• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Annas kun kysyn, jussa.
Tuliko sulle koskaan mieleen mistä tää vääntö lähti?

Että, se ei ollut Jukkasetä, joka lähti kamalalla tavalla jahtaamaan pientä legendaa slikkaa ilkeyttään, vaan ihan siitä, että joku työntyi ketjuun puhumaan paskaa, kun Jukka etsintäkuulutti autoa ajanvietenumeroon.
Olisko alkuasetelma ollut näin?

Oletko sä ihan sitä mieltä, että se paskanpuhuminen ja uhoaminen on kivaa/rakentavaa ketjussa, jossa koetat järjestää jotain tapahtumaa?
Että sitä höpisijää pitäs jotenkin kunnioittaa, kun sillä on hienoja teorioita nakella foorumille, sellasia, jotka saa suurimman osan porukasta hirnumaan ihan mutkalla?

Minä en.

Tulisko sulle sellanenkaan mieleen, että saattaapi olla, että söpöliini-jonka puheisiin tunnut tämän tästä tarttuvan-saattaa tuntea jukkasedän ja olla sitä mieltä, että setä puhuu asiaa?
Ja söpöliini kunnioittaa ihmistä, joka puhuu asiaa, (kokemuksella) toisin kuin pelkän paskanjauhajaa?(ilman kokemusta)

Tuosta flaksin käymisestä ja nuolemisesta...
Mul ei ole tarve nuolla ketään ja luulen, ettei jukkasetä oikein tykkäis edes, vaikka yrittäisin, vaikka toisemme on tunnettu, niin...kai jo 2000 luvun alusta? Olisko ollut noita main?
Aivan yhtä hyvin voin kysyä, että mikä tarve sulla on nuolla legendaa? Esitänkö vielä arvailun sun seksuaalisista mieltymyksistä?
No en, kun minusta sellaset jutut on TODELLA ASIATTOMIA?

Syytät porukkaa vastakkainasettumisesta?
Jaon teit sinä itse, ei meistä muista kukaan?

Sellainenkin tunne tulee, että voisittehan te legendin/bensan
kanssa perustaa tänne ihan omankin ketjun, jossa kehutte toistenne ratasaavutuksia ja minä lupaan olla tulematta sinne häiritseen.
Säilyy sellanen hyväveli menttaliteetti paremmin sitten.
Ja jukkasetäkin pysyy poissa, kun on niin kurja kuski, se ajelee radalla vain jonkunlaisia aikoja siks että sen pyörä on Rykkönen, hyvä pyörä, paska kuski.

Ja sinun kommenttisi edistävät hienosti sitä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta jota peräänkuulutat. Upeeta.
Muistit kehua kaikki joista puhuit.
Siellä malka, missä...no joo..

Teupalle vielä loppuhuipennukseksi, että aikoinaan Lappi haluttiin erottaa muusta Suomesta ja Väyrynen pressaks... ;)
Sen varjolla oikeus ja kohtuus, että meilläkin olis kunnon rata, eikä vain soramonttuja ;)
Jos perustetaan kansanliike, ni tuutko messiin ;)
Kymmenen pisteen vihje...ei eläinlääkäri tartte torrakkoo, jonka putken läpimitta on 155 mm

Ja nämä egonpönkittäjät taitavat kuulua vieläpä kovin pieneen piiriin: Jukka ja huru-ukko ovat ainakin samaa porukkaa, scuubakin samaan sakkiin kuuluu, tosin hänestä alkaa löytymään myös hieman neutraalimpia puolia. Söpöliini on koko ajan ollut niin Jukalle mieliksi, että jos baarissa vastaavaa nuoleskelua tapahtuu, niin vedonlyönti flaksin käymiseen Jukan puolesta ei kovia kertoimia saa. Nox on samanlainen jauhaja ja uutena vääntäjänä on tuo proffa.
Oi sinä puolueeton tuomari, suosittelisitko minua Pauligille kahvipapujen jauhajaksi? Sinä, Legenda ja bensa mukaan linjalle, niin jauhaminen jatkuisi vielä papujen loputtuakin tai vaikka niitä ei olisi ollut alun alkaenkaan.
biggrin.gif

En tiedä mistä jussa79 on saanut päähänsä, että Jukka olisi jotenkin "kehunut" omalla nopeudellaan? Nimenomaan on monta kertaa toistanut, että on keskiverto ratakuski ja hidas siihen nähden, miten paljon on radalla ajanut. Lähinnä vähätellyt nopeuttaan ja taitojaan radalla. Jos olet eri mieltä, niin laita toki linkki sellaiseen tekstiin, jossa Jukka kehuu nopeudellaan?

