• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FJR 1300 VM 07

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rengas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu kyllä on ja ei siinä vielä kaikki. Oothan sen tuolta "talli" osiostakin varmaan huomannut. Ens kesäksi kyllä kaikki varmaan tulee kuntoon ja "hyvään" uskon niin. Eihän nää mun kirjoitukset kauheen hyvää p:ärrää FJR:lle tuo, mutta kirjoitukset on mun omasta kokemuksestani kyseisellä pyörällä. Monissa muissakin merkeissä on kyllä vikoja, mutta harvalla on niistä julkisesti munaa kirjoitella ja myöntää. Silti ainakin ite ajelen vielä useita vuosia Yamaha FJR:llä (jos terveys sen vaan sallii) kun se kerran nyt omaan ajotarkoitukseen modifisoidaan.
062802jumpie_prv.gif

Saman vuosimallin FJR, vastaavia ongelmia ei ole ollut, kylmissä alle 8C saattaa aavistuksen tuntea pientä epätasaisuutta, mutta se lieneen säädöistä kiinni. En tiedä onko säädetty jossain vaiheessa uudenpana, koska pyörällä oli ajettu 9tkm viime syksynä, kun ostin nyt mittarissa on 28tkm.

Pyörän sisäkumi kahvapainon ja tupin välissä (50mm), tuolla tuli ajettu 7000km keskieuroopan reissu+muutakin ajoa.. muutaman minuutin pitää nopeuden kohdallaan, jonka aikaa voi heilutella kättä (mulla ollu kyynärpää murskana jossain vaiheessa ja vaivaa muutenkin..
062802jumpie_prv.gif
buttrock.gif
FJR:lle

Juu kyllä on ja ei siinä vielä kaikki. Oothan sen tuolta "talli" osiostakin varmaan huomannut. Ens kesäksi kyllä kaikki varmaan tulee kuntoon ja "hyvään" uskon niin. Eihän nää mun kirjoitukset kauheen hyvää p:ärrää FJR:lle tuo, mutta kirjoitukset on mun omasta kokemuksestani kyseisellä pyörällä. Monissa muissakin merkeissä on kyllä vikoja, mutta harvalla on niistä julkisesti munaa kirjoitella ja myöntää. Silti ainakin ite ajelen vielä useita vuosia Yamaha FJR:llä (jos terveys sen vaan sallii) kun se kerran nyt omaan ajotarkoitukseen modifisoidaan.
062802jumpie_prv.gif
Fjiärpätin on ihan kelpo ratsu.
Kaikissa peleissä on erilaisia ominaisuuksia tai vikoja.....
miten ne kukin sitten haluaa nähdä
biggrin.gif
.

Ajattelin kerran vaihtaa ton oman mökäleen Rockettiin....
ettei vaan kävis niin että piru kiipee olkapäälle mutkapätkillä
biggrin.gif
.

Kaupat olis tullu, mutta parilla eri yksilölläkin kokeiltuna oli ihan mahdoton ajatus ottaa cruiseri joka vibraa munat vaahtoon
juuri mellevässä 3000 rpm matkatahdissa..... ihan mahdoton ajatus. No "munat vaahtoon" on ehkä hieman liikaa, mutta
äärimmäisen pymppymäinen värinä sattuu juuri noille kohdin.
Sellainen on kun nalkuttava akka..... luulee olevansa niin kova jätkä että siihen tottuu.... kun muut asiat ovat kohdallaan.... mutta.... ei se vaan niin mene
biggrin.gif
.

Ne on noi... pehmeetä tuppia... kaiken maailman kaasukäsihärpäkettä, löysempää palautusjousta... jne....
Ne on kun kuulosuojaimet kotona.... jos asiat on silleen
biggrin.gif
.

Kyllä kohdillaan oleva reissupeli on sellainen, että välillä on vaan ukko ja mopo tankattava..... ja otettava torkut ennenkuin nukahtaa kyytiin.
Itselle tuo mökäle ( 1400GSX) on nykyisessä kuosissaan
juuri sellainen peli, että sillä vetää ihan loputtomiin ilman
minkäänlaisia puutumisia. Hauskinta siinä on vielä se, että
sillä voi jopa kohtuullisesti kanttaillakin innostuessaan.

