• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Garmin Zumo 660

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä ollu rukkasia kaverilla kädessä vehjettä näpelöidessään. Ei oikein säväyttänyt.
Eikös noi "perusasetukset" ym. tehdä kotona/taukopaikalla, eikä ajaessa hanskat kädessä.

Karttanäytössähän ne valikkokohdat oli öö.. suht isokokosia ihan hanskoillakin käytettäväksi.

Tiiä sit, kokeilemallahan se vasta selviää.

Jäädään oottelemaan oikeita käyttökokemuksia.

062802moto_prv.gif

Eikös noi "perusasetukset" ym. tehdä kotona/taukopaikalla, eikä ajaessa hanskat kädessä.
Ajelun aikana säätelen navigaattorista ainakin seuraavia juttuja:
- numerovalinta, soittaminen ja puheluihin vastaaminen
- musiikkivalinnat
- äänenvoimakkuuden (usein) ja taustavalon (harvoin) säätö
- lähimmän tankkauspaikan yms. haku
- kamerahälytysten on/off muutokset (auto/mp-käyttö)
- muuta mieleen juolahtavaa

Eikäpä sitä juuri tule pysähdyttyä navigointiosoitettakaan antaessa, joten edelleen epäilen uutukaisen soveltuvuutta - tai varsinkin paremmuutta - moiseen touhuun. Kiinteät napit ovat olleet apu monessa tilanteessa.

Toki käyttäjiä ja käyttötapoja on monenlaisia.

Kyllä, käyttäjät kaikki erillaisia, kuten käyttötavatkin.

Itse vasta harkitsen ensimmäisen oikea navin (noksu N95 vasta..) hommaamista, joten mun täytyy hiukan sotkeentua mukaan, jotta selviää miten muut kokee nuo vehkeet.
wink.gif

062802moto_prv.gif

hyvin samalta näyttäis valikot kun "vanhassa" viissatasessakin mitä nyt vähän jotain uutta scrollausefektiä on jne...

vähän tosiaan pistäis mietityttämään jos olisin ostamassa että mitenhän sen vedenkestävyyden kanssa nyt sitte onkaan ku mikin reikä näyttäis olevan tossa päällä ja skobekin alla aika avonaisen näkösesti! itse laitehan on varmaan vähintään yhtä pätevä kun vanhakin (siitä sen enempää tietämättä) koska vanhaan olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen!

telineessä näyttää tapahtuneen edistystä:

1. vanhassa ärsyttää se ruuvi jota saa kokoajan pyöritellä jos haluaa varmistua ettei navi ota lentoa jossain tien rypyssä (ei kai tossa sellsta ole?)

2. liitin on keskellä telinettä kun vanhassa telineessä on liitin alhaalla mihin a. kaikki vesi valuu kun sataa ja b. huoltomies herkästi laskee siihen katteen ruuvit purkaessa mopoa
mad.gif
(luulen että itselleni kävi noin koska kun oli mopo venavälysten tarkastuksessa paloi samalla zumon teline niin ettei enää ladannut) onneksi garminin asiallinen takuu hoiti uuden telineen. riitti ku kävi vaan kääntymässä vaikka itse laite oli ostettu ranskasta kun sieltä sen halvimmalla sain!

edit/OT: jos jollain on sellasta vanhan zumon "sormiruuvia" jossain ylimääräsenä niin ostan sen välittömästi pois kuleksimasta! tonironnberg (at) hotmail.com

joku joskus laittoi jonkun linkin missä joku jantteri niitä ruuveja sorvas muttei sieltä ikinä mitään posteihin vastattu...
Noita sormiruuveja löytys tuolta.

http://shop.touratech.se/SE....-0.html

Ajelun aikana säätelen navigaattorista ainakin seuraavia juttuja:
- numerovalinta, soittaminen ja puheluihin vastaaminen
- musiikkivalinnat
- äänenvoimakkuuden (usein) ja taustavalon (harvoin) säätö
- lähimmän tankkauspaikan yms. haku
- kamerahälytysten on/off muutokset (auto/mp-käyttö)
- muuta mieleen juolahtavaa

Eikäpä sitä juuri tule pysähdyttyä navigointiosoitettakaan antaessa, joten edelleen epäilen uutukaisen soveltuvuutta - tai varsinkin paremmuutta - moiseen touhuun. Kiinteät napit ovat olleet apu monessa tilanteessa.

