• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FC-Moto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nymmeni herrrmot FC:n kanssa. Kun tälläkään viikolla ei pakettia tullut, vaikka luvattiin, niin soitin Luottokuntaan ja kysyin ohjeet homman peruuttamisesta. Ystävällinen lady peruutti maksun toistaiseksi. Minun piti sulloa kirjekuoreen Tilausvahvistus ja kaikki asiaan liittyvät dokumentit. Tulostin siis kirjeenvaihtomme FC:n ja minun välillä. Luottokunta ottaa seuraavaksi yhteyttä firmaan. Katsotaan kuinka tässä käy. Voihan ne roinat olla muuten vaan myöhässä, mutta 6 viikkoa on jo liikaa. Mitäs eivät vastaa maileihin ja puhelimeen.
baaa.gif
Saapa nähdä miten mun käy, kun vajaa kaksi viikkoa sitten palautin toisen jo maksetun puvun ja vielä ei ole kuulunut mitään vaihtotuotteesta..
tounge.gif

En ole viittinyt mailailla mitään, kun ei sähköpostilla oikein tunnu hommat etenevän. Nyt arvelisin kuitenkin palautukseni olleen perillä jo muutaman päivän, eli olisi odotettavissa, että sieltä päin jotain UPS:n lähetysilmoitusta tulisi..

Sinänsä muutenkin pitäisin etusijalla uusia tilaajia eikä tällaisia väärän koon arpojia..
biggrin.gif

Kunhan nyt ylipäätään tulisi jossain vaiheessa.

Nymmeni herrrmot FC:n kanssa. Kun tälläkään viikolla ei pakettia tullut, vaikka luvattiin, niin soitin Luottokuntaan ja kysyin ohjeet homman peruuttamisesta. Ystävällinen lady peruutti maksun toistaiseksi. Minun piti sulloa kirjekuoreen Tilausvahvistus ja kaikki asiaan liittyvät dokumentit. Tulostin siis kirjeenvaihtomme FC:n ja minun välillä. Luottokunta ottaa seuraavaksi yhteyttä firmaan. Katsotaan kuinka tässä käy. Voihan ne roinat olla muuten vaan myöhässä, mutta 6 viikkoa on jo liikaa. Mitäs eivät vastaa maileihin ja puhelimeen.
baaa.gif
Saapa nähdä miten mun käy, kun vajaa kaksi viikkoa sitten palautin toisen jo maksetun puvun ja vielä ei ole kuulunut mitään vaihtotuotteesta..
tounge.gif

En ole viittinyt mailailla mitään, kun ei sähköpostilla oikein tunnu hommat etenevän. Nyt arvelisin kuitenkin palautukseni olleen perillä jo muutaman päivän, eli olisi odotettavissa, että sieltä päin jotain UPS:n lähetysilmoitusta tulisi..

Sinänsä muutenkin pitäisin etusijalla uusia tilaajia eikä tällaisia väärän koon arpojia..
biggrin.gif

Kunhan nyt ylipäätään tulisi jossain vaiheessa.
Noniin, vastattiinhan sieltä äsken. Paljoa ei silti puhelusta jäänyt käteen. Kaveri sano hätäisesti vaan että ei oo mun lähettämää pakettia näkyny, ehkä tällä viikolla ja bye sir...uskomatonta
veryangry.gif

Laitoin ensimmäisen tilaukseni 6.4 fc-motolle.
Paketti lähti kyllä joutuisasti eteenpäin (10.4)...
muuten hyvä, mutta VÄÄRÄÄN maahan!  
crazy.gif

Espanjaanhan se on nyt matkalla kun UPS:stä tarkistin.
Piti kyllä tulla ihan tänne Suomen Espooseen eikä Espanjaan  
biggrin.gif
Mitä lie ovat säätäneet siellä, kun tilauksessakin selvästi lukee Finland jonka valitsin.

