• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ei päästä ohi ...kele!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rekalla on hieno ajaa tuhnaajista oikealta ohi (pitää olla pitkä kiihdytyskaista, siis ramppi kyseiselle tielle). Huom, vitsi...
Ei vaan, mieli tekisi välillä
mad.gif
Pyörällä pääseekin sitten helpommin ohi, tai riippuu mistä pitää päästä ohi
omg.gif

Kylläpä se taitaa olla ennemminkin normaalikäytäntö kuin poikkeustapaus, että Hesaan vievillä motareilla on pakko painaa oikealta ohi. Tietä kun ei anneta, ei sitten millään. Viimeksi tänään Corolla-setä paineli ihan rauhassa 100@120 km/h alueella, vaikka oikealla kaistalla oli Titanicin mentävä rako. Ensin otin vähän läheisyyttä, ja kun ei auttanut, niin pienellä ranneliikkeellä tilanteesta ohi
biggrin.gif
.

Kylläpä se taitaa olla ennemminkin normaalikäytäntö kuin poikkeustapaus, että Hesaan vievillä motareilla on pakko painaa oikealta ohi. Tietä kun ei anneta, ei sitten millään. Viimeksi tänään Corolla-setä paineli ihan rauhassa 100@120 km/h alueella, vaikka oikealla kaistalla oli Titanicin mentävä rako. Ensin otin vähän läheisyyttä, ja kun ei auttanut, niin pienellä ranneliikkeellä tilanteesta ohi  
biggrin.gif
.
Näin on, pakkohan se on vaan ohi mennä, ei siinä voi loputtomiin roikkua. Varsinkin kun nää nusailijat on yleensä myös niitä turhaanjarruttelijoita ja keskiviivan ratsastajia --> turvallisempaakin mennä vaan nopeesti ohitte ja jättää hituri yksinänsä säätämään.  
confused_orig.gif

Ajeliskohan ne siellä jenkeissä sen takia kutakuinkin itekseen ja tilaakin toisille antaen (tyyliin: I just mind my own business), kun aika monella saattaa olla tossa kuskin penkin vieressä joku snubnose ikäänkuin siltä varalta...

Kai se meno täälläkin joskus rauhoittuu. Kun tulee tarpeeksi hulluja, jos ei muuten.
biggrin.gif

Mitä teette kun nää bemu/mersu/volvo-kuskit ajaa v..ttuillessaan ohituskaistaa eikä päästä ohi vaikka vilkutat valoja takana, oikealle kaistallekin mahtuis! Ne kyllä vilkuilee taustapeiliin. Oikealta ohi?
033102bebe_1_prv.gif
Vieläkös muistuu mieleen, että mitäköhän ne mahtoivat sanoa
tuollaisista tilanteissa siellä ajokortiin vaadittavilla teoriakursseilla?

Joskus jää vahva epäilys, että ainakin osalla nuo jutut menivät
osioon "Vitut mun tartte mitään kuunnella .. mä osaa ihan kaiken."
baaa.gif

Mitä teette kun nää bemu/mersu/volvo-kuskit ajaa v..ttuillessaan ohituskaistaa eikä päästä ohi vaikka vilkutat valoja takana, oikealle kaistallekin mahtuis! Ne kyllä vilkuilee taustapeiliin. Oikealta ohi?  
033102bebe_1_prv.gif
Vieläkös muistuu mieleen, että mitäköhän ne mahtoivat sanoa
tuollaisista tilanteissa siellä ajokortiin vaadittavilla teoriakursseilla?

Joskus jää vahva epäilys, että ainakin osalla nuo jutut menivät
osioon "Vitut mun tartte mitään kuunnella .. mä osaa ihan kaiken."
baaa.gif
Eikös se ollu niin että mopotin on aina etuajo-oikeutettu, vai muistanko väärin. Kyllähän meitin hengissä pysymisen ehto on periaatteessa yrittää väistellä kaikkia muita liikkujia. Oisinpa tehty pellistä niinku autot, Käyttäisin oikeuttani liikeenteessä ihan toisin.
confused_orig.gif

Kaikilla on nykyään vain oikeuksia, kenelläkään ei mitään velvollisuuksia, saati yhteistyökykyä ja huomioonottamista...

Mä en varmaan osaa yhtään liikennesääntöä, ajokorttikin taitaa olla ite tehty tai lahjaksi saatu, en muista enää. Mut oon kumminkin ilman ihmeempiä kommelluksia ajellu työkseni ja aika paljon muutenkin yli kolmenkymmenen vuoden ajan liikenteessä. Mikähän siinäkin mahtas olla?
biggrin.gif

Kaikilla on nykyään vain oikeuksia, kenelläkään ei mitään velvollisuuksia, saati yhteistyökykyä ja huomioonottamista...

Mä en varmaan osaa yhtään liikennesääntöä, ajokorttikin taitaa olla ite tehty tai lahjaksi saatu, en muista enää. Mut oon kumminkin ilman ihmeempiä kommelluksia ajellu työkseni ja aika paljon muutenkin yli kolmenkymmenen vuoden ajan  liikenteessä. Mikähän siinäkin mahtas olla?
biggrin.gif
Asiaan on yksinkertainen selitys: Sull'on huono näkö, siis silmissä. Kun ei näe muita tielläliikkujia, ei ne myöskään häiritse.
biggrin.gif

Ajan sit autolla tai mopolla, meen ohi oikealta myös motarilla, jos se kaista vetää paremmin.

