• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Haku: Joensuulainen motoristi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jenni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olemme kumpikin niitä surusilmäisiä haaveilijoita, moottoripyörien rakastelijoita.
Oon varmaan väsyny mutta tälle joutu repeämään, sori!
biggrin.gif

Vaikuttaa hieman erikoiselta kyllä ajatella, että omissa oloissaan viihtyminen viittaisi jollain lailla heikkoon itsetuntoon.

Eihän joku moottoripyörän omistaminen (viittaan joihinkin aikaisempiin postauksiin tässä säikeessä) voi merkitä sitä, että omistajat tulisivat automaattisesti toimeen keskenään ja olisivat samalla aaltopituudella. Yhtä hyvin voisi ajatella, että kaikki keilaajat, tenniksen pelaajat tai vaikkapa vaimonkantoa harrastavat olisivat automaattisesti ylimpiä ystäviä keskenään tai edes jollain lailla kiinnostuneita toistensa persoonista. Ehkä sama harrastus tai kiinnostuksen kohde voi parhaassa tapauksessa hieman nostaa sitä todennäköisyyttä, että henkilöt ovat samalla aaltopituudella.

Pointtina se, että ehkäpä niitä sliipattuja kavereita ei vain kiinnostanut tällä kertaa alkaa turisemaan satunnaisen motoristin kanssa. Tai ehkä oli kiire lounaalle kotiin tms.

Sori
wink.gif
Täähän on pitkä kuin "kännissä" ketju.

Asiaa tuossa lainatussa. Joillekin moottoripyöräily on aika yksinäistä hommaa, Mannermaan "matkalla" mieskään ei juuri kontaktateja ottanut. Jotkut taas hakee sosiaalista kanssakäymistä, jossa mopo on ikäänkuin väline.

Niin tai näin, pitäisi suvaita kaikkia tapoja. Joskus laumaporukka vahvistaa yhteistä tunnettaan kun ne alkaa morkkaamaan niitä jotka ei laumaan haluu. Ikäänkuin motoristin muotti on valmis, ja kaikkien pitää siihen mahtua.

Itse juttelen mielelläni muutaman sanan kenen tahansa motoristin kanssa, mutta en ajattele että niistä tulis mun ystäviä. Ja kun juniorin kanssa vedetään kypärät päähän, silloin ollaan yksin, joten puhelimetkin meni myyntiin, ei ole mitään tarvetta puhua kenenkään kanssa.

Ei ole halua letka-ajoon tai kokoontumisiin katsomaan kuinka jengi ryyppää. Ei vaan kiinnosta.

Morjens.

Moottoripyöräily ottaa ja antaa, enimmäkseen antaa vaikka välillä taiteilemme lain ja oman itsemme kanssa
smile_org.gif

Tämä topic on positiivinen ilmestys muitten "vääntämisten" joukossa.
Osoitus siitä kuinka yksi ihminen voi saada jotain suurta aikaiseksi
smile_org.gif
ja toivottavasti jatkuukin näin. Ja suuntaa näyttävä jos ajattelemme kuinka paljon iloa yksi ihminen voi antaa toisille, kuinka suuri on sitten yhteisön voima?
smile_org.gif

Sen verran tuosta "Jumalan selän takana olemisesta".

Monet, ainakin jotkut meistä ovat lukeneet historiasta, että Suomessa oli kerran presidentti, Urho Kekkonen.
Pohjois-Suomen kartasta löytyy paikkakunta nimeltä Lemmenjoki. On Inarista suunnilleen länteen ehkä viitisenkymmentä kilometriä. Lemmenjoella, sen pohjoisrannalla asui aikanaan poromies Jouni Aikio perheineen, myös Kaapin Jouniksi kutsuttu. Tämä Kekkonen seureineen kävi myös Lemmenjoella ja tapasi Kaapin Jounin. Joku seurueesta, ehkä itse Kekkonen loihe Jounilta kysymään: "Miltä se tuntuu asua täällä Jumalan selän takana".

Jounipa tähän: "Kuule, mistä sie tiijät miten päin se Jumala on."