Legendi on sen sijaan kehuskellut olevansa suhteellisen nopea ja haukkunut muita hitaiksi. Kertoi myös ajavansa pienellä reenillä 2s päähän ko. kaluston kierrosennätyksestä. Tosin on nyt ottanut kyllä sellaisen 10-12s lisää varaa (ja realisimia) juttuihinsa.

En tiedä mistä jussa79 on saanut päähänsä, että Jukka olisi jotenkin "kehunut" omalla nopeudellaan?
Taitaa olla niin, että kun jonkun naama sopivasti ärsyttää, niin eihän sitä tarvitse sanoa kuin hyvää huomenta ja jo sekin vituttaa.

Ohessa muutama lainaus:

Minun mielestäni moottoripyöräilyn kuuluisi olla hauskaa puuhaa.

Jussa näyttää tekevänsä kaiken jotta myös muilla näin olisi.

Valitettavasti vain jotkut egoistit haluavat tämänkin jalon harrastuksen pilata oman egonsa pönkittämisellä.

Itse olen käyttänyt aika paljon aikaa tämän jalon harrastuksen pilaamiseen vuodesta 1987 saakka ja aktiivisemmin 2000 -luvun alusta, pahoitteluni siitä. Jussa voisi nyt sitten (ei, ei oteta sitä egon pönkittämisenä) listata kaiken mitä on tehnyt tämän jalon harrastuksen eteen.

Ainoa lahjani lienee kykyni tiedostaa oma lahjattomuuteni. Tästä syystä en ole sammunut ravintolaan enkä kaatunut radalla. Monen huomattavasti noilla sektoreilla lahjakkaamman olen moisia tekoja nähnyt tehneen.

Mutta kerro Jussa kuinka olet toiminut ja tulet toimimaan tämän jalon harrastuksen eteen ja vieläpä niin, että se olisi pelkästään hauskaa puuhaa. Ehkä me muut kykenemme hieman ottamaan oppia viisaudestasi jos sallit sitä hieman jakaa?

Jukka

Teupalle vielä loppuhuipennukseksi, että aikoinaan Lappi haluttiin erottaa muusta Suomesta ja Väyrynen pressaks... ;)
Sen varjolla oikeus ja kohtuus, että meilläkin olis kunnon rata, eikä vain soramonttuja ;)
Emmie tommosista hienoista tiedä m'tään.
Mutta jos Südtirol lähtis pois Italiasta ja Reinhold Messner pressaksi niin siihen voisin lähtä mukaan.
Voisi hakea kansalaisuutta tai edes tukijäsenyyttä ;)

Kymmenen pisteen vihje...ei eläinlääkäri tartte torrakkoo, jonka putken läpimitta on 155 mm
Jopas, nää jutut kiinnostaa varmaan kaikkia muita niin että saavat kaihin pelkästä lukemisesta mutta...

Joo, ei varmaan tarttekkaan, ellei eläinlääkäri nyt työskenetele kuvitteellisessa eläintarhassa jossa pidetään Alien nimisistä elokuvista tuttuja ökömöttiäisiä...

Pakko myöntää maalaisuuteni asian suhteen.
Aikanaan kun tuli puljattua noiden isojen jössiköiden(kin) kanssa vähän aktiivisemmin niin tavan vallesmanni sai antaa valmistus- ja hallussapitolisenssin suusta ruokittavaan ja niitä sitten innolla valatettiinkin.

Mutta takaaladattavaan piti hakea läänistä tai sisäministeriöltä paperit.
[Tosin OldSchool Vippalauta ja putki saattaisi kai teoriassa mennä suustaruokittavasta.]
Pitäiskö tää nyt tulkita että olemassaolevan lisenssin kaveriksi voisi käsittelyluvan moisiin silti myöntää tavan kyttälä.
Tai sitten poliisiin viitattiin vain laajassa merkityksessä.

Ei ole tullut juuri seurailtua kun laiskistuessani tulin tulokseen että kaikki mitä en yksinään jaksa kantaa kohtuullista matkaa on liian isoa.

Loppukevennyksenä jonkun kehitysmaalaisen hauska määritelmä konekivääreistä:
"Pyssyt jotka käy kuin vanhain akkain suut"

Jos Cuten ulosanti on vasta KP veroista ei tämä siis ilmeisesti, ainankaan vielä, ole vanha eikä akka.

Mutta eiköhän tää ollut tässä - nyt ollaan jo niin kaukana aiheesta että lähestytään varmasti jo omaakin ennätystäni.