Sit toinen juttu, ne "vasemman kaistan omistajat" ei kylläkään oo mitään mese-volvo-bemu-audi-kuskeja, vaan kaikkia ruoste-paskaromuja jotka ei kulje mihinkään.

Kateelliset älkööt solvatko ko. laatumerkkejä. Menkää töihin ja ostakaa oma.
Ikävä kyllä Köpi, pahimmat törtöt eilenkin liikenteessä-> Mersut.
Kokonaista 4 kpl 120 km matkalla.Älytön ohitus->vastaantuleva liikenne kohdalla, eteen kääntyminen sivutieltä ja vastaantulevan kaistalla ajo kun jonoa omalla kaistalla...kun vastaantulija on jo kohdalla...ai niin ja meinas unohtua....rullaluistelijan ohittaminen omalla kaistalla, kun vastaantulija on jo kohdalla. (siis este, jonka taakse vastaantulevan Mersun olis pitänyt hidastaa, kun on kerran vastaantulevaa liikennettä)
Siis peräti 4 kpl...ei kyllä anna kyseisten autoilijoiden ymmärryskyvystä kauhean myönteistä kuvaa...
Mulla on Vain Ooppeli...mutta siltikin ajattelen, että olen tasa-arvoinen tuolla liikenteessä...
Ja noi ei olleet edes lieviä, vaan törkeitä....

Ajan sit autolla tai mopolla, meen ohi oikealta myös motarilla, jos se kaista vetää paremmin.

Sit toinen juttu, ne "vasemman kaistan omistajat" ei kylläkään oo mitään mese-volvo-bemu-audi-kuskeja, vaan kaikkia ruoste-paskaromuja jotka ei kulje mihinkään.

Jep, ohi sieltä mistä pääsee. Joka aamu ja ilta joutuu näin tekemään. Oikealta, vasemmalta, joskus välistä.

Ei noissa merkeissä mitään vikaa ole, vaan niiden omistajissa.
033102bebe_1_prv.gif
Itsekin kyllä suunnittelin märssun ostamista, on se kiva kun on iso läjä peltiä ympärillä.

olen vetänyt oikealta ja jopa vasemmalta puolen! Sulkuviivan toisella puolella on vielä paljon tilaa..
biggrin.gif

Motarilla en koskaan oikealta ohi. Joskus aloin meneen oikealta ohi ja kotila tuli melkein päälle ilman vilkkua

Rauhassa vaan. Kylla se tulppa siitä siirtyy edestä.

Turha tuommoisesta muutaman sekunnin "viiveestä" on pulttia ottaa. Aina pääsee ohi, ennemmin tai myöhemmin
cool.gif

[

KYLLÄ NE ON ! Enkä solvaa merkkejä vaan kuskeja. Ja olen ostanut oman, paremman.
smile_org.gif

Siis kysehän on juuri mese-volvo-bemu-audi-kuskien asenteista; ne kun huomaa että niitten "auto" ei ookkaan teitten kuningas eli nopein ( kun pyörällä näyt yhtäkkiä niitten taustapeilis) ne alkaa kiihytteleen ja seilaan laidasta laitaan ettei pääsis ohi. Raukat!  
pftroest.gif

Koskaan ei  oo romut ollu tiellä vaan antavat kaistaa heti kun saavat kotteronsa palaamaan oikealle kaistalle jos se on heiman puoltanut vasempaan vahingossa..
Ja oonpa saanut leveet hymytkin kun huomaavat että siellä onkin naiskuski isolla pyörällä joka uskaltaa ajaa  
inlove.gif

<span style='color:#736AFF'>hih, typo!</span>

Mä en varmaan osaa yhtään liikennesääntöä, ajokorttikin taitaa olla ite tehty tai lahjaksi saatu, en muista enää. Mut oon kumminkin ilman ihmeempiä kommelluksia ajellu työkseni ja aika paljon muutenkin yli kolmenkymmenen vuoden ajan  liikenteessä. Mikähän siinäkin mahtas olla?
biggrin.gif
Asiaan on yksinkertainen selitys: Sull'on huono näkö, siis silmissä. Kun ei näe muita tielläliikkujia, ei ne myöskään häiritse.    
biggrin.gif
No ilmanko kaikki näyttäs olevan niin ihanasti rempallaan...
biggrin.gif

sanoi:
Siis kysehän on juuri mese-volvo-bemu-audi-kuskien asenteista; ne kun huomaa että niitten "auto" ei ookkaan teitten kuningas eli nopein

Mitenkä niille semmoinen harhakuva edes on syntynyt? Täytyy olla jotain aika vahvaa hallusinogeeniä pelissä. Douppinkia!

Mä ainakin hymyilen leveästi naiskuskeille. Tai no, en kaikille naiskuskeille. Semmosille happamille naiskuskeille en hymyile. Hukkaan menis hyvä hymy.

Mikä pakko muuten on motarillakaan aina ajaa sitä 120-130? Itselle riittää aina välillä myös prätkällä 80-110 myös hki-tre -välillä.

Back