• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Joo propsit Jukalle ja tsemppiä, toivottavasti mielenkiintoinen ratapäivä tulossa. Olisi kyllä hienoa jos saisi homman kuvattua vaikkapa in-car kameroilla sun muilla vermeillä.
Juu, tarkoitus on kuvailla samalla tavalla kuin nuo oikeatkin kisat.

Tuossa vaikkapa esimerkkinä tuo jo kertaalleen tänne linkitetty viimeisimmän kisan kooste: http://www.mp-foorumi.com/forum....&fpage=

Eli tulisi etu- ja takakamerasta sekä sitten mahdollinen selostus. Selostaja kun noissa kisoissa muutoinkin jo valmiina on. Sinällään tuosta ei saa niin mielenkiintoista kuvakulmaa kuin oikeista kisoista, koska pyörä ei saa ohittaa autoa ja takakamerassa näkyy pelkkää rataa.

Mikko lupasi lähipäivinä saada valmiiksi sen auto vs pyörä -koitoksen koosteen.

Ja Legend. Älä nyt suotta enää jaksa lässyttää. Sinusta ei ole enää edes vastaamaan kysymyksiin ja ei me ihan oikeasti sinua edes mihinkään kisaan pyydettäisi. Sanomattakin on selvää, ettei siitä mitään tulisi. Käy joskus hiljaisina hetkinä kokeilemassa millaista se rata-ajo on. Saatat yllättyä, ettei se 1:28 menekään Trumpalla ihan tuosta vaan vasemmalla kädellä ja jopa alle 1:40 alituksesta voit hyppiä ensimmäisenä päivänä tasajalkaa ja laulaa riemulaulua. Noihin taloudellisiin syihin on aivan turha vedota. Jyrki tarjosi sinulle omaa pyörää lainaan jolla ajettu rataennätykset ja minä lupasin lisenssin ja kilpailumaksun. Liftaamalla olisit päässyt paikalle ja säälistä joku olisi tarjonnut sinulle bensat mitä kisa vie (n. 7 litraa) ja joku toinen ehkä makkaran ja mehun, niin ei nälkäkään olisi miestä kaatanut. Vaiva olisi ollut ainoa jonka olisit joutunut maksamaan.

Mene jollekin kurssille, missä neuvotaan kuinka siellä radalla oikeasti ajetaan. Itse olen jonkun verran kouluttanut ensi kertaa radalle tulevia ja huomannut, että haastavin ryhmä on juuri kaltaisesi. Hirveä usko omiin kykyihin ja uho ja lopputulos on yleensä selvä. Pääsääntöisesti tuollaiset kaverit eivät edes tule kurssille, koska tietävät olevansa nopeita kun kadulla kaahailusta on päässyt sellainen kuva omaan mieleen syöpymään. Sellainen kaveri on kuitenkin ihan yhtä heikoilla radalla kuin nakkikioskin kovin pera kun pera tyrkätään naruneliöön.

Sinä uhosit, sinusta ei ollut vastaamaan uhoosi ja teit itsestäsi sirkuksen pellen ja eläintarhan apinan. Toki se olisi ollut hauskaa katsottavaa kun olisit pompannut Jyrkin 200 hv kisapyörän päälle ja lähtenyt menemään. Komedia olisi kuitenkin muuttunut tragediaksi hyvin nopeasti ja kumman vika se sitten olisi ollut, yllyttäjän vai hölmön joka lähtee? Juridiikan puolella yllyttäjä saa saman kuin tekijä, näissä leikeissä yllyttäjä saa vain pahaksuvat katseet ja moraalisen tuomion kun taas yllytetty ambulanssikyydin ja murtuneen mielen.

Vaikka sinusta nyt näiden tarinoiden perusteella ei kovin kaksiseksi roolimalliksi olisikaan, niin lapsesi silti saattaa rakastaa sinua. Käy varovaisesti, salaa vähän treenailemassa. Varovasti siksi, ettet satuta itseäsi ja voit palata kotiisi kertomaan satuja jälkikasvulle, uskoisin sinun olevan tarinan kerronnassa aivan omaa luokkaasi ja varmasti viihdyttävä persoona lasten mielestä. Hae kokemusta ja oppia ja sitten voit meiltä salaa tulla "ensimmäistä kertaa" radalle ja näyttää kuinka pääsetkin vaikka yhtä kovaa kuin aidot kisakuskit, kuten ne meidän keski-ikäiset naiskuskit jotka jo toista vuotta kilpaa ajaneet.
Ymmärrän ihan oikeasti sinua. Minäkin olin ajellut kadulla toistakymmentä vuotta ennen kuin radalle eksyin. Etukäteen tiesin olevani tosi taitava, osasinhan keulia pitkiä matkoja, todistettavasti melkein kilometrin putkeen, tehdä pieniä endoja ja moottoritiellä mittariinkin paukutellut liki 300 km lukemia yön hiljaisina hetkinä eikä yksikään auto ollut jättänyt minua liikennevalolähdöissä. Radalla kuitenkin yllätyin. Vaikka ajoin tosi lujaa, ainakin se tuntui mitä hurjimmalta vauhdilta, porukkaa meni oikealta ja vasemmalta ohi, jopa vanhalla GPZ:lla ja jollain helvetin endurolla.

