• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Haku: Joensuulainen motoristi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jenni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
SABER, puhut asiaa  
033102beer_1_prv.gif

Mua ainaki jotenki aristuttaa mennä juttelemaan viisaan oloisille ja usein yrmeän näköisille motoristisedille ja tädeille, tai vaihtoehtoisesti niille cooleille desing-mopoilijoille.. Mulla kun ei edes paljoa puheenaiheita ole, kun en mp-tekniikastakaan suuremmin tiedä. Voihan sitä mennä ilmoista juttelemaan, mutta osakseen saa mulkaisuja ja murahduksia, "Taas näitä.." Ja kun mä itse ainakin pääasiassa ajelen jossain jumalan selän takana sivuteillä, niin eipä siellä juuri muita kakspyöräisiä liiku. Edes metsäjäneksiä en oo tavannu nahkapuku päällä saatikka mopotinta tien sivussa ruuvailemassa  
biggrin.gif

Oliskopa tuokin sitten omavalintajuttu, missä sitä ajella tahtoo..  
sport05.gif

SABER, puhut asiaa  
033102beer_1_prv.gif

Mua ainaki jotenki aristuttaa mennä juttelemaan viisaan oloisille ja usein yrmeän näköisille motoristisedille ja tädeille, tai vaihtoehtoisesti niille cooleille desing-mopoilijoille.. Mulla kun ei edes paljoa puheenaiheita ole, kun en mp-tekniikastakaan suuremmin tiedä. Voihan sitä mennä ilmoista juttelemaan, mutta osakseen saa mulkaisuja ja murahduksia, "Taas näitä.." Ja kun mä itse ainakin pääasiassa ajelen jossain jumalan selän takana sivuteillä, niin eipä siellä juuri muita kakspyöräisiä liiku. Edes metsäjäneksiä en oo tavannu nahkapuku päällä saatikka mopotinta tien sivussa ruuvailemassa  
biggrin.gif

Oliskopa tuokin sitten omavalintajuttu, missä sitä ajella tahtoo..  
sport05.gif
Katy...
Me ollaan ujoja kaikki, tai lähes.
Maantiellä vastaan tulevat prutkuttelijat morjestaa käytännössä kaikki. Mut sitten kun päätyykin samalle huoltoasemalle tai terassille kaffelle, istutaan joko yksin tai omassa porukassa "yrmötetään". "Tiä miten minä avaisin keskustelun. Mitähän tuoki musta ajattelee jne".

Me ollaan ujoja eikä osata ihan tavallisesti jonnin joutavaakin.
Tästä aiheesta vois kirjottaa aika sivun.

Ja sitten:
Mistä sinä Katy tiät miten päin se Jumala on.

Ja sitten:
No enhän mä tiiäkkään, mutta sen tiiän, ettei sen silmä ainakaan niin syrjään osu ku missä meikätypykkä ajelee
smile_org.gif
Niin no, voihan sitä kysyä myös ikuisuuskysymyksen.. Onko Jumalaa? Mutta eihän me siihen ruveta, eihän?
confused_orig.gif

Mä en oikeen tykkää tuosta kaupunkiajelusta kun siellä pitää olla koko ajan käsi kytkimellä ja sydän hakkaa. Saa peljätä, että joku innokas mumma tuuppaa mua risteyksessä kylkeen
lookaround_orig.gif
Kiva se on kyllä ajella vaan ihan issekseen tuolla jossain, vaikka vielä kivempaa olisi tietenkin tuntea myös muita samanhenkisiä ihmisiä..
062802moto_prv.gif

Ja sitten:
No enhän mä tiiäkkään, mutta sen tiiän, ettei sen silmä ainakaan niin syrjään osu ku missä meikätypykkä ajelee  
smile_org.gif
Niin no, voihan sitä kysyä myös ikuisuuskysymyksen.. Onko Jumalaa? Mutta eihän me siihen ruveta, eihän?  
confused_orig.gif

Mä en oikeen tykkää tuosta kaupunkiajelusta kun siellä pitää olla koko ajan käsi kytkimellä ja sydän hakkaa. Saa peljätä, että joku innokas mumma tuuppaa mua risteyksessä kylkeen  
lookaround_orig.gif
Kiva se on kyllä ajella vaan ihan issekseen tuolla jossain, vaikka vielä kivempaa olisi tietenkin tuntea myös muita samanhenkisiä ihmisiä..
062802moto_prv.gif
Kyllä minäkin tykkään ajella maantiellä mieluummin kuin kaupungin katuja. Kaupungissa ajelen lähinnä rantaan katsomaan josko olisi muita yrmyttäjiä ja sit lähden maantielle joko yksin tai kaverin kanssa.