Oli aihe sitten auto vs. mopo näytösajon esiintyjähaku tai sittemmin semisekojen imaginääriasiantuntijoiden syvällinen julistus vs. mahdollisesti radalla joskus käyneet - tai jotain.

Lähellä se on omaa ennätystä jo itselläki ;)
Joten enköhän minäkin jätä jo tän jaskanjauhamisen ;)
Myö männään Teukan kaa puis, vai miten se oli...

Annas kun kysyn, jussa.
Tuliko sulle koskaan mieleen mistä tää vääntö lähti?

Että, se ei ollut Jukkasetä, joka lähti kamalalla tavalla jahtaamaan pientä legendaa slikkaa ilkeyttään, vaan ihan siitä, että joku työntyi ketjuun puhumaan paskaa, kun Jukka etsintäkuulutti autoa ajanvietenumeroon.
Olisko alkuasetelma ollut näin?

Oletko sä ihan sitä mieltä, että se paskanpuhuminen ja uhoaminen on kivaa/rakentavaa ketjussa, jossa koetat järjestää jotain tapahtumaa?
Että sitä höpisijää pitäs jotenkin kunnioittaa, kun sillä on hienoja teorioita nakella foorumille, sellasia, jotka saa suurimman osan porukasta hirnumaan ihan mutkalla?

Minä en.

Tulisko sulle sellanenkaan mieleen, että saattaapi olla, että söpöliini-jonka puheisiin tunnut tämän tästä tarttuvan-saattaa tuntea jukkasedän ja olla sitä mieltä, että setä puhuu asiaa?
Ja söpöliini kunnioittaa ihmistä, joka puhuu asiaa, (kokemuksella) toisin kuin pelkän paskanjauhajaa?(ilman kokemusta)

Tuosta flaksin käymisestä ja nuolemisesta...
Mul ei ole tarve nuolla ketään ja luulen, ettei jukkasetä oikein tykkäis edes, vaikka yrittäisin, vaikka toisemme on tunnettu, niin...kai jo 2000 luvun alusta? Olisko ollut noita main?
Aivan yhtä hyvin voin kysyä, että mikä tarve sulla on nuolla legendaa? Esitänkö vielä arvailun sun seksuaalisista mieltymyksistä?
No en, kun minusta sellaset jutut on TODELLA ASIATTOMIA?

Syytät porukkaa vastakkainasettumisesta?
Jaon teit sinä itse, ei meistä muista kukaan?

Sellainenkin tunne tulee, että voisittehan te legendin/bensan
kanssa perustaa tänne ihan omankin ketjun, jossa kehutte toistenne ratasaavutuksia ja minä lupaan olla tulematta sinne häiritseen.
Säilyy sellanen hyväveli menttaliteetti paremmin sitten.
Ja jukkasetäkin pysyy poissa, kun on niin kurja kuski, se ajelee radalla vain jonkunlaisia aikoja siks että sen pyörä on Rykkönen, hyvä pyörä, paska kuski.

Ja sinun kommenttisi edistävät hienosti sitä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta jota peräänkuulutat. Upeeta.
Muistit kehua kaikki joista puhuit.
Siellä malka, missä...no joo..

Siinä ollaan söpöliini ihan samoilla linjoilla, että Legendin kommentit aiheuttavat hetkittäin melkoisen mojoviakin nauruja.

Alkuasetelma oli juurikin kertomasi kaltainen.
Legendi työntyi kertomaan autojuttujaan, joka ei välttämättä ollut kovinkaan fiksu veto.
Voimme myös luultavasti olla samaa mieltä, että Jukka on vastannut Legendin paskanjauhamiseen vähintään samalla mitalla epäasiallista tekstiä. Uskallan jopa väittää, että Jukalla kirjoitettu merkkimäärä on moninkertainen verrattuna muihin topikkiin kirjoittaneista.
Kuka sitten on suurin paskanjauhaja, en tiedä.

Mitä tuohon tapahtuman järjestämiseen tulee, niin uskoisin, että Jukka on vaan tyytyväinen kun porukka vääntää tässä topikissa mitä ihmeellisimmistä asioista. Hänhän on jopa kannustanut porukkaa niin tekemään.
Topikki pysyy ykkösenä ja tapahtuma saa ilmaista mainosta.
Tästä on nyt niin paljon väännetty, että luultavasti Alastarolla on todella paljon väkeä paikalla tapahtumaa seuraamassa.
Toivottavasti Legendikin ettei mun tartte balleriinoissa hillua.

