• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Foorumiuudistuksen palaute / ongelmat

Vähän aikaa harkittuani totean, että tämä oli kyllä niin hieno päivitys, että maksetaan siitä hyvästä jäsenmaksukin.

Edellinen alusta ei koskaan oikein sopinut mun silmään, mutta tämä on just niinku pitää.

Mulla ainakin sivusto hidastui niin että harmittaa. Sivujen lataaminen kestää joskus pitkään, yli kymmenen sekuntia, ihan sama kuinka nopeat yhteydet on kun serveri ei saa annettua dataa ulospäin ?

Vähän aikaa harkittuani totean, että tämä oli kyllä niin hieno päivitys, että maksetaan siitä hyvästä jäsenmaksukin.

Edellinen alusta ei koskaan oikein sopinut mun silmään, mutta tämä on just niinku pitää.
Täällä taas just toisinpäin, vanha paljon parempi ja uusi ei oikein iske.

Hidastuvuudesta raportti myös täältä.
Kolmella eri koneella (kaksi läppäriä (wifi) ja pöytätietokone (piuha), kaksi WIN11 ja yksi WIN 10).
Kahdessa eri valokaapeliosoitteessa.

Mulle tää uudistus kävi kalliiks. Viikonloppuisin oon yleensä selaillu ORG:n foorumia. Taas oli viikonloppuna vähän tyslää eikä foorumia, niin googlasin sanan "moottoripyörä" ja tulokses tuli nettimoto.
Noh, selasin sitten sitä, ja yks asia johti toiseen...
Niin nyt on tallis yks prätkä lisää ja tili aivan tyhjä.
Niin miten ORG nyt korvaa mulle, tämän yllättävän köyhtymisen?
Muuten olen tytyväinen uudisukseen ja kaiketti se oli tarpeellinen. Vähän vain tää rahattomuus nyt häiritsee :rolleyes:

Kolmella eri koneella (kaksi läppäriä (wifi) ja pöytätietokone (piuha), kaksi WIN11 ja yksi WIN 10).

Oskari jo jossain kertoikin, että botteja ja muita vastaavia pyörii uudella alustalla paljon ja hidastuvuutta on siksi. Niitä on ilmeisesti blokkailtukin, mutta ainakin maallikkona voisin kuvitella että tilanne rauhoittuu kunhan ovat skannanneet kaikki orgin vanhat julkiset viestit ensin omiin tarkoitusperiinsä.

Mulla ainakin sivusto hidastui niin että harmittaa. Sivujen lataaminen kestää joskus pitkään, yli kymmenen sekuntia, ihan sama kuinka nopeat yhteydet on kun serveri ei saa annettua dataa ulospäin ?

Hidasteluja ja niiden syitä on tosiaan seurattu foorumin avaamisen jälkeen, ensihoitona blokattiin yhteksiä tietyistä maista joista tuli huomattava määrä spämmiä. Työ tämän osalta jatkuu edelleen ja pyritään saamaan tilanne vakaaksi ja nopeaksi. Palvelinalusta kun vaihtui tässä samalla niin myös sillä puolella on vielä tarkisteltavaa ja optimointia työn alla.

Täällä taas just toisinpäin, vanha paljon parempi ja uusi ei oikein iske.

Uuden foorumin ulkonäkö on tosiaan vielä ns. suoraan paketista tullut ja se otetaan huomion kohteeksi kunhan saadaan teknisesti tilanne kuntoon. Työmäärä näissä muutoksissa on suhteellisen iso ja rajatuilla resursseilla toimiessa on pakko porrastaa asioita pidemmälle ajalle.

Kertokaas viisammat millä nappulalla pääsee viestiketjun ensimmäiseen lukemattomaan viestiin? Parin päivän etsimisen jälkeen ei ole vielä osunut silmään...

Ollaan tunnistettu muutama maa lisää mistä estetään liikenne. Jos tämäkään ei auta niin me skaalataan tehoja vielä ylöspäin. Voin kuitenkin vakuuttaa että meidän tavoite on saada foorumista nopea, mutta työtä ei voi tehdä hätiköiden joka tarkoittaa että oikean ratkaisun tunnistaminen voi kestää hetken.

Ollaan tunnistettu muutama maa lisää mistä estetään liikenne. Jos tämäkään ei auta niin me skaalataan tehoja vielä ylöspäin. Voin kuitenkin vakuuttaa että meidän tavoite on saada foorumista nopea, mutta työtä ei voi tehdä hätiköiden joka tarkoittaa että oikean ratkaisun tunnistaminen voi kestää hetken.
Kyllä täällä ehtii odotella, mutta kunhan raportoin ilmenneistä huolista.

Huomasin muuten, etten näköjään ole enää jäsen. Piti käydä jotain katsomassa jäsenfoorumilta, niin eipä näy koko foorumia.
Olenkohan yksin ongelmineni, vai mahtaako koskea muitakin maksua venyttäneitä?

Huomasin muuten, etten näköjään ole enää jäsen. Piti käydä jotain katsomassa jäsenfoorumilta, niin eipä näy koko foorumia.
Olenkohan yksin ongelmineni, vai mahtaako koskea muitakin maksua venyttäneitä?
Pahoittelut tästä, foorumioikeuksien ja kaupan välinen jäsenstatusautomaatio on vielä kytkemättä päälle pienen teknisen ongelman takia. Tarkoitus saada se takaisin toimintaan mahdollisimman pian, tavoitteena vielä tämän viikon aikana.

No hyvä että siihenkin tulee automaatio, mutta lähinnä mietin sitä, että eiks jäsenyys pitänyt olla katkolla vasta kuun vaihteessa?

No hyvä että siihenkin tulee automaatio, mutta lähinnä mietin sitä, että eiks jäsenyys pitänyt olla katkolla vasta kuun vaihteessa?
Oot ihan oikeassa! Hyvä että joku huomasi sanoa! Kaikki ryhmät ja oikeudet meni vähän uusiksi ja epähuomiossa "punasiipien" oikeudet jäi laittamatta vastaamaan jäsenien oikeuksia. Kyllä nuo siivetkin tänne vielä saadaan takaisin

Kertokaas viisammat millä nappulalla pääsee viestiketjun ensimmäiseen lukemattomaan viestiin? Parin päivän etsimisen jälkeen ei ole vielä osunut silmään...
Ainakin mulla menee ihan sitä viestiketjun otsikkoa klikkaamalla ketjun ensimmäiseen lukemattomaan. Mutta varmaan kerran pitää uuden foorumin aikana painaa (tai olla painanut) sitä merkkaa kaikki luetuksi-nappia että homma alkaa toimia oikein.

Back