Mikkeliläiset HOI.

Onko niin, että Katyanna on ensimmäinen immeinen, joka ajaa prutkua Mikkelissä. Orgilaisia ei siellä taida muita olla.
Elekää jättäkö Katya hunningolle elikkä heitteille elikkä yksin.
Mikkelin "mimmiliiga" ja poitsut kanssa. Ilmoittautukaa jotenki, jotta Katylle löytyy prutkuileva kaveri tai kymmenen.

smile_org.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Täällähän keskustelu menee syvälliseksi. Pohditaan jo sitä miten päin Jumala sattuu olemaan. Mulla ei taida rahkeet riittää enää tuohon pohdiskeluun.
Mutta viitaten tuohon Katyannan aiempaan toteamukseen että ei uskalla mennä toiselle motoristille juttelemaan. Niin lupaan sitten ihan tässä julkisesti että en ole yrmynä kun toinen motoristi tulee huoltoasemalla jututtamaan. Puhutaan sitten vaikka säästä, kun en minä oikein noista Jumala hommista ymmärrä.

Ai niin, FJ20, piti mainitsemani vielä, ettei taida meikätyttöä kyllä hyvälläkään tahdollakaan ujoksi sanoa.  
smile_org.gif
 Tekstiä tulee kyllä aiheesta ku aiheesta, paitsi mopottimista mä en valitettavasti tiedä, ja.. Siis (miten selittäisin) kun tuntee itsensä ihan totaali-idiootiks kaikkien teidän tekniikasta tietävien joukossa, niin en oikein viitsi mennä mainostamaan tyhmyyttäni kenellekään ja juttelemaan..  
confused_orig.gif
Te, jotka siis puhutte teho-putkista ja kaasarin neuloista niin jopa meni meikätytöllä melkoisesti ohi! Mutta jostainhan se on aloitettava, eikö? Tekis mieli vaan tutustua ehkä matkani varrella ihmisiin, jotka voisivat mulle vaikka erissä pikkuisen selittää ja ohjata (kärsivällisesti)  
blush.gif
Ja muutenki.. Höh, oonkohan mä ainoo nainen, jolla ei oo miestä kotona mopoa virittelemässä? Vai oonko vaan ainoo nainen, joka ei sitä itse osaa tehdä?  
confused_orig.gif

Ja enkä mä oikeasti kyllä tyhmäkään ole, vaikka tästä nyt sellaisen käsityksen voi saadakin  
tounge.gif
Kädessä pysyy kyllä jakari ja porakonekin, jos joku vaan neuvoo, mitä mutteria pitää kääntää  
biggrin.gif
Ja osaanhan mä toki ohjekirjoja lukea, mutta käytännössä se asia onki sitten ihan eri..