Sen arvasin heti, että tunnet Jukan ja luultavasti melko hyvinkin.
Tuolla flaksi-läpällä en Sinua tarkoittanut.
Kirjoituksesi ovat kovin ylistäviä ja jos joku nainen yhtä mairittelevasti kerta toisensa jälkeen kehuskelee jotain äijää kulmabaarissa, niin melko varmasti osoite on pilkun jälkeen sama...
Anteeksi jos ymmärsit minun tarkoittavan tuolla läpällä juuri Sinua.

Omasta mielestäni en ole Legendaa nuoleskellut.
Oikeastaan Legendan aivoituksia en ole hirveemmin edes puoltanut, paitsi hänen Jukalle heittämää haastetta pienestä nyrkkeilymatsista.
Olen vieläkin sitä mieltä, että Jukan pitäisi ottaa haaste vastaan kaiken sen nettivi**uilun jälkeen.

Sovitaan sitten niin, että minä tein tuon porukan jakamisen.
Kinaamiseen tarvitaan yleensä kaksi osapuolta. Tässä topikissa kinaamista on nyt harrastettu yli 30 sivua joten eiköhän topikkiin jokunen puolen jos toisenkin kannattaja ole osallistunut.

Tylyttäjälle:
Minun mielestäni sanoin, että Jukka on keskimääräistä kuskia nopeampi, vaikka hän omia aikojaan vähätteleekin. Tosin hän on harjoitellut paljon.

Jos kohdalle osuu joku oikeasti todella lahjakas kuski, niin jo ensimmäisenä kesänä mennään todella lujaa. Ilmeisesti tämä jokkiksen voittaja on juuri tälläinen lahjakkuus.

Lainaillaan ja kommentoidaan noita Jussan tekstejä, toivottavasti eivät pahasti kontekstistaan irronneet.

Topikki pysyy ykkösenä ja tapahtuma saa ilmaista mainosta.

Ilmaisia lounaita ei ole, kyllä tuo veronsa vaatii.

Sen arvasin heti, että tunnet Jukan ja luultavasti melko hyvinkin.

Tuohon esittäisin vastaväitteen. Sanotaanko, että samalla tasolla tunteminen kuin vähintään 10.000 muuta ihmistä jotka olen kerran tavannut ja sanan, pari vaihtanut. Ihan mukava ihminen ja kun satuttiin samalle tontille samaan aikaan joskus vuosia sitten, niin sumpit juotiin. Eräs toinenkin tänne ja sinne ja tänne kirjoitteleva sangen valloittava nettipersoona ja muuten ensimmäinen koskaan keskustelupalstoilta tapaamani henkilö oli myös samaan aikaan paikalla. Pöriö.

Oikeastaan Legendan aivoituksia en ole hirveemmin edes puoltanut, paitsi hänen Jukalle heittämää haastetta pienestä nyrkkeilymatsista.
Olen vieläkin sitä mieltä, että Jukan pitäisi ottaa haaste vastaan kaiken sen nettivi**uilun jälkeen.

Minulla ei ole kiinnostusta enää tässä vaiheessa hakata otsaan kenenkään kanssa kilpaa. Sen jätän mielihyvin niille joiden ikä alkaa numeroilla 1 tai 2, toki vanhemmillekin henkilöille sen sallin. Sitten kun erehdyn kertomaan olevani todella nopea ja tekninen nyrkkeilijä ja referenssinä kerron miten kadulla huidon sinne tänne suu vaahdossa ja tulen sitten vielä jollekin nyrkkeilyforumille muita neuvomaan, niin pitäisin itseäni aika akkana jos en sitten kehään tulisi jos joku keskitasoinen nyrkkeilijä minut sinne kutsuun kun olen ensin häntä todella pehmoiseksi tituleerannut. Toistaiseksi minua ei ole näkynyt esim. voimailufoorumeilla neuvomassa vaikka salilla olenkin käynyt omaksi ilokseni reilut parikymmentä vuotta. Ymmärrykseni niistä lajeista on aika rajoittunut.

Tylyttäjälle:
Minun mielestäni sanoin, että Jukka on keskimääräistä kuskia nopeampi, vaikka hän omia aikojaan vähätteleekin. Tosin hän on harjoitellut paljon.

Aika vähän olen harjoitellut lajia nimeltä RR. Todellisia harjoituspäiviä on jossain 50 pinnassa. Loppu possujunan vetämisiä ja omia kaarteluita kilpipyörällä. Lajeissa, joissa joskus yritin ihan oikeastikin kilpailla, treenipäiviä tuli yli 120-150 vuodessa, tässä RR-leikissä niitä tulee nykyiselläänkin sellainen 15, maks 20, loppu possujunaa, kisoja ym. epäolennaista. Jos olisi joku joka neuvoisi ja harjoittelupäiviä tulisi vuoteen vaikka se 120, niin veikkaisin jopa tässä iässä vauhtia vielä tulevan lisää.

