Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olikos tuossa 660:ssa jo sisäänrakennettuna tuo RDS-liikennetietovastaanotin?Marinea myy näköjään ennakkoon
Mun ymmärtääkseni tuossa Zumossa ei ole sitä liikennetietovastaanotinta integroituna, mutta se on yhteensopiva niiden erillisten antennien kanssa.Olikos tuossa 660:ssa jo sisäänrakennettuna tuo RDS-liikennetietovastaanotin?Marinea myy näköjään ennakkoon
Ihmettelin vaan kun Marinea tyrkyttää tilaussivulla yhtenä optiona erillistä vastaanotinta. Olin siinä käsityksessä että 660 ei erillistä kikkaretta tarvitsisi.
![]()
Edit. Garminin omat specsit sanovat "FM traffic compatible: yes". Ei tietoa onko yhteensopiva Destian lähetysten kanssa.
Täältä: Handtec.co.ukMoi!
Mistä saitilta Englannista tilasitte Garmin 660 hintaan 490€?
Terveisin,
Lare
tätä miettinyt kans..eihänny muoviset hieman tiiviimmät kuoret maksaa neljääsataa???Niinpä, vrt. autonavit. Tässä taas viedään motoristeja kuin pässejä narussa..Joo. Ja mun pitänee pitäytyä tossa Nuukkialaisessa, se kun on ilmanen, ainakin ekan vuoden ja senkin jälkeen voi noita navin lisenssejä maksella abauttiarallaa 10 VUOTTA ennenkuin ollaan lähelläkään tota hintaa, huh, huh.Onpa saatanan rasvanen hinta taasHinta 629-669.![]()
Pitäkää tunkkinne, tilaan sitte lontoosta.Mikä hitto noissa maksaa??![]()
Oletteko te jossain Venäjällä? Eihän sieltä ole kunnon karttoja. Pelkäävät Naton vievän kaikki naiset länteen?Niinhän siinä sitten kävi... Onneksi sentään löydettiin takaisin.
![]()
![]()
Toimiikos siinä englannista tulleessa Zumossa suomenkielinen ääniopastus?Tänään tuli uusi zumo handteciltä. 468e toimituskuluineen ei ainakaan ollut liikaa kyseisestä laitteesta mutta toimivuutta en vielä ole ehtinyt testaamaan.
Suomenkielistä ääntä ei todellakaan tällähetkellä ole. Päivityksen lataus juuri menossa niin kerron onko sen jälkeen...Toimiikos siinä englannista tulleessa Zumossa suomenkielinen ääniopastus?Tänään tuli uusi zumo handteciltä. 468e toimituskuluineen ei ainakaan ollut liikaa kyseisestä laitteesta mutta toimivuutta en vielä ole ehtinyt testaamaan.
Juu karttaversio ei korjannut tilannetta eikä myöskään erikseen suomenkielisen äänen lataaminen webupdaterilla toiminut. Lataus menee normaalisti mutta valittaa väärää ääniversiota silti.Noniin, Zumo saapui. Pitihän se samantien asentaakin.
Räpsin joutessani muutaman kuvan asennusprosessistakin...
![]()
(isompi versio)
Paketissa tulee mukana aikamoinen kasa sälää. Vasemmassa reunassa mopoteline ja RAM-Mount kiinnitysvermeet - laitteen saa parilla tapaa kiinni, joko kytkinkahvan kiinnityspultteihin loisimaan tai tangon ympärille. Itse teline vaikuttaa aika tukevalta, laite napsahtaa siihen jämäkän oloisesti kiinni. Piuhalla on haarautumiseensa asti pituutta ehkä reilun metrin verran, ja haarasta lähtevät: virtajohto (sulakkeella), TMC-lisäpulikan liitinjohto, audio-out (stereo, 3.5mm jakki) ja audio-in (2.5mm jakki).
Oikeassa reunassa autosarja, eli teline, imukuppi-pidike, tupakansytytinvirtalähde, liimapintalevy jolla imukupin saa myös kojelautaan kiinni (enempi vähempi pysyvästi). Näiden yläpuolella verkkolaturi sekä euro- että UK-plugeilla, usb-kaapeli ja aika jämäkkä säilytyskotelo.
![]()
(isompi versio)
Ensitöikseni kolvasin virtapiuhaan vähän jatketta, ja sen perään lattaliittimet. Kutistesukalla ja erkalla kosteussuojausta.
![]()
(isompi versio)
Sitten asenteluun. Tankin alta löytyi sopiva piuhakokoelma johon Zumon kaapelin sai nippusiteillä kiinni.
![]()
(isompi versio)
Mopossa oli entuudestaan kiinni Autocomin kypäräpuhelinsysteemi (pilkottaa katemuovien ja runkoputken välissä oikealla) johon Zumo tietty piti saada kiinni. Autocomia ja tupakansytytintöpseliä varten olin jo aikanaan rakennellut sulakkeen takana olevan releohjatun hässäkän, jolloin laitteet saavat virtaa vain silloin kun takavalo palaa. Tuohon samaan hässäkkään pistin Zumon myös kiinni.
Autocomissa on sekä stereo-audio-in musiikille että in/out tökkeli esim. kännykälle, joten Zumon kytkeminen meni aika suoraviivaisesti kahdella piuhalla (3.5mm-2.5mm stereo ja 3.5mm - 3.5mm stereo) jotka mulla entuudestaan oli.
![]()
(isompi versio)
Valmista tuli ja hyvin toimii. Nokian E71-luurin kanssa bluetooth meni kertalaakista kuntoon, puhelinluettelo siirtyi ja sekä soittaminen että vastaaminen toimivat.
Ainoa ongelma on sama kuin FixxaHillakin, eli suomenkielinen reittiopastus ei toimi. Selostus on kyllä valittavissa, mutta laite valittaa että äänitiedosto on väärää versiota. Toivotaan että tuohon tulee korjaus...
Edit: Ainakaan uusimmat kartat eivät korjanneet ääniongelmaa, softa olikin valmiiksi jo uusin tarjolla oleva versio (2.80).
Odottaminen palkitaan, on tämä vaan jumalattoman hyvä laite. Toimii kuin unelma hanskat kädessä ja tietokoneella saa hienosti tehtyä reittisuunnitelman ja syötettyä sen naville. Ainoa vika on todellakin suomenkielisen opastuksen puuttuminen tai ilmoitus virheellinen ääni. Muuten on kyllä ollut muutaman päivän kokemuksella aivan perkuleen hyvä ja toimii hyvin myös autokäytössä.Mulle tuli ilmoitus, että 660 on lähetty 22. päivä "Parcel Forcella". Mitähän sekin tarkoittaa mutta hyvä jos jo lopultakin vehje saapuisi.