Ja asiakin taitaa huidella jo ihan aiheen vierestä, tsori!
biggrin.gif

Ai niin, FJ20, piti mainitsemani vielä, ettei taida meikätyttöä kyllä hyvälläkään tahdollakaan ujoksi sanoa.  
smile_org.gif
 Tekstiä tulee kyllä aiheesta ku aiheesta, paitsi mopottimista mä en valitettavasti tiedä, ja.. Siis (miten selittäisin) kun tuntee itsensä ihan totaali-idiootiks kaikkien teidän tekniikasta tietävien joukossa, niin en oikein viitsi mennä mainostamaan tyhmyyttäni kenellekään ja juttelemaan..  
confused_orig.gif
Te, jotka siis puhutte teho-putkista ja kaasarin neuloista niin jopa meni meikätytöllä melkoisesti ohi!  Mutta jostainhan se on aloitettava, eikö? Tekis mieli vaan tutustua ehkä matkani varrella ihmisiin, jotka voisivat mulle vaikka erissä pikkuisen selittää ja ohjata (kärsivällisesti)  
blush.gif
Ja muutenki.. Höh, oonkohan mä ainoo nainen, jolla ei oo miestä kotona mopoa virittelemässä? Vai oonko vaan ainoo nainen, joka ei sitä itse osaa tehdä?  
confused_orig.gif
Aika moni motoristi osaa tankata ja ehkä katsoa ilmanpaineet, eli se tekninen tietämys ei kaikilla ole ihan mekaanikko- tai inssitasoa. Ja esimerkiksi allekirjoittaneelle voi alkaa puhumaan melkein mistä vaan, ei kai sellaista motoristia olekaan, joka vain motoista puhuu. Eli pidä mielessäs, kun kesällä näet Mikkelissä reissussa rähjääntyneen sinisen Fjärrän, joss'on outo ulkomaanpellerekisterikilpi ja ruma lyhyttukkainen kuski.
sanoi:
Ja enkä mä oikeasti kyllä tyhmäkään ole, vaikka tästä nyt sellaisen käsityksen voi saadakin
tounge.gif
Kädessä pysyy kyllä jakari ja porakonekin, jos joku vaan neuvoo, mitä mutteria pitää kääntää
biggrin.gif
Ja osaanhan mä toki ohjekirjoja lukea, mutta käytännössä se asia onki sitten ihan eri..

Ja asiakin taitaa huidella jo ihan aiheen vierestä, tsori!
biggrin.gif
Siin'on silloin varmaan huoltokilsat taas kertaalleen täynnä, niin saat harjotella. Siis moton huolto...
wink.gif

mopottimista mä en valitettavasti tiedä, ja.. Siis (miten selittäisin) kun tuntee itsensä ihan totaali-idiootiks kaikkien teidän tekniikasta tietävien joukossa, niin en oikein viitsi mennä mainostamaan tyhmyyttäni kenellekään ja juttelemaan..
confused_orig.gif
Te, jotka siis puhutte teho-putkista ja kaasarin neuloista niin jopa meni meikätytöllä melkoisesti ohi!
Ja jotenkin tuntuu, että naisena sitä joutuu todistelemaan pätevyyttään paaljon enemmän kuin miehenä (tosin enpä ole päivääkään miehen kengissä ollut joten tämä on ihan mutu-tuntumalta lauottua
biggrin.gif
). Olin parisen vuotta ulkomailla mp-myymälässä töissä, ja aina oli yrmy jos toinenkin puhumassa alentavasti.. Kun enhän minä mitään voi tietää, olinhan vaan töissä siellä!
mad.gif

Mutta myönnettäköön heti perään, että en kyllä ole mikään tekniikkanero minäkään, ja on tässä vuosien saatossa tietotaito ruostunutkin...

Kokkolastakin löytyi mopoista kiinnostunut myyjä ja vieläpä nainen
omg.gif
Onko niitä muuallakin kuin Joensuussa?
tounge.gif
Ja vieläpä tuos ihan vieres (vajaa 300m) paikallinen "Mesilän" kiska, het oli kehumas et ompa kaunis Ninja
biggrin.gif
kuskista tosin ei puhunnu mitään (onneks) ku tein vaan tulosvetoo Suomelle 5-2 ja viel potta pääs ku oli kiire kattoon pelii
eek.gif
withstupid.gif

edit: virheet

Jumalan selän takana eläminen on elämistä. Jumalan edessä eläminen on itsensä huijjaamista sadulla. Jumala, näin kulttuurintutkijan silmin katsottuna, on yhteisön säännöstön symboli, se ennen lakikirjaa toiminut laki, joka nykyään korvautuu poliiseilla ja ja lakitoimistoilla. Jumala oli aikoinaan hyvinkin tärkeä "hiili" mihin puhaltaa, kun ei ollut kykyjä eikä taitoja sopia yhteisiä sääntöjä ihmislähtöisesti. Jos joku tätä lukeva uskoo Jumalaan, onnittelen häntä moisesta kyvystä, mutta minä en siihen usko muuta kuin homo sapiensin lajiominaisuutena. Ihminen on kulttuurin omaava eläin, ja kulttuuri sisältää, pysyäkseen jatkuvana, uskon johonkin taustakankaaseen, jona sitten Jumala-käsitteen luoma sakramentti toimii oivallisesti. "Miksi minä teen näin?" kysyy poika. Isä vastaa:"Se on Jumalan tahto" : näin se kulttuuri etenee elämää syvemmän selityksen avulla.

