Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haulla löytyy monia mielipiteitä otsikonmukaisesta asiastaJoo pannaan keskustelu poikki aiheesta (En kuitenkaan delvaccia laita )
Joo, kannattaisi haulla katsoa, mitä jammu asiasta sanoo ja miksi se on kallista. Toimii varmaan margariinillakin, mutta ei yhtään hauskaa, kun leikkaa motarilla kiinni...Stormilta Motorex täyssynteettinen 10-40W, toimi moitteetta ja on hinta/laatusuhteeltaan loistava (luokitukset).
Niin ikään yammun oma peräöljy maksaa noin 70 egee ½ litraa (kaksi vaihtoa) kun motorexin peräöljyä saa alle kolmellakympillä litran. Ei mitään moitittavaa toimivuudessa tai viskositeetissa.
No onko jollain sitten perä leikkannu öljyn takia?Joo, kannattaisi haulla katsoa, mitä jammu asiasta sanoo ja miksi se on kallista. Toimii varmaan margariinillakin, mutta ei yhtään hauskaa, kun leikkaa motarilla kiinni...Stormilta Motorex täyssynteettinen 10-40W, toimi moitteetta ja on hinta/laatusuhteeltaan loistava (luokitukset).
Niin ikään yammun oma peräöljy maksaa noin 70 egee ½ litraa (kaksi vaihtoa) kun motorexin peräöljyä saa alle kolmellakympillä litran. Ei mitään moitittavaa toimivuudessa tai viskositeetissa.![]()
Mitähän se mahtaa omasta kalliista ölpästään sanoa ? Varmaan että, "...jaa onko hyvää ?....ei vain hyvää, tää on parasta." http://www.youtube.com/watch?v=8Jsy8SXvL-0Joo, kannattaisi haulla katsoa, mitä jammu asiasta sanoo ja miksi se on kallista.
KiittiMitähän se mahtaa omasta kalliista ölpästään sanoa ? Varmaan että, "...jaa onko hyvää ?....ei vain hyvää, tää on parasta." http://www.youtube.com/watch?v=8Jsy8SXvL-0Joo, kannattaisi haulla katsoa, mitä jammu asiasta sanoo ja miksi se on kallista.
Sitten kannattaa ostaa kalleinta, säilyypähän mielenrauha.Joo pannaan keskustelu poikki aiheesta (En kuitenkaan delvaccia laita )
Piti oikein katsoa mitä tuo omassa pyörässä oleva peräoljy maksaa. REPSOL Cartago EP 80W90 1LJoo, kannattaisi haulla katsoa, mitä jammu asiasta sanoo ja miksi se on kallista. Toimii varmaan margariinillakin, mutta ei yhtään hauskaa, kun leikkaa motarilla kiinni...Stormilta Motorex täyssynteettinen 10-40W, toimi moitteetta ja on hinta/laatusuhteeltaan loistava (luokitukset).
