• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eikö yhtään käy sääliksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja White
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lauttasaaressa kanssa Lauttasaarentien varressa kanssa joku keltainen naku, oisko ollu hornetti. No joka tapauksessa siellä möllöttää aika surkean näköisenä.
Juu, kyllä se on 600 Hornetti. Ei oo liikkunu käytännössä koko kesänä. Ihme että jollain on massia seisottaa hyvää pyörää. Noh, asiahan ei tietysti meille kuulu
nixweiss.gif
.

Lauttasaaressa kanssa Lauttasaarentien varressa kanssa joku keltainen naku, oisko ollu hornetti. No joka tapauksessa siellä möllöttää aika surkean näköisenä.
Juu, kyllä se on 600 Hornetti. Ei oo liikkunu käytännössä koko kesänä. Ihme että jollain on massia seisottaa hyvää pyörää. Noh, asiahan ei tietysti meille kuulu
nixweiss.gif
.
Jooh, samaa itse katsellut kun koko kesän käyny siinä vieressä lounastamassa. Nooh, jokainen tyylillään ja mikäs siinä jos paalua on
smile_org.gif

Täällä me köyhät voivotellaan...kaverit (joiden pyöristä on puhe) varmaan ostaa uudet keväällä. Ja joku ostaa noi pyörät kaupasta puunattuina, onnellisen tietämättömänä niiden kurjasta menneisyydestä.
Tai yksinkertaisesti omistajilla ei ole varaa säilytyspaikkaan, kun ei ole varaa suojapeitteeseenkään
wink.gif
.

nixweiss.gif
.
Jooh, samaa itse katsellut kun koko kesän käyny siinä vieressä lounastamassa. Nooh, jokainen tyylillään ja mikäs siinä jos paalua on
smile_org.gif
Jos nämä on niitä ns. "status" mopoja? pyörä pitää ehdottomasti olla vaikkei kiinnostusta kampeeseen ole kuintenkaan paljo paskaakaan
sad_orig.gif
eli jos vastaanne tulee myynnissä olevia n.5 vuotiaita mopoja joilla on kilometrejä tyyliin 5000km (niitä näkee usein), älkää ostako niitä, ne on ns. status "motoristin" pyöriä joita on säilytetty kesät talvet kadunvarsilla ja lumikinosten alla
crazy.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Siis tuota tuota oonko mä nyt ihan pallo hukassa kun mun mielestä noi on kuitenkin vain metallia ja muovia ei tunnetta herätä se että jonkun kulkine on lumen peitossa. Eli vastaus kysymykseen ei käy sääliksi.

Suomi ja suomalaisten 'pyhät peltilehmät'  
033102bebe_1_prv.gif
Näköjään sopii sanonta moniin motorpyörän omistajaan myös. Pikku naarmu tai väärin kasitelty laite niin 'voi voi pientä'  
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä ainakin Treella ajokelit jatkuu taas, kun noi lumet lähti teiltä. Nyt taas paikoin pitää varoa hiekoitus hiekkaa  
062802moto_prv.gif

Oih ja voih. Talinrannasta löytyy yksi vastaava poloinen tapaus
sad_orig.gif
. Täytyy varmaan ottaa kuva siitä kun taas kotiin pääsen.

Tampereella Kalevassa myös yksi GSX-R säiden armoilla. Ei se pyörä lumi-räntä-suoja-pakkas säävaihdoksissa ainakaan jalostu
confused_orig.gif

No eipä se miksikään siitä menekään. Miksei se moottoripyörä sadetta kestä tai pakkasta? Omaani ainakin aion pitää taas seuraavalla viikolla pihalla kun ei talliakaan ole tarjolla kaupungissa ja en keksi mitään todellista syytä ajeluttaa joka päivä talliin.

Siis tuota tuota oonko mä nyt ihan pallo hukassa kun mun mielestä noi on kuitenkin vain metallia ja muovia ei tunnetta herätä se että jonkun kulkine on lumen peitossa. Eli vastaus kysymykseen ei käy sääliksi.
No,on kyllä itsellä samanlaiset ajatukset.Kyllä se on sillälailla,että mopot on ihmisiä varten,eikä ihmiset mopoja varten.Tälläkin foorumilla puhutaan moposta kultana tai rakkaana
omg.gif

Oma on kyllä jynssättynä ja puunattuna lämpimässä sisällä...

Samaa mieltä. Mopo kestää keväät, kesät ja syksyt ajoa kaikissa keleissä. Miksei sitten parkkeerausta talveksi? Ellei kestä, on laitteessa valmistus- tai materiaalivika tai mopo on suunniteltu pelkästään helleajoon Sisiliaan. Ehkä nyt jotain suolattavan tien reunaa kannattaa välttää, mutta muuten. Lumi on vettä ja sulaa aikanaan pois. Normi keväthuolto ja taas mennään.

Oma mopo on lämpimässä tallissa. Lähinnä oli tarkoitus saada se lukkojen taakse, ei niinkään suojaan tuulelta ja tuiskulta.

jaa ei kärsi. No et varmaan ole yrittänyt ottaa pyörän akseleita irti pyörästä joka on seissyt sateessa pitemmän aikaa. ne akselit ruostuu, sama on laakereissa. Alumiini ei ruostu, mutta hapettuu paskaksi. pakoputki/äänenvaimennin ruostuu ihan kunnolla. maalipinta nyt menee aina pihalla.

Hassusti ne kotilot kestää ulkona olemista talvet ja kesät... Ilman että maalipinnat on pilalla ja jokapaikka ruosteessa. Ehkä noissa mopoissa sit on vaan erilaista muovia ja metallia ku autoissa...

jaa ei kärsi. No et varmaan ole yrittänyt ottaa pyörän akseleita irti pyörästä joka on seissyt sateessa pitemmän aikaa. ne akselit ruostuu, sama on laakereissa. Alumiini ei ruostu, mutta hapettuu paskaksi. pakoputki/äänenvaimennin ruostuu ihan kunnolla. maalipinta nyt menee aina pihalla.
Kyllä ne mun pyöristä on lähtenyt sateesta piittaamatta irti. Ja mä ajelen pyörilläni en seisota.

Lopettakaa marina ajokautta on vielä jäljellä.
tounge.gif

Tietty mopoja nyt puunataan puunaamisen ilosta, mutta onkos kukaan täällä oikeasti kokeillut säilyttää ulkona? Ei se pyörä siitä juurikaan kärsi. Oma Yamaha seisoi talven -04-05 kerrostalon parkkiksella kun ei säilytyspaikkaa siunaantunut, tietty piti pestä tavallista paremmin kun kuukausien lika siihen pinttynyt mutta maaliin ei aiheutunut mitään pysyviä vaurioita, alumiiniosat eivät hapettuneet juurikaan, ei ruostunut (suolahan se autotkin suurimmaksi osaksi ruostuttaa - jos prätkä olisi ajossa talvella vois tulla pahempaa jälkeä) ja nyt kun purin pyörän atomeiksi ei mikään paikka ollut tavallista tiukempaan jämpännyt.

Mä olen yleensä rasvannut niitä akseleita esim. renkaanvaihdon yhteydessä....

Back