Ja mitä tulee tyhmänä juttelemiseen, niin minä juttelen vaikken omaa pyörää, enkä tiedä mistään mitään. Yksi hyvä aloitus on tiedustella toisen pyörästä jotakin, kuunnella, yksinomaan kuunnella ja kysyä lisää tarkennuksia. Niin sitä oppii.

Katyanna, eihän me peruskouluunkaan menty proffina, vaan jokainen aloittaa alusta. Kun aloittaa kaiken ihan alusta, on seuraavat askeleet hyvin pohjustettuja. Kukaan ei ole aloittanut lopusta, joten ne jotka nauraa toisen tietämättömyydelle, ovat yksinomaan typeriä, ja heidän nauruaan voi katsoa tyhjällä ilmeellä. Niillä ihmisillä ei ole mitään merkitystä, ja he saavatkin pitää omat porukkansa - heillä ei ole koskaan todella hauskaa. Vain aidot ihmiset näkevät elämän parhaimmat maisemat. Siis, Katyanna, jatka vaan, alusta lähtien, askel kerrallaan, mitä rohkeammin otat jokaisen askeleen, sitä todellisemmaksi tulet tietosi kanssa.

Jumalan selän takana eläminen on elämistä. Jumalan edessä eläminen on itsensä huijjaamista sadulla. Jumala, näin kulttuurintutkijan silmin katsottuna, on yhteisön säännöstön symboli, se ennen lakikirjaa toiminut laki, joka nykyään korvautuu poliiseilla ja ja lakitoimistoilla. Jumala oli aikoinaan hyvinkin tärkeä "hiili" mihin puhaltaa, kun ei ollut kykyjä eikä taitoja sopia yhteisiä sääntöjä ihmislähtöisesti. Jos joku tätä lukeva uskoo Jumalaan, onnittelen häntä moisesta kyvystä, mutta minä en siihen usko muuta kuin homo sapiensin lajiominaisuutena. Ihminen on kulttuurin omaava eläin, ja kulttuuri sisältää, pysyäkseen jatkuvana, uskon johonkin taustakankaaseen, jona sitten Jumala-käsitteen luoma sakramentti toimii oivallisesti. "Miksi minä teen näin?" kysyy poika. Isä vastaa:"Se on Jumalan tahto" : näin se kulttuuri etenee elämää syvemmän selityksen avulla.

Ja mitä tulee tyhmänä juttelemiseen, niin minä juttelen vaikken omaa pyörää, enkä tiedä mistään mitään. Yksi hyvä aloitus on tiedustella toisen pyörästä jotakin, kuunnella, yksinomaan kuunnella ja kysyä lisää tarkennuksia. Niin sitä oppii.

Katyanna, eihän me peruskouluunkaan menty proffina, vaan jokainen aloittaa alusta. Kun aloittaa kaiken ihan alusta, on seuraavat askeleet hyvin pohjustettuja. Kukaan ei ole aloittanut lopusta, joten ne jotka nauraa toisen tietämättömyydelle, ovat yksinomaan typeriä, ja heidän nauruaan voi katsoa tyhjällä ilmeellä. Niillä ihmisillä ei ole mitään merkitystä, ja he saavatkin pitää omat porukkansa - heillä ei ole koskaan todella hauskaa. Vain aidot ihmiset näkevät elämän parhaimmat maisemat. Siis, Katyanna, jatka vaan, alusta lähtien, askel kerrallaan, mitä rohkeammin otat jokaisen askeleen, sitä todellisemmaksi tulet tietosi kanssa.
Tämä säie olikin jo lähestymässä kliimaksiaan henkisen masturbaation saralla motoristien osalta. Hyvä että Jenni laittoi väliin napakan puheenvuoron ettei mene aivan hymistelyksi.

Aika hienosti/virkistävästi muotoiltu kannanotto.