Yamaha / Konekeskolla on pidennetty 5 vuoden takuu koskien juuri tuota 06/07 mallien oikuttelua. Vika pitäisi ilmetä Yamahan mukaan vain korkeammissa (n.1000m meren pinnan yläpuolella ja yli) olosuhteissa, mutta vika tuntuu tulevan päälle myös ihan täällä ei niin Alpeilla. Ainakin meillä pariin boxi vaihdettuun FJR1300:ään ei vikaa enää tullut. Kannattaa samalla kun on merkkihuollossa pyytää tarkistamaan vaihteensiirtäjä, kiinnike kun voi joissain yksilöissä murtua. Nykimiseen on vaihdettua takuuseen TPS-anturia ja rukattu CO-arvoja, näillä asia paranee. Paras toiminta tosin saadaan tuolla Power Commander:n laitolla.

Ulysses

Juu näin mäkin saan uuden ohjausyksikön takuuseen pyörä on laitettavana. Kiitos noista lisävinkeistä varsinkin toi vaihteensiirto juttu hyvä nyt tarkistaa. KIITOS VIELÄ
tounge.gif

Mielenkiintoista.. minulla 07 FJR 17.000 ajettu ja luulin jo etten osaa ajaa sillä, mutta nythän tuo selvisi miksi joskus sammuu (ei usein mutta joskus)...

Maahantuojaanko yhteyttä vai merkkikorjaamolle... ??

Merkkikorjaamoon ja sieltä kautta tekevät takuuanomuksen maahantuojalle.

Ulysses
Juuri näin kuin edellä. Pitää vaan pitää pää ja olla asiallinen viasta keskustellessa. Näitä kun ei Suomessa juuri ole vaihdeltu. On vain puhuttu, että pitää olla n. 1000 metriä merenpinnan yläpuolella jotta vika ilmenee. Asia ei kuitenkaan näin ole. Aika paljon riippuu siitä minne pyörän viet. Itse tein tosiaan töitä asian eteen.
062802moto_prv.gif

FJR -07 ja korkean paikan kammo...

Boxit menee takuuvaihtoon 6-0.
Itellä ongelma tuli esille pyörän 1. kesänä Itävallassa ajellessa. Kun korkeutta oli yli 1000m niin noin 400m portaissa tuli ongelmat esille...kaasuvaste katoaa täysin....kun kaasua lisää, lisää,lisää niin sit lähte ku jänis makuulta...ei kiva kun on mutkaa mutkan perään...onneks ei tullu kumoja tuon takia. Ensiapuna auttaa kun oireiden ilmettyä sammuttaa(käyttää virrat pois) pyörästä ja käynnistää uudelleen. Syy ongelmaan on se, että viallisella boxilla ilmanpaine mitataan vain 1 kerran käynnistyksen yhteydessä. Boxi vaihdettiin 2008 syksyllä. Uudella boxilla ilmanpainetta mitataan toistuvasti. Ongelmat katosivat boxin vaihdolla.

07 omistajat, VAATIKAA boxin vaihto pyöräänne, että ei käy kumot alpeilla..

Soitto MP huoltoo. (Kouvola) Asiallista keskustelua hetki.. korjaamo tehnyt ennenkin boxien asennusta. Eli mulle tulee ja uus boxi
smile_org.gif
)

Heippa FJR:raläiset
Olipa hyvä että minäkin eksyin tälle foorumille.
Ostin 2010 mallisen heinäkuun alussa uuren fjr:rän ,edellinenkin oli 03 mallinen, ei suurempia ongelmia.Mutta tämä uusi malli ilmeisesti on vikoja täynnä nykii,sammuu,sammuilee kun vähänkin sattuu kaasuun.Liikennevaloihin ei edes uskalla mennä ollenkaa kun sammuu miten sattuu,vaikka kuinka varovasti yrittää kutkutella kaasua.Tonnin huollossa synkkasivat ruiskuja ei apun 1800 km synkronoitiin uudelleen ei apun.Nyt huoltoon olen ollut yhteydessä,huolto maahantuojaan,huolto kertoi että laatikoita ei ole suomessa vaihdettu.Kertokaa hyvät ihmiset mitä laatikota on takuuseen vaihdettu,sain käsityksen että mitään laatikoita ei vaihdeta.Tiedoista kiitollinen.
ghostface.gif