Jenni: Kyllä minä henkilökohtaisesti uskon Jumalaan.
(saapas nähdä mitä tästä urkenee)

ok

Kaikki moottoripyöräilijät ei halua olla letkassa, ei halua osallistua illanistujaisiin, eivät halua jutella toisten kanssa.

Kaikkia moottoripyöräilijoitä ei kiinnosta kohteliaisuus eikä toisten huomioon ottaminen.

Kaikkia ei voi kiinnostaa, joten ei kannata loukkaantua jos iloinen tervehdys menee tyhjään naamaan.

Selevä.

Jatketaas seuraavasta aiheesta.
Mikä on elämän tarkoitus?
Onko iso mopo haaveissa, vai onko pienempi mopo jostakin syystä parempi? Onko värillä väliä, vai riittääkö vain mopo olemukseltaan, ääneltään, tuntumaltaan?

Jenni, ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia. Tämän kun pitää mielessä, niin hyvin pärjää. Ja jos ei vastaaja tätä tajua, kannattaa vastaaja jättää omaan arvoonsa.

Toisaalta, jos ihminen on ujo, niin sehän on vain osa toista ihmistä. Minusta olisi erittän tylsää jos olisimme kaikki samanlaisia. Ei kaikkien tarvitsekkaan olla mitään puhekoneita, joilta tulee 1000 sanaa minuutissa.

Itse en ole koskaan ottanut nokkiini, jos tuttu tai tuntematon tulee juttelemaan, minusta se on vain hieno piirre ihmisessä, että uskaltaa kysellä, jos jokin asia askarruttaa. Ite kun en kuulu hiljasimpiin ihmisiin, joskus tosin vois olla hetken hiljaa... ja kuunnella, mitä muut sanoo, ja ottaa oppia toisten elämänkokemuksista.

FJ20, Minä onnittelen sinua uskoastasi Jumalaan, kuten ensimmäisessä tekstissäni sanoin. Se on hieno ja kaunis ominaisuus. Minä kuitenkin näen Jumalan vain antropologin silmin, ihmisen ominaisuutena uskoa yhteen lakiin jota koko yhteisö noudattaa. Ei kukaan huvikseen henkeään menetä, siihen tarvitaan jotakin elämää suurempaa että lähtee puolustamaan laumaa: tätä minä kutsun uskoksi Emile Durkheimin teorian mukaan.
(Olen piirtänyt seurakuntalehteen sarjakuvaa ja ollut toimittajana: ei löytynyt minun Jumalani, löysin ihmiset)

Bluesman, Sen minäkin olen oppinut, että jos kuuntelee, avautuu ihmelliset portit näkymiin joita ei mistään muualta saa. Minultakin tarinaa iskeytyisi, mutta olen huomannut hedelmällisemmäksi vain kuunnella. Siltä vähän hölmönkin oloiselta ihmiseltä löytyy kaunis ja suuri tarina.

Kohteliaisuus on sellainen asia, että sitä älkää ihmiset jättäkö! Voitte pelastaa sillä jonkun ihmisen elämän, kuten minun kohdalla on tapahtunut. Ystävällinen hymy, hetken kuuntelu. Ei se ole niin vaikeaa, ei sitä tarvi vertansa vuodattaa sen ihmisen ystävyyden takia; harva oikeasti edes haluaa muuta kuin sen hetken tervehdyksen, hetken pilvien kummastelemisen. Ei kukaan naimisiin pyydä hymyilemällä. En ymmärrä alkuunkaan sitä asennetta, että kylmyys ja epäkohtelias toisen ohittaminen oikeutettaisiin. Me elämme kaikki tässä samassa yhteisössä (Suomessa/Maailmassa/Aurikokunnassa), ei hankaloiteta kenenkään elämää. Ei meidän tarvitse halata, ei tarvitse kertoa seksuaalifantasioitamme, vaan se hymy ja tervehdys riittää, ehkä jopa jokin sana.

Näin mano o mano. Moottoripyöräilystä en tiedä mitään, mutta ihmisiä kai tekin olette, te, jotka olette siellä mielellään yksinään. Ymmärrän sen kyllä, sen yksinäisyyden, mutta älkää sentään epäkohteliaita olko ja sitä oikeuttako.

