• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Garmin zūmo 390LM

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ransu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uudet mallit nyt keväällä 2016 Zumo 345LM ja 395LM.

Mitäköhän eroa 345LM:llä on 390 malliin?

Ja muitakin eroja? 395:ssa MP3-soitin, ei muuta Garminin sivuilla ollut.

Voikohan noilla kaikilla ohjata Virb-kameraa, paitsi tolla 340-mallilla?

Moi, olisi muutama kysymys Zumo 390lm laitteesta. Saako tähän paritettua bluetoothilla tavalliset bt-kuulokkeet esim. Sony sbh50 siten että noista kuulee navin ohjeet ja samalla voisi kuunnella musiikkia kännykästä? Känny Samsung Galaxy Note 4. Tai niin että kuuntelee Sonyn fm-radiota ja saa navin ohjeita myös.

Puheluihin puhuminen ajaessa ei ole oleellista ja tuskin tuon Sonyn mikistä kuuluu muuta kuin tuulen suhinoita.

Jos yo. homma on epävarmaa, ei viitsisi tuota Sonya ostaa ihan vaan kokeilumielessä niin toinen vaihtoehto olisi sitten esim. Interphonen F3MC kypäräpuhelin jota saisi edullisesti. Saako tolla toimimaan niin että kännystä kuuntelee musaa ja navista ohjeet tulemaan kypäräpuhelimeen?

MadAri66 sanoi:
Moi, olisi muutama kysymys Zumo 390lm laitteesta. Saako tähän paritettua bluetoothilla tavalliset bt-kuulokkeet esim. Sony sbh50 siten että noista kuulee navin ohjeet ja samalla voisi kuunnella musiikkia kännykästä? Känny Samsung Galaxy Note 4. Tai niin että kuuntelee Sonyn fm-radiota ja saa navin ohjeita myös.

Puheluihin puhuminen ajaessa ei ole oleellista ja tuskin tuon Sonyn mikistä kuuluu muuta kuin tuulen suhinoita.

Jos yo. homma on epävarmaa, ei viitsisi tuota Sonya ostaa ihan vaan kokeilumielessä niin toinen vaihtoehto olisi sitten esim. Interphonen F3MC kypäräpuhelin jota saisi edullisesti. Saako tolla toimimaan niin että kännystä kuuntelee musaa ja navista ohjeet tulemaan kypäräpuhelimeen?

Luureista se riippuu tukeeko multipairingia. jos tukee niin en näe ongelmaa.
mulla on senan smh5 headsetti olen parittanut sen puhelimen ja zumon kanssa. ace of spadesia kun kuuntelee ja zumolla on asiaa niin katkaisee musiikin ja kertoo asiansa jonka jälkeen ace of spades jatkuu. sama homma on jos emäntä haluaa kertoa toisesta kypärästä ajo ohjeita niin zumo kertoo oman näkemyksensä asiaan. jos taas tulee puhelu ja puhuu siihen niin pysyy zumo hiljaa

hulkster sanoi:
Luureista se riippuu tukeeko multipairingia. jos tukee niin en näe ongelmaa.
mulla on senan smh5 headsetti olen parittanut sen puhelimen ja zumon kanssa. ace of spadesia kun kuuntelee ja zumolla on asiaa niin katkaisee musiikin ja kertoo asiansa jonka jälkeen ace of spades jatkuu. sama homma on jos emäntä haluaa kertoa toisesta kypärästä ajo ohjeita niin zumo kertoo oman näkemyksensä asiaan. jos taas tulee puhelu ja puhuu siihen niin pysyy zumo hiljaa
Moi, ostin sitten tuon Interphonen F3mc:n. Miten sinulla on nuo bt-laitteet paritettu. Minulla on Zumoon paritettu f3mc ja note 4. Sitten f3mc:n on paritettu note 4 ja Zumo.

Nyt käy niin että kun kuuntelen puhelimella radiot.fi sovellusta musat tulee f3mc kypäräpuhelimesta, mutta zumo kun yrittää sanoa jotain niin se pätkii musiikkia eikä ajo-ohjeet tule luureihin. Jos painan musiikin pauselle, niin Zumon ohjeet tulee f3mc luureista.

Mietin olenko parittanut liikaa laitteita keskenään. Pitää vissiin kokeilla eri komboilla.

MadAri66 sanoi:
Moi, ostin sitten tuon Interphonen F3mc:n. Miten sinulla on nuo bt-laitteet paritettu. Minulla on Zumoon paritettu f3mc ja note 4. Sitten f3mc:n on paritettu note 4 ja Zumo.