Käy siis salaa treenailemassa. Laita vaikka tekoviikset ja Trumpan merkin päälle vaikka Toyotan tarra. Lupaamme olla tunnistamatta sinua ja sitten kun olet vähän oppinut, saanut ne lapset kasvatettua ja velat maksettua, niin voit sitten tulla "rookiena" paikalle ja lupaamme esittää hämmästyneitä. Näin saat sitten lisättyä satujesi joukkoon tuon ja voit kertoilla uusille ihmisille uusilla foorumeilla kuinka tulit ja näytit ja poistuit voittajana myhäillen.

Fubarista tuli mieleen eräs lempielokuvistani, pääosassa Tom Hanks. Voit olla jälleen mukahauska ja laittaa tähän kommentiksi vaikka MILF tai ihan mitä keksit kun oikeita vastauksia et kykene keksimään. Hyviä päiväunia ja nopean lossin kuvia.

Jukka

Ja Legend. Älä nyt suotta enää jaksa lässyttää. Sinusta ei ole enää edes vastaamaan kysymyksiin ja ei me ihan oikeasti sinua edes mihinkään kisaan pyydettäisi. Sanomattakin on selvää, ettei siitä mitään tulisi. Käy joskus hiljaisina hetkinä kokeilemassa millaista se rata-ajo on. Saatat yllättyä, ettei se 1:28 menekään Trumpalla ihan tuosta vaan vasemmalla kädellä ja jopa alle 1:40 alituksesta voit hyppiä ensimmäisenä päivänä tasajalkaa ja laulaa riemulaulua. Noihin taloudellisiin syihin on aivan turha vedota. Jyrki tarjosi sinulle omaa pyörää lainaan jolla ajettu rataennätykset ja minä lupasin lisenssin ja kilpailumaksun. Liftaamalla olisit päässyt paikalle ja säälistä joku olisi tarjonnut sinulle bensat mitä kisa vie (n. 7 litraa) ja joku toinen ehkä makkaran ja mehun, niin ei nälkäkään olisi miestä kaatanut. Vaiva olisi ollut ainoa jonka olisit joutunut maksamaan.

Mene jollekin kurssille, missä neuvotaan kuinka siellä radalla oikeasti ajetaan. Itse olen jonkun verran kouluttanut ensi kertaa radalle tulevia ja huomannut, että haastavin ryhmä on juuri kaltaisesi. Hirveä usko omiin kykyihin ja uho ja lopputulos on yleensä selvä. Pääsääntöisesti tuollaiset kaverit eivät edes tule kurssille, koska tietävät olevansa nopeita kun kadulla kaahailusta on päässyt sellainen kuva omaan mieleen syöpymään. Sellainen kaveri on kuitenkin ihan yhtä heikoilla radalla kuin nakkikioskin kovin pera kun pera tyrkätään naruneliöön.

Sinä uhosit, sinusta ei ollut vastaamaan uhoosi ja teit itsestäsi sirkuksen pellen ja eläintarhan apinan. Toki se olisi ollut hauskaa katsottavaa kun olisit pompannut Jyrkin 200 hv kisapyörän päälle ja lähtenyt menemään. Komedia olisi kuitenkin muuttunut tragediaksi hyvin nopeasti ja kumman vika se sitten olisi ollut, yllyttäjän vai hölmön joka lähtee? Juridiikan puolella yllyttäjä saa saman kuin tekijä, näissä leikeissä yllyttäjä saa vain pahaksuvat katseet ja moraalisen tuomion kun taas yllytetty ambulanssikyydin ja murtuneen mielen.

Vaikka sinusta nyt näiden tarinoiden perusteella ei kovin kaksiseksi roolimalliksi olisikaan, niin lapsesi silti saattaa rakastaa sinua. Käy varovaisesti, salaa vähän treenailemassa. Varovasti siksi, ettet satuta itseäsi ja voit palata kotiisi kertomaan satuja jälkikasvulle, uskoisin sinun olevan tarinan kerronnassa aivan omaa luokkaasi ja varmasti viihdyttävä persoona lasten mielestä. Hae kokemusta ja oppia ja sitten voit meiltä salaa tulla "ensimmäistä kertaa" radalle ja näyttää kuinka pääsetkin vaikka yhtä kovaa kuin aidot kisakuskit, kuten ne meidän keski-ikäiset naiskuskit jotka jo toista vuotta kilpaa ajaneet.
Ymmärrän ihan oikeasti sinua. Minäkin olin ajellut kadulla toistakymmentä vuotta ennen kuin radalle eksyin. Etukäteen tiesin olevani tosi taitava, osasinhan keulia pitkiä matkoja, todistettavasti melkein kilometrin putkeen, tehdä pieniä endoja ja moottoritiellä mittariinkin paukutellut liki 300 km lukemia yön hiljaisina hetkinä eikä yksikään auto ollut jättänyt minua liikennevalolähdöissä. Radalla kuitenkin yllätyin. Vaikka ajoin tosi lujaa, ainakin se tuntui mitä hurjimmalta vauhdilta, porukkaa meni oikealta ja vasemmalta ohi, jopa vanhalla GPZ:lla ja jollain helvetin endurolla.

