Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
GuessWho sanoi:Nii mut hei 40% !!

Jaskala sanoi:Toi fylli on itseasiassa juuri se mikä nyt uupuu ja mieluusti minimoisin sen määrän aloittamalla pyörästä, jossa penkin ja mittariston/pleksin välinen etäisyys ois "suuri".
Mitä tonnarin kaasun käyttöön tulee, ni oisko jollain jo olemassa olevaa dataa esim. Alastaron kierroksesta? Voin nimittäin hyvin kuvitella ettei kaasua kovin usein vedetä nurin.
Jaskala sanoi:Oikeastaan haen pyörää, jolla voin mukavasti repimättä ajaa mahdollisimman kovaa siirtymättä kilvettömien tielle.
grandi67 sanoi:Nykyisillä 1. 31-1.32 ajoilla alastarossa mulla mutulla taitaa kaasu käydä apposen auki ainoostaan pääsuoran puolessa välissä ja takasuoralla ehkä sekunnin ,kaks. Racedacin data vois olla vielä tylympää
Niin ja kyseessä 04 kymppikava jonka käyrät on lähes identtiset Vittaniemen säätöjen jälkeen 03 kilo gixxerin kanssa. Huipputehoa vaan löytyy parikymmentä enempi,jolla ei kuitenkaan oo mun aikoihin mitään merkitystä![]()
GuessWho sanoi:Mä uskon teitä kokeneempia mutta silti tuntuu että 60-70% olis vielä nielastavissa helpommin kuin tuo 40%.
*inttää kuin pikkulapsi*
40% kaasun avauksesta on kuitenkin valovuosi matkaa esim 60% avaukseen. Se että vertaa 40% avausta täyteen luukun leväyttämiseen jättää melkolailla ison osan käsittelemättä. Enkä siis puhu nyt omasta osaamattomuudestani tai näiden vaikutuksesta omiin kierrosaikoihini. Vaan yleisemmällä tasolla. Mitä taas tulee tuohon pääsuoraan niin taitaa mun mutu mennä sit vankasti pieleen koska kyllä mun mielestä siinä on roka täysin auki heti siitä kun mopo on pystyssä, aina jarrutukseen asti ? Ja onhan se mopo nyt aikalailla aikaisemmin pystyssä kuin vasta puolessa välissä suoraa... Olenko mä nyt taas ihan skutsissa näiden harhaisten olettamuksieni kanssa ?
Nitrous sanoi:No tuo 40% on kyllä kieltämättä jonkin verran alakanttiin, mutta silläkin kaasulla on tehoa vielä tollanen 70 heppaa käytössä (teoriassa), joten ihan ripeästi ehtii rataa ympäri. Meikäläinen saa kaasun auki pääsuoralla oikeastaan vasta siinä vaiheessa kun pääsee tuuttaamaan kolmosen pesään, koska ennen sitä mopo joko tahtoo sutia tai keulia.

GuessWho sanoi:No nyt laitat siitä alle ison pallon joka on opetettu sutimattomaksi
Toi keuliminen on ongelma mutta se talttuu tällaiselta torvelolta hyvin kun potkii isompaa koteloon siinä kohtaa kun keulakulma kasvaa turhan pystyksi. Shifterin stendikatkos riittää hyvin tiputtamaan keulan alas ja loppu suora ajetaankin sit stonga vaan iloisesti puolelta toiselle vetkuloiden. Onhan varmaan silläkin pieni vaikutus tehoerojen lisäksi että onko pallissa 70 kiloa vai 120 kiloa kuolevaa painoa. Vielä kun ynnätään sun asento ja mun tuhannen väärä sijainti jakkaralla sillä hetkellä, ollaankin jo tilanteessa jossa muuttuvia tekijöitä onkin yks kaks hitosti enemmän kuin se, onko alla 750 vai kilonen.
edit: nyt kun asiaa tarkemmin pohtii niin kyllä se vasta kolmosella on kokonaan auki.
Nitrous sanoi:Ei viiti liian aikasin potkia kolmoselle kun ei jaksa oikein kirmata sillä, mieluummin yrittää passailla kaasulla ton keulimisen tossa kohtaa. Lisäksi mopo elää muutenkin tuossa avauksessa sen verran, ettei halua aiheuttaa lisää levottomuutta vaihtamalla. Pitäs varmaan opetella käyttämään takajarrua niin sais sillä passailtua tota keulimista. Tosin perimmäinen syy tohon keulimiseen on liian myöhänen avaus ja vikoilla ratapäivillä viime kesänä siitä rupes pääsemään eroon.
Nitrous sanoi:Tosin perimmäinen syy tohon keulimiseen on liian myöhänen avaus ja vikoilla ratapäivillä viime kesänä siitä rupes pääsemään eroon.