Jos kohdalle osuu joku oikeasti todella lahjakas kuski, niin jo ensimmäisenä kesänä mennään todella lujaa. Ilmeisesti tämä jokkiksen voittaja on juuri tälläinen lahjakkuus.

Jyrki kommentoikoot itse tarkemmin. Ohessa oma arvioni.
- Jyrki ottaa neuvoista vaarin ja kyselee taitavimmiltaan neuvoja
- Treenaa jonkun verran
- Tutustuu aiheeseen huolella, kiertää radat läpi aina ennen kisoja
- Omaa hyvän pelisilmän
- Luokan paras pyörä

Todella lahjakkaana en pitäisi, toki paljon itseäni lahjakkaampana ja rohkeampana kuskina, jopa taitavampana. Todellisena lahjakkuutana pitäisin erästä toista kuskia, jolta otin ajajatutkinnon vastaan keväällä. Silloin oli vielä minua hitaampi, Jyrkiä hitaampi ja loppukaudesta veteli alle vuoden 2006 rataennätysten (siis absoluuttisen pyörällä ajetun, ei oman luokkansa). Jos se kaveri selviää vakavimmitta vammoitta, niin hänestä saatetaan vielä kuulla. Jyrki ja minä olemme jo ikäloppuja joten meistä tuskin mitään kuullaan näillä rintamilla. Ja nyt siis tarkoitan pääsyä maailmalle ja siellä menestymistä. Parhaat eväät siihen kuitenkin on niillä joilta ne näytöt tulevat alle rippikouluikäisinä.

Jukka

P.S. Egoani ei ole tarpeen (mahdollista) pönkittää. Se on niin surkea ja murentunut, ettei pysyisi edes teräsverkolla tuettuna kasassa, saati pönkitettynä joten tuon aiheen syvällisempi pohdiskelu voitaneen jo jättää, mutta sallin sen sellaiselle joka tuo GT3:sta ja Ferraria mielenkiintoisemman superauton paikalle.

Mitataako se lukumäärällä, kokonaispainolla vai hinta-laatu-suhteella...?

Joka tapauksessa; älä ole huolissasi, kyllä sinäkin TOP10:iin mahdut.  
thumbs-up.gif

Viestejä Lähettäjä
196 Moottoripyorailyn_tuki_ry
93 The Legend
92 Bensa
45 SuzukiV2
44 Tylyttäjä
40 scuuba
38 jussa79
37 Cute
29 NOx
28 Eki-
Nomen est omen tässäkin tapauksessa? Viestimäärä näyttäisi korreloivan erittäin hyvin nimimerkin pituuteen tässä otannassa. Jos tarkasteluun otetaan vain ja ainoastaan ne joilla moottoripyöräilystä on kokemusta, korrelaatio on suorastaan mykistävä.

Jukka

Harjoittelu ennen suurta uhoa on suositeltavaa. Joskus jopa neuvojen kysyminen kokeneemmilta ennen harjoittelua on suotavaa (ettei esim. ensimmäisellä kerralla pamauta suoraan nopeaan ryhmään), muuten saattaa olla ettei kenelläkään ole enää hauskaa. Vähän kuten Achmedille kävi:

So, as a suicidebommer have you had a trainig?
- Offcourse, we have the suicidebommer trainingcamp.
Is that a nice facility?
- It use to be.
What happened?
- New guy... The idiot tried to practise!

Kolina radalla voi olla muutoin samantyylistä...

En tiedä mistä jussa79 on saanut päähänsä, että Jukka olisi jotenkin "kehunut" omalla nopeudellaan? Nimenomaan on monta kertaa toistanut, että on keskiverto ratakuski ja hidas siihen nähden, miten paljon on radalla ajanut. Lähinnä vähätellyt nopeuttaan ja taitojaan radalla. Jos olet eri mieltä, niin laita toki linkki sellaiseen tekstiin, jossa Jukka kehuu nopeudellaan?