Käy siis salaa treenailemassa. Laita vaikka tekoviikset ja Trumpan merkin päälle vaikka Toyotan tarra. Lupaamme olla tunnistamatta sinua ja sitten kun olet vähän oppinut, saanut ne lapset kasvatettua ja velat maksettua, niin voit sitten tulla "rookiena" paikalle ja lupaamme esittää hämmästyneitä. Näin saat sitten lisättyä satujesi joukkoon tuon ja voit kertoilla uusille ihmisille uusilla foorumeilla kuinka tulit ja näytit ja poistuit voittajana myhäillen.

Fubarista tuli mieleen eräs lempielokuvistani, pääosassa Tom Hanks. Voit olla jälleen mukahauska ja laittaa tähän kommentiksi vaikka MILF tai ihan mitä keksit kun oikeita vastauksia et kykene keksimään. Hyviä päiväunia ja nopean lossin kuvia.

Jukka
Muista ottaa ne lääkkeet. Jyrkin pyörällä uskoin pääseväni tuohon 1:28 aikaan kahden päivän treenaamisen jälkeen. Mistään muista Alastaron ajoista en ole täällä sanonut yhtään mitään ja sun pääsi on keksinyt loput.

Mikäli sulla olisi kaikki ok, niin ymmärtäisit kyllä, ettei kukaan voi lähteä kisaan tuntemattomalla pyörällä, pyörätyypillä ja tuntemattomalle radalle tosta vaan, maksaa turha pannuttaminen, joten ainoa vaihtoehto (todistaa asioita itselleen) on mennä radalle omalla pyörällä ja katsoa millaiseen aikaan sillä pääsee. Ja kuten jo aiemmin olen tosta Trumpasta sanonut, siinä ei riitä paukut ja alusta radalle, joten olen ihan tyytyväinen, jos pääsen sillä kahden päivän jälkeen 1:35 aikaan. Ei pitäisi olla mahdotonta, mutta sit sen näkee.

Maksatatko muuten asiakkaillasi tämän tolkuttoman lässyttämisesi täällä?

Kuinka monta suomalaista on ajanut Isle of manilla tämän foorumin olemassaolon aikana? ei yhtään.
Ei varmaankaan kukaan varsinaisessa TT-kisassa, mutta ainakin Classic-kilpailuissa vähän lyhyemmällä radalla on kuskeja ollut.

http://www.southern100.com/home.htm

Ei se nyt ihan sitä varsinaista TT:tä vastaa, mutta on kuullemma aika haastava silti.
En tosiaan tiennyt, että classic-jätkiä siellä on käynyt. Mutta se lyhyt rata on ihan yhtä vaativa ja nopea. Ja lähtölistalla ollut mm. Guy Martin ja Chris Palmer joten kovaa on menty, vaikka pyörät vanhoja olisikin.

Nyt vaan itse Luoma tänne kirjoittamaan, niin on Legendalla taas keksimistä..

Kuinka monta suomalaista on ajanut Isle of manilla tämän foorumin olemassaolon aikana? ei yhtään.
Ei varmaankaan kukaan varsinaisessa TT-kisassa, mutta ainakin Classic-kilpailuissa vähän lyhyemmällä radalla on kuskeja ollut.

http://www.southern100.com/home.htm

Ei se nyt ihan sitä varsinaista TT:tä vastaa, mutta on kuullemma aika haastava silti.
En tosiaan tiennyt, että classic-jätkiä siellä on käynyt. Mutta se lyhyt rata on ihan yhtä vaativa ja nopea. Ja lähtölistalla ollut mm. Guy Martin ja Chris Palmer joten kovaa on menty, vaikka pyörät vanhoja olisikin.

Mitä mun nyt tarvitsisi "keksiä"? Kysyin vaan ihan mielenkiinnosta, että onko joku orgin kaveri ajanut tuolla kisassa, kun olisi hauska tietää miten tota pätkää saa harjoitella / parhaat harjoittelee? Kait sinne nyt ilmoittautua saa, jos ajamaan tekee mieli? Eri juttu sit kait on, että pääseekö karsintoja tms pidemmälle.

Muista ottaa ne lääkkeet. Jyrkin pyörällä uskoin pääseväni tuohon 1:28 aikaan kahden päivän treenaamisen jälkeen. Mistään muista Alastaron ajoista en ole täällä sanonut yhtään mitään ja sun pääsi on keksinyt loput.

Mikäli sulla olisi kaikki ok, niin ymmärtäisit kyllä, ettei kukaan voi lähteä kisaan tuntemattomalla pyörällä, pyörätyypillä ja tuntemattomalle radalle tosta vaan, maksaa turha pannuttaminen, joten ainoa vaihtoehto (todistaa asioita itselleen) on mennä radalle omalla pyörällä ja katsoa millaiseen aikaan sillä pääsee. Ja kuten jo aiemmin olen tosta Trumpasta sanonut, siinä ei riitä paukut ja alusta radalle, joten olen ihan tyytyväinen, jos pääsen sillä kahden päivän jälkeen 1:35 aikaan. Ei pitäisi olla mahdotonta, mutta sit sen näkee.