GuessWho sanoi:Mulla toi on alkanu olemaan erityisesti palmasin avauksen ongelma, etten sanois jo lähes tapa että kun kakkosella joutuu avaamaan niin tahtoo nousta ylen herkästi tassu ilmaan.
T1mppa sanoi:Empä tiedä sinun ajoistasi tai pyörästäsi mitään, mutta saisitko säädettyä menovaimennusta himpun suuremmalle, jotta perä ei laskisi niin paljoa? Toinen on, että koittaa katsella pleksin läpi ja välttää touring-asennot kokonaan.
Ei nyt ole tarkoitus loukata tai mitään. Mutta tuommoiset asiat vaikuttaa kuinka herkästi se pyörä lähtee keulimaan. Ehtona on myös tasainen kaasun avaus. Tuo Palamsin jälkeinen suora on hankala keulimiselle, kun se on lievään ylämäkeen.
GuessWho sanoi:Ensimmmäinen opiskelukausi ja peli on K7 kilogixxeri -1 ja +2 välityksillä vittaniemen säätämänä. Mä uskon että olet ihan napakasti oikeassa varsinkin ton ajoasennon osalta. Alusta pääsee Vehnän käsittelyyn 15.7 ja toivotaan että se saatais lähemmäs totuutta sitten. Eli siis tyystin märkäkorva näissä ratailuhommissa. Ajat parhaimmillaan siellä 1.32 hujakoilla alastarossa.
T1mppa sanoi:Nyt latelit niin hyvä otsikoita, että alkaa täällä päässä oikein hymyilyttämään.
Hurjaa vauhtia olet painellut, jos tosiaan ensimmäinen kausi menossa. Vehniäinen kun laittaa alustan kuntoon, ei siihen tarvitse enää pitkään aikaan keskittyä. On taatusti hyvä. Pääset keskittymään täysin ajolinjoihin, jarru- ja avauspaikkoihin sekä siihen miten siinä pyörän päällä keikut.
Jos joskus on jotain kuvaajia, niin käy pyytämässä kuvia tai koita bongata niistä itsesi. Ne on parhaat opetusvälineet, joilla voi omatoimisesti miettiä mitä mihinkin suuntaan muuttaa ajoasennossaan. Tietysti jos joku kokenut pääsee seuraamaan ja kommentoimaan, niin mikäs sen parempaa.
Onnea rientoihin!
Nitrous sanoi:Ei viiti liian aikasin potkia kolmoselle kun ei jaksa oikein kirmata sillä, mieluummin yrittää passailla kaasulla ton keulimisen tossa kohtaa. Lisäksi mopo elää muutenkin tuossa avauksessa sen verran, ettei halua aiheuttaa lisää levottomuutta vaihtamalla. Pitäs varmaan opetella käyttämään takajarrua niin sais sillä passailtua tota keulimista. Tosin perimmäinen syy tohon keulimiseen on liian myöhänen avaus ja vikoilla ratapäivillä viime kesänä siitä rupes pääsemään eroon.
SMRacing sanoi:Eipä tämä ZX-12R ole varsinaisesti mikään täysverinen matkapyörä. Sport-toureri lähinnä. Ikäisekseen varsin suorituskykyinen pyörä tämäkin. Eikä ole 20v ikää, 2022 tulisi sen verran täyteen. Suorituskyvyn puutteen takia en tähän vaihtanut, vaan sen takia että gixeri nyt on lähinnä kidutusvehje katuajoon. Ei sovi siihen yhtään. Mutkapätkällä tuolla gixerillä näyttäisi takavalot tusinalle, no doubt. Sitten taas jos lentokentällä 12r menee 15kmh(?) kovempaa tai saavuttaa 200km/h seisovalla lähdöllä 0,5s nopeammin, niin en nää sitä merkittävänä kriteerinä pyörän hankinnassa.
Katuajossa kun pyörää voi arvostella muultakin kuin suorituskyvyn kantilta. Nopeusrajoitukset kun eivät pahemmin armoa anna, jos tuolla pitäisi polvi maassa ja sinkki kireällä vedellä jatkuvasti. Minulla varsinkin entisissä gsx-r suzukeissa ja tässä 12r-kawassa on ollut kaikissa liikaa suorituskykyä arkiajoon, niin paljon että juuri koskaan tule sitä hyödynnettyä. En tiedä olisiko tämä tusina-kawakaan yhtään huonompi, jos katteiden sisällä mylvisi nykyaikainen 160hp@14000rpm ammentava 0,75l moottori, jossa vetoalue olisi laaja 3-14krpm. Joskin täytyy sanoa että painavan sport-tourerin luonteeseen matalakierroksinen "isolohko" sopii aivan hyvin.
Edelleen olen samaa mieltä mitä tuossa kirjoituksessani. En tiedä mitä hauskaa tuossa vanhassa kirjoituksessani näät.