• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Edelläajava "pesee" tuulilasiaan vittuillakseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kardax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuulilasi lehden nettikeskustelusta motoristeista

motoristi" Nimim: jape M*kinen: Näille "teiden runk..reille", jotka paskat välittävät 2-pyöräisillä liikennesäännöistä (tai edes normaalien ihmisten hyvistä tavoista), on hyvä keino autoilessa kesällä laittaa pissapoikaan niin vahva seos (+ vähän "jotain muutakin" siihen mukaan) ja säätää painepesurit ajovaloilta sopivasti "sivulle heittäviksi", niin niitä voi kastella ruuhkissa pujottelujensa ja kaahailujensa lomassa näitä välinpitämättömiä 2-pyöräisiä (=paikallisen taksi/linja-autoilijan neuvo)?! ...

Kyllä niitä pesunesteitä välillä itsekin tuolla liikenteessä saa haistella. Vähän tuntuu siltä että kyllä sen silloin huomaa jos tahallaan päälle ruiskutellaan, ei ne kaikki autoilijat sitä edes tajua mitä tekevät kun laseja pesävät liikennevaloissa. Tuonkin pyöräilijöiden kasteluvinkin kyllä antoi taksi/linja-autoilija eli ammattikuski. Eiköhän niillä nuo keinot ole aika hyvin tiedossa kun ammatikseen ajavat.

Kaksi tapausta sattunut tänä kesänä kohdalle. Siis tahallisia. Sen kyllä tunnistaa, jos itse paljon ajanut kotiloa. Noita tahattomia ja mormaaleja toki sitten aina tulee, se kuuluu "lajin" luonteeseen.

-hh-

Toi lasienpesujuttu on ihan täyttä totta...Olen perustamassa uutta järjestöä KuulaKusipäidenKalloon....KKK Nyrkkikin riittää...No oikeasti unodetaan se kerhon kusipäitä.Siksi on hyvä olla iso,vahva,ruma ja kova lyömään.

Tuli tästä ketjusta mieleen Kalajoen reissu. Piikkimiitistä olin tulossa ja aloin lähestymään Jyväskylää. Päätin kiertää tuon vittumaisen moottoritiehelvetin suoraan tielle 13. Tuossa välissä, valtatiellä, eteen tuli auto. Minulla oli visiiri auki, tahdoin nauttia tuulen vireestä. Yhtäkkiä naamalle tuli tuota lasinpesunestettä ja päätin mennä ohi etten aivan huku siihen. Auton kohdalla näin kuskin tyytyväisen ilveilevän ilmeen ja keskisormen lasissa kiinni. Hiljensin, jäin vierelle ja nostin itse keskarin pystyyn.
033102bebe_1_prv.gif
Heitin pienemmälle ja jatkoin matkaa. Perkeleen kotilot
033102ass_1_prv.gif

Tulihan se vuoden ensimmäinen itku tästäkin asiasta. Tai sitten en oo aikaisempia huomannut.

Ei ne itikat lähde kotilon tuulilasista kuin reilusti ainetta käyttämällä. Siinä vaiheessa kun tuulilasiin muussautuu iso koppakuoriainen niin ruikin kyllä huolella nestettä lasille ennen kuin se töhnä kuivaa siihen. Siinä vaiheessa on aivan sama jos joku lähellä ajava saa nesteet silmille. Itseä ei oo pienet roiskeet ikinä haitanneet. Ajan sitten hiukan kauempana tai ohitan.

Mopoilijoissakin alkaa nykyään olla turhan paljon kaikesta mahdollisesta valittajia. :dunno:

Olen perustamassa uutta järjestöä KuulaKusipäidenKalloon...
Älä hyvä mies ittees ammu, aina on toivoa.
Saanen ystävällisimmin lisäksi huomauttaa että siinä menee  kuti hukkaan (ellei ole jo aiemmin mennyt, mutta siitähän vastuu ei ole itse asianosaisella).