Maksatatko muuten asiakkaillasi tämän tolkuttoman lässyttämisesi täällä?
En ole lääkityksellä, mutta kiitos kuitenkin kun välillä vaihdat noista b-rappujutuista lääkitysjuttuihin, vaihtelu virkistää.

Jyrki varmaan suostuisi edelleen lainaamaan pyöräänsä. Kaksi treenipäivää siis riittää tuohon 1:28.0 aikaan sinulla? Kerrotko oletko o i k e a s t i siis valmis vastaamaan tuohon haasteeseen? Voitaisiin pieni kannustekin laittaa ja sopia vaikka pieni veto, vaikka sellainen, että maksan rengaskulusi jos pääset ja jos taas et pääse, niin maksat tuplana ne minulle. Käykö? Koska olet varma asiastasi, niin kuluriskihän tuossa on tasan nolla, eikö vain?

Maksatanko asiakkaillani tämän? Ei, en maksata. Maksatan ainoastaan käyttämäni ajat käräjillä sekä tuntilaskutuksella avustamiset muutoin. Joskus teen myös sellaisia könttödiilejä, missä häviön tapauksessa hinta on n euroa ja voiton tullessa 2 x n. Mistä tämä huoli asiakkaideni tilanteesta?

Jos siis kykenet hetkeksi olemaan huolestumatta terveyteeni, seksuaalisiin mieltymyksiini tai asiakkaideni oikeusturvaan liittyvistä asioista ja keskittyisit vastaamaan olennaiseen. Oletko siis valmis tulemaan ja näyttämään ja teoreettisen epäonnistumisen aktualisoituessa kantamaan kuluriskin?

Päivämääriksi kävisi vaikkapa alkuun nuo:

Lauantai 16.5.2009 klo 13-20
Sunnuntai 17.5.2009 klo 13-20

Sunnuntai-iltana sitten täräyttäisit sen 1:28.0. Koska ajoin sen itse vakiokuntoisella 600 kuutioisella, olisi se varmasti myös sinun helposti sillä ajettavissa ja sellaisenkin saa varmasti lainaan jos Jyrkin pyörä ei nyt tuolloin olisi käytettävissä.

Eli kyllä vai ei?

Jukka

mielenkiintoiseksi menee..
Ensin ajattelin ett kaveri herjaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/FUBAR

mutta sitten huomasinkin että kehuu:
http://www.getfubar.com/
onks tää legend ? alias Deutsch N. Pu'u eli legendaarinen saksan puusilmä ?

deutsh-puu-army.png

omg.gif

Kait sinne nyt ilmoittautua saa, jos ajamaan tekee mieli? Eri juttu sit kait on, että pääseekö karsintoja tms pidemmälle.
Saa, saa ja kyllä sinä sen voittaisit, en epäile yhtään. Muista nyt kuitenkin ne lapset ja velat, sillä huhupuheiden mukaan tuo on yhtä kallista kuin ratapäivillä käynti Suomessa johon sinulla ei ole vielä ollut taloudellisia mahdollisuuksia, sen enempää kuin meidän kisoihin joissa kustannuksesi olisivat olleet nolla. Trumpallako muuten meinasit täräyttää menemään siellä?

Jukka

Kait sinne nyt ilmoittautua saa, jos ajamaan tekee mieli? Eri juttu sit kait on, että pääseekö karsintoja tms pidemmälle.
Saa, saa ja kyllä sinä sen voittaisit, en epäile yhtään. Muista nyt kuitenkin ne lapset ja velat, sillä huhupuheiden mukaan tuo on yhtä kallista kuin ratapäivillä käynti Suomessa johon sinulla ei ole vielä ollut taloudellisia mahdollisuuksia, sen enempää kuin meidän kisoihin joissa kustannuksesi olisivat olleet nolla. Trumpallako muuten meinasit täräyttää menemään siellä?

Jukka
Eiköhän joku lainaa kansallisen tason Moto-GP -pyörää tarvittaessa.

Velat ja lapset onkin jo hankalampaa, kun eipä radalla pahemmin ole perheellisiä eikä etenkään velkaisia pyörinyt.

Saatat yllättyä, ettei se 1:28 menekään Trumpalla ihan tuosta vaan vasemmalla kädellä ja jopa alle 1:40 alituksesta voit hyppiä ensimmäisenä päivänä tasajalkaa ja laulaa riemulaulua. Noihin taloudellisiin syihin on aivan turha vedota. Jyrki tarjosi sinulle omaa pyörää lainaan jolla ajettu rataennätykset ja minä lupasin lisenssin ja kilpailumaksun. Liftaamalla olisit päässyt paikalle ja säälistä joku olisi tarjonnut sinulle bensat mitä kisa vie (n. 7 litraa) ja joku toinen ehkä makkaran ja mehun, niin ei nälkäkään olisi miestä kaatanut. Vaiva olisi ollut ainoa jonka olisit joutunut maksamaan.
Noni, ja Legendille olis makkaraakin tarjolla, mutta mua ei huolita kisaan vaikka ihan omilla kustannuksilla ajasinki..