Ens Wapuks sitten kärrit vielä perään ja ravi-ajeluttamaan kanssajuhlijoita (piiskaa niille ei ehkä kannata antaa.. siis käteen..).
tounge.gif

Tässä taas viikonloppuna tuolla keskellä ei mitään (tai Virtain keskustan läheisellä huoltamolla) sai kokea millaisia supliikkimiehiä suomalaismotoristit parhaimmillaan ovat. Siinä olin tankkaamassa kun viereiselle mittarille tuli pari Africa Twin:iä. No, ajattelin että voisi hellekelillä jää särkyä helposti tälläisellä "onpa mainio keli ajelulle" avauksella. Tähän vastauksena nopea mulkaisu ja pojat jatkoivat tankkauspuuhia entistä keskittyneempinä... Ehkä matkakyykkymiehenä en kuulunut samaan genreen..
confused_orig.gif
Ton pystyy jotenki niin helposti näkemään.
wink.gif

pr0gram,
blush.gif
Toivon lähinnä, ettei keneltäkään tullut lounas ja päivällinen ja illallinen pihalle tuon jutun luettuaan. Olen havainnut, ettei mun syvälliset pohdinnot ole kovinkaan tervetulleita
shaun.gif

Mutta totuus kaikessa on se, että vaikka äijällä olisi maailman hienoin ja kallein ja voimakkain pyörä, ei se vielä tee hänestä itsevarmaa muiden ihmisten suhteen. Se on jokaisella se estraadille meneminen hiukan rohkeutta vaativaa. Vaikka kyseessä olisikin vain yksi vieras ihminen, niin se on aina ihminen jonka kyvystä kuunnella et tiedä vielä mitään - etkä sen puoleen tiedä, ymmärrätkö sanaakaan hänen jutuistaan, niin kuin minun kohdalla voi monelle teistä käydä
withstupid.gif
Jotta haluat tietää, tulee sinun avata sielusi, ja kun avaat sielusi, avaat mahdollisuuden haavoittumiselle. Mikään hieno mopo ei tältä suojaa, mikään raha, mikään vaatetus, mikään ulkoinen. Vain sisäinen itsetuntemus, ja se taasen edellyttää rohkeutta ottaa ensimmäinen askel. Se riski itsensä mokaamiselle. Nämä sliipatut miehet eivät halunneet ottaa riskiä, he halusivat olla vain cooleja, etäisiä, erehtymättömiä. Se on heidän häviönsä - muistellaan vain viimesunnuntaita
inlove.gif

Kyllähän tuo Jumala-juttu taitaa mennä niin, että Jumala on olemassa niille jotka siihen uskoo, enkä lähde siitä heitä millään tavalla arvostelemaan. Itse olen kuitenkin sitä lajia ihminen, joka uskoo vasta sitten kun näkee ja kokee ihan itse..

Vähän sama asia kuin se, että loppujen lopuksi asiassa kuin asiassa luotan vain itseeni. Se on sitä uskon puutetta myös meihin ihmisiin, valitettavasti..

Apropoo, tänään kävi kioskilla Hopeanharmaa eläin. En ole varma, oliko tämä nyt se oikea, sillä en juuri kerennyt tätä kokonaisuutena näkemään, mutta juttelimme pitkän aikaa kaikesta mahdollisesta ja sitten siltä väliltä. Erittäin mukava ja ajatteleva tapaus, en ole ollenkaan huolissani ainakaan P-K:n mopoilijoiden sympaattisuudesta. Hypähdin jo sydän pompsahdellen, että Tuksa olisi myös tullut (joo, no kukapa ei häneen ihastuisi...) mutta se olikin joku muu.

Sitten luonani kävi eräs delegoimani ihminen, joka tuli ilmoittamaan, että ympär Suomee olisi tulossa tyyppejä, jotka pärräsivät jo silloin kun suurimmalla osalla meistä oli korvantaustat märkinä. Heiltä jos keiltä tulee arvokasta tarinaa ympäri maailmaa koetuista seikkailuista. Mikälisikäli juttu pysyy koossa, saamme me todella legendaariset ajot aikaan, eritoten illanviettoineen.

pr0gram,
blush.gif
Toivon lähinnä, ettei keneltäkään tullut lounas ja päivällinen ja illallinen pihalle tuon jutun luettuaan. Olen havainnut, ettei mun syvälliset pohdinnot ole kovinkaan tervetulleita
shaun.gif

