Tuo muuten, ettei pyörää olisi huollettu ennen reissua ei ainakaan mulla pitäny paikkaa. Oli liikkeessä renkaiden vaihdossa, etustefat vuoti ne piti korjata ja jännitteensäädin hajos myös ennemin, joten senkin vaihtoivat. Myös ketjut ja rattaat vaihdettiin.
Kävin reissun jälkeen kyselemässä, kun tiesivät siellä liikkeessä minne olen menossa, että kukas sen takarenkaan vaihto, kun ei huomannu et on laakeri aikas huonossa kunnossa samalla valitin et hyvin korjatut stefat, kun ne hajos myös.
Mulla oli tuossa vaiheessa sen verran vähän(alle 1000km ei sitä kyllä vieläkään paljoa ole) kokemusta isolla pyörällä, ettei suoraan osannu sanoa et laakeri hajomassa. Kevarilla ajoin kyllä aikanaan aika paljon...
Se että päädyin noinkin vanhaan pyörään oli lähinnä rahoituskysymys. Otin kyllä etukäteen selvää, et toi 600cbr pitäs olla kohtuu luotettava laite siksi siis päädyin siihen.
No alkaapan pyörä olla nyt aika hyvässä kunnossa, kun suunnilleen kaikki mitä voi hajota on jo hajonnut ryyppyvaijeri katkes reissun jälkeen.
Täähän oli just hyvä eka reissu, kun tuollaiselta selviää luovuttamatta ja tekee mieli lähtee uudelleen. Tylsää olis ollu jos mitään ei ois tapahtunu ja olis siellä vesisateessa, vaan tasesti ajeltu. Olin esim. tosi lähellä kaatoa, kun sateella ajeltiin Sveitsissä tie kulki junaradan vieressä ja vaihtoi sitten toiselle puolelle rataa, silleen kahdella 90-asteen mutkalla oli yllätys, kun ei ollu normi raiteet, vaan raiteen kohdalle sellainen metrin levyinen teräspala, kun sen huomasi tuli hiukan kiire nostaa pyörä pystyyn, mut en ihan ehtiny lähti etupyörä luistamaan alta pois, mut sain kuitenkin tilanteen pelastettu en oo ihan varma miten.
Ainiin mulla oli puhelimessa gps Euroopan kartoilla, mutta se ei suostunu toimimaan ilman gprs:ssää tai opastus ei suostunu toimiin kartat toimi kyllä ja taidettiin pari hotelliakin etsiä sillä, joten ois tullu aika pirun kalliiksi nytkin muutama kertaa kokeilin ja laskua tuli jotain 30€. Parastahan oli et tuon olis pitäny oikeasti toimia ilman gprs:ssää.