Nivvääri nivvääri
062802moto_prv.gif

Jaa siis tuota, melkiin ehdottasin sulle Jukka, että kirjottasit jonkun alaan liittyvän teoksen, tai vaikka pari, kun tuo näpyttely sujuu noin näppärästi. Eli esim. toinen sellainen asiapitoinen mutta sopivasti viihteellä höystetty opus rata-ajosta ja sitten vaikkapa toinen hillitön sanan säilä toiseen potenssiin. Lahjoja selvästi on ja ne on kovasti kypsyneet ajan kanssa, niin huomaisin.

Rispekt!
bowdown.gif

Jaa siis tuota, melkiin ehdottasin sulle Jukka, että kirjottasit jonkun alaan liittyvän teoksen, tai vaikka pari, kun tuo näpyttely sujuu noin näppärästi. Eli esim. toinen sellainen asiapitoinen mutta sopivasti viihteellä höystetty opus rata-ajosta ja sitten vaikkapa toinen hillitön sanan säilä toiseen potenssiin. Lahjoja selvästi on ja ne on kovasti kypsyneet ajan kanssa, niin huomaisin.

Rispekt!
bowdown.gif
Muutamia teoksia on kirjoitettu ja yksi teos löytyy ihan kirjastosta ja mikä parasta, sinäkin siinä esiinnyt, tosin et omalla nimelläsi mainittuna, mutta tunnistat kyllä jos läpi lukaiset. Löytyy ainakin Lapin hovioikeuden kirjastosta, sekä muutamien yliopistojen kirjastoista. Kaunokirjallinen teos tuo ei ole.

Kaunokirjallisen tuotannon tekemisen jätän siitä enempi kiinnostuneille ja rataoppaan teon niille, joilla siihen on enempi substanssia.

Seuraavaksi lähtee lievästi dramatisoitua teosta oikeusasiamiehelle, mutta sen teen palkattuna vaan en palkittuna. Itseni viihdyttämisestä, moottoripyöräilystä, pääsi näiden vuosien saatossa tulemaan puoliksi ammatti, paskanjauhamisesta sitä en ajatellut tehdä vaikka hauskaa se on ja kauan olen lajia harrastanut. Suutari pysyköön lestissään.

Aiheesta on muuten jo kirjoitettu kirja ja mielestäni ihan hyvä perusteos ja suosittelen vaikkapa Legendin tutustumaan aiheeseen ennen kuin tulee itseään telomaan liikoja yrittäessään: http://www.bookplus.fi/product....dXn6QLg

Löytyy hyllystä jos joku ei raaski omakseen ostaa.

Jukka

Ei taida olla tarvetta, kun osaa ajaa eikä vaan puhua
biggrin.gif

Oli muuten meno aika hurjaa Chimaynkin Classic-kisassa Belgiassa.

Sielläkin ajetaan katuradalla ja kovaa. Sinne vaan Legend kokeilemaan. Vastus ei ainakaan ole kovin kovaa, kun vanhoilla pyörillä ajavat...

Kuulemani mukaan Man-saarelle ei kisoihin huolita ketä tahansa tavallista kuskia, pitää olla näyttöjä tosi osaamisesta. Tulisi kai liikaa ruumiita, kun enemmän rämäpäisemmät ja vähemmän osaavat olisivat ajamassa. Tosin Legend pääsisi kisaan heittämällä ilman karsintaa, toki tie 1835 ja rallisaavutukset sielläkin tunnetaan. Muut kilpailijat saattaisivat jopa peruuttaa osallistumisensa, kun kuulisivat, kuka tulee viivalle.

Luoman Jussin Guzzi oli toimitsijan mukaan painavin kisapyörä, jonka hän on koskaan punninnut, se nostaa lisää miehen arvostusta. Siinä on osattava viedä pyörää, ettei pyörä vie miestä.

Siis kertokaa nyt mullekkin mitä kamalaa toi legendi on tehnyt kun kaikki sitä parjaa?
Varmaan joku haku-toiminto löytyisi josta homman sais selville, mutta en jaksa koko yötä lukea viestiketjuja.

Tämän ketjun jaksoin melkeen kokonaan lukea läpi ja kieltämättä tyypiltä löytyi pari typerää cänädä juttua, mutta muuten suhteellisen fiksua juttua, osin provosoivaa mutta kuitenkin?!?!?

Monet kirjoittajista ovat sitä mieltä että Jukka on ihan päällikkö vaikka minun mielestäni myös hänen kirjoituksensa ovat osittain melkoista potaskaa.

Tuohon aikatavoitteeseen jonka legendi heitti eli 1.28 alastarolla, johon jukka sitten heitti vielä oikeen haasteenkin kehiin, niin jos se Jyrki (oliko se Jyrki??) lainaa pyörää ja pyörä on kunnollinen, niin minä voi ottaa haasteen kyllä vastaan.
Tosin toivoisin saavani Jukalta pientä tasoitusta, sillä viime kesänä radalla tuli käytyä noin 5 kertaa Jukan 50 vastaan ja edellisenä ei kertaakaan Jukan 50 vastaan.
Pyörällä en kadullakaan ole ajanut, eli sopiiko Sinulle Jukka ns. handycap kisailu??

