ismo sanoi:Niinpä mutta sitten kun hankkii talliin kasan vanhempia harrastepyöriä niin saa jokaisen sitten katsastaa.
Itse en halua että mun pyräää edes ajaa kukaan sellainen jota en tunne hyvin. Lotja painaa niin paljon että osaamaton katsuri varmasti kaataa sen. Ja busassa on sen verran tehoa että vetää lipat. Tai sitten huudatetaan moottoria paikallaan. Nytkin tekee pahaa kun dieseliä poljetaan kuin vierasta sikaa. Ja mopoautot kuuluu jo nyt katsastuspakon piiriin. Ja se vaivamikä tuosta tulee, varata aikaa, olla poissa töistä, järjestellä aikatauluja yms. Kysymystän on siitä että kaksipyöräisiä on valtava määrä joiden vuosikatsastuksista saisi ison kasan rahaa. Kaiken motiivi on raha, en usko oikein tuohon vallanhimoon. Rahanhimo se on joka tässä jyllää, turvallisuutta yms on hyvä käyttää keppihevosena.
Alkaa tuntua sille että pitää vaihtaa maisemaa oikeasti kauas täältä sossupossulandiasta jonnekin mistä ei kanneta rahaa Kreikkaan yms. Itse asiassa Kreikkahan kuulostaa mukavalle, siellä olisi pidempi ajokausikin ja suomalaiset ( ja muu euvostoliitto) maksaa olemisen
ismo
Kävin pari viikkoo sit katsastaan mopon.. tsekkaukset oli:
-valojen suuntaus/vilkut/jarruvalot/kahvat
-renkaat
-jarrulevyt/palat
-ohjauslaakeri/vanteiden laakerit
-pakoputki ( tarvikeputkesta mökät ja e-leimat)
-silmämääräinen tsekkaus ( katteet yms.)
-kierros hallin ympäri
( mopo vm.2002, eli ei ihan "pakasta vedetty")
siinäpä se, aikaa meni 20min ja leima taas pariksi vuodeksi. ( maksoi sen about 40€) .
Ei ollut hirveen tuskallista

Aatelkaa niitä satojatuhansia autonomistajia joita ketuttaa kun splittaa mp:llä kehä ykkösellä iltaruuhkassa kun autot seisoo paikallaan. Ja sun ei tarvi maksaa erillistä vuotuista lisäveroa ja moottoripyörää ei tarvitse edes katsastaa!