• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX-R 1000 K6 Viri viri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rookie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse pari vuotta sitten kysyin maahantuojan mielipidettä K&N:n ja BMC:n suodattimista - menee kuulemma kaikki oravaa pienemmät läpi...
tounge.gif

Entisen työkaverin, pitkä kokemus jääspeedway pyöristä, mielipide oli että ainakin heidän käytössään K&N oli ainoa jolla koneesta saatiin pysymään paska ulkopuolella.

Itse olen nyt ajanut ~30tkm K&N:n suodattimella. On jo maksanut itsensä takaisin kun on pestävä ja hyvin pelaa.

Sen mitä mä olen vapaavirtausfilsuja käyttänyt (yli 10v), niin eipä ole paskaa päästäneet lävitseen. On ollut K&N, BMC ja nyt Green.

ja vapaavirta suodatin kuulu samaan settiin. Eipä tarvi sitten heti olla tunaamassa moottoria.
Älä hyvä henkilö mene laittamaan väljemppää viltteriä.
Niin se vain on.
Eipä siitä haittaakaan ole, ja ei tartte sitten ostaa uutta..

Pikkasen sai laittaa rikkaammalle sen missä oli vapaavirtausfilsu, kun vietii 2 samanlaista K5:ttä säädettäväksi (sama putkikin), eli virtasi paremmin. Yleensä kyllä enemmän ilmaa ja bensaa tarkoittaa pikkasen enemmän tehoa.

Porukka vaan dumaa noi filsut sen perusteella, kun ne heittää vaan sellasen kiinni penkissä eikä säädä sen mukaan. Toki tehot tippuu jos se menee laihalle eikä säädetä.

Vai oliko joku muu syy miksi ei tuollaista vois laittaa? Paskankin se pysäyttää ihan hyvin. Race-mallia (2 kerroksinen) en ehkä laittaisi, silloin ei enää taata että kaikki paska pysähtyisi filsuun.
Juu, kyllä kaikki asiat voi samalla kertaa laittaa kondikseen. Noista K&N:n filsuista joku essonpaarikeskustelu oli, että eivät putsaisi tarpeeksi hyvin ilmaa, mutta kun kilometrejä ei kummiskaan ajeta nykypyörillä sataa tuhatta ennen vaihtoa, niin voihan se seuraava sitten laittaa paperimakkaran takaisin ja vielä toimii kauan..

Tuosta tehoasiasta en ole niin otettu, mutta nuo säädöt ja parempi veto kyllä helpottaa ajamista, sekä saundi fiilistä. Jos se sitten kaupan päälle vielä kulkeekin kovempaa, niin mikäs siinä.

Ajelkaa nätisti kummiskin...
tounge.gif

En oikeen tajua miten olet tylyttäjä saanut kaiken (putken,pc,säädöt) mahtumaan 1300 erkkiin...mulla meni sen verran pelkkään putkeen,siis japanin yoshiin.
crazy.gif
PC ja säädöt puuttuu vielä, mutta tulossa ovat. Hintaa näillä näkymin koko paketille n.2100e apuva

En oikeen tajua miten olet tylyttäjä saanut kaiken (putken,pc,säädöt) mahtumaan 1300 erkkiin...mulla meni sen verran pelkkään putkeen,siis japanin yoshiin.
crazy.gif
 PC ja säädöt puuttuu vielä, mutta tulossa ovat. Hintaa näillä näkymin koko paketille n.2100e  apuva
No totahan mäkin mietin on aika hyvät % jos ei oo ton

enempää maksanu
omg.gif

Pohjoisessa on paremmin palavaa happea. Mitä pohjoisemmaksi Suomessakin menee, sitä tehokkaampia ovat pyörät. Alle 170-heppaisia kymppikawoja on turha etsiä K5-Suzukeista puhumattakaan.

Pohjoiseen toimitetaan myös paskimmat uudet vakiopyörät. Kaikkiin on pakko vaihtaa täys'rännistö, ruikkaboksit, shifterit, WP:t jne, ennenkuin niillä on edes mahdollista ajaa kadulla. Sitten onkin vähintään 175 takapallolla ja penkittäjäsedän mukaan koviten koskaan penkitetty malli.
Vedit kyllä sukat mun suusta, kun lueskelin noita juttuja.Ei todellakaan voi ajaa nakkikioskille uudella pyörällä jos ei ole täysränniä ja kaikkia muita viripalikoita kiinni.
eek.gif

Ei tuo sytkäboksi tuo kuin 1-2hp lisää huipputehoa. Tehoaluetta se kuitenkin laajentaa merkittävästi. Kaverini pyörä antoi bikefoxin penkissä 174hp. 115nm+ oli käytössä tosi laajalla aluella. Lisäksi sytkäboksi mahdollistaa tuon shifterin.
inlove.gif

Itse halusin olla erilainen ja ostin pyörään Arrowin full-Ti Competition kokoputken. Siinä on pettymyksekseni vain 54mm putki kollektorin jälkeen. Luulisi, että se ahdistaa huipputehoja, mutta saa nähdä, onko vääntökäyrä parempi. PC:n sivuilta poimittu ohjauskartta näyttää aika laihalta vs. Yoshi.