Tuollaisilla ratapäivien määrällä olet ehdottomasti Suomen aktiivisimmin lajia harrastavien joukossa. Veikkaan, että SM-tason kuskitkaan ei kovinkaan paljon enempää aikaa radalla vietä.
Kuinka paljon olisit valmis antamaan minulle sekunneissa etua jos lähtisimme ajamaan vaikka kolmen kierroksen kisaa alastarolla ja sinulla on parilta viime vuodelta 100 ratapäivää takana ja minulla noin5?

Legendin uhoamiin aikoihin en uskalla luvata pääseväni, mutta varmasti parhaani mukaan pistäisin ammattilaiselle kampoihin!

Siis kertokaa nyt mullekkin mitä kamalaa toi legendi on tehnyt kun kaikki sitä parjaa?
Varmaan joku haku-toiminto löytyisi josta homman sais selville, mutta en jaksa koko yötä lukea viestiketjuja.

Tämän ketjun jaksoin melkeen kokonaan lukea läpi ja kieltämättä tyypiltä löytyi pari typerää cänädä juttua, mutta muuten suhteellisen fiksua juttua, osin provosoivaa mutta kuitenkin?!?!?

Monet kirjoittajista ovat sitä mieltä että Jukka on ihan päällikkö vaikka minun mielestäni myös hänen kirjoituksensa ovat osittain melkoista potaskaa.

Tuohon aikatavoitteeseen jonka legendi heitti eli 1.28 alastarolla, johon jukka sitten heitti vielä oikeen haasteenkin kehiin, niin jos se Jyrki (oliko se Jyrki??) lainaa pyörää ja pyörä on kunnollinen, niin minä voi ottaa haasteen kyllä vastaan.
Tosin toivoisin saavani Jukalta pientä tasoitusta, sillä viime kesänä radalla tuli käytyä noin 5 kertaa Jukan 50 vastaan ja edellisenä ei kertaakaan Jukan 50 vastaan.
Pyörällä en kadullakaan ole ajanut, eli sopiiko Sinulle Jukka ns. handycap kisailu??

Tuollaisilla ratapäivien määrällä olet ehdottomasti Suomen aktiivisimmin lajia harrastavien joukossa. Veikkaan, että SM-tason kuskitkaan ei kovinkaan paljon enempää aikaa radalla vietä.
Kuinka paljon olisit valmis antamaan minulle sekunneissa etua jos lähtisimme ajamaan vaikka kolmen kierroksen kisaa alastarolla ja sinulla on parilta viime vuodelta 100 ratapäivää takana ja minulla noin5?

Legendin uhoamiin aikoihin en uskalla luvata pääseväni, mutta varmasti parhaani mukaan pistäisin ammattilaiselle kampoihin!
Helpoin tapa kisata Jukkaa vastaan (moottoripyörällä) , on osallistua Jokkiskisoihin. Niin mainitsemasi Jyrkikin teki, kuten todella moni muu. Jyrkilläkään ei ratapäiviä liiemmin takana tainnut olla ekaan kisaan mennessään...

Useimmat meistä ovat ovat menneet kisaamaan vaatimatta mitään handicappeja. Tai lainapyöriä. Ratamoottoripyöräily ei kuitenkaan ole mikään golf.

Mutta kukin tyylillään. Itse menin ensimmäiseen kisaani, kun kolmen kaljan rajattomassa voimantunnossa (pe-iltana) päätin osallistua sunnuntain kisaan, muiden yllyttämänä. Ainahan on huutoonsa vastattava, eihän sitä peiliin muuten voi katsoa. Ja silloin voi partaa olla vaikea ajaa ":muistelo kesältä hymiö"

P:S Se hakupainike löytyy sivun yläreunasta. Kannattaa siihenkin tutustua. Saatpa ainakin hauskoja hetkiä parilla hyvällä hakutermillä.

......

Itsekään en ole tuota hakua saanut koskaan toimimaan, joten tässä tiivistettynä. The Legend on sanonut ettei pyörällä voita autoa, jos auton kuljettajalla on vain tarpeeksi riskinottokykyä. Perusteeksi hän heitti veljensä ajaman ajan 3:58 tiellä 1835 jollain perus henkilöautolla. Koska kellään ei ollut mitään vertailupohjaa onko tuo aika nopea vai ei, kertoi hän ajaneensa Lossilla ennätyksen samaisen tien päässä. Mikä luonnollisesti meille kaikille selvensi asian.

Näillä meriiteillä Legenda sitten sanoi Jukan ajavan pehmeästi eikä oikein osaa jarruttaakaan ja Legenda ajaisi kovempaa kahden päivän harjoittelulla. No tämän todistamiseen Jukka tarjosi Legendalle mahdollisuutta ilman kuluja ja vielä makkarankin ruoaksi. Mutta sitten on löytynyt selityksiä mitkä tätä keskustelua on pitänyt yllä... Moni muu olisi ollut jo kahdesta ratapäivästä ja pyörän lainasta hyvin innoissaan.

