• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hanskat kylmälle ja märälle kelille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s&s
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
s&s sanoi:
Onko kokemuksia rukka r-star haskoista? Speksien mukaan voisivat olla passelit, mutta mites vuori, onko kiinni vai tuleeko ulos?

Tosi hyvät hanskat. Mulle tarpeettomana ominaisuutena käsineissä on kaksi puolta, johon kättä sujauttaa, eli "warm" ja "grip", joka taas tekee vuorin hieman ikäväksi - itse käytän ainoastaan "grip" -puolta. Lämpöä piisaa mutta kädet eivät hikoa eikä vesi tule läpi. Tuntuma on noinkin paksuiksi hanskoiksi mainio eikä tarvitse puristaa stongasta kiinni pitämiseksi. Suosittelen ehdottomasti.

Viimeksi muokattu:
Iku sanoi:
Mites noiden Alppinestarin kokojen kanssa..kun tutkailen nettiä niin mitotusten mukaan pitäis mulla olla M tai L koon hanska..mutta esim Halvarssonissa käytän kokoa 11. Käden ympärysmitta mulla on 21cm ja ranteesta etusormeen 20cm...mites teillä jotka ootte ostaneet Alpinestaria?

Selviäishän toi ku jaksais ajella lähimpään kauppaan...

No mulla ei ole iso käsi ja XL pitää olla sporttihanska, esim GP Pro. Sitten GTX 365 pitää olla XXL. Siksi laitoin tonne aiemmin jo maininnan tiukasta mitoituksesta. Useimmissa muissa merkeissä menee L ja normihanskat mulla on usein kokoa 10. Hanskassa ratkaisee aika paljon sormienkien pituus, koska hiukan pitää tyhjää jäädä, jotta tankoon tarratessa on pelivaraa. Todella ikävät on sellaiset hanskat joiden sormiosa on liian lyhyt, ei vaan tahdo venyä. Eikä liian pitkäkään saa olla. Puoli cm tyhjää kun sormet on suorassa. Käytännössä koettu samanlaisilla L/XL-hanskoilla.

shyhander sanoi:
Mä ostin kans noi Rukka Marsit viime syksynä, ajoin nelkytkilsaa ja käännyin kotiin kypärää pyöritellen – mä en pysty ajamaan noilla, koska sisävuori joustaa ja liukuu ulkopintaa vasten ajotuntuma on karsee... Vaihdoin tilalle Rukka Atlakset mihin olen ollut tyytyväinen, mitä nyt rystysten ja ekan sorminivelen välissä sais olla kovaa suojaa. Paksut ja vuori on jämäkästi kiinni. Toi vaan on vissiin poistunut Rukkan mallistosta.

Mulla myös Rukan gore-kalvotetut nahkaiset paksut hanskat ilman suojia, lienevät tuollaiset Mars-malliset. MC-lifestylestä ostetut muistaakseni. Lämpimät ja mukavat, olen ollut tyytyväinen. Sisukset eivät tule käden mukana ulos kun hanskaa riisuu.

Vikana vain kiristystarran puute kalvosessa. Hiha pitää asetella suht huolella, ettei jää ilmaväliä ja käy veto ranteeseen. Fylli on niin paksu ettei mahdu ajotakin hihan sisään. Jos tarpeeksi kauan sataa, niin hihaa pitkin alkaa valua vesi kintaaseen.

Ajotuntumahan noissa ei ole paras mahdollinen mutta ei haittaa omia ajojani.

Satulaöljyllä kun muistaa kerran vuodessa voidella, niin pysyy nahka hyvänä.

Omaan käteen sopivimmat hanskat löytyy halvarssonilta ja lindtrandilta. Halvarssons beryl on paksumpi vedenpitävä hanska ja ovh n.100€. Vaihtoehtona oli tuo beryl tai newman, mutta ei ollu sopivia kokoja liikkeessä. Kokeilin sitten lindstrands zernittiä ja kaupat tuli.

Aika paljon tai oikeastaan ihan hemmetisti auttaa tuota hanskan valinta ongelmaa, kun jaksaa punnertaa mopoonsa kahvalämppärit. 17 vuotta meni ilman, mutta enää ei yhtään :rakastunut: Ts. pärjää jopa vain kaksilla lapasilla.

s&s sanoi:
Onko kokemuksia rukka r-star haskoista? Speksien mukaan voisivat olla passelit, mutta mites vuori, onko kiinni vai tuleeko ulos?

Vanhat Mars:it meni piloille viime kesänä omasta syystä ja tälle kaudelle hain R-Starit. Ensimmäiset 150km on niillä nyt näitä kalseita kevätsäitä takana. Tuntuvat hivenen enemmän lämpöisiltä kuin Marssit. Toistaalta se vetskarilla suljettava varsi on huono. Ainakin minulla rukkan takin resorsi pitää asetella tosi hyvin että ei ilmavirta jostain ranteeseen kiertäisi. Mars oli hyvä koska sen sai tarralla kiristettyä sopivaksi. Nyt tuon vetskarin saa jättää käytännössä kokonaan kiinni, ei tarvitse avata pukiessa tai riisuessa. Väljäksi siis tahtoo jäädä.