Suosittelen sitävastoin itsemurhaa henkeä pidättämällä.

Se ei kuitenkaan ole pikkupehmopoikien hommaa joten sitä ennen pitää tehdä ns. kovan kaverin testi: Istu mukavasti tuoliin. Älä jännitä lihaksia, älä hauko henkeä ennen testin aloitusta. Puhalla keuhkot niin tyhjiksi kuin pystyt. Pidätä hengitystä eli ole täysin hengittämättä, keuhkot tyhjinä viiden minuutin ja kahdeksan sekunnin ajan (kahdeksan sekuntia on sen vuoksi että jotkin kellot edistävät). Tämän jälkeen, mikäli testi onnistui, olet riittävän kova kaveri suorittamaan itsemurhan henkeä pidättämällä. Se tapahtuu aivan samalla tavoin kuin testikin, mutta hengitystä pidätetään niin kauan kunnes henki irtoaa lopullisesti ruumista, noin ikäänkuin zeniläisyyttä tavoitellen.

Luonnollisesti minä tai kukaan muukaan ei vastaa lopputuloksesta, jokainen tekee testinsä ja itsemurhansa omalla vastuulla, tietoisena siitä että toimiin voi sisältyä terveydellisiä riskejä.

Mistähän seuraavaksi itketään?
On noi Lasolit sen verran hintavia
myrkkyjä, etten minä ainakaan niitä
muualle kuin tuulilasille malta ruikkia.
On se hyttystöhnä siinä niin lujassa
ettei kuivilla sulilla ihan lähde.

Niin, että joskus pitää autollakin mennä. Omalla.

Autotalo Grönholmin omistaja tykkää ainakin kiusata tuulilasinpesumömmöillä motoristeja. Parikertaa tämän isolla mersulla ajavan läskin taakse olen eksynyt ja aina sama kohtelu.

Toisella kerralla ajoin rinnalle, näytin finkkua ja pyöritin päätä. Läski vastasi "vitun idiootti" takaisin. Seurasin huvikseni minne heppu ajoi. Firman sivuilta löytyvä kuva paljasti idiootin.

Tahalliset kiusanteot vaan vituttavat ja rankasti.

Autotalo Grönholmin omistaja tykkää ainakin kiusata tuulilasinpesumömmöillä motoristeja. Parikertaa tämän isolla mersulla ajavan läskin taakse olen eksynyt ja aina sama kohtelu.

Toisella kerralla ajoin rinnalle, näytin finkkua ja pyöritin päätä. Läski vastasi "vitun idiootti" takaisin. Seurasin huvikseni minne heppu ajoi. Firman sivuilta löytyvä kuva paljasti idiootin.

Tahalliset kiusanteot vaan vituttavat ja rankasti.
Siis Jorma Grönholm? Tämä mies?
jormagronholm.jpg

Ei kai sentään, Autotalo Grönholmilla kun on sentään moottoripyöriäkin myynnissä jokunen.

koppakuoriainen niin ruikin kyllä huolella nestettä lasille ennen kuin se töhnä kuivaa siihen. Siinä vaiheessa on aivan sama jos joku lähellä ajava saa nesteet silmille.
Entäs tienviertä kulkevat jalankulkijat yms? Pesetkö ehkä alustankin lätäkön osuessa kohdalle?

Oma vaatimaton mielipiteeni on, että pidätyskyvyttömälle ruikkijaporukalle muiden hyvinvointi on ylipäätäänkin ihan sama.
confused_orig.gif

Hällä väli silti mulle. Ei varsinaisesti haittaa. Pistänpä vain mielessäni mappiin toivottamat tapaukset ja jatkan matkaa.