Toki käyttäjiä ja käyttötapoja on monenlaisia.
eipä niistä nappuloista nyt sentään kaikkea saa säädettyä ehkä just volaa, kirkkautta ja pääsee vaihtamaan näkymää (jos nyt oikein muistan) eli joutuuhan sitä vanhaakin zumoa ruudulta näppäilemään joka tapauksessa jos haluaa vaikka osotetta syöttää tai huoltista hakemaan! itse en ole juurikaan reunan nappuloita käyttäny mutta hyvin on hanskat kädessä onnistunu näytön näprääminen ihan liikkeelläkin kun laite tunnistaa olevansa mopotelineessä ja kirjain näppäimet muuttuu ruudulla isommiksi
smile_org.gif

hyvin samalta näyttäis valikot kun "vanhassa" viissatasessakin mitä nyt vähän jotain uutta scrollausefektiä on jne...

vähän tosiaan pistäis mietityttämään jos olisin ostamassa että mitenhän sen vedenkestävyyden kanssa nyt sitte onkaan ku mikin reikä näyttäis olevan tossa päällä ja skobekin alla aika avonaisen näkösesti! itse laitehan on varmaan vähintään yhtä pätevä kun vanhakin (siitä sen enempää tietämättä) koska vanhaan olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen!

1. vanhassa ärsyttää se ruuvi jota saa kokoajan pyöritellä jos haluaa varmistua ettei navi ota lentoa jossain tien rypyssä (ei kai tossa sellsta ole?)

2. liitin on keskellä telinettä kun vanhassa telineessä on liitin alhaalla mihin a. kaikki vesi valuu kun sataa ja b. huoltomies herkästi laskee siihen katteen ruuvit purkaessa mopoa
mad.gif
(luulen että itselleni kävi noin koska kun oli mopo venavälysten tarkastuksessa paloi samalla zumon teline niin ettei enää ladannut) onneksi garminin asiallinen takuu hoiti uuden telineen. riitti ku kävi vaan kääntymässä vaikka itse laite oli ostettu ranskasta kun sieltä sen halvimmalla sain!

edit/OT: jos jollain on sellasta vanhan zumon "sormiruuvia" jossain ylimääräsenä niin ostan sen välittömästi pois kuleksimasta! tonironnberg (at) hotmail.com

joku joskus laittoi jonkun linkin missä joku jantteri niitä ruuveja sorvas muttei sieltä ikinä mitään posteihin vastattu...

tuhannet kiitokset tätä on kaivattu!
062802jumpie_prv.gif

tilaanpa heti paikalla!

e. sinne lähti tilaus!
cool.gif
ruuvi n. 5e otin kaks. muut kustannukset sen verran että lopputulos 25e
crazy.gif
no kannatti se kuitenkin sen verran ärsyttää se ruuvi kun muut on aina jo kahvilla ku ite vielä ruuvaa!

eipä niistä nappuloista nyt sentään kaikkea saa säädettyä ehkä just volaa, kirkkautta ja pääsee vaihtamaan näkymää (jos nyt oikein muistan) eli joutuuhan sitä vanhaakin zumoa ruudulta näppäilemään joka tapauksessa jos haluaa vaikka osotetta syöttää tai huoltista hakemaan! itse en ole juurikaan reunan nappuloita käyttäny mutta hyvin on hanskat kädessä onnistunu näytön näprääminen ihan liikkeelläkin kun laite tunnistaa olevansa mopotelineessä ja kirjain näppäimet muuttuu ruudulla isommiksi
smile_org.gif
Ei tietty kaikkea pysty säätämään nappuloista, mutta aika paljon enemmän kuitenkin kuin nuo esimerkit. +/- - namikoillahan pystyy rullaamaan kaikkia listoja, oli ne sitten puhelimen kontaktitietoja, albumilistoja, kadunnimiä tai mitä vain. Kätevyys ajettaessa tuleekin just sitä kautta, että osoitteesta, soitettavan henkilön nimestä yms ei tarvitse antaa kuin 1-2 ekaa kirjainta, ja esilletulevasta luettelosta rullailee sitten kaikessa rauhassa oikean nimen esiin. Se on paljon helpompaa kuin tähtäillä hanskalla kosketusnäytön nappuloihin, ja korjata vikapainalluksia.