Heippa FJR:raläiset
Olipa hyvä että minäkin eksyin tälle foorumille.
Ostin 2010 mallisen heinäkuun alussa uuren fjr:rän ,edellinenkin oli 03 mallinen, ei suurempia ongelmia.Mutta tämä uusi malli ilmeisesti on vikoja täynnä nykii,sammuu,sammuilee kun vähänkin sattuu kaasuun.Liikennevaloihin ei edes uskalla mennä ollenkaa kun sammuu miten sattuu,vaikka kuinka varovasti yrittää kutkutella kaasua.Tonnin huollossa synkkasivat ruiskuja ei apun 1800 km synkronoitiin uudelleen ei apun.Nyt huoltoon olen ollut yhteydessä,huolto maahantuojaan,huolto kertoi että laatikoita ei ole suomessa vaihdettu.Kertokaa hyvät ihmiset mitä laatikota on takuuseen vaihdettu,sain käsityksen että mitään laatikoita ei vaihdeta.Tiedoista kiitollinen.
ghostface.gif
Tuo ECU-boxi vaihto koskee 06-07 malleja, on valmiiksi vaihdettu jo tehtaalla 08 malleista lähtien. Voit tarkistaa ECU-boxin päältä. Jos boxin oikea yläkulmassa on 3P6-01 tai 3P6-02 kyseessä olisi vanha 06-07 mallin boxi. Jos on 3P6-03 kyseessä olisi vaihdettu 06-07 mallin boxi. Jos 3P6-40 malli olisi -08 jos 3P6-80 ilmeisesti 09-10 malli. Noin sen ainakin itse olen maalaisjärjellä järkeillyt. Tuossa 2010 mallin FJR:ssä ei pitäisi kyllä olla noin paljon ongelmia, nykimistä ja sammuilua. Mistä päin olet? Voitko viedä laitteen esim. suoraan Konekeskolle Vantaalle? Luulisi siellä ainakin vikojen korjaantuvan.

Ulysses

Edit: Olit siis Kurikasta, käytätkö pyörää Jokiniemellä Seinäjoella?

sama

Moi,MOI.
Olen kurikasta ja huollettu on Kauhajoella,omasta mielestäni siellä on asiantunteva huolto. Syksyllä jo ehdottivat vantaalle vientiä.No katsotaan nyt,asia on vireillä ja huollosta lupasivat hakea pyörän että on kevääksi kunnossa.eilen kävin huollossa
ja kertoivat että jotain on keksitty mitä tehdään,eivät kertoneet mitä.katsellaan ja kuunnellaan.Minulle tuli vahva halu päästä edoon ongelmasta,"ajatus on vaihtaa uuteen 6 cykliseen bemariin.Tämä uusi fjr oli todella pettymys minulle,kun kuitenkin vanhasta 03 sesta jäi hyvä maku.Tässä uudessa ja vanhassa suuri ongelma käsien puutuminen.Naapuri oli pyöräkuumeessa ja pyysi koeajaa minun vanhaa pyörää ja totesi ei ole minun pyörä,kädet puutuu.Kerrotaan lisää mitä kuuluu.

Moi,MOI.
Olen kurikasta ja huollettu on Kauhajoella,omasta mielestäni siellä on asiantunteva huolto. Syksyllä jo ehdottivat vantaalle vientiä.No katsotaan nyt,asia on vireillä ja huollosta lupasivat hakea pyörän että on kevääksi kunnossa.eilen kävin huollossa
ja kertoivat että jotain on keksitty mitä tehdään,eivät kertoneet mitä.katsellaan ja kuunnellaan.Minulle tuli vahva halu päästä edoon ongelmasta,"ajatus on vaihtaa uuteen 6 cykliseen bemariin.Tämä uusi fjr oli todella pettymys minulle,kun kuitenkin vanhasta 03 sesta jäi hyvä maku.Tässä uudessa ja vanhassa suuri ongelma käsien puutuminen.Naapuri oli pyöräkuumeessa ja pyysi koeajaa minun vanhaa pyörää ja totesi ei ole minun pyörä,kädet puutuu.Kerrotaan lisää mitä kuuluu.
Juu oon kans aikas lailla samaa mieltä,että Fjr on aika ongelmallinen moottoripyörä monessakin asiassa. Liikaa joutuu taistelee monia juttuja jotta peli toimisi edes jollain lailla. No katotaan nyt keväällä miten pelittää kun on käyty monen monta hommaa talven aikana lävitse/muuteltu/takuu korjattu yms. Pyörän koko mielestäni hyvä itelle, jos nyt hiukka hyviäkin puolia mainitsisi. Kyl pitää ainakin ens kesä FJR:llä ajella ja totutella ja toivoa, että talven työt eivät olisi menneet kankkulan kaivoon.Eiköhän se siitä sit keväällä.....