Pistin meiliä perään että ovat laittaneet väärään maahan...
Saa nähdä miten paketin käy.. tällä hetkelle se lepäilee Pariisin laitamilla...  
baaa.gif
Noi lähettifirmojen paketit tulee joskus kummallista reittiä, joten ei syytä huoleen. UPS:n tai DHL:n asiakaspalvelusta kun olen asiaa tiedustellut, niin kuulemma ihan normaalia. Viimeksi, kun tilasin Louis:lta Saksasta kamaa, niin tuli Belgian kautta.

Noissa halvimman luokan paketeissa on kuulemma aikaa kierrellä maailmalla, joten lähettävät sitä reittiä joka on lähettifirmalle sillä hetkellä paras vaihtoehto.
Itsekin tarkistin UPS:n asiakaspalvelusta, ja sieltä sanottiin että määränpää maana on Espanja. Joten yhteyttä fc-motoon ja pyyntö että sieltä ilmoittavat UPS:lle maaksi Suomen.
Joten viivästystä luvassa, en tiedä paljonko.  
confused_orig.gif
Dodiin!
smile_org.gif

Tänään vihdoinkin UPS:n lähetti roudas paketin duunipaikalle.

Paketti tosiaan käväisi Espanjan kautta, mutta ilmeisesti UPS:sä pelastivat tilanteen ja tajusivat laittaa sen vihdoin tänne Suomeen.

FC-Motolta en saanut mitään vastausta, vaikka tosta niiden mokasta pari kertaa meiliä laitoin.

Mikä parasta tilaamani Arlen Ness:in puku istuu päälle kuin hanska kouraan
062802jumpie_prv.gif

En ollut kyseistä mallia päässy missään sovittamaan, joten ihan riskillä piti tilailla, ja koko piti hyvin kutinsa. Olin testaillu
Alpine stars:in vermeitä ylle, ja niiden perusteella koon valitsin.

Eli malttia vain, jos FC-Moton porukka jonkun muunkin rojut lähettää väärään maahan.
thumbs-up.gif

onko kuulunu mitään? jouduin itsekkin lähettämään kengät takaisin pienen saatekirjeen kera 7 arkipv. sitten, eikä ole kuulunu mitään. pyysin vastaamaan sähköpostilla kun paketti tulee heidän käsiin ja jos löytyy isompaa kokoa hyllystä...eikä ne jampat näköjään vastaa puhelimeenkaan...
nixweiss.gif
Minäkin pistin vaimon nahkapuvun vaihtoa varten takaisin viikko sitten, eikä vielä ole kuulunut, mutta uskoisin, että homma hoituu kun malttaa.
Mulla on koko lähetys toista kuukautta myöhässä!
mad.gif
Maileihin eivät vastaa eli odottelen... Lupasivat, että tällä viikolla tulisi, mutta uskoni horjuu....
baaa.gif
Ja taaaas tökkii! Tänään UPSilta soitettiin, että paketti tulee. Jippii!
MUTTA; paketissa oli hanskat väärää kokoa ja vain yksi Pin Lock visiiri, vaikka piti olla kaksi!
mad.gif

Nyt ilmeisesti pitää lähettää väärät hanskat takaisin ja pyytää lähettämään se toinenkin visiiri minulle. Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta mitenkähän käytännössä homma menee?
confused_orig.gif

onko kuulunu mitään? jouduin itsekkin lähettämään kengät takaisin pienen saatekirjeen kera 7 arkipv. sitten, eikä ole kuulunu mitään. pyysin vastaamaan sähköpostilla kun paketti tulee heidän käsiin ja jos löytyy isompaa kokoa hyllystä...eikä ne jampat näköjään vastaa puhelimeenkaan...
nixweiss.gif
Minäkin pistin vaimon nahkapuvun vaihtoa varten takaisin viikko sitten, eikä vielä ole kuulunut, mutta uskoisin, että homma hoituu kun malttaa.
mad.gif
Maileihin eivät vastaa eli odottelen... Lupasivat, että tällä viikolla tulisi, mutta uskoni horjuu....
baaa.gif
MUTTA; paketissa oli hanskat väärää kokoa ja vain yksi Pin Lock visiiri, vaikka piti olla kaksi!
mad.gif