Tuulilasi lehden nettikeskustelusta motoristeista

motoristi" Nimim: jape M*kinen: Näille "teiden runk..reille", jotka paskat välittävät 2-pyöräisillä liikennesäännöistä (tai edes normaalien ihmisten hyvistä tavoista), on hyvä keino autoilessa kesällä laittaa pissapoikaan niin vahva seos (+ vähän "jotain muutakin" siihen mukaan) ja säätää painepesurit ajovaloilta sopivasti "sivulle heittäviksi", niin niitä voi kastella ruuhkissa pujottelujensa ja kaahailujensa lomassa näitä välinpitämättömiä 2-pyöräisiä (=paikallisen taksi/linja-autoilijan neuvo)?! ...
Mistä ihmeestä nuo tietää olenko minä välinpitämätön vai en, jos liikenteessä ajelen...
Saatan olla sillä hetkellä hyvinkin huolissani tai vaikkapa iloinen...
Heh, on jotenkin niin tehdyn tuntuinen tuollainen määritelmä...olsiko mietitty pitkäänkin???
tounge.gif

koppakuoriainen niin ruikin kyllä huolella nestettä lasille ennen kuin se töhnä kuivaa siihen. Siinä vaiheessa on aivan sama jos joku lähellä ajava saa nesteet silmille.
Entäs tienviertä kulkevat jalankulkijat yms? Pesetkö ehkä alustankin lätäkön osuessa kohdalle?

Oma vaatimaton mielipiteeni on, että pidätyskyvyttömälle ruikkijaporukalle muiden hyvinvointi on ylipäätäänkin ihan sama.
confused_orig.gif

Hällä väli silti mulle. Ei varsinaisesti haittaa. Pistänpä vain mielessäni mappiin toivottamat tapaukset ja jatkan matkaa.
Tottakai tuulilasi pestään silloin, kun se on likainen. Tiellä ajetaan tietysti normaalia ajolinjaa pitkin, jos joku kastuu sen johdosta, niin antaa kastua.

Aika harvalle, joten tuskin kovinkaan moni, ei moottoripyöräilevä, edes osaa ajatella miltä se pyöräilijästä tuntuu. Puhumattakaan siitä että autoilijat tietäisivät kuinka pitkälle taakse se vesi roiskuu.
Olen samaa mieltä, joskin poikkeuksiakin voi olla. Moni kirjoittaja on jo maininnut, kuinka ikävältä tuntuu kun auto roikkuu ihan takarenkaassa kiinni. Joillakin autoilijoilla on tapana ohittaa MP:t vaihtamatta kaistaa ja näyttämättä vilkkua. He vain päättävät liukua rinnalle. Pitäisi varmaan ajaa keskiviivan tuntumassa.

Ajelin pari päivää sitten pikkukaupungin aamuruuhkassa. Lähestyessäni risteystä, ennen kääntyvien ajokaistojen alkua, takaa tullut auto splittasi minun ohitseni ja vei paikkani jonossa. Vasemmalle kääntyvien kaista ei ollut vielä alkanut, joten auto jäi eteeni keskiviivan tuntumaan. Ohittaessa väliimme jäi ehkä kymmenen senttiä tilaa. Vauhtia oli 30-40 km/h. Tarinan opetus; aja keskiviivan tuntumassa, ei autokoulussa neuvotulla paikalla (keskiviivan ja tien reunaviivan puolivälissä).

Mitä tein? No ajoin äijän kiinni ja näytin erästä kansainvälistä käsimerkkiä. Äijä suuttui ja teki äkkinäisen kiilausliikkeen niin, että koko auto heilahti (melkein ulkopuolen renkaat irtosivat tiestä). En jäänyt alle...onneksi. Sitten tuo, arviolta 60-vuotias batu rupesi viittoilemaan, että pitäisi tulla tappelemaan.

Läheltä ohittelua eikä perässä roikkumista pääse tietenkään tapahtumaan, jos ajaa tarpeeksi lujaa.
tounge.gif

sanoi:
Äijä suuttui ja teki äkkinäisen kiilausliikkeen niin, että koko auto heilahti (melkein ulkopuolen renkaat irtosivat tiestä). En jäänyt alle...onneksi. Sitten tuo, arviolta 60-vuotias batu rupesi viittoilemaan, että pitäisi tulla tappelemaan.

