Pari viikkoa sitten onnistuin saamaan basecampilla tehtyä reitin, jossa oli reittipisteen jälkeen U- käännös. Olen sata varma, ettei sellaista ollut koneella. Toisen kerran reitti alkoi vaikuttaa erilaiselta mikä muistin, joten heitin koneeseen kohteen suoraan. Ohjeistus muuttui ja kulki enemmän siihen suuntaan johon kuvittelin. Kolmas ja viimeinen ihmetys tuli kun ajelin hotellille päin. Ajattelin, että heitän mutkien loputtua hotellin osoitteen (reitissä oli kaupunki). Navi laski ja päätyin U- käännökseen ja 30 km takaisin samoja mutkia. Tän jälkeen lopetin basecampin käytön. Menin joko nopein tai mutkaisin tie valinnoilla.
Olen varma, että molemmissa on samat asetukset, mutta pitää tarkastaa karttapohjat. En muista saaneeni herjaa karttojen päivityksestä koneessa. Pitää tutkia asiaa täällä, korvien välistä löytyy parempi paikallinen kartta kuin esim. Itävallasta.
Googlella ja Garminilla tuntuu olevan eri käsitykset tietulleista. Kuukkelilla kun katsoo aikaa niin usein Garminin päätelmä oli noin tunnin pidempi ilman ruuhkalisiä. Muutoinkin ihmettelin tapaa laskea matka-aikaa. Alppiteillä missä ajeli alle rajoitusten mukamas vauhdikkaasti saapumisaika pieneni. Toisaalta autobaanalla oli sama ajoiko 120 vai 150, matka-aika pysyi suunnilleen samana. Normisti pikkuisen yli rajoituksen ajamalla saapumisaika pienenee pikkuhiljaa.
Malmö Tukholma välin tulin vältä valtatie mutkainen tie valinnoilla ja kohdalle sattui sellaisia polkuja, joihin ei olisi itse suunnittelemana mennyt. Välillä tuntui, että mutkaisuus tulee risteyksistä mutta sitten tuli taas mukavaa tietä. Vielä kun saisi suosi hiekkatietä option.