• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GPS moottoripyöräillessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBX_Raider
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo on varmasti totta - mulla tuo "varsi" hieman vaimentaa mutta eipä tuohon olisi kova homma kehittää kumityynyjä; pistämpä idean tuonne "kehitysosastolle"...
Katsomalla tuota sun viritelmää, uskoisin että sulla on tarpeeksi vaimennusta. Siinähän näyttää Quest kelluvan lattaraudan päällä. Se ei ole kiinni suoraan rungossa.

Tuo on varmasti totta - mulla tuo "varsi" hieman vaimentaa mutta eipä tuohon olisi kova homma kehittää kumityynyjä; pistämpä idean tuonne "kehitysosastolle"...
Katsomalla tuota sun viritelmää, uskoisin että sulla on tarpeeksi vaimennusta. Siinähän näyttää Quest kelluvan lattaraudan päällä. Se ei ole kiinni suoraan rungossa
Joo, se silleen hilluu siinä itsekseen. Se on tukeva mutta silti ei suorassa kontaktissa. Aattelinkin niitä kumeja tuohon telineen alle ettö se ei hakkaisi missään tilanteessa runkoon...ei ole kylläkään tilannetta tullut vielä vastaan että tuo olisi ollut ongelma.

Onkos kellään kokemusta Tomtomin Mobile 5:sta s60 puhelimissa?
Testasin nyt ensimmäisen reissun tuota TomTom5:sta Nokia 6260 luurin kanssa ja toimii kyllä mainiosti. Softahan on julmetusti monipuolisempi kuin Navicore. Luuri on mulla yläkolmiossa kannykkätelineessä kiinni ja GPS mollukka repussa tai tankin päällä karttataskussa.

Softan käytön opettelussa menee kyllä tovi.. Navicore on selvemmin kännykkäsofta yksinkertaisuudessaan.
Joo mullakin toi ollut nyt käytössä reilun kuukauden. Hyvin toimii, ainoa huonopuoli on ettei saa tiekohtaisia nopeuksia itse muuteltua. Hyvin löytää pikkutietkin. Puheohjauksellakin pärjää jos heittää puhelimen ja GPS:n laukkuun. Akun kesto Nokia 3230:ssa ei vaan ole kovin häävi kun on taustavalo kokoajan päällä.

Onkos kellään kokemusta Tomtomin Mobile 5:sta s60 puhelimissa?
..ainoa huonopuoli on ettei saa tiekohtaisia nopeuksia itse muuteltua. Hyvin löytää pikkutietkin. Akun kesto Nokia 3230:ssa ei vaan ole kovin häävi kun on taustavalo kokoajan päällä.
Oon käyttänyt taustavalossa asetusta että on päällä vaan kun tulee aika kääntyä.. Ostin kyllä nokialaisen 12V laturin jolle vois tehdä liitännän mopoon.. Matkat on tosin sen verran lyhyitä ettei oo virransaanti ollu ongelma. Latailee sit taas perillä tarvittaessa.

Nuo teiden nopeudet heittää juu melkoisesti.. Koko ajan arvioitu saapumisaika pienenee.. johtuiskohan se sit vaan omasta ajotavasta
lookaround_orig.gif

Nuo teiden nopeudet heittää juu melkoisesti.. Koko ajan arvioitu saapumisaika pienenee.. johtuiskohan se sit vaan omasta ajotavasta
lookaround_orig.gif
Öö...Ehkä molemmista!  
biggrin.gif
Mut vaikuttaa vähän siltä että moottoritielläkin laskee 80km/h rajoituksen mukaan. Eipä tuo paljon haittaa kunhan kilometrit päämäärään pysyy oikeina, niistä pystyykin sitten päättelemään. Sitten kun siinä olis vielä se toiminto että jättäisi jäljen mistä on kuljettu niin avot.  Muuten kyllä olen erittäin tyytyväinen tuohon. Vieläkun sais jonkunlaisen maastokartan myös.

Mielenkiintoista keskustelua aiheesta. Minä ajattelin törsätä rahani tuollaiseen:
http://www.one-pro.fi/tuotteet/navigointilaitteet/navigon.html

Saisi mukavasti heitettyä välillä autoon tai jopa polkupyörään kun terassilta suunnistaa kotiin yön pimeinä tunteina.
kerrothan miten toimii motossa. Vaikuttaa hiukan enemmän jos ei kokonaan autoon suunatulta?

Itse kallistun tuon questin puoleen n_n
Joko sait? Vai tilasitko edes?

Tuossa on mukana joku systeemi (suoja) joka tekee siitä mopo kelpoisen. Mainostavat ainakin myös mopo käyttöön.

Ajelin nyt kuitenkin takaisinkin ja sateet tuli välteltyä, paitsi Espanjassa tuli joku 400km:n matkalla vettä, mutta Goret piti hienosti. Reiluja 1000km päivämatkoja kolme Rostockiin - ei ihan suorinta tietä. Piti ajella neljässä päivässä, mutta tuo matka vaan maistui. Reilu 7500 km tuli matkaa GPS:n kanssa ja liittimet meni tämän näköiseksi:
IMG_2978.JPG

Eli kannattaa laittaa jotain vaimennusta ja muutenkin suunnitella tuo kiinnitys tärinät huomioiden.

