• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GPS moottoripyöräillessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBX_Raider
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
questin ohjelmien asentaminen tietekoneelle on kyllä yksi asia jota en enään ikinä halua kokea oli meinaan sen verran monimutkanen rituaali varmaan 6 seedeetä yhteensä ja prkleesti eri rekisteröinti numeroita
mad.gif
mutta itse käyttö on helppoa ja aina ollaan perille löydetty
wink.gif
Siinähän tuo tulikin, jonkun muunkin sanomana, mä jo kotvan luulin että mä olen ollut ainoa hermonsa menettänyt tuossa vaiheessa. Niin, sen jälkeen kun kaiken on asentanut, laite on helppokäyttöinen ja toimiva kaikin puolin.

Garminilla ilmeisesti itsekin todettu tuo ongelmaksi, nääs kun Guest II on valmiiksi ladattu (vaikken kyllä tiedä mitä siellä on valmiina, luultavasti jotain täytyy silti tehdä ennen käyttöönottoa).

questin ohjelmien asentaminen tietekoneelle on kyllä yksi asia jota en enään ikinä halua kokea oli meinaan sen verran monimutkanen rituaali varmaan 6 seedeetä yhteensä ja prkleesti eri rekisteröinti numeroita
mad.gif
mutta itse käyttö on helppoa ja aina ollaan perille löydetty
wink.gif
Siinähän tuo tulikin, jonkun muunkin sanomana, mä jo kotvan luulin että mä olen ollut ainoa hermonsa menettänyt tuossa vaiheessa. Niin, sen jälkeen kun kaiken on asentanut, laite on helppokäyttöinen ja toimiva kaikin puolin.

Garminilla ilmeisesti itsekin todettu tuo ongelmaksi, nääs kun Guest II on valmiiksi ladattu (vaikken kyllä tiedä mitä siellä on valmiina, luultavasti jotain täytyy silti tehdä ennen käyttöönottoa).
Niin mutta tulihan se tuossakin todistettua että kun vaan jaksaa "raataa" tuon asennuksen läpi niin sittenhän se elämä hymyileekin paljon parempana
biggrin.gif

Totta on että garminin pojilla on tuossa asennushässäkässä oikeasti pikkasen kehitettävää, tietokoneen kun voi laittaa
tekemään asioita automaattisestikin mutta kaippa niillä on ollut pikkasen kiire saada noita softia markkinoille, tiedä sitten. En oo noihin uudempiin (syksy 2005) versioihin päässyt tutustumaan että onko tuo asennushässäkkä yhtään helepottunut.

Ostin Garmin Quest 2:sen ORGista lukemieni kommenttien perusteella.

Koneen käyttöönotto oli helppoa, kun ohjelmat oli valmiiksi asennettuna. Paitsi sisäkäyttö testaus tuotti ongelmia kun sijaintini oli koko ajan jossain Texasin seudulla. Heti kun pääsi ulos testaamaan, niin homma alkoi toimimaan tosi hyvin.

Testasin huvikseni autolla miten pääsen kaverin tykö n.10km päähän.
Yllätyksekseni ohjelma löysi huomattavasti lyhyemmän reitin, josta en ollut tietoinen.

Puhe opastus toimi todella hyvin. Olin siitä yllättynyt vaikka olenkin aiheesta lukenut.

En ole ehtinyt laitetta paljoa testaamaan, mutta onhan tämmöinen ihan ehoton peli, jos vähänkään reissaa oudoilla seuduilla.

Ostin Garmin Quest 2:sen ORGista lukemieni kommenttien perusteella.

Koneen käyttöönotto oli helppoa, kun ohjelmat oli valmiiksi asennettuna. Paitsi sisäkäyttö testaus tuotti ongelmia kun sijaintini oli koko ajan jossain Texasin seudulla. Heti kun pääsi ulos testaamaan, niin homma alkoi toimimaan tosi hyvin.

Testasin huvikseni autolla miten pääsen kaverin tykö n.10km päähän.
Yllätyksekseni ohjelma löysi huomattavasti lyhyemmän reitin, josta en ollut tietoinen.

Puhe opastus toimi todella hyvin. Olin siitä yllättynyt vaikka olenkin aiheesta lukenut.

En ole ehtinyt laitetta paljoa testaamaan, mutta onhan tämmöinen ihan ehoton peli, jos vähänkään reissaa oudoilla seuduilla.
bowdown.gif

Garmin Quest 2 on toiminnoiltaan ilmeisesti ihan ok, mut mut nappulat on aika pienen näköisiä räpeltää hanskat kädessä. Miten on ?

Kiitoksia vaan kaikille hyvistä kommenteista, mutta taitaapi olla silleen, etten laita vielä vähiä rahojani navigaattoriin, koskapa ei näyttäne olevan karttaaineistoa sieltä "entisestä itä euroopasta", jossa liikuskelen kesäisin aikalailla, siis ostanen muutamat uudet paperikartat ensi kesäksi sinne  
smile_org.gif
Seuraan kuitenkin tilannetta ja kun hetki koittaa, ni totta hitossa hommaan navigaattorin  
biggrin.gif

Ps. tuo Tomtom Rider alkaa olla jo jotakin sinnepäin, mitä sen pitääkin olla, jotta sen kanssa pelaamisessa ei mene hermot, kuten joillakin on menneet Garminin Questin kanssa.