Kun tuossa alussa koitin selittää, siis onomatopoeettisesti suoraan livenä, että olen vain pyöriä katsomassa, en mitään miehiä, niin minun suu tukittiin joka kerta joka taholta - niidenkin jotka ei pyöriä harrasta. Ihmiset halusivat tehdä heti alusta selväksi sen, että TOTTAKAI minä olen vain pyöriä katsomassa. Tämä ymmärrettiin kaikkialla täydellisesti.

Hyvä.

Toinen kumma seikka, minkä olen kohdannut, on tämä ikä kysymys. Minun rakkaimmat ystäväni ovat päälle 50, joten minä en ole ensimmäisenä kenenkään ikää katsomassa. Oikeasti. Myönnän sen, että useammin saa tylyä kohtelua 20-35v. miehiltä ja naisilta, mutta sitä ennen ja sen jälkeen ymmärtävät ihmiset jälleen pehmeyden ja hymyilyn päälle. Tämä on ainut asia minkä voin sanoa leimautuvan ikään, mutta toki tässäkin on poikkeuksia valtavasti. Jotkut ihmiset vain ymmärtävät kuinka tärkeää on ottaa kanssaeläjät huomioon.

*soitin urkuja*

Jennin muutamaan edelliseen viestiin ei voi muuta sanoa kuin, "aamen".
thumbs-up.gif

Mutta, sitten siihen päivänpolttavaan kysymykseen, eli eikö entisessä kotikaupungissani, Mikkelissä, ole muita orggilaisia kuin Katyanna?? Olen kyllä pariakin siellä asuvaa motoristi (ja muutenkin) -kaveria (*) yrittänyt tänne houkutella, mutta heikoin tuloksin. Joka tapauksessa itsekin aion vierailla Mikkelissä äitienpäivää seuraavan viikonlopun ja siitä alkavan toukokuun viimeisen viikon alun keskiviikkoon asti, joten jos porukassa ajelu kiinnostaa, niin tässä olisi yksi osallistuja, ja varmasti ainakin toisen noista kavereista saan messiin. Tekniikasta tiedän suunnilleen riittävästi, eli sen, että kun oikeasta kädestä vääntää alkaa vihellyttämään ja että jarru on vauhdin surma.
baaa.gif

(*) Kielioppi, missä pelaa?
wink.gif

Mutta, sitten siihen päivänpolttavaan kysymykseen, eli eikö entisessä kotikaupungissani, Mikkelissä, ole muita orggilaisia kuin Katyanna?? Olen kyllä pariakin siellä asuvaa motoristi (ja muutenkin) -kaveria (*) yrittänyt tänne houkutella, mutta heikoin tuloksin. Joka tapauksessa itsekin aion vierailla Mikkelissä äitienpäivää seuraavan viikonlopun ja siitä alkavan toukokuun viimeisen viikon alun keskiviikkoon asti, joten jos porukassa ajelu kiinnostaa, niin tässä olisi yksi osallistuja, ja varmasti ainakin toisen noista kavereista saan messiin. Tekniikasta tiedän suunnilleen riittävästi, eli sen, että kun oikeasta kädestä vääntää alkaa vihellyttämään ja että jarru on vauhdin surma.  
baaa.gif
Jihuu
062802jumpie_prv.gif
Kavereita!!!!!!!!!
biggrin.gif

Toki toki, porukka-ajot!! Vois käydä vaikka Puumalassa ajelemassa, kun en itse siellä ole koskaan käynyt (olen kotoisin e-pohojanmaalta!!) ja maisemat on kuulemma aika vaikuttavat!?? Varoituksen sananen: en oo paljoa ajanu ja aristelen vääntää kaasua, kuten arvata saattaa. Toivottavasti vauhti ei ole itsetarkoitus
confused_orig.gif
Letkeetä ajoa porukassa???