Nyt ilmeisesti pitää lähettää väärät hanskat takaisin ja pyytää lähettämään se toinenkin visiiri minulle. Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta mitenkähän käytännössä homma menee?
confused_orig.gif
Minä laitoin pienellä riskillä ihan economy postina paketin takas, kun postineidin kans aikamme jutskailimme vaihtoehdoista (halpa ja pienen pieni riski että paketti menee matkalla "hukkaan" eli korvausta kengistä on silloin turha kysellä, koska ei voi todistaa että ne on lähetetty takaisin). Ne osoitetiedot rustasin pakettiin mitkä on siinä moto.de:n lähetysluettelossa. sitten kirjoittelin sujuvalla lontoolla saatekirjeen, että miksi kengät tuli takas ja mitä olisin vailla tilalle. Paketti lähti matkaan 14 arkipäivää sitten, eikä mitään oo kuulunu
nixweiss.gif
postineiti sanoi että paketin pitäisi olla perillä 6-10 arkipäivässä.

Viikko sitten ke-iltana laitoin tilauksen sisään, FC-Moton seurannan mukaan käsittelivät tilauksen saman illan aikana. Sit tulikin pian UPS:ltä tieto, että laskutustiedot vastaanotettu. Lähetyksen status pysyikin sit samana tähän päivään saakka, eli viikon verran. Tänään tuli UPS:ltä mailia, että pitää maksaa tilille etukäteen (paketti Helsingissä). Mitään tilinroa tms. sieltä ei sit tullutkaan. No, soitin UPS:lle ja vähän ajan päästä tuli tarvittavat tiedot. Maksu sisään ja vähän ajan päästä tuli taas UPS:ltä mailia: "Olisiko teillä tiedossa millä lähetysnumerolla maksamanne lähetys on tulossa? Antamallanne lähetysnumerolla ei ole UPS:n kautta tulossa mitään lähetystä." Laitoin maililla kaikki mahdolliset tiedot UPS:lle ja nyt sit odotellaan josko paketti löytyisi. Seurannan kautta kyllä löydän paketin, jonka sijainti näyttäisi tällä hetkellä olevan se Helsinki. Niin lähellä jo, mutta silti niin kaukana..

nixweiss.gif
mad.gif
baaa.gif
mad.gif

confused_orig.gif
Minä laitoin pienellä riskillä ihan economy postina paketin takas, kun postineidin kans aikamme jutskailimme vaihtoehdoista (halpa ja pienen pieni riski että paketti menee matkalla "hukkaan" eli korvausta kengistä on silloin turha kysellä, koska ei voi todistaa että ne on lähetetty takaisin). Ne osoitetiedot rustasin pakettiin mitkä on siinä moto.de:n lähetysluettelossa. sitten kirjoittelin sujuvalla lontoolla saatekirjeen, että miksi kengät tuli takas ja mitä olisin vailla tilalle. Paketti lähti matkaan 14 arkipäivää sitten, eikä mitään oo kuulunu
nixweiss.gif
Jotain tuollaista minunkin pitää tehdä. Mikäs muu vaihtoehto on kuin Economy post? Jos lähettäisi UPSilla? Taitaa olla kallista?
nixweiss.gif