Legendi on sen sijaan kehuskellut olevansa suhteellisen nopea ja haukkunut muita hitaiksi. Kertoi myös ajavansa pienellä reenillä 2s päähän ko. kaluston kierrosennätyksestä. Tosin on nyt ottanut kyllä sellaisen 10-12s lisää varaa (ja realisimia) juttuihinsa.
Muisti Jussa kuitenkin ohimennen mainita, kuinka itse on nopeampi vähemmällä harjoittelulla kuin jukka, vaikkakin pitää häntä kuitenkin keskimääräistä nopeampana. Ja luonnollisesti pitää itseeän silti tosi hitaana kuskina. 
thumbs-up.gif
Ei myöskään ole unohtunut mainita kuinka iso kaveri on nyt kyseessä ja kuinka mielellään ottaisi osaa turpiinveto kisoihin. Kertoisitko vielä paljonko punnerrat esim. penkistä? Palaat varmasti halusta kertoa myös sen, vaikkakin tulos epäilemättä onkin aivan löysä mielestäsi.
Onneksi ei ole tässä tapauksessa tuota "egoilua", niin ei tarvitse kaverin itselleen suuttua...  
biggrin.gif

Muisti Jussa kuitenkin ohimennen mainita, kuinka itse on nopeampi vähemmällä harjoittelulla kuin jukka, vaikkakin pitää häntä kuitenkin keskimääräistä nopeampana. Ja luonnollisesti pitää itseeän silti tosi hitaana kuskina.
thumbs-up.gif
Ei myöskään ole unohtunut mainita kuinka iso kaveri on nyt kyseessä ja kuinka mielellään ottaisi osaa turpiinveto kisoihin. Kertoisitko vielä paljonko punnerrat esim. penkistä? Palaat varmasti halusta kertoa myös sen, vaikkakin tulos epäilemättä onkin aivan löysä mielestäsi.
Onneksi ei ole tässä tapauksessa tuota "egoilua", niin ei tarvitse kaverin itselleen suuttua...
biggrin.gif
No turpiinvetokisoihin en ole koskaan osallistunut aktiivisena osapuolena, enkä sellaisiin halua osallistuakkaan.
Kerran olen kyllä itse turpaani saanut, tai oikeastaan takaraivoon ja voin omakohtaisesti sanoa, että se ei ole kovinkaan kivaa.

Puntilla en ole käynyt kuin joskus aikoinaan koulun liikuntatunnilla ja muistaakseni silloin sain penkkipunnerruksessa noin 60 kiloa, eli en mikään voimamies ole.

Se on vaan sukkelaa, että jos joku puhuu kierrosajoista eikä ole näyttöä, niin saa valtavasti paksaa niskaan.
Se on myös sukkelaa, että jos joku puhuu kierrosajoista ja on jonkilaista näyttöä niin saa valtavasti paksaa niskaan.

Jaulis voi olla eri mieltä, mutta Jukan ajama 1.28 on keskimääräistä nopeampi kierroaika.
Tuohon aikaan minäkin oon ainakin joskus päässyt, eli tuossa asiassa tämä egoisti on keskivertoluokkaa.
Penkkipunnerruksessa, kirjoitusnopeudessa, äidinkielessä ja monessa monessa muussa asiassa olen huomattavasti keskivertoa heikompi.

Legendin ja muidenkin mahdollisista kierrosajoistahan täällä on ollut paljon puhetta ja siksi kierrosaikoihin puutuin.
Mielestäni ihan realistisia juttuja kirjoitin tulokaskuskien kierrosajoista, mutta vissiin olin jälleen pahasti metsässä.

Mitataako se lukumäärällä, kokonaispainolla vai hinta-laatu-suhteella...?

Joka tapauksessa; älä ole huolissasi, kyllä sinäkin TOP10:iin mahdut.
thumbs-up.gif

Viestejä Lähettäjä
196 Moottoripyorailyn_tuki_ry
93 The Legend
92 Bensa
45 SuzukiV2
44 Tylyttäjä
40 scuuba
38 jussa79
37 Cute
29 NOx
28 Eki-
Nomen est omen tässäkin tapauksessa? Viestimäärä näyttäisi korreloivan erittäin hyvin nimimerkin pituuteen tässä otannassa. Jos tarkasteluun otetaan vain ja ainoastaan ne joilla moottoripyöräilystä on kokemusta, korrelaatio on suorastaan mykistävä.

Jukka
Kylläpäs olenkin ollut melko reipas kirjoittelija!

Tuohon tilastoon kun saisi vielä kirjoittamiseen käytetyn ajan, niin meikäläisen sijoitus nousisi ainakin muutaman pykälän, olisin ehkä jopa piikkipaikalla.
062802jumpie_prv.gif

Tuohon tilastoon kun saisi vielä kirjoittamiseen käytetyn ajan, niin meikäläisen sijoitus nousisi ainakin muutaman pykälän, olisin ehkä jopa piikkipaikalla.  
062802jumpie_prv.gif
Suosittelisin yhdistelmää kauppaopisto-oikeustieteellinen tiedekunta. Ensimmäisessä vanha kärttyinen nainen pakottaa sinut opettelemaan kirjoittamaan kymmenellä sormella ja jos tekstiä ei tule tarpeeksi nopeasti, sormesi kipeytyvät ja eivät muuten siitä kirjoittelusta.

