• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hanskat kylmälle ja märälle kelille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s&s
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hanskat kylmälle ja märälle kelille?

Eli mistä löytyisi parhaat kylmän ja kostean kelin hanskat? Suojia saisi olla, pinta mielellään nahkaa ja vuori kunnolla kiinni hanskassa ettei sitä tarvi pujotella paikoilleen nihkeään käteen.

Mulla oli melko hyvät louiksen alelaarista tilatut kuvausta vastaavat hanskat merkkiä ??, mutta ilmeisesti jätin ne viime kesän reissulla johonkin yöpaikkaan...

Eli halvatkin vielä pitäisi olla...ei onnistu.

Näissäkin pätee sama kuin gtx-puvuissa, pintamateriaalia ei kannata päästää vettymään, joten kalvo pitää olla laminoitu siihen suoraan, eikä olla erillisenä. Rukalla näitä taitaa olla, itsellä Alpinestars GTX 365, jossa ei vuoret irtoile. Mainospuhe:
""Devastatingly waterproof", that's the verdict of MCN product editor Marc Abbott who used them to build snow igloos. But if you want to use your motorcycle gloves for riding, the 365 GTX gloves bring the DNA of racing to the real world of wet weather and autumn cold. The protection of full grain leather and race proven knuckle shells, finger bridges and wrist pads combine with the latest in waterproof and breathable Gore-Tex technology for a truly high end performance gloves ready to take on the British Isles!"

Viimeksi muokattu:
Hinta ei ole kriteeri kunhan se on alle 200... Edelliset vain sattuivat löytymään vahingossa sieltä alelaarista, olivatten kerrankin onnistunut heräteostos (sovittamatta en viitsi tilailla kovin kalliita hanskoja).

Ite ostin Alpinestarssin Tech Road Gore-Tex -hanskat tälle kaudelle. Vielä on sateella testaamatta, mutta kylmällä kyllä pitivät kyllä kädet lämpiminä.

Täältä tilasin: FC-Moto

Ja täältä kattava arvostelu: RevZilla

Joo, meitä on moneksi ja käsien hikoilu, lämpimyys yms ovat hyvin henkilökohtaisia. Nuo Richan Hipora-kalvoiset ovat hyvä esimerkki, toiset tykkää ja toiset ei yhtään. Itselläkin nuo on melkoisen käyttämättömänä. Sopivalla kelillä ovat kyllä miellyttävät, eli silloin kun ei ole kylmä eikä kuuma.

hidas57 sanoi:
Joo, meitä on moneksi ja käsien hikoilu, lämpimyys yms ovat hyvin henkilökohtaisia. Nuo Richan Hipora-kalvoiset ovat hyvä esimerkki, toiset tykkää ja toiset ei yhtään. Itselläkin nuo on melkoisen käyttämättömänä. Sopivalla kelillä ovat kyllä miellyttävät, eli silloin kun ei ole kylmä eikä kuuma.

Juu ei noi mitkään lämpimän kelin hanskat kyl oo :)

Richa Waterproofit täälläkin käytössä. Harmillista että näpit omalla kohdallani eivät pysyneet kuivina kuin ensimmäisen sateen. Liekö valmistusvika vai onnistuinko jotenkin tuhoamaan kalvon (en kyllä keksi miten muka). Muuten ovat kyllä olleet hyvät välikelin hanskat. Itse asiassa olen niillä ajanut kylmilläkin keleillä mutta eilen aamulla tuli mitta täyteen kun näpit totaalisen jäässä työmatkalla, joten hain kotimatkalla Rukkan Mars-hanskat. Kovia suojia noissahan ei ole, ja ovat hieman "toppahanskamaiset", mutta ihan kivasti nuokin istuu ajaessa käsiin ja oli muuten lämmintä menoa noihin Richoihin verrattuna. Alkoi melkein vituttamaan etten hankkinut Rukkan hanskoja aiemmin. :doh: Aamulla kun kuuden jälkeen lähdin Sipoosta Espooseen ajelemaan niin kotona mittari näytti 0,6 astetta lämmintä, onneksi hieman lämpeni matkalla. Olihan kädet noissa Rukkankin hanskoissa viileät, mutta ei jäässä kuten Richoissa.

Gylde sanoi:
aamulla tuli mitta täyteen kun näpit totaalisen jäässä työmatkalla, joten hain kotimatkalla Rukkan Mars-hanskat. Kovia suojia noissahan ei ole,

Mä ostin kans noi Rukka Marsit viime syksynä, ajoin nelkytkilsaa ja käännyin kotiin kypärää pyöritellen – mä en pysty ajamaan noilla, koska sisävuori joustaa ja liukuu ulkopintaa vasten ajotuntuma on karsee... Vaihdoin tilalle Rukka Atlakset mihin olen ollut tyytyväinen, mitä nyt rystysten ja ekan sorminivelen välissä sais olla kovaa suojaa. Paksut ja vuori on jämäkästi kiinni. Toi vaan on vissiin poistunut Rukkan mallistosta.

