Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juurikin näin,mutta ja että kokeilin paljonko fjr kulkee,mittari näytti 250km/h ja tunne oli et se neula vielä nousis(elikkä laskeutuis oikealle)hiukan,vaan siinä 250km/h kohdalla rupes amatöörille riittämään.Juu juu sehän ei ollut todellinen nopeus.Sami@Vespa sanoi:^^ Spekseihin tarkennusta sen verran, että ajokunnossa painoa 281 kg eikä reilusti yli 300 kg. Tehtaan ilmoittama teho 143,5 hp. Putkilla ja PC:llä tuohon saanee sen +7-10 hp lisää.
Enkä nyt ihan purematta niele väitettä, että FJR on "helvetin laiska moottoripyöräksi". Ei sillä varmaan lentokenttäajoissa pärjää, mutta raaka arvio on, että MCN:n Performance Indexiä selatessa jättää 80% kaikista malleista taakseen. Kuitenkin matkapyörästä kysymys, niin eipä tuota voi kovin laiskaksi kutsua.
Käytännön suorituskykyä tuolla on kuitenkin sen verran, että mutkatiellä ei taatusti jää tehoista kiinni etenemisvauhti, kyllä tuossa mopossa muut ominaisuudet loppuvat ennen kesken kuin teho. Ja harvassa on ne kuskitkin, jotka tuon tehot pystyy mutkatiellä ulosmittaamaan. Järkevämpää olisi siihen alustaan panostaa, se on oikeasti FJR:n heikoin lenkki mun mielestä. Radalla tuolla ei siltikään pärjää.
Moottoritiellä tuo ei tietysti kulje kuin sen karvan alle 250 km/h, että jos tuo ei riitä, niin väärä pyörävalinta tietty.
Totta siis, että eipä tuon virittämisessä tehojen kasvattamiseksi ole muuta järkeä kuin vääntökuoppia kannattaa tasoitella.
Kuusi vuotta tollaisella ajelin, mutta eipä montaa kertaa tullut tilannetta, että olisi täyskaasulla tarvinnut ajella. Siinä mielessä tehot riitti ainakin mulle ihan hyvin. Fiiliksiä se tietysti voi nostaa, jos tehoja olis enempi, mut kun ei tuo oikein mikään fiilispyörä siltikään ole...?
Minun mielestäni noihin tehdas spekseihin ei ole mielestäni mitään luottamista. 2kpl fjr1300(2003 ja 2008) on tullut koeajettua ja aika laiskoja olivat. Verrokkina bandit1200(pakoputki ja vapaavirtaussuodatin, kaasarit säädetty) kiihtyi ja kulki paremmin kuin molemmat fjr:ät. Vain alaväännössä fjr:t olivat parempia.Sami@Vespa sanoi:^^ Spekseihin tarkennusta sen verran, että ajokunnossa painoa 281 kg eikä reilusti yli 300 kg. Tehtaan ilmoittama teho 143,5 hp. Putkilla ja PC:llä tuohon saanee sen +7-10 hp lisää.
fjr13oo sanoi:Onko vinkkejä mitä kannattaa laitatuttaa?
Pyörä on muuten hyvä mutta tehot ei vielä riitä.
Saako pyörään tehoa? Putkisto. Vapari ja poweri. Näillä ei taida ku tulla maks 10hv?

Yamaha1 sanoi:Hauska topiikki, kukaan ei vissiin ole vielä vastaillu miekkosen esittämiin kysymyksiin sen kummemmin?
Ehdotetaas jotain: Eli miten tossa toimisi vaikkapa välitysten muuttaminen? Meinaan kulkupuolella nakuissa ei 2 markkaa ylittävällä osuudella juuri mitään tee... Näin ollen isompaa ratasta taakse, pienempää eteen taikka noiden kombinaatio? Mulla on sellanen käsitys, että tällanen modi on ainaki persdynotuntumalla sellanen joka todella tuntuu ajossa.![]()
karivei sanoi:Tuo välityksen muuttaaminen ei taida onnistua, kun se on kardaani vehkeessä vähän hankalampaa.
N. 170hp tienoille saa PC:llä ja slipareilla, samalla kulutus putoaa 0,5-1,0 litraa.
FJRForumista voi katella mitä virityksiä tehty esim. http://www.fjrforum.com/forum//index.php/topic/118082-fjr-turbo/page-3
Unihiekkaa vissiin vielä silmät täynnä! Sorry!Yamaha1 sanoi:ÄH perk... mä "oikoluin" otsikon & koko topiikin näemmä et kyseessä olis ollu XJR 1300...Unihiekkaa vissiin vielä silmät täynnä! Sorry!