Varoituksen sananen: en oo paljoa ajanu ja aristelen vääntää kaasua, kuten arvata saattaa. Toivottavasti vauhti ei ole itsetarkoitus  
confused_orig.gif
Ison maailman aikaan mulla oli kaveri, joka oli lennonopettaja.
Hän harrasti myös taitolentoa. Omisti myös venäläistekoisen, 2-paikkaisen JAK-42:n (?). Hän vei minut kerran lentämään kun tiesi miten paljon tykkään lentämisestä. Ajeltiin hyvin säyseesti ja mukavasti vaikka kone jonkunlainen temppukone onkin. Sain vastauksen, että yks pahimpia palveluksia on pilata lento tekemällä semmoista mihin toinen ei ole tottunut ja aiheuttaa kenties ikuisen karhunpalveluksen. Viisaita sanoja.

Vaikka tässä foorumissa näyttää olevan monenlaisia koohottajiakin, en usko että Masquerade tai muut kaverit haluaa tehdä ajosta epämiellyttävän esimerkiksi ajamalla epämukavan kovaa. Siis sinulle epämukavan.

Oikein hyvä Masquerade.
smile_org.gif

Ei luulisi savolaisten ujoja olevan vaikka silta vähän näyttää.
Vai onko Mikkeli jäänyt prutkuttelun kehitysalueeksi.
Kyllä siellä katuja ja teitä on. Vanhin veljeni eli siellä ja kuolikin (liian aikaisin). Siis tiedän että teitä ja katuja on.
biggrin.gif
tounge.gif
omg.gif

Etsitään Katyennelle Mikkelistä kaveriporukkaa.

sanoi:
Tuksa, Sie oot ärsyttävä siinä mielessä, että kun sulle heittää pahinta läppää, katsot sinä tyynenä takaisin ja vastaat "Ai, mulle taasen kävi niin että..." ja heität vastapalloon vähintään yhtä pahan - syö naista moinen
Argh! Tarkoitus ei ole missään tapauksessa järkyttää ihmisiä / laittaa paremmaksi / pahemmaksi missään suhteessa.
crazy.gif
Olenhan vaan yrittänyt verrata omia kokemuksiani muiden kokemuksiin, vaan kun en osaa pitää turpaani kiinni, niin aina saan hävetä ja kärsiä ( T-Paidasta lainattua).
Pitänee ottaa yhteys lääkäriini ja pyytä vahvempia rauhoittavia. *Huitoo olemattomia kärpäsiä (Musca domestica) ympäriltään *

sanoi:
Hypähdin jo sydän pompsahdellen, että Tuksa olisi myös tullut (joo, no kukapa ei häneen ihastuisi...) mutta se olikin joku muu.
blush.gif

En valitettavasti kerenny käymään ennen töihinlähtöä ostamassa jäätelöä, tupakkia, kahvipakettia, ässä-arpaa, pringlesiä, ilta-sanomia, karkkia ja täyttä kuponkia lottoo. Mut yritän tällä viikolla käydä piristämässä sun päivää, jos vaan oot töissä ennen kolmee. ( Sitäpaitsi niitä on aika monta jotka ei oo muhun ihastuneita, esim. osa vaimon kavereista. Muutaman kerran oon kuullu lauseen : " Ai, se tuokin on vielä täällä ". Missäs hitossa mun pitäs olla jos en kotonani, miunhan se pitäs niiltä kysellä et miks ne on täällä, meidän kämpässä, mut kai niillä ei oo paikkaa minne mennä, niin siks ne vetelehtii täällä..)
veryangry.gif

Tuohon uskontohommaan en sotkeennu, saattaa vielä puhjeta uskonsota jos kärkevän kommenttini laittaisin tähän :___ , Enkä haluaisi pilata yhteisön hyvää henkeä tarpeettomalla kommentilla, joka vaan johtaisi siihen, että kaikki motoristit näyttäisivät minulle alahampaitaan kohdattaessa. Myöskin ärpällä ois turha käydä, varmaan olisi oven edessä pönkä ja Jenni tiskin alla piilossa. Myöskin jos joku pomo lukisi tätä palstaa, voisi olla että loparit kopsahtasi.
withstupid.gif

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>editti: en vaan vieläkään osaa kirjoittaa vieheettä</span>

Jatketaas seuraavasta aiheesta.
Mikä on elämän tarkoitus?
Onko iso mopo haaveissa, vai onko pienempi mopo jostakin syystä parempi? Onko värillä väliä, vai riittääkö vain mopo olemukseltaan, ääneltään, tuntumaltaan?
no, minä taidan ensimmäisenä näihin vastata
biggrin.gif

Elämän tarkoitus on suklaa. Siitä ei sen enempää, vaan siirrytään seuraavaan.

