• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ennen oli pyörät rautaa... nyt ne on... muovia ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TweetyLeaf
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
TweetyLeaf sanoi:
En oikeastaan aloittanut tätä ketjua sen takia että etsin uutta pyörää vaan toivoin enemmänkin keskustelua siitä miksi tietynlaista pyörätyyppiä ei tehdä ja miksi muoviset etumaskit on nyt äkkiä jokaisella valmistajalla uusimmissa pyörissä.

Muotoiluosaston porukka on iloisia, kun ajovalon/ -valojen ympärille voi väkerrellä jos jonkinlaista alien maskia ja vihasta streetfighter lookkia. Mitä vihasempi, sen sporttisempi :D

On tullut hehkutettua aiemminkin, mutta......originaali Speed Triple:
1994-speedtriple_1.jpg

Aivan mieletön laite ja tasan sellainen miltä rehellisen moottoripyörän tulee näyttää :rakastunut:
Miksi nykyään ei tehdä pyöriä jotka olisivat edes liki tämän henkisiä, en tiedä :(
Kuten sanottu, nykyiset Triplet aika karmeita tämän rinnalla...

Hirsa sanoi:
Aivan mieletön laite ja tasan sellainen miltä rehellisen moottoripyörän tulee näyttää :rakastunut:
Miksi nykyään ei tehdä pyöriä jotka olisivat edes liki tämän henkisiä, en tiedä :(
Kuten sanottu, nykyiset Triplet aika karmeita tämän rinnalla...

Onneksi joku sentään ymmärtää :thumbup:

Nitrous sanoi:
Haluatteko te tuosta paketista vain ulkonäön vai myös vanhentuneen tekniikan?

Ulkonäöstä tuossa puhuin ainakin minä. Enkä itse pidä tuota välttämättä hienoinpana mitä on tehty, mutta kyllähän tuo osuu juuri omaan käsitykseeni "klassisesta muotoilusta".

Kuka mitenkin. Itse arvostan muotoilua, enkä käsitä, miksi samaa pyörää pitäis tehdä vuosikymmenestä toiseen. Jos haluaa vanhan näköisen pyörän, niin sitten ostaa vanhan pyörän.

Ytsför sanoi:
Kuka mitenkin. Itse arvostan muotoilua, enkä käsitä, miksi samaa pyörää pitäis tehdä vuosikymmenestä toiseen. Jos haluaa vanhan näköisen pyörän, niin sitten ostaa vanhan pyörän.

Minäkin arvostan muotoilua. Erittäin paljon itseasiassa. Tää lienee vähän sama juttu kun esim. Arkkitehtuurissa, kautta historian on erilaisia tyylisuuntia ollut, mutta ei se tarkoita sitä että vanhan tyylisuunnan muotoilu välttämättä olisi vanhan näköistä, tai että samaa pyörää tehtäisiin uudestaan. kauneus piilee detaileissa ja kokonaisuuden symmetrioissa. Minä pidän "klassisesta" tyylisuunnasta. En tästä uudesta "transformers" tyylisuunnasta. Ihmettelyn aihetta herättää se, että ollaan näin vahvasti siirrytty tehokkaissa Nakuissa jälkimmäiseen suuntaan.

TweetyLeaf sanoi:
Minä pidän "klassisesta" tyylisuunnasta. En tästä uudesta "transformers" tyylisuunnasta. Ihmettelyn aihetta herättää se, että ollaan näin vahvasti siirrytty tehokkaissa Nakuissa jälkimmäiseen suuntaan.

Ei varmasti ole vahinko. Aggressivinen ulkonäkö myy ja kun yksi valmistaja jonkun menestyvän konseptin keksii, niin muut seuraavat perästä. Moni valmistaja käyttää tehokkaimmissa nakuissa kyykyn tekniikkaa muokattuna. Paha on siitä runkorakenteesta modailla klassista ja täysin uusi rakenne puolestaan nostaa hintaa. Rinnalla valikoimaan kuuluu myös uusvanhoja malleja, joita on viime vuosina esitelty. Tehoa ei ole paljoa, mutta luulen ostajakunnan olevan tähän tyytyväinen.

Mites bemarin R1200R? Ja siis vuoteen 2014 asti.

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/bmw/bmw_r1200r 14.htm

Klassinen minimalistinen muotoilu, mutta pyörä pitää sisällään modernin tekniikan. En tiedä täyttyykö kaikki vaatimukset, mutta varmaan useampi. Tämä vanha koppanen on kunnon pappadesignia, mutta tavallaan olis ollut siistiä, että bemari olisi pitänyt yhden tällaisen pyörän valikoimassa kun se nykyinen näyttää jo vähän fighterilta. Toki onhan valikoimassa sitten R nineT...

En tiedä, että oliko mulla punaiset lasit päässä kun luin tuon ketjun aloittajan kirjoituksen.

Mutta ainoo mikä tuli mieleen on tuo jo ketjussakin mainittu Monster.

Ducati on myös ainoa laite jota saa harrastaa ympäri vuoden.
Kaikilla muilla kesäpyörillä tuppaa tulemaan se 3-6 kk talviuni.

Uusi 1200:n Monsteri olis aika hyvä aihio, jota saisi
pienellä vaivalla ja rahalla sopivasti retrottua.

Olis tekniikka ja kyydit ihan kivasti kohdillaan.

Bone sanoi:
Uusi 1200:n Monsteri olis aika hyvä aihio, jota saisi
pienellä vaivalla ja rahalla sopivasti retrottua.

Olis tekniikka ja kyydit ihan kivasti kohdillaan.

Ottais vielä S version niin olis alustakin kohdallaan...

Mutta tossa uudessa ducatissa on kyllä onnistuttu kahlitsemaan klassista tyyliä ja sekoitettu myös uudempaa muotoilua...

Ulkonäöltään ducati siis on harvinainen poikkeus, hyvä että joku näitä siis tekee vielä :)

En nyt ota aiheeksi noita omia haihattelu kriteereitäni, mutta uuden 1200s:n tyylisiä pyöriä saisi olla muitakin... Honda prkle herätys siellä :)

Back