nixweiss.gif
mad.gif
baaa.gif
mad.gif

confused_orig.gif
nixweiss.gif
Jotain tuollaista minunkin pitää tehdä. Mikäs muu vaihtoehto on kuin Economy post? Jos lähettäisi UPSilla? Taitaa olla kallista?
nixweiss.gif
No nyt loppu otsasuonen tykytyskin. Eilen tuli UPS:ltä seurantakoodi paketille. Jos kaikki menee hyvin niin ensi tiistaina pitäs olla ajokengät jalassa...Niin, Eli niistä postin vaihtoedoista. Tuo economy post, joka on edullinen pienellä riskillä (tällä kertaa paketti löysi tiensä saksaan). Toinen vaihtoehto on laittaa vakuutettuna menemään, joka on sitten hiukan kalliimpi vaihtoehto, mutta ei tarvitse murehtia siitä että jos paketti joutuu hukkateille. Korvaus kyllä tulee. UPS on sitten vielä vähän kalliimpi ja mun mielestä ihan tarpeetonta vouhotusta, kyllä se posti hoitaa homman kotiin. Mulla paketin koko oli kengälaatikko sisältäen ajokengät, painoa n. 2kg ja economy postina 16e. Vakuutettuna pakettina tuo huvi olisi maksanut 34e.

Minä palautin 550e puvun economynä, mutta otin siihen varmuudeksi vakuutuksen 550e arvolle (oli vain 1,8e lisää).

Seurannan mukaan se kolahti n. 10pv:ssä Saksaan FC-motolle viime torstaiksi, eli viikon ovat hommaa nyt siellä päässä hieroneet. Ens viikolla otan yhteyttä, jos ei ala paluupakettia kuulua.

Postin sivuilla on hintalaskuri, jolla voi optimoida paketin hinnan (koko vaikuttaa olennaisesti hintaan).

Tuli nyt keväällä tilattua FC-Motolta Alpinestarsin web gore -ajosaappaat. Tilaus meni aivan hyvin. En nyt muista kuinka monta päivää kusti tai UPS pakettia tänne polki, mutta ihan siedettävän ajan se oli.

Mutta...vasemman jalan saapas puristaa nilkkaluun kohdalta ikävästi. Nyt toivon, että käyttö venyttää/muotouttaa lapikasta. Tuli tossa mieleen se, että kuinka "järkevää" on se noin 20 euron säästö ulkomailta tilattaessa. Jos olisin ostanut buutsit Suomesta, niin ne olisi jo palautettu liikkeeseen. Tai jos olisin ollut kokeilemassa niitä liikkeessä, en kyseistä paria olisi ensinkään ostanut. Messuilla tuli kokeiltua po saapasparia ja se yksilö oli ihan yes, eli lesti on jalalleni sopiva.

Viikko sitten ke-iltana laitoin tilauksen sisään, FC-Moton seurannan mukaan käsittelivät tilauksen saman illan aikana. Sit tulikin pian UPS:ltä tieto, että laskutustiedot vastaanotettu. Lähetyksen status pysyikin sit samana tähän päivään saakka, eli viikon verran. Tänään tuli UPS:ltä mailia, että pitää maksaa tilille etukäteen (paketti Helsingissä). Mitään tilinroa tms. sieltä ei sit tullutkaan. No, soitin UPS:lle ja vähän ajan päästä tuli tarvittavat tiedot. Maksu sisään ja vähän ajan päästä tuli taas UPS:ltä mailia: "Olisiko teillä tiedossa millä lähetysnumerolla maksamanne lähetys on tulossa? Antamallanne lähetysnumerolla ei ole UPS:n kautta tulossa mitään lähetystä." Laitoin maililla kaikki mahdolliset tiedot UPS:lle ja nyt sit odotellaan josko paketti löytyisi. Seurannan kautta kyllä löydän paketin, jonka sijainti näyttäisi tällä hetkellä olevan se Helsinki. Niin lähellä jo, mutta silti niin kaukana..
No niin, tuli hieman selvyyttä asiaan. Eli jostain syystä paketti on lähtenyt FC-Motolta vasta seitsemän päivää rahtikirjan teon jälkeen. Seuranta sit näytti jokaiselle COD-lähetykselle ajastetusti tulevat automaattiset skannaukset. Eli vaikka seuranta näytti jo Helsinkiä paketin sijainniksi, paketti olikin vielä Saksassa. Mutta nyt pitäisi olla tulossa
062802jumpie_prv.gif

Tuli nyt keväällä tilattua FC-Motolta Alpinestarsin web gore -ajosaappaat. Tilaus meni aivan hyvin. En nyt muista kuinka monta päivää kusti tai UPS pakettia tänne polki, mutta ihan siedettävän ajan se oli.