Oikis taas sitten pakottaa ihmisraukan lukemaan kymmeniä tuhansia sivuja, jopa enemmän mitä Seiska ehtii painaa paskaa vuosittain. Se kehittää paitsi lukunopeutta, myös kykyä tuottaa tarpeetonta tekstiä ja ajoittain jopa siihen on suuri halua kun ei jaksa enää lukea sitä tekstiä, niin silloin sitä pitää tuottaa. Vähän sama ilmiö kuin syömisessä, välillä herkkuja suuhun, sitten on pakko tuottaa paskaa tai ihminen menee rikki.

Nyt kuitenkin joudun hetkeksi jättämään niin osakeyhtiölainsäädännön kuin mopoilun syvimmät ongelmat kun täytyy mennä luennoimaan laista yhteishallinnosta vuokrataloissa. Ja miten tämä aiheeseen liittyy? No tietenkin siten, että eräs yleisimmin esitettyjä kysymyksiä on saako moottoripyörän pysäköidä piha-alueelle vaiko ei ja jos, niin mikä on suojelujohtajan vastuu tässä tilanteessa.

Sen jälkeen saan ilokseni palata yhdistyslainsäädännön kiemuroihin käytännön tasolla motoristilaumani kanssa.

Kiitän taas mielenkiinnosta ja pitäkää keskustelua yllä.

Jukka

P.S. Penkkipunnerrustulokseni yläasteella oli 30 kiloa. Se oli naurettava. Otin tavoitteekseni 10 kiloa lisää joka vuosi. Sitä pidettiin naurettavana tavoitteena. No, nyt tulos olisi jossain 270 kg tietämissä eikä mielestäni lainkaan naurettava, mutta voin kertoa ettei se sitä ole, ei enää edes lähellä puoltakaan. Niin se aika vierittää. 25 vuoden päästä 1 sek pois kierrosajasta per vuosi kaluston pysyessä vastaavana lienee ihan hyvä tulos kun siirryn ajamaan classicceja R6R:llä ja vuoden 2005 Rennsporteilla.

thumbs-up.gif
biggrin.gif
No turpiinvetokisoihin en ole koskaan osallistunut aktiivisena osapuolena, enkä sellaisiin halua osallistuakkaan.
Kerran olen kyllä itse turpaani saanut, tai oikeastaan takaraivoon ja voin omakohtaisesti sanoa, että se ei ole kovinkaan kivaa.

Puntilla en ole käynyt kuin joskus aikoinaan koulun liikuntatunnilla ja muistaakseni silloin sain penkkipunnerruksessa noin 60 kiloa, eli en mikään voimamies ole.

Se on vaan sukkelaa, että jos joku puhuu kierrosajoista eikä ole näyttöä, niin saa valtavasti paksaa niskaan.
Se on myös sukkelaa, että jos joku puhuu kierrosajoista ja on jonkilaista näyttöä niin saa valtavasti paksaa niskaan.

Jaulis voi olla eri mieltä, mutta Jukan ajama 1.28 on keskimääräistä nopeampi kierroaika.
Tuohon aikaan minäkin oon ainakin joskus päässyt, eli tuossa asiassa tämä egoisti on keskivertoluokkaa.
Penkkipunnerruksessa, kirjoitusnopeudessa, äidinkielessä ja monessa monessa muussa asiassa olen huomattavasti keskivertoa heikompi.

Legendin ja muidenkin mahdollisista kierrosajoistahan täällä on ollut paljon puhetta ja siksi kierrosaikoihin puutuin.
Mielestäni ihan realistisia juttuja kirjoitin tulokaskuskien kierrosajoista, mutta vissiin olin jälleen pahasti metsässä.
Kyllähän tuolla keskikastissa mukavimmat olot onkin, ainakin tuossa ego asiassa. Kunhan koitin päivän piristykseksi hieman kepillä tökkiä, muttei näköjään oikein syty.  
tounge.gif

Yleensä tuo penkkipunnerrus tuntuu olevan hyvä veto joka paskanjauhannassa saada tosimiehet paljastamaan syvimmän olemuksensa...  
bowdown.gif
Kierrosaikohin taas ei ole juurikaan tarvetta itsellä tarttua, koska ainut mitä niistä tiedän on se, että kovat jätkät vetää 2 sekan päähän rataennätyksestä noin 16 tunnin jälkeen. Vai oliko se 12 sekunnin päähän? Riippuu ilmeisesti päivän aikana saavutetuista menninkäispisteistä ja lohikäärme medaljongien väristä...

