Eiköhän hyvänä nyrkkisääntönä turvavälistä voi pitää metreissä sama mitä mittarissa nopeutta km/h. (80km/h=80m)Mikä on sereilu turvaväli, esim. 80 tai 100:n vauhdissa
??![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän hyvänä nyrkkisääntönä turvavälistä voi pitää metreissä sama mitä mittarissa nopeutta km/h. (80km/h=80m)Mikä on sereilu turvaväli, esim. 80 tai 100:n vauhdissa
??![]()
Aikoinaan autokoulussa opetettiin sellainen nyrkkisääntö, että jos ajat 80 km/h ja näet edellä menevän rekisterinumeron niin olet liian lähellä.Eiköhän hyvänä nyrkkisääntönä turvavälistä voi pitää metreissä sama mitä mittarissa nopeutta km/h. (80km/h=80m)Mikä on sereilu turvaväli, esim. 80 tai 100:n vauhdissa
??![]()
Yleensä ne ajaa pientareella, kun haluavat vaan olla ystävällisiä ja helpottaa mopottimen ohitusta. Harva edes tajuaa, että pientareelta nousee motoristia haittaavaa pölyä.Minua ei ole haitannut lasinpesijät ..... mutta uusi aihe ... mites sitten autoilijat jotka ehkä motoristin nähdessään rupeevat ajelemaan niin lähellä piennarta että hiekkapöly leviää mukavasti ympäriinsä...?![]()
![]()
Ajoin kerran yhden auton takana, jonka perässä oli "homot nussii persettä"-tarra. Hyvä etten ajanut tieltä kun näin sen, mutta kieltämättä tarra kyllä toimi koska turvavälini kyseiseen autoon pysyi melko pitkänä.Pitäis laittaa se kyltti takasuojaan, että "Jos näet lukea tämän- ajat liian lähellä"![]()
Peesaan wolvieta...Kyllä meidän motoristien pitäisi välillä osata katsoa peiliinkin ja miettiä kuinka paskiaisia me olemme liikenteessä. Eilen kehällä yksi pyörä pujotteli ruuhkassa autojonossa niin että meinasi aiheuttaa pari kolaria.
Hyvin oot "säilyny"Jep, ketjun aloittajana täytyy nyt vaan muistuttaa, ettei kyseessä ole todellakaan kovin yleinen ilmiö, 20 vuoden aikana, mitä tienpäällä olen liikkunut, en oo törmänny kuin 2 kertaa tämmöseen. Ei todellakaan ole valittamista keskivertoautoilijasta, olenhan semmoinen itsekin.
Toisaalta, koska tätä sattuu niin harvoin, todennäköisesti en vastaisuudessakaan tee mitään tämmöisessä tilanteessa, kiinnosti vaan kuulla, tekeekö muut, ja jos, niin mitä![]()
Sen kerran kun oon melko varma ollut v-ttuilusta, tein juurikin noin.Ohi vain ja peukkua pystyynTarviiko sitä aina negatiivisesti alkaa vastaamaan kaikkeen![]()
![]()