Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Käytä Yamahan alkuperäistä, erityisesti FJR:ään suunniteltua peräöljyä, niin ei tule ongelmia. Varaosanumero öljylle on 9079E-SH001-00.Tuolla numerolla saat sitä Yamaha-liikkeestä, maksaa n. 49 euroa/0,5 l pullo. Riittää kahteen vaihtokertaan.Olisi peräöljyjen vaihtoaika ja käsikirjassa ei ole annettu muuta speksiä kuin "peräöljy". Merkkiliikkeestä saa hyvin epämääräisiä vastauksia riippuen vähän siitä keneltä kysyy. Joten mitä öljyjä olette käyttäneet ettei tule ongelmia ?
Mika tahansa 75/90 tai 80/90 GL5 luokituksen tayttava hypoidoljy ajaa tasmalleen saman asian. Tiedan useita yli 100tkm ajettuja ilman ongelmia. Itsellani Comma SX 75w90 GL5, vastaavia loytyy monelta valmistajalta.Ennenkuin joku valopää taas ehdottaa Telvakkia, niin FJR:n perään ei kannata laittaa muuta kuin siihen vartavasten tehtyä kallista. Perä kuumenee ajossa "paljon" ja ei kannata riskeerata![]()
Itse tilasin www.yamahagenuineparts.com puljusta kanadasta.Tuo yamahan oma peräöljy näyttää olevan 19,95 can dollaria.Olisi peräöljyjen vaihtoaika ja käsikirjassa ei ole annettu muuta speksiä kuin "peräöljy". Merkkiliikkeestä saa hyvin epämääräisiä vastauksia riippuen vähän siitä keneltä kysyy. Joten mitä öljyjä olette käyttäneet ettei tule ongelmia ?
On tää vaan ihanan kallis harrastusItse tilasin www.yamahagenuineparts.com puljusta kanadasta.Tuo yamahan oma peräöljy näyttää olevan 19,95 can dollaria.Olisi peräöljyjen vaihtoaika ja käsikirjassa ei ole annettu muuta speksiä kuin "peräöljy". Merkkiliikkeestä saa hyvin epämääräisiä vastauksia riippuen vähän siitä keneltä kysyy. Joten mitä öljyjä olette käyttäneet ettei tule ongelmia ?
Tilasin viime vuonna seur setin: 2 fjr peräöljypulloa.1 ilmasuodatin elementin.2 öljysuodatinta.6 tiivisteprikkaa.1 joku muoviprikka.Rapia viikko ja tavarat oli postissa.mMaksoi alveineen ja tulleineen noin.170 euroa.
Taas tänä vuonna tilasin kate ym... muita osia,sekä lisää noita suotimia ym.. muuta hilkettä.Nyt onkin suotimia ja peräöljyä seuraaville 50tkmlle.Eihän noikaan ilmasia olleet,mutta paaaljon edullisemmaksi tuli, kun kotimaiselta jammujopparilta.Sen öljyn numero on: yamaha 9079ESH00100.
Joo ja muutenkin täysin tyhjänpäiväistä touhua,mutta aika hauskaa sellaista.On tää vaan ihanan kallis harrastusItse tilasin www.yamahagenuineparts.com puljusta kanadasta.Tuo yamahan oma peräöljy näyttää olevan 19,95 can dollaria.Olisi peräöljyjen vaihtoaika ja käsikirjassa ei ole annettu muuta speksiä kuin "peräöljy". Merkkiliikkeestä saa hyvin epämääräisiä vastauksia riippuen vähän siitä keneltä kysyy. Joten mitä öljyjä olette käyttäneet ettei tule ongelmia ?
Tilasin viime vuonna seur setin: 2 fjr peräöljypulloa.1 ilmasuodatin elementin.2 öljysuodatinta.6 tiivisteprikkaa.1 joku muoviprikka.Rapia viikko ja tavarat oli postissa.mMaksoi alveineen ja tulleineen noin.170 euroa.
Taas tänä vuonna tilasin kate ym... muita osia,sekä lisää noita suotimia ym.. muuta hilkettä.Nyt onkin suotimia ja peräöljyä seuraaville 50tkmlle.Eihän noikaan ilmasia olleet,mutta paaaljon edullisemmaksi tuli, kun kotimaiselta jammujopparilta.Sen öljyn numero on: yamaha 9079ESH00100.![]()
Omassa -02 mallissa perässä on tuo REPSOL Cartago EP 80W90 hintaa näytti olleen 7,60 euroa moto-seinäjoen nettikaupassa.
Itse koitan välttää noita Yamahan alkuperäisosia ja öljyjä parhaani mukaan.
Omien kokemusten mukaan kun pussin kylkeen lätkäistään Yamahan logo hinta vähintään nelinkertaistuu
Castrolin Syntraxia olivat kuitin mukaan perään laittaneet paikallisessa Yamaha-huollossa.Itse olen käyttänyt Castrolin Syntraxia siitä lähtien, kun Yamahan virallisessa huolloissa kertoivat sitä myös käyttäneensä FJR:n. Eipä ole ainakaan vielä mitään ongelmia ollut. FJR:n perä kyllä kuumenee aika kuumaksi jostain syystä.
Kuka moista vaittanyt lienee hiukan "out of the loop" ta hiukan on sinua vedattanyt...Mulle väittivät että se perä on tehty niin että öljyt kuumenee tarpeeksi, että saadaan kondenssivesi haihtumaan pois. Mulla oli pari XJ:tä 90-luvulla ja niissähän se peräöljy meni aina vaaleanharmaaksi = vettä seassa, kunnes Vesku neuvoi laittamaan siihen huohotintulpan ETUreunaan silikonia niin ei pääse viima painamaan vettä sisään sateella. Toimi.