Juu oon kans aikas lailla samaa mieltä,että Fjr on aika ongelmallinen moottoripyörä monessakin asiassa. Liikaa joutuu taistelee monia juttuja jotta peli toimisi edes jollain lailla. No katotaan nyt keväällä miten pelittää kun on käyty monen monta hommaa talven aikana lävitse/muuteltu/takuu korjattu yms. Pyörän koko mielestäni hyvä itelle, jos nyt hiukka hyviäkin puolia mainitsisi. Kyl pitää ainakin ens kesä FJR:llä ajella ja totutella ja toivoa, että talven työt eivät olisi menneet kankkulan kaivoon.Eiköhän se siitä sit keväällä.....
Eikai se nyt niin huono ole ?

Mielessä ollut jos vaihtais bemun keväällä FJR:ään ja muutamaa käyny koeistumassa..... vai olisko sittenkin huono ajatus
crazy.gif

Pitänyt aina yammuja laatupeleinä.....
062802moto_prv.gif

TERVEHDYS
Pitänee pikkasen tarkentaa miksi huollan kauhajoella vaikke pyörän ostin kurikasta, joka näin jälkeenpäin ajatellen saatujen kokemusten perusteella oli minun suurin virhe.Myyjän kanssa meni heti tikut ristiin kun kerroinkaupan jälkeen pyörän ongelmista.Myyjä heti sanoi että mitään ei tehdä.Kun tuli tonnin huoltoaika ja tarvitsin öljyn suodattimen, niin myyjäliikkeen yhteydessä olevassa valtuutetussa huollossa ei edes öljynsuodatinta ollu minulle myydä.Itse kyllä hyvin pitkälle pystyn tällaisia huoltoja tekemään kun on alalta ammattikokemustakin,edellisistä ammateista.

Eikai se nyt niin huono ole ?

Mielessä ollut jos vaihtais bemun keväällä FJR:ään ja muutamaa käyny koeistumassa..... vai olisko sittenkin huono ajatus  
crazy.gif

Pitänyt aina yammuja laatupeleinä.....
062802moto_prv.gif
No ei kai nyt kuitenkaan niin surkea mitä olen antanut ymmärtää. Onhan pyörä mielestäni kuitenkin melko monipuolinen,niin kaupunkiin,mutkapätkille sekä matkaan yksin tai kakspäällä toimiva menopeli. Tietysti tulee ehkä vaadittua huomattavasti enemmän mitä mun ed. pyörä. Sit kun näitä murheita on ollut mielestäni aivan liikaa. Tulee sitten mollattua FJR:ää liiankin kanssa. Jos hankit käytetyn pelin ajele reilut koe kilometrit jotta pääset selvyyteen pyörän sopivuudesta juuri sinun käyttöösi. Noi murheet kun ei pienellä lenkillä ilmene. Sammuilu oire, sormien /jopa käden puutuminen, jousitus omaan käyttötarkoitukseen, kypärämelu (lähinnä plexin aiheuttama) yms. Mieti tarkkaan mitä rahallasi saat jos ja kun hankit Yamahan FJR:n. Ei muuta kuin härkää sarvista ja koittamaan. Itse ostin pyörän ilman kokeilematta. OMAA TYHMYYTTÄNI TIETENKIN. Yritän kuitenkin joten kuten sillä nyt vaan pärjätä ainakin ens kesän. Ehkä saan muokattua pyöräni mieleisekseni talven aikana ja ajan sillä maailman tappiin.
062802moto_prv.gif

Juhannuksena 2007 ostin FJR AS:n ja nyt mittarissa 51tkm, toiminut kiitettävästi vakionakin. Ajettavuus hyvä myös mutkapätkillä kun muistaa minkälaisen malmikasan kanssa ollaan liikkeellä.
Onhan noita "hienostuneempiakin" menopelejä jos sellaisilla haluaa ajaa, jokuset näyttää tehneen väärän valinnan.

Toi ECU-boxi ongelma tuli mullekin viime syksynä eteen alpeilla, pitää hoitaa kuntoon keväällä.
Throttlemeister hoitelee cruisen virkaa täälläkin.

Juu kyllä maksaa. On nimittäin kokemusta viime kesältä samasta asiasta. Ei ne edes kokeillu mopoa kun vein sen Tampereelle KX Centteriin. Kaiken kauniin lisäksi kun oli noi synkat säädetty ei silloinkaan mopoa edes testattu että auttoiko asiaan. Kyllä siinä meni omalta osaltani huolto/korjaus toimenpiteet lopuun kerta heitolla. No onneksi toisessa merkkihuollossa asia käsiteltiin ja aivot vaihdettiin. Nyt vaan odotan ens kevättä, että pääsen testaan. Näin kävi mun kohdalla,aina ei voi voittaa ei edes joka kerta.....
tounge.gif

Back