Ultimate haaveissa on FatBoy, sillä olen tykännyt ajaa eniten. Mutta matkalla sinne ajattelin hommata ensin sen Sportsterin (1200Customin), kun on tässä jokunen vuosi ollut taukoa, etten ole päässyt pyörän päälle ollenkaan, ja suoraan sanottuna sellainen leveä ukko jalkojen välissä pelottaa - pitää harjotella ensin vähän pienemmällä
wink.gif

*muoks* väreistä jos puhutaan niin mulla on joku ihme violettifetissi, mutta mustan saattaisin ottaa, kun kontrastina tykkään siitä kiiltävästä kromista
cool.gif

thumbs-up.gif
Voi jee.. menihän tässä tunti jos toinenkin lukiessa..
Ihana huomata että (rohkeita) ihmisiä on olemassa..
Jenni- Älä menetä ihailtavaa kykyäsi ihastua maailman pieniin asioihin ja vähän isompiinkin.
Katyana- Mene vaan joukkoon jutteleen jos näät pyöriä parkissa.Aina nuo miehet yhden naisen joukkoon ottaa.
Ja teille muille- pohjoseen päin menijät tai tulijat saavat edelleen ulkokahvit jos sää ja työt sallii.. oulun seutulaisiakin voin tietyissä rajoissa kaffettaa..
Toivottavasti meidän perheen uusi mopoileva jäsen saa myös edelleen posiitivista palautetta ihmisiltä! tähän mennessä niin on kuulemma poikkeuksetta käynyt torilla ja rannoilla..  
062802moto_prv.gif

Elämän tarkoitus? Kehveli, se nääs onkin vaikea kysymys kun sitä oikein pysähtyy tuumimaan... Yhtenä päivänä siihen löytää mielestään täydellisen ajatuksen/vastauksen, mutta seuraavana päivänä siinä ajatuksessa ei taas tunnu olevan mitään tolkkua.

Sille mie en mahda mitään, että se oma pyörä tuntuu juuri itselle parhaimmalta. Oli unelmien riemuvoitto, että tällainen pygmi pystyy ylipäänsä isolla katetulla menopelillä ajelemaan, madallusprojektin jälkeen tosin mutta kuitenkin. Ja ferraarinpunainen väri, se jos mikä osui nappiin ja mieleiseksi!

Jos ylimääräistä valuuttaa olisi, niin kai sitä menisi kauppaan etsimään samanlaista uudempaa
cool.gif

Jenni-ajoissa ja muuallakin edustan kuitenkin edelleen sillä nykyisellä
062802moto_prv.gif

Näin mano o mano. Moottoripyöräilystä en tiedä mitään, mutta ihmisiä kai tekin olette, te, jotka olette siellä mielellään yksinään. Ymmärrän sen kyllä, sen yksinäisyyden, mutta älkää sentään epäkohteliaita olko ja sitä oikeuttako.
Yksinviihtyvä ei voi olla ihminen.
omg.gif

Uskomatonta miten mopoton wanna-bee alkaa heti määritellä mopoilijoita ja tietää siitä kaiken. Hohhoijaa.

On siis epäkohteliasta jos ei halua laumaan liittyä. Jos jotain haluat mopoilusta ymmärtää lue vaikka Pizigin Zen ja moottoripyörän korjaus tai Mika Mannermaan Matkalla.

Nyt kun Jennin asia näyttää kehittyvän hyvin, niin täytyisköhän avata "Mikkelin mimmiliigaa" eli Katyannea varten prutkujen etsintä foorumi.