Mutta...vasemman jalan saapas puristaa nilkkaluun kohdalta ikävästi. Nyt toivon, että käyttö venyttää/muotouttaa lapikasta. Tuli tossa mieleen se, että kuinka "järkevää" on se noin 20 euron säästö ulkomailta tilattaessa. Jos olisin ostanut buutsit Suomesta, niin ne olisi jo palautettu liikkeeseen. Tai jos olisin ollut kokeilemassa niitä liikkeessä, en kyseistä paria olisi ensinkään ostanut. Messuilla tuli kokeiltua po saapasparia ja se yksilö oli ihan yes, eli lesti on jalalleni sopiva.
Niin no, mikä on järkevää? 1. Omalla kohdalla katsoin asian siten, että kun piti laittaa aikalailla kaikki varusteet. Oli asia selvä, että ulkomailtahan sitä tilataan. Selvennykseksi vähän noin about säästöjä hinnoista...ajotakki 80e, ajohousut 60e, kesäkelin hanskat 20e, gore-tex hanskat 20e, ajokengät 40e. Tuosta kun laskee, niin 220e säästöä ja melko vähän joutu näkemään asian eteen "vaivaa"...minusta jo ihan kannatavaa, vai mitä? 2. varusteet oon hommannut ajan kanssa tässä talven aikana, niin ei ole tarvinnut hätäillä toimituksissa jne. 3. Kamppeissa koot on osunut kerralla kohdilleen. Ainoa kampe mikä nyt tuotti vähän päänvaivaa oli kengät, mutta sekin asia on nyt oikealla radalla. Tämä säästäminenhän on tietenkin ihan turhaa jos se paine ei sieltä lompakosta ihan heti lopu ja on ihan sama mistä hyllyltä ja millä hinnalla sen tuotteen hakee, mutta kun omalla kohdalla näin ei todellakaan ole. Tuollaiset 220e voi sitten tukkia vaikka siihen menoveteen...

Mitähän helvettiä tässä nyt on taas tapahtunut. Tilasin tuossa pari päivää sitten ajan kuluksi tarjouksessa olleet Alpinestarsin hanskat Cash on Delivery -periaatteella. Sivutolta tuli normaalisti se vahvistus ja niin edelleen.

Nyt tuli sitten postia: "Their order in the Shop indicate Unfortunately the desired article is no longer available. We cancel your order." Oikeastaan tuohan on ihan kiva, etteivät rupea vetkuttelemaan tilausten kanssa, jos tavaraa ei ole saatavilla. Mutta mitäköhän tuo sitten kertoo heidän varastosaldojen pitävyydestä.

Tuollaiset 220e voi sitten tukkia vaikka siihen menoveteen...
Aivan, itsellekin tulee n. 130e pelkästä kypärästä säästöä.

Varmimmin/nopeimmin tavaran varmastikin FC-Motolta saa maksamalla luottokortilla, mutta kun itsellä sellaista ei ole niin piti ottaa COD:na. Käyhän se näinkin, mutta ainakin omalla kohdallani juuri COD taisi aiheuttaa tuon lähetyksen viivästymisen.

Varmimmin/nopeimmin tavaran varmastikin FC-Motolta saa maksamalla luottokortilla, mutta kun itsellä sellaista ei ole niin piti ottaa COD:na. Käyhän se näinkin, mutta ainakin omalla kohdallani juuri COD taisi aiheuttaa tuon lähetyksen viivästymisen.
Mulla tuli kaksi pukua CODina, kun Visassa olis pitänyt luottorajaa nostaa. Tavara lähti heti seuraavana päivänä liikenteeseen ja olisi tullut nopeastikin, ellei UPS olisi sählännyt neljänä jakelupäivänä. Hain siis lopuksi itse tavarat UPS:n varastolta.

