Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmasti onkin, hyvä että olet tyytyväinen...Edellisen Zumon neljä näppäintä vasemmassa reunassa ovat paljon helpompia käyttää kuin tämän uuden kosketusnäyttö. Lisäksi siitä löytyy näyttöön sivu, jossa nopeusnäyttö on suurena.
Edelleen olen sitä mieltä, että "vanha" Zumo on varsin mainio peli...
Ei tässä ole kyse siitä, että pitäisi olla tyytyväinen. Minulla on nuo molemmat laitteet rinnan käytössä ja yritän oikeasti selvittää, mikä on muuttunut, missä uusi on parempi vai onko.Varmasti onkin, hyvä että olet tyytyväinen...
Sama laite sinullekkin tulee, suomenkieli toimii hyvin muuten paitsi ääniopastus joka tosiaan ei näissä toimi ainakaan vielä suomeksi. Jos englantia ymmärrät niin nou problems, eiköhän tuo vika jossain vaiheessa korjaannu...Tänään tilattu 660, kesäkuun 5. päivä pitäisi saada käyttöön. Kun ei ole vanhempaa, niin ei ole vanhaan sidottuja odotuksiakaan. Opeteltavaa ominaisuuksien hyödyntämisessä varmasti riittää. Hinta Suomessa näyttää olevan kuitenkin kohtalaisen lähellä sitä, mitä muualta tilattaessa olisi ollut, joten tilasin Marinealta omani. Taitaa olla suomenkielikin vakiona ilman eri säätämisiä, toivottavasti.
Eilen tuli 660 asennettua pyörään mut ehkä vielä pientä hienosäätöö paikasta. Valikot on suomeksi niin kuin kaikki muukin ja niin pitääkin kun suomesta on ostettu enempää en vielä osaa sanoa.Tänään tilattu 660, kesäkuun 5. päivä pitäisi saada käyttöön. Kun ei ole vanhempaa, niin ei ole vanhaan sidottuja odotuksiakaan. Opeteltavaa ominaisuuksien hyödyntämisessä varmasti riittää. Hinta Suomessa näyttää olevan kuitenkin kohtalaisen lähellä sitä, mitä muualta tilattaessa olisi ollut, joten tilasin Marinealta omani. Taitaa olla suomenkielikin vakiona ilman eri säätämisiä, toivottavasti.
Katsohan reititysasetuksista onko sulla valittunaTörmäsin kuitenkin ongelmaan kun olen mapsourcella nyt määrittänyt reitin tietokoneella jonka haluan siirtää sellaisenaan navigaattoriin. Siirto kyllä onnistuu ja navi tunnistaa merkkaamani pisteet mutta neuvoo reitin linnuntietä, eli ei siis mitään oikeaa tietä pitkin eikä todellakaan niitä pikkuteitä pitkin jotka mapsourceen sain haettua.
Olisiko jollain siis vinkkejä mitä teen väärin vai onko laitteessa jonkinmoinen virhe?
Tekemäsi reitti on liian pitkä...tai siinä on liikaa reitti/kauttakulkupisteitä. Ainakin vanhassa Zumossa kun vääntää liian pitkän routen niin alkaa tekemään tuota samaa ja tällöin ei auta muu kuin jakaa 1 pitkä reitti useammaksi.Törmäsin kuitenkin ongelmaan kun olen mapsourcella nyt määrittänyt reitin tietokoneella jonka haluan siirtää sellaisenaan navigaattoriin. Siirto kyllä onnistuu ja navi tunnistaa merkkaamani pisteet mutta neuvoo reitin linnuntietä, eli ei siis mitään oikeaa tietä pitkin eikä todellakaan niitä pikkuteitä pitkin jotka mapsourceen sain haettua.
Olisiko jollain siis vinkkejä mitä teen väärin vai onko laitteessa jonkinmoinen virhe?
Ei tässä ole kyse siitä, että pitäisi olla tyytyväinen. Minulla on nuo molemmat laitteet rinnan käytössä ja yritän oikeasti selvittää, mikä on muuttunut, missä uusi on parempi vai onko.
Reitti on itseasiassa vain 287km ja sisältää seitsemän reittipistettä. Laitteessa on valittuna lyhin matka asetus mutta mapsourcen kanssa saan kuitenkin laskettua paljon mukavamman reitin painottaen pienempiä teitä eli ei mennä ns. navigaattorin reittipainotuksen mukaan...Tekemäsi reitti on liian pitkä...tai siinä on liikaa reitti/kauttakulkupisteitä. Ainakin vanhassa Zumossa kun vääntää liian pitkän routen niin alkaa tekemään tuota samaa ja tällöin ei auta muu kuin jakaa 1 pitkä reitti useammaksi.Törmäsin kuitenkin ongelmaan kun olen mapsourcella nyt määrittänyt reitin tietokoneella jonka haluan siirtää sellaisenaan navigaattoriin. Siirto kyllä onnistuu ja navi tunnistaa merkkaamani pisteet mutta neuvoo reitin linnuntietä, eli ei siis mitään oikeaa tietä pitkin eikä todellakaan niitä pikkuteitä pitkin jotka mapsourceen sain haettua.