Vai miten se on Etelä-Savo?

smile_org.gif
omg.gif

On siis epäkohteliasta jos ei halua laumaan liittyä. Jos jotain haluat mopoilusta ymmärtää lue vaikka Pizigin Zen ja moottoripyörän korjaus tai Mika Mannermaan Matkalla.
Ei oteta kettuiluna, mut tarkotit varmaan "Pirsig" ja "Zen ja moottoripyörän kunnossapito"

Ja sit saa ottaa vaikka kettuiluna, mutta tuo kirja on vaan yhden ihmisen näkemys moottoripyöräilystä. Eikä itseasiassa edes siitä vaan muistaakseni koko kirja keskittyi lähinnä ihmettelemään jotta mitä ihmettä "laatu" oikeasti tarkoittaa. Ihan sivistävää ja hauskaa luettavaa, vaikkakin vähän pitkäveteinen kirja minun mielestäni, eikä todellakaan sen hehkutuksen väärti mitä siitä on kuullut.

Maailmassa on noin kuusi miljardia mielipidettä moottoripyöräilystä, eikä niistä liene syytä tuomita yhtäkään, eihän?

baaa.gif
Jihuu  
062802jumpie_prv.gif
Kavereita!!!!!!!!!
biggrin.gif

Toki toki, porukka-ajot!! Vois käydä vaikka Puumalassa ajelemassa, kun en itse siellä ole koskaan käynyt (olen kotoisin e-pohojanmaalta!!) ja maisemat on kuulemma aika vaikuttavat!?? Varoituksen sananen: en oo paljoa ajanu ja aristelen vääntää kaasua, kuten arvata saattaa. Toivottavasti vauhti ei ole itsetarkoitus  
confused_orig.gif
Jep, Puumalassa olen käynyt Mikkelistä käsin monasti, sekä autolla että pärrällä, eikä siitä pätkä paljoa parane, varsinkin about 20km Anttolan jälkeen Mikkelistä mennessä on oikein mukavat järvimaisemat, ja ainakin yhdellä levähdysalueella, joka on kaikkein parhaalla paikalla, on ollut kesäisin jäätelökioskikin..
062802jumpie_prv.gif

Puumalan satama onkin sitten ehdoton stoppi lämpimällä kelillä!

Vauhtia ei mun puolesta tarvitse pitää missään äänennopeuslukemissa, kunhan ei ihan alinopeutta ajella muiden tukkeena. Eli, muun liikenteen mukaan riittää..

Ei oteta kettuiluna, mut tarkotit varmaan "Pirsig" ja "Zen ja moottoripyörän kunnossapito"

Ja sit saa ottaa vaikka kettuiluna, mutta tuo kirja on vaan yhden ihmisen näkemys moottoripyöräilystä. Eikä itseasiassa edes siitä vaan muistaakseni koko kirja keskittyi lähinnä ihmettelemään jotta mitä ihmettä "laatu" oikeasti tarkoittaa. Ihan sivistävää ja hauskaa luettavaa, vaikkakin vähän pitkäveteinen kirja minun mielestäni, eikä todellakaan sen hehkutuksen väärti mitä siitä on kuullut.

Maailmassa on noin kuusi miljardia mielipidettä moottoripyöräilystä, eikä niistä liene syytä tuomita yhtäkään, eihän?
Se sama kirja, minustakin aika tylsä, lukuunottamatta mopoilua koskeva osa. On siinä kaksi varsin erilaista mopoilijaa, tai oikeastaan neljä, kun kyytiläiset lasketaan mukaan. Lähtökohta näillä on erilainen, mutta silti suvaitaan toisen ajatuksia.

Yhden ihmisen näkemyksiä tietenkin. Pointti oli se, että on parempi määrittää mitä hyvää mopoilu tuo itselle, kuin että miten kenkkuja muut ovat kun eivät tee niinkuin minä.

Suvaitsevuutta. Jos joku ei morjesta tai juttele mun kanssa, EVVK. En mä silti epäile sen ihmisyyttä, tai siis en edes ajattele koko juttua.

Back