Eipä tuo mitään suurempaa kamaluutta ole tehnyt. Kunhan sössöttänyt aiheesta josta ei yhtään mitään ymmärrä, esittänyt olevansa jotain mitä ei uskalla sitten todistaa. Kuviakin linkittelee tänne, olisi nyt treffipalveluistakin laittanut linkin, vaikka omaan kuvaansa, sellaiseen eivät vielä muut alentuneet. Muiden suorituksista jaksoi irvailla ja kun annettiin mahdollisuus todistaa omat puheensa tosiksi, alkoi selittelemään niitä ja näitä, kuten tuossa jo muutama muukin totesi.

Enää en ole päällikkö, vakuutusyhtiön aikoina sellainen titteli oli. No, epävirallinen kyläpäällikkö, mutta se onkin arvonimi, ei ammattinimike. Nykyisin pyytäisin kutsumaan vain johtajaksi. Se on helpompaa koska nimikkeitä on useiden puheenjohtajuuksien lisäksi toiminnanjohtaja ja toimitusjohtaja, niin pelkkä johtaja kelpaa. Suunnitteilla on nimittämiseni konserninjohtajaksi, koska konsernihan tämä kokonaisuus on. Ne joiden kanssa sinunkauppaa ei ole vielä tehty, voinevat kutsua Herra Johtajaksi ja myöhemmin Rakkaaksi Johtajaksi.

Kuten jo edellä todettiin, tämä ei ole golffia eikä myöskään kuulu paraolympialaisten ohjelmaan. Jokainen tulee sillä kalustolla mihin rahkeet riittävät, niillä taidoilla, osaamisella, rohkeudella, kokemuksella ja motoriikalla mitä sattuu sillä hetkellä olemaan. Joku muu voi alkaa järjestämään kisoja joissa kuskeille annetaan tasoitusta kokemuksen, mahdollisten vammojen (irrallaan olevat solisluut, ruuvi jalassa jne.), iän, kaluston iän, kuutiotilavuuden ym. ym. mukaan. Meistä yksinkertainen on kaunista ja homma on toiminut näin jo vuosia ja kasvanut koko ajan.

On kiistatonta, että vietän paljon aikaa radoilla. En tosin menisi väittämään, että vauhti olennaisesti kasvaa vetämällä possujunaa Ahvenistolla tai vahtiessa Radalle.comin tapahtumissa koheltavia ensikertalaisia. Kovinkaan suurta osaa noista 464:stä ratapäivästä en ole käyttänyt puhtaaseen omaan harjoitteluun ilman mitään muita velvotteita.

En siis lähde ajelemaan mitään yksittäisiä kahden miehen -kisoja. Olen perustanut ja ideoinut vuonna 2005 luokan jossa haluan ajaa kisaa. Näemmä muutama muukin on ideaa pitänyt, jos nyt ei hyvänä, niin ainakin kohtuullisena ja tullut mukaan. Saavutin tavoitteet jotka asetin itselleni ja enää ei ole mitään tavoiteltavaa kilpailijana RR-kisoista. Ne mihin näillä resursseilla ja mielenkiinnolla on ollut halua, on siis jo saavutettu. Tulevana, ehkä tulevina kausina ajelen kilpipyörällä omaksi ilokseni katuajot, kisat ja tuskinpa juurikaan jaksan enää treeneillä sitäkään mitä tähän saakka.

RR-puolen ammattilaiseksi ylentäminen tietysti hivelee itsetuntoani, mutta jos nyt kuitenkaan ei sellaista termiä käytettäisi kohdallani. Asiayhteydestä tuon siis päättelin, voihan olla, että ammattilainen termillä tässä yhteydessä viitattiin johonkin muuhun. Joku nätti "ammattilainen" olisikin ihan piristävä ruiske (kunhan ei ole itse käyttänyt niitä) kisoihin. Ei sillä, etteikö siellä jo tällä haavaa (tai arpea) olisi ihan nättejäkin tyttöjä ajamassa, mutta enempi parempi.

Itseäni kiinnostaa nyt enemmän olla järjestämässä yhä parempia ja suurempia kisoja, ehkä suurimpia mitä Suomessa on aikoihin tällä rintamalla järjestetty. Niistä saan paljon enemmän haasteita ja mielihyvää kuin kilpailemisesta joitakin nettiuhoajia vastaan. Alan osaajien kanssa kun puuhastelee, saa jotain aikaiseksi. Nettipersoonat taas ovat nettipersoonia eikä heistä ole tähänkään asti ollut minkään tekijöiksi, joten jätän heidät omaan arvoon tai arvottomuuteensa. Voin aika-ajoin kammeta itseni koneen ääreen ja antaa vähän lapsilla ja lapsenmielisille verbaaliruoskaa jotta jaksavat sitten parkua ja porista, mutta muutoin ei juurikaan kiinnosta heidän kanssaan leikkimiset koska ovat kuin pihalla raakkuvat varikset. Paljon meteliä ja siivet lepattaen karkuun kun olisi aika tehdä muutakin kuin raakkua.