Ei tuo tonninen Zuhna oikein meinaa kääntyä lainkaan vakiona. Kun ekan kerran hyppäsin Kawan (10R) päältä Suitsaan, luulin että se on rikki kun se ei taivu mutkaan. Jarruissa se on kuitenkin ihan ässä. Jarrumerkkejä voi siirtää 10m eteenpäin.
Olisi tosi mielenkintoista kuulla millaisia tuloksia Arrowin putkella saat, mulla on itselläni Arrow myös harkinnassa. Oletko lähiaikoina aikeissa penkittää?

Kyllähän tuo K5 näyttäis kääntyvänkin ihan kivasti. Tavalliselle tallajalle ihan tarpeeks hyvin, alusta kestää nuo tehot kyllä!

Ohjausiskarin vaihdoin parempaan, ja alusta säätöihin. Sen jälkeen ei ole valittamista!

Uskallan edelleenkin olla sitä mieltä että vakion tehoilla ko. mopo on vasta aihio kuten kaikki Japanin tonnikyykyt ovat.

Tehojen lisäys ennen alustan parannusta on hukkaan heitettyä rahaa, ellei sitten halua esittää hienoja käppyröitä dynosta tai saada leukavat Essonbaarijutut aikaiseksi.
Jos sinulla menee tehot hukkaan, niin tyydy hyvä mies pienempitehoisiin peleihin. Jotkut meistä hölmöistä ei ymmättä edes moottoripyörää valitessaankaan ostaa parasta aihiota ajettavuudeltaan.  
withstupid.gif

Minulle riittää busankin matkapyörämäiset ominaisuudet.. en ole päässyt vielä lähellekään mopon rajoja. Varmasti olisi helvetin hienoa jos pyörässä olisi huippuiskarit ja jarrut jne.. mutta taidan kuitenkin rakentaa pyörää omaa käyttötarkoitusta ja harrastustani silmälläpitäen.

Ja kaikki jotka ovat eri mieltä kuin minä haluaavat vaan rispektiä ihqudaa teinipissiksiltä.. Nih!

Micronilta on tullu kivoja lyhkäsiä vaimentimia jotka vois näyttää aika kivalta Gixerissä, toki tuo lyhkäsin voi olla jo aika killeri ääniltään, kun muistelen että 450mm versio mölyää jo 105dB:tä
smile_org.gif

Eikä ole painollakaan pilattu tuo 240mm versio, 680g !!!

Ultralight%20stack%202sm.jpg

sanoi:
Constructed completely of special grade titanium, Micron ULTRALIGHTS give more size options then any competitor by offering options for 450mm (standard length), 400mm, 350mm or the incredibly awesome 240mm "shorty" lengths. But no matter which one you choose, Micron adds the lightest and hottest new option to just about all the current slip-on and full system designs in our inventory!

Varmasti olisi helvetin hienoa jos pyörässä olisi huippuiskarit ja jarrut jne.. mutta taidan kuitenkin rakentaa pyörää omaa käyttötarkoitusta ja harrastustani silmälläpitäen.
Ainakin toinen kerta neljään vuoteen, kun ollaan 101% samaa mieltä, huolestuttavaa...
crazy.gif

Ja mitä virittämiseen tulee, niin onkos kukaan vielä tässä topicissa tarjonnut Orgin yleisintä viritysohjetta "vaihda isompaan"..?
biggrin.gif

Aika siistin näköinen se 240mm pitkä mikcron ja ääntä on varmasti ainakin riittävästi. Hinta lienee kuitenkin aivan saamaa tasoa pitempienkin micronien kanssa.

Minkä verran toi kokoputki tuo tehoja verratuna slipariin jos PC kiinni ja miten säätö sliparilla saako hyvin säädettyä? Slipari on kuitenkin 700€ halvempi.

Yoshimura japan 4-2-1 lyhyt/hiilaripöntöllä
PC3usb
Fren Tubo teräspunosletkut
denso iridium tulpat
lucas kilpiteline

Joitakin tuntuu tosiaan häiritsevän kummasti tuo erilaisten tehohilppeiden ja dynoajelun harrastaminen. Kyllä niille on ihan suurimmalle osalle muutakin käyttöä, kuin nakkikopilla elvistely.

itse en ole saanut Tre-modien ja putkien jälkeen prosentuaalisesti yhtään enempää pimpsaa ja makkaraperunatkin on joutunut maksamaan.. Tulevana kesänä otan alustan työn alle... Saa nähdä kuinka silloin käy
tounge.gif

Onkos sillä K4.ssa olevalla läpällä putkistossa, vai mikä venttiili nyt onkaan, suurta merkitystä käytännössä tehojen kannalta?

Back