• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FZR:n huolella piilotettu kuristus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja whosia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tarvitaan siis.
2 x kumikurkku vasen
2 x kumikurkku oikea
2 x 122,5 pääsuuttimet

suuttimet tulevat siten että uudet suuttimet vaihdetaan kaasareihin nro 2 ja 3 ja kaasareissa kuristettuna paikalla olevat 125 pääsuuttimet vaihdetaan laidoille eli kaasareihin 1 ja 4.

vm 89-90 (erillinen öljynlauhdutin) mallien cdi boxin puna/valkoinen johto katkaistaan ja kytketään maahan

vm 91- (vesikierto öljynsuodattimessa) cdi boxin 13 pinnisen liittimen ylä-oikealla oleva liitin johon ei ole kytketty valmiiksi mitään johtoa laitetaan liitin joka kytketään maahan.

tulos on 107KW/10000rpm

selvisi tämäkin.. kiitos

vm 89-90 (erillinen öljynlauhdutin) mallien cdi boxin puna/valkoinen johto katkaistaan ja kytketään maahan
Onkohan toi nyt oikein? Kytkiksessä näyttäs nimittäin olevan kaksi puna valkeaa ja omassa ne on kytketty johtosarjaan ja telkkuaa aika huolella ko. pyörä. Mikähän tolla kytkennällä yleensä on tarkoitus? Rajoittaa kiekkoja, myöhästää sytkää vai? Mittaan illemmalla mihin piuha(t) menee. mun ilmeisesti -90, käyttöönotettu -92 ja kaasareissa 74kw raapustus??
Melko varmaan ei kuitenkaan 100hp, nousee neulaan aika nopsaan sellasia lukemia  
biggrin.gif
Putkisto, suutinsarja ja suodin laitettu.

Saatko vielä tästä kohdasta selkokielisen Cterror1, eli mitä ja minne?
Eli kurkkujen jossa kuristuslirpakkeet tilalle kuristamattomat kurkut.
Minkä vuotinen sun laitos on? Katsoppas sinäkin mihin puna valkeet johtaa. Mittaa yleismittarilla jos mahdollista cdi boksin liittimet irti, onko maadotettu.
kumikurkkuja siis on olemassa vasemmalle puolelle 1 ja 2 syl, sekä oikealle 3 ja 4 sylinterit. muuta eroa niissä ei ole kuin että ovat kallellaan sisäänpäin eripäin. peilikuvia siis.
kuristetut kumikurkut voivat olla "läpillä", eli sisällä on muovi joka estää virtauksen.
tuo tosiaan kannattaa mitata tuo cdi boxihässäkkä, jos löytyy kaksi punavalkoista johtoa jotka menevät sisään niin punavalkoinen alkuperäinen johto on voitu jo maadoittaa toiseen liittimeet... vaikeita nämä sähköhässäkät, tosin on laatikkohässäkätkin, ainakin sellainen naputtava ääni joka kuuluu moottorijarrutettaessa erityisesti 2vaihteella... taitaa mun motti mennä auki tässä kesän kunniaksi
tounge.gif
. teksti oli suoraa käännöstä natzinkielestä.

Voi prkln Güntheri, kun olikin jo laittanut nuo kaikki viritykset...

Mutta joo, tuolla tavalla se kuristus kuitenkin on laitettu ja näin sen saa purettua. Vaihdoin kuitenkin uudet osat paikoilleen, kerta olin jo ehtinyt ne ostaa.

Mutta joo, tuolla tavalla se kuristus kuitenkin on laitettu ja näin sen saa purettua. Vaihdoin kuitenkin uudet osat paikoilleen, kerta olin jo ehtinyt ne ostaa.
Missä sulla oli maadoitettu se johto? Oliko pätkäisty heti boksilta vai? Oliko sulla vain yksi em. värit omaava johto boksissa?

Onko kellään hajua mihin tuo piuha vaikuttaa. Varmaankin ennakko myöhäsemmällä vai?

Nimittäin mulla on kaksi em. johtoa ja kumpikaan ei ole maadoitettu. Värkki kumminkin kelaa ilman katteita 270 ainakin (loppuu pokka
biggrin.gif
) Ja kolmosellakin nousee nenä, joten tuskin on 100hp
smile_org.gif
0.5 ylikoossa, suutinsarja, suotimet, 4-1 putki + R1 vaimennin ainakin tiedossa olevia laittoja. Mahdollisesti jotain muutakin, vedoista päätellen.

enpä oo0,5

Missä sulla oli maadoitettu se johto? Oliko pätkäisty heti boksilta vai? Oliko sulla vain yksi em. värit omaava johto boksissa?

Onko kellään hajua mihin tuo piuha vaikuttaa. Varmaankin ennakko myöhäsemmällä vai?

Nimittäin mulla on kaksi em. johtoa ja kumpikaan ei ole maadoitettu. Värkki kumminkin kelaa ilman katteita 270 ainakin (loppuu pokka  
biggrin.gif
) Ja kolmosellakin nousee nenä, joten tuskin on 100hp  
smile_org.gif
0.5 ylikoossa, suutinsarja, suotimet, 4-1 putki + R1 vaimennin ainakin tiedossa olevia laittoja. Mahdollisesti jotain muutakin, vedoista päätellen.
Voihan vitalis  
tounge.gif
....0,5 yli koko,mitäs se meinaa kuutioissa?...kuulostaa sun pyörä vetävän hyvin  
thumbs-up.gif
...paljos heppoja löytyy?...En oo vielä päässyt kokkeileen oman mopon rajoja huipuissa  
lookaround_orig.gif
 mutta kyllä kolmosella kiihytellessä etunen pysyy maanpinnalla...nooo,eipä tuo kakkosellakkaan tee powerwheeliä...minkähän väriset piuhat pitää kytkeä/katkoa ja missä kohtaa mopoa sijaitsee...mullakin ollut saku/100hv tehoinen aikoinaan...

Siitä boksiin menevästä 13 -pinnisestä liittimestä oikea ylänurkka on mulla vedetty maihin.

Oikea ylänurkka siis katsottaessa keulasta perään päin. (Onkohan nyt mahdollisimman epäselvästi selitetty ;) )

Tehoa mulla kyllä ei kuitenkaan takuulla ole juuri sataa kaakkia enempää, joten syytä voi alkaa etsiskelemään muualta.

EDIT: niin ja vuosimallihan mulla on -92, joten ei päde tämä noihin vanhempiin!

Mulla on Italian tuonti FZR1000 -91, jossa tuota kyseistä johdotusta ei oo tehty. Pyörän tyyppi on 3GM (boksissa merkintä 3GM-10). Saksaan ja Suomeen tuotujen tyyppi käsittääkseni on 3LE (boksissa merkintä 3LE-10). Herääkin kysymys, että onko meikän pyörässä täysiä tehoja, vai pitäisikö tuo johdotus tehdä? Onko siinä kytkennässä riskinä että boksi ns. kyrvähtää? Mittasin siitä pinnistä n. 5voltin jännitteen.

käy ainakin ensin penkissä toteamassa ettet jahtaa aavetta. boxi voi kärähtää niinkuin muutkin sähkölaitteet enkä nyt ainakaan itse vaillinaisilla tiedoilla kytkisi 5ttä volttia maihin.

Back