Ps. Eipä ole mitään muutakaan tuomista tähän ketjuun... Pelkkää itsensä viihdytystä tämä. Sitten kun on autot viivalla, jotka toivottavasti myös kulkee, saadaan oikeaa viihdettä. Tietysti nämä kokemattomat rataennätysten uusijat myös voisivat viihdyttää suuresti, tosin mahtaako radalla näkyä?

Ottamatta kantaa suomalaisen oikeuskulttuurin avomielisyyteen, haluan tuoda julki, että jos Legend & co kokee itsensä kiusatuksi, nii seuraukset voivat olla tuhoisat
smile_org.gif

Kiusaajan tuho

Tarkkanan nettifoorumeilla

Kovin vähän mullakaan on tähänkään ketjuun annettavaa.

Noi Legendin puheet kierrosajoista kertoo vain sen, että minkäänlaista kokemusta moottoripyörällä ajosta ei ole.
Itsellä oli täysin vastaava tilanne vuonna 2000, kun ensimmäisen prätkän kanssa tuli mutkateitä rassattua. Ja mentiin muuten oikeesti TODELLA kovaa.
Kaverin kerpele sai yhytettyä koittamaan rata-ajoa, jota aluksi epäröin, kuten lähes kaikki muutkin.

Jo ensimmäisillä kierroksilla huomasin, että radalla ajaminen oli täysin erilaista kuin kadulla, eikä ollenkaan niin hauskaa: kadulla kun ajelin, niin kaikki tuli peräedellä vastaan ja radalla tulin kaikkia perä edellä vastaan....
nixweiss.gif
nixweiss.gif

Mutaman setin jälkeen sain ohitettua pari tyyppiä ja ajattelin että kaipa tämä tästä lähtee.
Kolme kertaa kävin vielä samana kesänä radalla ja sitten homma olikin minun osaltani selvä, eli kilpipeli myyntiin ja kilvetön tilalle.

Siitä lähtien on pyörällä ajettu lähes pelkästään radalla, sillä mielestäni rata on ainoa paikka jossa sporttipyörien tehoja ja ominaisuuksia pystyy edes hieman hyödyntämään.

Omia aikoja ei koskaan ole tarkasti mittailtu, vaan normaalisti emäntä on aikoja ottanut jos on viitsinyt, eli kovinkaan tarkkaan en omia aikojani pysty totuudenmukaisesti kertomaan. Tosin eivät ne kovin tärkeitä olekkaan, sillä harrastepohjalla mennään.

Oman kierrosaikakehityksen perusteella heitin väiteeni, että jos kuskissa on potentiaalia, niin Alastarolla 1.28 menee rikki uudella, tarkoitukseen sopivalla pyörällä ensimmäisen kesän aikana.
Sitä en tiedä, että pystyykö Legend siihen, mutta täysin mahdollista se on.

Autoissa ja pyörissä vaan on se ero, että ne autot joiden puikoissa vauhti todellakin alkaa pelottamaan on todella harvassa.
Vastaavasti melkein joka toinen kadulla vastaantuleva prätkä saa kuskissa aikaan saman reaktion.

Jukkaan kohdistan oman vit*uiluni ja osaksi myös kiukkuni ja turhautumiseni siksi, että tuskin kukaan Suomessa on saanut aikaan yhtä paljon hyvää "amatööri"moottoripyöräilyn saralla kuin Jukka ja hänen pyörittämä organisaationsa: Vuosittain kymmeniä ajoharjoitustapahtumia ja lisäksi oma kilpasarja, jossa kenen tahansa on helppo tutustua kilpamoottoripyöräilyn saloihin, jne, jne.
Sitten tämä sama mies aukoo päätään uskomattomalla kredibiliteetillä internetin ihmeellisessä maailmassa ja vi**uilee todella rajusti, enemmän tai vähemmän pöhlöille ja tietämätömille kirjoittelijoille eri palstoilla ja ainakin minun osaltani himmentää omia saavutuksiaan todella paljon.

Voi olla, että olen erikoinen poika, mutta ilman tätä turhaa nettipaskaa olisin lähes valmis äänestämään Jukka seuraavaksi presidentikisi jos hän ehdolla olisi, sillä niin paljon näkyvää hyvää hän on moottoripyöräilijöille kumppaneineen tehnyt. (en muuten ole koskaan äänestänyt pressanvaaleissa, koska mielestäni ehdokkaat on olleet enemmän tai vähemmän tissiposkia...)
Näiden kirjoitusten myötä en ole enää äänestysinnostani niinkään varma.
wink.gif

Back