Garmin Guest tuli hankittua, oon vain pihalla ku lumiukko sen käytöstä, mutta kai se selviää yritysten ja erehdysten kautta
wink.gif

Garmin Guest tuli hankittua, oon vain pihalla ku lumiukko sen käytöstä, mutta kai se selviää yritysten ja erehdysten kautta
wink.gif
Mimmosia ongelmia sulle on tullut sen kanssa vastaan?

Kannattaa hakea uusimmat softat Garminin sivuilta. Riippuen nyt mistä oot sen hankkinut voi olla että sun pitää myös ladata sinne tuo suomenkielinen opastusääni ellei se sitten ole jo valmiina.

Ja kananttaa kävästä tämän kaverin sivuilla
http://www.elsinga.net/questfaq.html

Tuollainen HP:n navigaattori  tuli tilattua.. vaikka jossain luki ettei ole koko suomen kattavaa karttaa vielä ViaMichelinillä.. tulossa loppuvudesta kuulem päivityksiä..
Oon tuon kanssa leikkinyt viikon verran ja mopoon en sitä huoli...autossa vielä menettelee...
Autossa mäkin sitä ajattelin käyttää, mun mielestä hieman ontuva tuo HP:n naviohjelma. Mutta ihan hyvin pelaa ja vielä kun tulisi karttapäivityksiä..

Autossa mäkin sitä ajattelin käyttää, mun mielestä hieman ontuva tuo HP:n naviohjelma. Mutta ihan hyvin pelaa ja vielä kun tulisi karttapäivityksiä..
Joko keksit käyttöä sille 3D näytölle - minä yritin sen avulla ajaa mutta ei iskenyt...

Garminissa ainakin tuo kartta on kyllä selkeä verrattuna muihin. Käytin näitä laitteita myös vierekkäin ja molemmat opasti ihan eri reittiä perille...heh...

En mä tiedä onko siinä muutakuin hieno nimi 3D-näyttö..
smile_org.gif

Siinä näytössä paljoa eroa ole 3D->2D, vähän hakusessa tuo käyttö vielä, mutta hyvin olen tutuilla teillä perille löytänyt.

Ja reittisuunnittelu siitä taitaa uupua siltä osin että se pitää tehdä tietokoneessa ja siirtää sitten navigaattoriin, mutta hyvä jos toimii kun päätepisteen asettaa ja perille vie..

Mun mielestä muuten kompakti paketti ja hyvä näyttö, tietenkin kaipaisin suomen kieltä mut toimiihan tuo noinkin.

wink.gif
Mimmosia ongelmia sulle on tullut sen kanssa vastaan?

Kannattaa hakea uusimmat softat Garminin sivuilta. Riippuen nyt mistä oot sen hankkinut voi olla että sun pitää myös ladata sinne tuo suomenkielinen opastusääni ellei se sitten ole jo valmiina.

Ja kananttaa kävästä tämän kaverin sivuilla
http://www.elsinga.net/questfaq.html
Mukana tuli aivan liikaa kaikkea...pitäs olla sellanen "heti valmis"...

Saiskos jostain ladattua 3D-näytön, se ainakin puuttuu
wink.gif

Nuo 3D näytöt on, ainakin ne mitä minä olen nähnyt, poikkeusetta raskaita (ruudunpäivitys) ja epäselkeitä jos vertaa 2D näyttöön.
Itse käytän ja tulen käyttämään ainoastaan 2D:tä

Ei kukaan haluisi auttaa (pk-seutu) noissa kaikissa softissa ja päivityksissä yms yms? Nopeesti vilkaisin ohjekirjoja ja totesin hemputin monimutkaiseksi ja aikaa vieväksi prosessiksi...

Väkisten se ei onnistu  
biggrin.gif

ÄLÄ KYTKE TIETOKONEESEEN ENNENKUIN OLET ASENTANUT OHJELMISTOT

1. Ota sen laitteen 8-numeroinen sarjanumero talteen!!!
2. laita se laite laturiin kiinni että saat akut täyteen...
3. Asenna ensin Quest Setup CD:ltä
* install MapSource City Select
* asenna complete vaikka voithan saman tehdä customin kautta; en muista mitä sieltä sai valittua...
4. Suorita unlock Wizardilla tai suoraan
* http://www.garmin.com/unlock
* tarviit sen keltasen lapun ja siinä olevan unlock koodin sekä registration koodin ja sen laitteen sarjanumeron

Sitten kun ohjelmat on asennettu saa sen USB piuhan laittaan kiinni jonka jälkeen ne tarvittavat ajurit asentuu. Kun kaikki on asennettu voi kokokeilla MapSource-ohjelmalla löytyykö sitä laitetta. Jos kaikki toimii voi tuon kielipäivityksen asentaa.

Noin se suurinpiirtein menee näin pikaisena ohjeena

Olisin laitetta jo tarvinnut viikonloppuna, vaan eihän tuo paska tunne kehäkolmosen ulkopuolta juuri nimeksikään. Käyttäjäystävällisyys on unohtunut tyystin, ainakin näin aluksi. Kaikki nuo alkuhässäkät jää ainakin multa tekemättä, upotan kohta mereen koko rievun...

Onko joku laite sellainen (esim. TomTom) että toimii heti kun paketista avaa?

Olen tottunut saamaan rahoilleni vastinetta, mutta nyt tuntuu että en...paska mikä paska.

PS. Niin kyseessähän Garmin Guest, mitä moitin...

Back