Vielä ei oikein muodostunut käsitystä tuosta 2 osaisuudesta. Ei se paksumpipuoli huonolta tunnu. Käytännössä ei edes huomaa että yhdessä hanskassa on 2 hansikasta.

Hankin viime syksynä Eurobikerilta Sweep Road Warrior-lapaset eikä noissa syysletkojen parin tunnin sadekeikoissa vesi tullut läpi ja käpälät pysyivät lämpiminä. Kahvalämppäreitä ei siis ole eikä varmaan tulekaan :D

Ville_83 sanoi:
Hankin viime syksynä Eurobikerilta Sweep Road Warrior-lapaset eikä noissa syysletkojen parin tunnin sadekeikoissa vesi tullut läpi ja käpälät pysyivät lämpiminä. Kahvalämppäreitä ei siis ole eikä varmaan tulekaan :D

Sama täällä. Ostin alekorista joskus vuonna akkaluolaantukasta hintaan 39€ ja edelleen toimii kuin mummun uuni. Suosittelen kylmälle sekä myös kostealle.

Viimeksi muokattu:
Itse ostin motonetistä rihcan hanskat 50e ja on lämpymät..eikä mee vesi läpi..ainakaan mulla ole vielä menny:jippikaijee:

Ville_83 sanoi:
Road Warriorit täälläkin. Syksyllä lämpö riitti hyvin, nyt keväällä pyörää kotiin +1 lämmössä ajaessa sai pari kertaa pysähtyä kaffeelle näppien kohmettumisen takia. Sitten asensin kahvalämppärit, ja nyt ei ole ajot näpeistä kiinni.
Ilman lämppäreitä nuo hanskat riittänevät jostain +5°C nurkilta ylöspäin.

Lisälämpöä saa vielä ohuista alushanskoista. Hain Hanxilta silkkihanskat alle ja tuntuvat lämmittävän vielä vähän lisää. Tuossa pitää vaan varmistaa ettei mene liian tiukaksi, jolloin veri ei kierrä jolloin tulee todella kylmä.

kylmällä kelillä ajelin tuossa joillain scottin kelkkalapasilla(50e?). Yllättävän hyvät!

tietysti lapasilla ajaminen ei ehkä sovi aloittelijoille, mutta ajetaan kelkkaakin/mönkijää lapasilla.

lämpimät on ainakin.

No nuo kelkkalapaset voisi kyllä itse asiassa olla juurikin passelit märkään ja kylmään. Luultavasti myöskään "käteenveto" ei ole ongelma, olettaisi että noissa vuori pysyy paikoillaan.

Ville_83 sanoi:
Lisälämpöä saa vielä ohuista alushanskoista. Hain Hanxilta silkkihanskat alle ja tuntuvat lämmittävän vielä vähän lisää. Tuossa pitää vaan varmistaa ettei mene liian tiukaksi, jolloin veri ei kierrä jolloin tulee todella kylmä.

Lisäksi kannattaa käyttää ylimääräisiä alushanskoja aika varovasti niiden kaikkein mieluisimpien nahkahanskojen kanssa. Saattaa nimittäin käydä niin, että sitten kun kelien puolesta ei enää alushanskoja tarvitse, niin päällyshanskat pyörivätkin kourissa.

Itsellä kahvalämppärit.

Naamavelli sanoi:
Itellä ollu kolme kesää käytössä kylmille ja sadekeleille Richan waterproof racing hanskat ja ei voi sanoa muuta kuin todella tyytyväinen! Ei oo käsiä palellu eikä vesi tullu läpi ja vielä peräti nahkaset. 59€ ei oo meikästä paha hinta noista ominaisuuksista

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-23138

Muutenhan nuo Richat on OK, mutta eivät pidä vettä, ovat kylmät kylmällä ja hiostavat kaikilla keleillä.

Mulla olis myydä sulle rukka merkkiset muistaakseni mallia mars Takuulla lämpimät.. koko 11.
Makso mulle 90e uutena niin oisko 45 paha posteineen? Todella vähän käytetyt.

röti sanoi:
Mulla olis myydä sulle rukka merkkiset muistaakseni mallia mars Takuulla lämpimät.. koko 11.
Makso mulle 90e uutena niin oisko 45 paha posteineen? Todella vähän käytetyt.

Jos hanskat on kunnossa niin kaupat tuli... Laitan PM:ää niin sovitaan detaljit.

s&s sanoi:
Jos hanskat on kunnossa niin kaupat tuli... Laitan PM:ää niin sovitaan detaljit.

Tulee tämmönen virhe kun koitan sulle laittaa yv:tä:
The following users were not found:

Pistä mulle yv:nä sun @posti niin laitan yht tiedot sinne kun joku tässä nyt tökkii.

Back