Mutta totuus kaikessa on se, että vaikka äijällä olisi maailman hienoin ja kallein ja voimakkain pyörä, ei se vielä tee hänestä itsevarmaa muiden ihmisten suhteen. Se on jokaisella se estraadille meneminen hiukan rohkeutta vaativaa. Vaikka kyseessä olisikin vain yksi vieras ihminen, niin se on aina ihminen jonka kyvystä kuunnella et tiedä vielä mitään - etkä sen puoleen tiedä, ymmärrätkö sanaakaan hänen jutuistaan, niin kuin minun kohdalla voi monelle teistä käydä
withstupid.gif
Jotta haluat tietää, tulee sinun avata sielusi, ja kun avaat sielusi, avaat mahdollisuuden haavoittumiselle. Mikään hieno mopo ei tältä suojaa, mikään raha, mikään vaatetus, mikään ulkoinen. Vain sisäinen itsetuntemus, ja se taasen edellyttää rohkeutta ottaa ensimmäinen askel. Se riski itsensä mokaamiselle. Nämä sliipatut miehet eivät halunneet ottaa riskiä, he halusivat olla vain cooleja, etäisiä, erehtymättömiä. Se on heidän häviönsä - muistellaan vain viimesunnuntaita
inlove.gif
Vaikuttaa hieman erikoiselta kyllä ajatella, että omissa oloissaan viihtyminen viittaisi jollain lailla heikkoon itsetuntoon.

Eihän joku moottoripyörän omistaminen (viittaan joihinkin aikaisempiin postauksiin tässä säikeessä) voi merkitä sitä, että omistajat tulisivat automaattisesti toimeen keskenään ja olisivat samalla aaltopituudella. Yhtä hyvin voisi ajatella, että kaikki keilaajat, tenniksen pelaajat tai vaikkapa vaimonkantoa harrastavat olisivat automaattisesti ylimpiä ystäviä keskenään tai edes jollain lailla kiinnostuneita toistensa persoonista. Ehkä sama harrastus tai kiinnostuksen kohde voi parhaassa tapauksessa hieman nostaa sitä todennäköisyyttä, että henkilöt ovat samalla aaltopituudella.

Pointtina se, että ehkäpä niitä sliipattuja kavereita ei vain kiinnostanut tällä kertaa alkaa turisemaan satunnaisen motoristin kanssa. Tai ehkä oli kiire lounaalle kotiin tms.

Ihan kiva kuitenkin, että olet löytänyt foorumin kautta samanhenkistä porukkaa. Kava10 varmaankin kohta palauttaa säikeeseen päiväjärjestyksen muutamalla hersyvällä mielikuvalla motoristeista ajelemassa yhdessä kohti auringonlaskua toinen toistaan ajatellen.

Sori
wink.gif

Mukavaa että tykkäsit ajelusta, toinen vaihtoehtohan olisi ollut että eilisen jälkeen Jenni olisi vähin äänin poistunut foorumilta, ottanut lopputilin Ärrältä, muuttanut Rovaniemelle ja vaihtanut nimensä että ne "höperöt helvetin perkeleet" ei varmasti enää ikinä löydä.
Hahha, luulekko että täällä Rovaniemellä pääsis vähemmällä?
biggrin.gif
Dream ooon..
tounge.gif

pr0gram, Niin, enhän minä edes ole mikään moottoripyöräilijä, vaan polkupyöräilijä. Yhtenen teihin ainoastaan siinä, että ihailen moottoripyörän ja kuskin luomaa kokonaisuutta, sen kauneutta ja voimaa, virtaviivaisuutta ja jotakin yli-inhimillistä olevaisuutta. Se on todella kaunista. En täten voi tietää juuri muusta kuin ihmisyydestä yleensä. Tässä oli alussa puhetta siitä, että moni haluaisi kyllä jutella, mutta se aloittaminen on vaikeaa. Monella sulkeutuneella on se sama vaikeus kuin esiintymispelon omaavilla. Mutta ihmisiä on yhtä paljon kuin tilanteita, ja minun on mahdotonta ottaa jokaista mahdollisuutta huomioon lyhykäisessä tekstissä. Kysymyksessä on se arabialainen shakkilauta, jossa ekaan kulmaan laitetaan yksi riisi, seuraaviin kaksi, ja sitten potenssiin kaksi. Ääretöntä määrää mahdollisuuksia on melko vaikea kuvailla.

Minä kuvailin sitä yhtä hypoteettista tilannetta, jossa halutaan pysyä etäisinä sen mokaamisen pelon takia, ja se lie yksi yleisimmistä syistä pysyä etäällä muista.

Mutta nyt en jaksa enää selittää itseäni. Seuraan vain sivusta seuraavia kommentteja.

Back