Niin ikään yammun oma peräöljy maksaa noin 70 egee ½ litraa (kaksi vaihtoa) kun motorexin peräöljyä saa alle kolmellakympillä litran. Ei mitään moitittavaa toimivuudessa tai viskositeetissa.![]()
Anteeksi jos mielestäsi "nillitin" kertoessani mitä öljyä itse käytän.Mielenkiintoinen ilmiö, että panostetaan huomattavia rahasummmia harrastukseen. Varusteet, pyörän lisälaitteet yms. ja sitten nillitetään, kuka sitä halvimmalla ylläpitää ja löytää edullisimman korvikeöljynPyörä, jossa huoltovälit on 10 tkm, ei luulisi muutaman kympin panostus oikeaoppiseen öljyyn olevan kynnyskysymys. Ainakaan minä en tule koskaan ostamaan käytettynä sellaista pyörää jossa on säästetty öljyissä.![]()
![]()
Alkuperäiseen kysymykseen; oma huomioni 60 tkm:n jälkeen on, että vaihdelaatikko on pelannut ylivoimaisesti parhaiten Yamaluben öljyllä. Ei edes kallista, kun ostaa irtokamana tai tarjouksista. Itse ostin viimeksi Yamaha Centerin tarjoushyllystä![]()
![]()
Onko muilla öljyillä jäänyt vaihteita löytymättä vai miten se paremmuus tulee esille käytännössä?Alkuperäiseen kysymykseen; oma huomioni 60 tkm:n jälkeen on, että vaihdelaatikko on pelannut ylivoimaisesti parhaiten Yamaluben öljyllä. Ei edes kallista, kun ostaa irtokamana tai tarjouksista. Itse ostin viimeksi Yamaha Centerin tarjoushyllystä![]()
![]()
eipä ollut 30 000 kilometriin mitään valittamista motorexin kanssa. Laatikko yksi parhaita markkinoilla. Nopea, täsmällinen ja mukava sotkettava tiuhalla mutkapätkälläkin. Mitä nyt yksi pykälä puuttuu tyystin, mutta se ei taas ole öljyn vika, vaan valmistaja vaan unohti yhden rattaan suunnitelmistaanOnko muilla öljyillä jäänyt vaihteita löytymättä vai miten se paremmuus tulee esille käytännössä?Alkuperäiseen kysymykseen; oma huomioni 60 tkm:n jälkeen on, että vaihdelaatikko on pelannut ylivoimaisesti parhaiten Yamaluben öljyllä. Ei edes kallista, kun ostaa irtokamana tai tarjouksista. Itse ostin viimeksi Yamaha Centerin tarjoushyllystä![]()
![]()
Mulla ton Castrolin kans ykkönen kyllä kolahtaa siihen malliin et olisi vähintään dieselveturin vaihde laitettu sisään mutta se hyvä puoli on että tietää että "päälle" meni. Muut vaihteet sitten menevät ylös/alas ihan mallikkaasti, tapana on kyllä vaihtaa nopeaan tahtiin eikä mitään tuumaustaukoja käytössä eikä yhtään hutia tullut 50tkm:n.
Mitenkäs muilla laatikko toimii?
Castrolin ölppässtä... aikoinaan tuli kokeiltua xjr:ssä ja vaihteet kolahtelivat ilkeästi.Vaihdoin Hondan GN4 öljyt yammuun ja paremmin toimi vaihteet Hondan öljyllä.Mulla ton Castrolin kans ykkönen kyllä kolahtaa siihen malliin et olisi vähintään dieselveturin vaihde laitettu sisään mutta se hyvä puoli on että tietää että "päälle" meni. Muut vaihteet sitten menevät ylös/alas ihan mallikkaasti, tapana on kyllä vaihtaa nopeaan tahtiin eikä mitään tuumaustaukoja käytössä eikä yhtään hutia tullut 50tkm:n.
Samat kokemukset mullakin Castrolin GPS-öljystä FJR:ssä. Sen jälkeen vaihto Yamaluben öljyihin...ja pyörä muuttui vaihteiston toimnnan osalta kertalaakista. Suosittelen!Onko muilla öljyillä jäänyt vaihteita löytymättä vai miten se paremmuus tulee esille käytännössä?Alkuperäiseen kysymykseen; oma huomioni 60 tkm:n jälkeen on, että vaihdelaatikko on pelannut ylivoimaisesti parhaiten Yamaluben öljyllä. Ei edes kallista, kun ostaa irtokamana tai tarjouksista. Itse ostin viimeksi Yamaha Centerin tarjoushyllystä![]()
![]()
Mulla ton Castrolin kans ykkönen kyllä kolahtaa siihen malliin et olisi vähintään dieselveturin vaihde laitettu sisään mutta se hyvä puoli on että tietää että "päälle" meni. Muut vaihteet sitten menevät ylös/alas ihan mallikkaasti, tapana on kyllä vaihtaa nopeaan tahtiin eikä mitään tuumaustaukoja käytössä eikä yhtään hutia tullut 50tkm:n.