Garmin Quest2:ssa on pienet näppäimet, enkä ole ehtinyt niitä hanskoilla vielä testaamaan.

kun olen lähtenyt autolla reissuun olen ennen liikkeelle lähtöä valinnut katu osoitteen. Ajon aikana ei ole tarvinnu painella näppäimiä, koska näkymä muuttuu tilanteeseen sopivaksi itsekseen.

Uuden osoitteen määrittäminen kirjoittamalla ei taida onnistua ajon aikana MP:llä. Mutta jos kohde on muistissa on se muutamalla näppäyksellä muutettavissa.
Teline pitää olla kyllä aika jämäkkä.

Quest1 käyttäjät voivat varmaankin kommentoida paremmin laitteen käytettävyyttä MP:llä ajettaessa.

Ajon aikana olen korkeintaan zoomin painikkeita painellut. Kyllä se pysähtymisen vaatii, jos jotain suurempaa tekee. Ei niinkään painikkeiden pienuuden takia, vaan tekstien lukemisen ja liikenneturvallisuuden takia. Itselläni ainakin vasurilla nappeja painellessa koura on näytön edessä, joten senkin takia on hieman hankalaa ohjelmoida ko. värkkiä ajossa.

Garmin Quest2 tai Tomtom rider , voikos niihin syötellä ite esim "telkkäpäntöt" mitkä on tuolla teiden varsilla? Sit seuraavalla kerralla hälyttää tai ilmoittaa että otappa iisisti.

Musta on iso moka että Tomtomista puuttuu :- ajettu matka,keskinopeus, reitti mitä ajoit sekä toiminta aika ilman akkukytkentää ~5 tuntii.

Netistä löytää tomppaan ainakin valmiiksi ohjelmoituja telkkäpönttö POIta (Points Of Interests), joista tomppa sitten varoittelee.
Toki itsekin voi niitä tomppaan ohjelmoida...

Sitten tuolta http://web.tiscali.it/macri/Event_Logger/ tuli latailtua uusi softa tomppaan et se pistää kaikenmaailman tietoa muistiinkin...

Edit: kun muistais kännipäissään olla kirjottamatta...

Garmin Quest 2 on toiminnoiltaan ilmeisesti ihan ok, mut mut nappulat on aika pienen

näköisiä räpeltää hanskat kädessä. Miten on ?
Kun en vielä omista navigaattoria niin en tiedä, paljonko niitä nappuloita pitää ajon aikana näpelöidä ?
Ei niitä tule näprättyä ajon aikana. Ei ole oikeastaan mitään erityistä syytä muutella mitään. Ja jos ryhtyy jotain uutta reittiä laittamaan kesken matkan, niin on kyllä parempi pysähtyä, ottaa paperikartat esiin ja siitä sitten syöttää uudet arvot koneeseen. Aluksi tosin sitä tulee näpelöityä että saa mieleiset näytöt, mutta sitten ei paljon mitään. Esimerkiksi laitoin näyttöön vakioskaalauksen 300m:iin, jolloin Garmin näyttää muutaman kilometrin eteen ja pääsi eroon automaattiskaalauksen kummallisuuksista.

Onko Euroopasta tai Jenkkilästä ostetulla Garmin Quest II:lla eroja, eli toimiiko Jenkkilän laite täälläkin? Jenkkilässä maksais alle 400$.

Onko Euroopasta tai Jenkkilästä ostetulla Garmin Quest II:lla eroja, eli toimiiko Jenkkilän laite täälläkin? Jenkkilässä maksais alle 400$.
No toimiihan se laite nyt täälläkin, mutta Euroopasta ostetussa laitteessa on valmiiksi ohjelmoituna Euroopan kartta ja Jenkeistä ostettuna Jenkkilän kartta.
tounge.gif
Mistä muuten noin halvalla oot löytäny Quest 2:n?

edit: On muuten tullut aika kovasti alas tuo Quest 2:n hinta.. kohta voisi jopa ostaakin. Pari-kolme viikkoa sitten katselin ja maksoi kaikkialla jotain ~800e. Nyt kun katoin lohenetelta, niin hinta oli 666€.
tounge.gif

No toimiihan se laite nyt täälläkin, mutta Euroopasta ostetussa laitteessa on valmiiksi ohjelmoituna Euroopan kartta ja Jenkeistä ostettuna Jenkkilän kartta.
tounge.gif
Mistä muuten noin halvalla oot löytäny Quest 2:n?

edit: On muuten tullut aika kovasti alas tuo Quest 2:n hinta.. kohta voisi jopa ostaakin. Pari-kolme viikkoa sitten katselin ja maksoi kaikkialla jotain ~800e. Nyt kun katoin lohenetelta, niin hinta oli 666€.
tounge.gif

-Linkki-
edit: linkkiä lyhennetty.

Back