Mutta tosiaan, kaikkea ei nappuloilla pysty tekemään. Itse pidän niitä kuitenkin huomattavana apuna nimenomaan kun on liikenteessä pyörällä. Ilmankin varmasti pärjää.

smile_org.gif
Ei tietty kaikkea pysty säätämään nappuloista, mutta aika paljon enemmän kuitenkin kuin nuo esimerkit. +/- - namikoillahan pystyy rullaamaan kaikkia listoja, oli ne sitten puhelimen kontaktitietoja, albumilistoja, kadunnimiä tai mitä vain. Kätevyys ajettaessa tuleekin just sitä kautta, että osoitteesta, soitettavan henkilön nimestä yms ei tarvitse antaa kuin 1-2 ekaa kirjainta, ja esilletulevasta luettelosta rullailee sitten kaikessa rauhassa oikean nimen esiin. Se on paljon helpompaa kuin tähtäillä hanskalla kosketusnäytön nappuloihin, ja korjata vikapainalluksia.

Mutta tosiaan, kaikkea ei nappuloilla pysty tekemään. Itse pidän niitä kuitenkin huomattavana apuna nimenomaan kun on liikenteessä pyörällä. Ilmankin varmasti pärjää.
omg.gif
enpä ole tollasta huomannu että valikoitakin voi +/- näppylöillä scrollata!

mad.gif

tuhannet kiitokset tätä on kaivattu!
062802jumpie_prv.gif

tilaanpa heti paikalla!

e. sinne lähti tilaus!
cool.gif
ruuvi n. 5e otin kaks. muut kustannukset sen verran että lopputulos 25e
crazy.gif
no kannatti se kuitenkin sen verran ärsyttää se ruuvi kun muut on aina jo kahvilla ku ite vielä ruuvaa!
OT: onkos teillä ko putiikista kokemusta miten on toimitukset pelannu?

ei oo ruuveja näkynyt tähän päivään mennessä mutta rahat on kyllä velotettu!
mad.gif

tällanen posti tuli 2.4.2009

"Er order är nu skickad från oss!

När den finns på ert utlämningsställe får ni en avi i brevlådan."

mitähän lie tarkoittaa (Googlen käännös ei ainakaan paljoa auttanut selvittämään)

joku ruottin taitoinen???
biggrin.gif

mitähän lie tarkoittaa (Googlen käännös ei ainakaan paljoa auttanut selvittämään)

biggrin.gif
Tilauksenne on lähetetty meiltä eteenpäin.
Kun se on saapunut luovutuspaikkaan (lähin posti?) saatte tiedoksiannon postilaatikkoonne.

Suunnilleen kai noin, tosin mulla oli ruotsin arvosana 6  
biggrin.gif

tällanen posti tuli 2.4.2009

biggrin.gif
"Kun lähetys on [luovutuspisteessänne] saatte ilmoituksen [postilaatikkonne]"

Eli kun kamat on postissa, tulee normaali ilmoitus noudettavasta lähetyksestä kotiin.

Tänään sain Zumo 660:n Englannista ja nyt se on jo mopossa kiinni!
smile_org.gif
Oli paaaaaljon helpompi asentaa kuin Tomppa!
thumbs-up.gif

Miten poistetaan lukitus MapSourcelta? Aika huonot ohjeet.... laite on kiinni tietsikassa mutta mitähän ¤&%(//&/%&% tuotenumeroa tarkoitetaa?
nixweiss.gif

EI tule enää keltaista lappua, eikä koodia pakkauksen mukana. Tuote täytyy rekisteröidä netissä ja sen jälkeen tuo avauskoodi löytyy koneelta.

EI tule enää keltaista lappua, eikä koodia pakkauksen mukana. Tuote täytyy rekisteröidä netissä ja sen jälkeen tuo avauskoodi löytyy koneelta.
Niitä erilaisia koodeja oli aikas monta.  
mad.gif
Olen koittanut varmaan kaikkia ja aina tulee virheilmo "väärä tuotetunnus" prkl!  
mad.gif
Onko se tuotetunnus vai joku muu?  
nixweiss.gif

Ja laite ON rekisteröity!
Pistin postia Tuotetukeen! Katsotaan kuinka käy prkl!

Niitä erilaisia koodeja oli aikas monta.  
mad.gif
Olen koittanut varmaan kaikkia ja aina tulee virheilmo "väärä tuotetunnus" prkl!  
mad.gif
Onko se tuotetunnus vai joku muu?  
nixweiss.gif

Ja laite ON rekisteröity!
Pistin postia Tuotetukeen! Katsotaan kuinka käy prkl!
No niin! Suomen Support vastasi puhelimeen ja kun aikani selittelin, niin uskoivat lopulta, että tuotekoodijutskassa on jotain häikkää. Ihan asiallisesti puhelimessa sain apuja ja sitten pyysivät lähettämään emailitse tietoja laitteesta ym. Melkein heti tuli maili, että mailia tulee, KUN asia on ratkaistu! Nyt odotellaan....

Back