Nyt käy niin että kun kuuntelen puhelimella radiot.fi sovellusta musat tulee f3mc kypäräpuhelimesta, mutta zumo kun yrittää sanoa jotain niin se pätkii musiikkia eikä ajo-ohjeet tule luureihin. Jos painan musiikin pauselle, niin Zumon ohjeet tulee f3mc luureista.

Mietin olenko parittanut liikaa laitteita keskenään. Pitää vissiin kokeilla eri komboilla.

kummatkin on paritettu suoraan senaan puhelin puhelimena ja zumo paritettuna jollain minkä nimeä en muista

MadAri66 sanoi:

Olet parittanut liikaa

1. Parita kypäräpuhelin zumoon
2. Parita kännykkä zumoon
Tarkista kännykästä klikkaamalla zumon nimeä, että toimii sekä puhe että audioprofiili

Joskus zumosta joutuu ottamaan äänen pois ja laittamaan uudelleen päälle, jotta navin opastus tulee kypärään.

Sytky sanoi:
Olet parittanut liikaa

Tarkista zumosta klikkaamalla kännykän nimeä, että toimii sekä puhe että audioprofiili

Joskus zumosta joutuu ottamaan äänen pois ja laittamaan uudelleen päälle, jotta navin opastus tulee kypärään.

Kiitos tiedosta. Yritän noilla yo. ohjeilla. Mulla ei ensin ollut kypäräpuhelin paritettu puhelimen kanssa niin musiikki tuli puhelimen kaiuttimista, josta päättelin että pitäähän puhelinkin parittaa kypäräpuhelimen kanssa. Puran kaikki paritukset pois ja kokeilen noin kun ehdotit.

Sytky sanoi:
Olet parittanut liikaa

Tarkista kännykästä klikkaamalla zumon nimeä, että toimii sekä puhe että audioprofiili

Moi, noin yritin tehdä. Ongelmaksi tulee se että Zumon bt-asetuksista puhelimelle (Galaxy Note 4) profiiliksi tulee vain puhelut eikä audioprofiilia lainkaan. Joten musat puhelimesta kuuluu vain puhelimen kaiuttimesta.

Jos paritan kypäräpuhelimen suoraan puhelimeen niin sitten asetuksista löytyy myös media-profiili ja musiikki tulee kypäräpuhelimesta, mutta kun Zumosta pitäisi tulla ohjeita niin musiikki vain pätkii eikä ohjeita kuulu. Jos pistän musan pauselle kypäräpuhelimesta niin navin ohjeet kuuluu. Olen nyt yrittänyt mielestäni kaikilla mahdollisilla tavoilla yhdistellä noita 3 laitetta keskenään, mutta ei toimi niinkuin haluan.

F3mc päivitetty uusimpaan 110 firmikseen ja zumo oli Garmin expressissä kiinni ja päivitin kaikki mitä löyty. Kokeilin vielä laittaa Zumoa uudestaan garmin expressiin kiinni ja sieltä löytyi uudet 2017 kartat, jotka nyt päivittyy, enkä pääse tsekkamaan Zumon firmware-versiota.

Laitoin Interphonelle (kypäräpuhelimen valmistaja) kyselyn samasta asiasta, saas nähdä vastaavatko. Jos en saa toimimaan niin pitää varmaan palauttaa tuo F3mc Motonettiin ja kokeilla eri mallia/merkkiä.

MadAri66 sanoi:
Moi, noin yritin tehdä. Ongelmaksi tulee se että Zumon bt-asetuksista puhelimelle (Galaxy Note 4) profiiliksi tulee vain puhelut eikä audioprofiilia lainkaan. Joten musat puhelimesta kuuluu vain puhelimen kaiuttimesta.

Mulla on Kypäräpuhelimena Sena, mutta Zumo 590LM ja puhelimena Note4,
ainakin mun zumossa BT-asetuksista löytyy Note4 kohdalta 2 rastia, musa ja puhelut, samat 2 rastia löytyy Note4stä Zumon parituksen kohdalta. Sekä Zumo että Note4 molempiin molemmat rastit ruksittuna päälle ja toimii.

Joskus yhdistää vain puhelut, pitää käydä Zumosta käsin painamassa musa-rasti taas päälle jotta toimii taas.

suopo sanoi:
Mulla on Kypäräpuhelimena Sena, mutta Zumo 590LM ja puhelimena Note4,
ainakin mun zumossa BT-asetuksista löytyy Note4 kohdalta 2 rastia, musa ja puhelut, samat 2 rastia löytyy Note4stä Zumon parituksen kohdalta. Sekä Zumo että Note4 molempiin molemmat rastit ruksittuna päälle ja toimii.