Itselleni on muodostunut tapa kliksutella pisteitä Mapsourceen melko tiheästi varmistaakseni haluamani reitin siirtymisen Zumoon 1:1, jolloin noita pisteitä tulee paljon. En tiedä kuinka pitkiä routeja tolla voi kilometrimäärällisesti vääntää, mutta olen esim. Norjan reissuilla takonut Zumoon appropoo 500-700km pituisia pätkiä. Tällöin route on mennyt siellä missä pitääkin ilman siipien kasvattamista selkään.
Toisaalta SS1000:n vetäisin yhdeksi routeksi, mutta siinä ei tullut klikkailtua noita pisteitä niin paljoa.
Jokos on Kunkku saanut kerättyä jotain eroja navien välille?Ei tässä ole kyse siitä, että pitäisi olla tyytyväinen. Minulla on nuo molemmat laitteet rinnan käytössä ja yritän oikeasti selvittää, mikä on muuttunut, missä uusi on parempi vai onko.
Hienoa! Juuri tämä minua, ja montaa muutakin varmasti kiinnostaa. Laita ihmeessä lisää infoa sitä mukaa kun sitä karttuu.
Itsellä on noin viikon päästä tehtävä valinta jommankumman zumon tai tomtomin välilä.
Ei paha hinta.Jokos on Kunkku saanut kerättyä jotain eroja navien välille?Ei tässä ole kyse siitä, että pitäisi olla tyytyväinen. Minulla on nuo molemmat laitteet rinnan käytössä ja yritän oikeasti selvittää, mikä on muuttunut, missä uusi on parempi vai onko.
Hienoa! Juuri tämä minua, ja montaa muutakin varmasti kiinnostaa. Laita ihmeessä lisää infoa sitä mukaa kun sitä karttuu.
Itsellä on noin viikon päästä tehtävä valinta jommankumman zumon tai tomtomin välilä.
Olis kiva kuulla miten uus Zumo toimii käytännössä...
Ja mistäs tota muutes sais ostettuu mahdottoman edulliseen hintaan?
Vaihtoehtoina olis varmaan ulkomailta tilaaminen tai sitten jostain Helsinkiläisestä kivijalkaliikkeestä hakeminen...
Ebayssä ~500eEi paha hinta.Jokos on Kunkku saanut kerättyä jotain eroja navien välille?Ei tässä ole kyse siitä, että pitäisi olla tyytyväinen. Minulla on nuo molemmat laitteet rinnan käytössä ja yritän oikeasti selvittää, mikä on muuttunut, missä uusi on parempi vai onko.
Vaihtoehtoina olis varmaan ulkomailta tilaaminen tai sitten jostain Helsinkiläisestä kivijalkaliikkeestä hakeminen...
Minä tilasin moisen navin Englannista jo maaliskuussa ja sain sen vasta reilu viikko sitten. Hintaa tuli 555e eli; jos olisin tiennyt toimituksen kestävän noinkin kauan, niin.... Noin pienellä hintaerolla ostan härpäkkeet Suomesta. Mahdolliset takuuasiat on paaaaaaaljon helpompi hoitaa silmätysten.Ebayssä ~500eEi paha hinta.Jokos on Kunkku saanut kerättyä jotain eroja navien välille?Ei tässä ole kyse siitä, että pitäisi olla tyytyväinen. Minulla on nuo molemmat laitteet rinnan käytössä ja yritän oikeasti selvittää, mikä on muuttunut, missä uusi on parempi vai onko.
Suomen Garmin hoitaa takuuasiat huolimatta siitä mistä laite on tilattu. "Zumo 660 Europe":ssa takuu on kaksi vuotta, ja jenkki-versiossa jotain muuta. Molempia on ilmeisesti myynnissä.Minä tilasin moisen navin Englannista jo maaliskuussa ja sain sen vasta reilu viikko sitten. Hintaa tuli 555e eli; jos olisin tiennyt toimituksen kestävän noinkin kauan, niin.... Noin pienellä hintaerolla ostan härpäkkeet Suomesta. Mahdolliset takuuasiat on paaaaaaaljon helpompi hoitaa silmätysten.