-laita nolla tai kax perään ja vieläkään se ei tarkoita sitä1600km Gesettelyn jälkeen meni mopo nurin paikaltaan. Ihme juttu, kun olen ajanut metsässä ja soralla ja sitten se kaatuu pyörää taaksepäin pökkiessä. Jaksoin pitää pyörästä kiinni asfalttiin asti ja en jäänyt edes alle. Ei käynyt mielessä ne netistä luetut nosto-ohjeet, vaan repäisin tangosta pyörää ylös. Kevyitä on nämä alle 300 kiloiset mopot. Jalat kannattaa asettaa nostaessa mahdollisimman lähelle pyörää, ettei tarvitse siirtää noston aikana (niin paljoa).
Mitä hajos? Ei mitään. Pyttyä suojaavaan alumiinilätkään tuli sellaisia pikkukivien painaumia ja kaatumarautaan vähän pölyä. Olin oikeasti tyytyväinen, että pyörän mikään muu osa ei ottanut maahan kun se oli kyljellään.
Opetus?
- 16 500km kaatumatta ei tarkoita sitä, että olet kaatumaton.
- GS tarkoittaa että Gaataa Saa (ei hajoo vilkut, stonga, katteet, kromikotka jne.)
- Pidä tangosta loppuun asti kiinni, niin se pyttyä suojaava lätkä ei väänny pyttyyn asti kiinni (jos edes vääntyy).
- Kannattaa vähän urheilla, niin ei venähtele paikat jos vähän joutuu parkkipaikoilla kyykkäilemään.
Eikä muuten hävettänyt yhtään.
-kyllä se kuiteski on tarkotettu kahdelle pyörälle
-kandee kyllä heittä ajoissa pyyhe kehään,lyttyyn menneet palikat ei merkkaa mitään siinä vaiheessa ku on ihminen välis ja sylinteri hautoo perhekalleuksia.
-aina se hävettää vaikkei häpeä oliskaan..
tosta urheilusta...isäukko sano joskus pienenä ollessani ku kävelin sillankaiteella, että "älä ala poika urheilemaan"
oon koettanut pitää ukon neuvosta kii..
eiku uutta matoa koukkuun ja tsemppiä
on tolla nostalgialla toi sana hallussa!