Itse sanoisin, että toimituksen nopeus on suoraan verrannollinen tavaran saatavuuteen eikä maksutapaan.

Niin no, mikä on järkevää? 1. Omalla kohdalla katsoin asian siten, että kun piti laittaa aikalailla kaikki varusteet. Oli asia selvä, että ulkomailtahan sitä tilataan. Selvennykseksi vähän noin about säästöjä hinnoista...ajotakki 80e, ajohousut 60e, kesäkelin hanskat 20e, gore-tex hanskat 20e, ajokengät 40e. Tuosta kun laskee, niin 220e säästöä ja melko vähän joutu näkemään asian eteen "vaivaa"...minusta jo ihan kannatavaa, vai mitä? 2. varusteet oon hommannut ajan kanssa tässä talven aikana, niin ei ole tarvinnut hätäillä toimituksissa jne. 3. Kamppeissa koot on osunut kerralla kohdilleen. Ainoa kampe mikä nyt tuotti vähän päänvaivaa oli kengät, mutta sekin asia on nyt oikealla radalla. Tämä säästäminenhän on tietenkin ihan turhaa jos se paine ei sieltä lompakosta ihan heti lopu ja on ihan sama mistä hyllyltä ja millä hinnalla sen tuotteen hakee, mutta kun omalla kohdalla näin ei todellakaan ole. Tuollaiset 220e voi sitten tukkia vaikka siihen menoveteen...
Näinhän se menee, että kun paljon tilaa eri kamppeita niin siitä sitä säästöä kertyy.
Olen itsekin tilannut samalla systeemillä itselleni kaikki vermeet kuin sinäkin; talven aikana ennen ensimmäistä ajokautta. Muun muassa Alpinen kaksiosaisen nahkapuvun. Pelkästään siitä puvusta säästöä tuli silloiseen (2005) Suomen hintoihin verrattuna muutama satku. Ja emännälle nahat, plus molemmille kypärät (mlol.de).

Edellinen kirjoitukseni oli lähinnä omaa pohdiskeluani siitä, että tuollaisen yhden tuotteen muutaman kympin säästöstä saattaa loppujen lopuksi koitua "vahinkoa". Tai voihan sitä niinkin ajatella, että lähettää ne takaisin ja maksaa siitä huvista sen 16 euroa. Sitten ollaankin jo lähellä kivimyymälähintaa Suomessa ja jollei nyt jostain syystä halua nimenomaisesti rahoillaan auttaa toisen maan bruttokansantuotteen nousua, niin eipä siinä sitä "järkeä" sitten ole.
Mutta tottakai jokainen tekee valintoja omista lähtökohdista käsin. Todennäköisesti tulen itsekin vielä ulkomailta härpäkkeitä tilaamaan. Jopa sen muutaman kympin halvemman hinnan vuoksi. Kunhan vaan tiedostan siinä kohtaa sen jonkinmoisen riskin.

Ulkomailta tilaamisen suurin hauskuus mun mielestä on se, että saa erilaista ku kaikilla muilla.

Mulla tuli kaksi pukua CODina, kun Visassa olis pitänyt luottorajaa nostaa. Tavara lähti heti seuraavana päivänä liikenteeseen ja olisi tullut nopeastikin, ellei UPS olisi sählännyt neljänä jakelupäivänä. Hain siis lopuksi itse tavarat UPS:n varastolta.

Itse sanoisin, että toimituksen nopeus on suoraan verrannollinen tavaran saatavuuteen eikä maksutapaan.
Mutta kun FC-Moton mukaan tilaus oli käsitelty samana iltana kun sen jätin sisään. Ja olisivatko rahtikirjaakaan tehneet jo silloin jos tavaraa ei olisi varastossa ollut?
nixweiss.gif

Back