Legend: Minäkin olen saanut kalan, melkein samanlaisilla vehkeillä. Ollaankos nyt samiksia?
smile_org.gif
http://www.mp-foorumi.com/gallery....5cc.jpg

......

Itsekään en ole tuota hakua saanut koskaan toimimaan, joten tässä tiivistettynä. The Legend on sanonut ettei pyörällä voita autoa, jos auton kuljettajalla on vain tarpeeksi riskinottokykyä. Perusteeksi hän heitti veljensä ajaman ajan 3:58 tiellä 1835 jollain perus henkilöautolla. Koska kellään ei ollut mitään vertailupohjaa onko tuo aika nopea vai ei, kertoi hän ajaneensa Lossilla ennätyksen samaisen tien päässä. Mikä luonnollisesti meille kaikille selvensi asian.

Näillä meriiteillä Legenda sitten sanoi Jukan ajavan pehmeästi eikä oikein osaa jarruttaakaan ja Legenda ajaisi kovempaa kahden päivän harjoittelulla. No tämän todistamiseen Jukka tarjosi Legendalle mahdollisuutta ilman kuluja ja vielä makkarankin ruoaksi. Mutta sitten on löytynyt selityksiä mitkä tätä keskustelua on pitänyt yllä... Moni muu olisi ollut jo kahdesta ratapäivästä ja pyörän lainasta hyvin innoissaan.
Kiitos, tämä selvensi asiaa kummasti!
Se on mukava kun joku osaa vastata asiallisesti.

Helpoin tapa kisata Jukkaa vastaan (moottoripyörällä) , on osallistua Jokkiskisoihin. Niin mainitsemasi Jyrkikin teki, kuten todella moni muu. Jyrkilläkään ei ratapäiviä liiemmin takana tainnut olla ekaan kisaan mennessään...

Useimmat meistä ovat ovat menneet kisaamaan vaatimatta mitään handicappeja. Tai lainapyöriä. Ratamoottoripyöräily ei kuitenkaan ole mikään golf.

Mutta kukin tyylillään. Itse menin ensimmäiseen kisaani, kun kolmen kaljan rajattomassa voimantunnossa (pe-iltana) päätin osallistua sunnuntain kisaan, muiden yllyttämänä. Ainahan on huutoonsa vastattava, eihän sitä peiliin muuten voi katsoa. Ja silloin voi partaa olla vaikea ajaa ":muistelo kesältä hymiö"

P:S Se hakupainike löytyy sivun yläreunasta. Kannattaa siihenkin tutustua. Saatpa ainakin hauskoja hetkiä parilla hyvällä hakutermillä.
Jos puhe Legendin ja Jukan välisessä mittelössä oli että se ajetaan jokkiskisassa niin se on menyt multa ohi.
Puhetta oli mielestäni Legendin 1.28 alituksesta vai miten se nyt oli. Ja eikö juuri Jukka heittänyt haasteen ilmoille, saisi vielä mahdollisesti lainapyöränkin järkättyä Legendin käyttöön??

Jos Legendillä ei riitä into lähteä kisaamaan, niin minä voi lähteä koska veikkaisin olevani suurin piirtein samantasoinen kuski kuin Legend (HUOM en autolla tiellä 1835, vaan moottoripyörällä ja radalla!!!!).

Olenhan minä joskus aikoinaan tuota jokkistakin käynyt ajamassa joten siitä 929:n on turha kervistellä. Samoin lainapyörästä, sillä ihan osallistuin silloisella -96 suitsalla joka nyt ehkä pikkasen oli vanhanaikainen peli, mutta täysillä silläkin pääsi!
Ja on noita pyöriä muutama ollut sen jälkeenkin, tosin tällä hetkellä ei ole yhtään kun viime lauantaina rakkaudella rakennettu kulta lähti kohti Imatraa uuteen kotiin...
bawling.gif

Todistusaineistoakin löytyy:MP-tuen sivuilla on starttikuva virtasalmen kisasta. pistin tähän ensin oikeen linkin, mutta huomasin vasta jälkeen, että kuvat pyörii sivuilla miten sattuu.. (tyhmäminä)
Kolmas pyörä vasemalta olen minä.
Sain muuten pirun huonon startin...

Tuolloin olin vielä melko hoikassa kunnossa ja suhteellisen ylivoimainen juuri esim. Jukkaan nähden, mutta nyt Jukka on treenannut muutaman vuoden kovaa ja mulle taas tullut 20kg lisää painoa, niin nyt voisimme olla aika tasoissa
tounge.gif
biggrin.gif

TOI OLI SITTEN TÄYSIN VITSI!!!

Asiaan, eli Jukka ja hänen pyörittämänsä organisaatio on tehnyt todella hyvää työtä Suomalaisen moottoripyörälyn eteen ja siitä olemme kaikki varmasti samaa mieltä.
Se on hienoa, että joku viitsii nähdä vaivaa ja tarjota noin runsaan määrän ajotapahtumia motoristeille ja lisäksi vielä helpon tavan lähteä koittamaan miltä se todellinen kisailu tuntuu!

Back