Joskus yhdistää vain puhelut, pitää käydä Zumosta käsin painamassa musa-rasti taas päälle jotta toimii taas.
Eipä tuu tuohon F3mc valikkoon kuin puhelut profiili kun Zumosta kattoo.

Oottelen pari päivää tuleeko Interphonelta mitään vastausta kyselyyn. Jos ei tuu niin palautan tuon F3mc:n ja olen vähän katsellut Senan SMH5-FM mallia tilalle. Halvin mitä löysin Suomesta oli 159 euroa.

Tuossa kait ainakin pitäisi onnistua niin että Zumosta tulee ohjeet ja samalla voi kuu nella Senan fm-radiota.

MadAri66 sanoi:
Tuossa kait ainakin pitäisi onnistua niin että Zumosta tulee ohjeet ja samalla voi kuu nella Senan fm-radiota.

Onnistuu. Musat katkeaa ajo-ohjeiden ajaksi ja jatkuu taas automattisesti uudelleen.

Eikö tästä rakkineesta saa näyttöön jäljellä olevaa matkaa kilometreinä (tai vaikka jaardeina). Kun syöttää kohdekaupungin, niin se näyttää kyllä matkan sinne, mutta en ole löytänyt, miten saisi navigointitilassa ajon aikana tuon matkan näyttöön??

Saa siitä, paina siitä vasemman alakulman tienoilta missä on inforuutu saapumisajasta. Paina sitä ja siitä aukeaa valikko, josta voi valita mitä infoa.

Ja samaan hengenvetoon. Voisiko joku laittaa malliksi yhden reittisuunnitelman malliksi? Voisin yrittää muokata sitä manuaalisti kun tässä linux läppärissä ei toimi basecamp.

RiderOnTheStorm sanoi:
Ja samaan hengenvetoon. Voisiko joku laittaa malliksi yhden reittisuunnitelman malliksi? Voisin yrittää muokata sitä manuaalisti kun tässä linux läppärissä ei toimi basecamp.

Kannattaa tutustua selainkäyttöiseen http://www.myrouteapp.com toimii linuxilla, windowsilla macillä, pädillä jopa kännykällä.

RiderOnTheStorm sanoi:
Saa siitä, paina siitä vasemman alakulman tienoilta missä on inforuutu saapumisajasta. Paina sitä ja siitä aukeaa valikko, josta voi valita mitä infoa.

Kiitos tästä. En löytänyt käyttiksistä ja olen tutkinu navin asetuksia, mutta... :thumbup:

Ei itselläkään mennyt kahta vuottakaan, että tuon löysi. Tänään surffaillin saapumisajan, etäisyyden, matka-ajan ja korkeuden välillä. Ei ole niin tylsää kun vaihtaa välillä infoa.

Pitää tutustua tuohon myrouteappiin kunhan ehtii. Toistaiseksi menty mutkainen- / nopein tie valinnoilla. Melko mielenkiintoista baanaa on tullut vastaan täällä Ranskassa. Tänään mentiin keskellä metsää yksikaistaista asfaltoitua tietä pitkin. Ilmeisesti täällä vedetään asfaltti metsäauto- ja peltoteille.

Onko tuon Garminin ominaisuus vai vika, kun ilman ulkoista virtaa ( mutta kuitenkin se kaiutin osa laitteessa kiinni) ei saa esim varoituksia nopeusvalvontatolpista?

Garmin lakkasi 21 reissupäivän jälkeen eilen kotiin tullessa ottamasta virtaa vastaan.

Lähti vuoden vanhana takuuhuoltoon. Simppeli menettely takuuhuollossa.

Myin moottoripyöräni ja siinä meni Zumo 390 LM mukana. Miten pitäisi toimia että uusi omistaja voi päivittää navigaattorin? Riittääkö että perun rekisteröitymisen ja uusi omistaja rekisteröityy omilla tunnuksilla?

Gromovo sanoi:
Myin moottoripyöräni ja siinä meni Zumo 390 LM mukana. Miten pitäisi toimia että uusi omistaja voi päivittää navigaattorin? Riittääkö että perun rekisteröitymisen ja uusi omistaja rekisteröityy omilla tunnuksilla?

Näin ainakin mulla toimi kun omani myin

Back