Onko kokemuksia rukka r-star haskoista? Speksien mukaan voisivat olla passelit, mutta mites vuori, onko kiinni vai tuleeko ulos?

shyhander sanoi:
Mä ostin kans noi Rukka Marsit viime syksynä, ajoin nelkytkilsaa ja käännyin kotiin kypärää pyöritellen – mä en pysty ajamaan noilla, koska sisävuori joustaa ja liukuu ulkopintaa vasten ajotuntuma on karsee...

Totta että sisävuori elää hanskan sisällä, mutta on varmasti hyvinkin yksilöllistä miten omat kädet istuu noihin hanskoihin ja kuinka paljon liukuu. En kokenut tuota niin häiritseväksi, vaikka tuntuma ohuempiin hanskoihin verrattuna onkin huonompi. Kilometrejähän minulla on takana noilla hanskoilla vain n. 50, mutta sekin suureksi osaksi kehä1:stä joten paljon tuli kytkintä ja muita hallintalaitteita rämplättyä. Broidilla samanlaiset hanskat olleet käytössä jo muutaman kauden, ja kuulemma nuo vuoret tuosta hieman asettuu. Jos joudun valitsemaan jäisten näppien ja huonomman tuntuman välillä niin valitsen lämpimät näpit.

Mites noiden Alppinestarin kokojen kanssa..kun tutkailen nettiä niin mitotusten mukaan pitäis mulla olla M tai L koon hanska..mutta esim Halvarssonissa käytän kokoa 11. Käden ympärysmitta mulla on 21cm ja ranteesta etusormeen 20cm...mites teillä jotka ootte ostaneet Alpinestaria?

Selviäishän toi ku jaksais ajella lähimpään kauppaan...

Tuli ostettua tänään heräteostoksena RUKKA Tellus-hanskat, kylmään ja märkään keliin....onko kellään kokemusta näistä hanskoista käytännössä??:)

Ostin jokunen vuosi sitten kylmiä ja märkiä olosuhteita varten muutamalla kympillä IXSin gore-tex hanskat, olisko ollu Sonora, ja sen verran reilut että mahtuu tarvittaessa magicin sisäkäsine sisään. Varmaan toimivampiakin ja mukavampia on valmiinakin mutta olen itse tuohon yhdistelmään ollut tyytyväinen. Tarkenee ja pitää vettä eikä hiosta ja ovat vielä päällekkäinkin käytettynä kohtuullisen notkeat. Kaikki on tiestysti suhteellista. Viimeksi eilisen päivän ja viime yön käytössä; muutoin oli välillä vilu, mutta ei käsillä merkittävästi=ei tarvinu pakokaasulla kertaakaan lämmittää.

Iku sanoi:
Mites noiden Alppinestarin kokojen kanssa..kun tutkailen nettiä niin mitotusten mukaan pitäis mulla olla M tai L koon hanska..mutta esim Halvarssonissa käytän kokoa 11. Käden ympärysmitta mulla on 21cm ja ranteesta etusormeen 20cm...mites teillä jotka ootte ostaneet Alpinestaria?

Selviäishän toi ku jaksais ajella lähimpään kauppaan...

Osuu itsellä koot aikas lähelle. A-Starin GP-pro hanska on itsellä L-kokoa ja istuu kun no...hanska, eikä yhtään pienempi saisi olla. Yhdet hanskat on Halvarssonin Templet ja kokoa 10. Ne on pikkasen pitkät sormista mutta muuten juuri passelit. Ympärysmitta rystysistä itsellä myös 21cm, leveys 8,5cm.

Sovita ihmeessä jos vaan mahollista kun noissa A-Starin vuorellisissa toki voi olla eroja verrattuna tuollaisiin nahkahanskoihin.

Omat "kylmänkelin"-hansikkaat on nuo Dainesen Scoutit joita en tosin vielä sateessa ole päässsyt testailemaan mutta Gore-texi tuskin pettää. Hinta jäi karvan päälle 92 euroon Motocardilta. Sanoisin, että omilla kätösillä se +6-7 lämpötila alkaa olla aika minimi noille hanskoille parin tunnin ajossa mutta oon ollut tyytyväinen kun nuo ei vielä ihan pilkkihanskoilta tunnu otteen puolesta.

Seuraava steppi ylöspäin Daineselta taisi olisi sitten tuo Jerico joka pitäisi olla melko extreme kylmän/märän kelin hanska (no ainakin italialaisittain). Stelvio ST Gore-Tex vaikuttaisi kanssa aika pätevältä hanskalta jos Dainesea halajaa.

Viimeksi muokattu:
Dainese X-trafit.jpg

CONTACT GORE-TEX X-TRAFIT
DAINESE

kyllä nää Dainesen hanskat menee melkein ympäri vuoden. Ja Andorralaisesta netikaupasta (Motocard) tulee edullisesti ja ilman postikuluja kotiin

Back