä pääsee pärrää ostamaan ja ajovarusteet luonnollisesti kuosiin jo ennen sitä.

6. ja huonompia kelejä varten Sweepin Breeze 2 kankaat, kun noita tämän kesän tuntuisi edukkaasti saavan. Samalla varmaankin vaimokkeelle Breezet.

Itse ajan neljättä kautta ja tähän mennessä olen tullut hyvin toimeen pelkillä nahkareleillä. Sadekamat kulkevat aina mukana, koska mahtuvat pieneen tilaan.

On tullut parit tekstiilikerrastot käytettyä ja nyt olen ostamassa 1-osaiset nahat ja sadehaalarin. Mulla ei ole mitkään prätkäkuteet olleet sellasia, joiden kanssa olisi mukava lähtee vaikka tytsyn kanssa kaffelle. Aina ne hiostaa ja on muutenkin epämukavat, paisi siis ajossa. Ja poissa pyörän päältä olessa tekstiilit näyttää ihan yhtä tyhmältä kuin nahatkin. Hyvät nahat kerralla, sitten kerrospukeutumista ja sadeasua säiden mukaan. Itse en ole löytänyt vielä yksiosaista kurahaalaria, johon olisin mahtunut. Etsintä jatkuu.

Kypäriä on ollut kolmensadan AGV ja nykyinen viidensadan Arai. AGV:stä en muista oikeen mitään, oli vissiin ihan hyvä. Araissa on kova meteli, mutta muuten hyvä. Ja visiirin vaihto mekanismi on helppo, nopee ja ainakin mulla kestänyt. Oxtarin racing-henkisistä popoista jaloissa ei huonoa sanottavaa.

Ja sillähän säästää oikeata rahaa, kun sovittelee täällä mutta tilaa ulkomailta.

Tjuuh, oma kypärä menee nyt harkinnan puolelle.. Araita ja Shoeita lähden tulevana viikonloppuna sovittelemaan.

Vaimoihmisen kypärää mietitään vielä
tounge.gif
ei kuulemma tällä hetkellä kiinnostanut niin paljoa, että olisi halunnut pohtia asiaa..

Nahkakuteista löytyi naapuriliikkeestä uutena merkkinä Nexoa. Vaikutti päällepäin kyllä asialliselta, onkos porukalla tästä merkistä vielä kokemuksia? Myyjä ei tehnyt kysyessä paljolti eroa Sweepin ja tuon välillä, paitsi ainakin mielikuvissa sanoi ehkä Nexon olevan laadukkaampi. Kanadalainen merkkihän tuo ilmeisesti on. Kertokaapa tästä merkistä enemmän tietävät lisää ummikolle. Ajattelin käydä kokeilemassa päälle nahkaakin tuossa ensi viikonlopun aikana, joskos sillä reissulla vähän viisastuisi
biggrin.gif

Tjuuh, oma kypärä menee nyt harkinnan puolelle.. Araita ja Shoeita lähden tulevana viikonloppuna sovittelemaan.

Vaimoihmisen kypärää mietitään vielä
tounge.gif
ei kuulemma tällä hetkellä kiinnostanut niin paljoa, että olisi halunnut pohtia asiaa..

Nahkakuteista löytyi naapuriliikkeestä uutena merkkinä Nexoa. Vaikutti päällepäin kyllä asialliselta, onkos porukalla tästä merkistä vielä kokemuksia? Myyjä ei tehnyt kysyessä paljolti eroa Sweepin ja tuon välillä, paitsi ainakin mielikuvissa sanoi ehkä Nexon olevan laadukkaampi. Kanadalainen merkkihän tuo ilmeisesti on. Kertokaapa tästä merkistä enemmän tietävät lisää ummikolle. Ajattelin käydä kokeilemassa päälle nahkaakin tuossa ensi viikonlopun aikana, joskos sillä reissulla vähän viisastuisi
biggrin.gif
Eikös tämä Nexo ole juuri tullut Suomenkin markkinoille? Muistaakseni jossai suht tuoreessa Bike (tms) lehdessä oli juttu (mainos) ko. merkistä.

Minkä hintaisia kamppeita ne Nexot oli?

Niinhän siitä puuttui nettiosoite!

Mitä mieltä tällaisesta kypärästä?

OSBE

On kevyempi kuin Shubert ja avattava malli.  

Silmälasien kanssa helpompi? Hinta noin 160,-

No jospa se nyt löytyisi, linkki ei mene suoraan oikeaan näkymään!

OSBE

Englanninkilelsiltä sivuilta Helmets-> Flip up helmets ja malli spyder

No jospa se nyt löytyisi, linkki ei mene suoraan oikeaan näkymään!

OSBE

Englanninkilelsiltä sivuilta Helmets-> Flip up helmets ja malli spyder

Moikka,

kaverilla oli pari kesää sitten kaksi Osben kypärää ja toinen oli juurikin avattava malli. Tykkäsi kovati, oli kuitukypärä jne.

Ei hänellä ainakaan ollut pahaa sanottavaa kyseisestä merkistä / mallista.

Oulussa muuten kyseistä merkkiä möi ainakin jokunen vuosi sitten Hover-sport niminen yritys (ei mainos, tuli vain mieleen). Kaveri myi Osben kypäriä ja J.a.g:n ajokamoja todella edukkaasti.

Back