Sehän taitaa olla ihan normireaktio, eikös tuolla Mäntyluodontiellä keväällä joku pappa kalautti vasaralla toista päähän ryhmittymissääntöjä selvitellessä. En tiedä tulivatko selviksi, kai käräjillä käsitellään semmoisia.

Näitä hermoraunioita tosiaan on paljon, pienikin provosoiva ele ja ovat kuin sähköiskun saaneet. Kas kun eivät saa slaagia heti...
biggrin.gif

Oon saanu monet hyvät naurut noista, tosin vaarallisiahan ne ovat. Ikävä juttu. Yhteiskunta näköjään syynää vähän muita suuntia...

Tottakai tuulilasi pestään silloin, kun se on likainen. Tiellä ajetaan tietysti normaalia ajolinjaa pitkin, jos joku kastuu sen johdosta, niin antaa kastua.
Siis ihan tosissasi ruikit vaikka liikennevalojen kohdalla siihen jarruttaneiden jalankulkijoiden päälle, kun nyt justiinsa on tuo klasin läpinäkyvyys huonolla hapella ja mun on ihan pakko heti nyt pestä se?
tounge.gif

Siis ihan tosissasi ruikit vaikka liikennevalojen kohdalla siihen jarruttaneiden jalankulkijoiden päälle, kun nyt justiinsa on tuo klasin läpinäkyvyys huonolla hapella ja mun on ihan pakko heti nyt pestä se?
tounge.gif
Tottakai lasin pitää olla puhdas. Jos joku haluaa ajaa autolla, jossa on paskainen lasi, niin se hänelle suotakoon.

Kyl mää ainakin, jos tulevat likaisilla kengillään kävelemään mun tuulilasille.
smile_org.gif

Toisaalta...kuka käski asentaa liikennevalot tuulilasiin?
wink.gif

Asiaan liittyen tuli mieleeni, että olipas mielenkiintoiset kolme taksikuskia eilen kahden minuutin sisään. Ensimmäinen tuuppasi Ronald McDonald talolta suoraan eteen pahemmin sivuilleen vilkuilematta. Avensiksessa oli spoileri, hieman huvitti tuunattu taksi. Seuraavasta risteyksestä se kääntyi käsijarrulla kuivalla asfaltilla, siinä ajotapa ja auton ulkoasu kohtasivat toisensa.
smile_org.gif

Toinen taksi varmaan kuvitteli, että aion splitata ja yritti tuupata kaistan kiinni. Hyvin meni kaista kiinni kun tohkeissaan sammutti megen valojen vaihtuessa. Sitten splittas puoli jonoa oikealta ohi kun meni konsepti sekaisin.

Kolmas bemarilla ajellut taksi tekikin sitten juuri tämän ruiskutteluliikkeen. Varmaan oli klasi likainen ja justiinsa siinä varjoisalla kujalla alkoi häikiä. Tälläkin huomio kiinnittyi tekosensa tulosten tarkastamiseen ja niinpä se tuuppasi punaisia päin, punottava naama vain tähysteli taaksepäin peilistä. Meni vielä harakoille ruiskuttelut.

No joo. Mutta kannattaisi varmaan noin keskimäärin keskittyä omaan ajoon mieluummin kuin muiden opettamiseen, ei näytä ammattikuskeillakaan olevan homma ihan hanskassa.
idea3.gif

Avensis-kuskissa oli kyllä potentiaalia.
tounge.gif

[

Ajelin pari päivää sitten pikkukaupungin aamuruuhkassa. Lähestyessäni risteystä, ennen kääntyvien ajokaistojen alkua, takaa tullut auto splittasi minun ohitseni ja vei paikkani jonossa. Vasemmalle kääntyvien kaista ei ollut vielä alkanut, joten auto jäi eteeni keskiviivan tuntumaan. Ohittaessa väliimme jäi ehkä kymmenen senttiä tilaa. Vauhtia oli 30-40 km/h. Tarinan opetus; aja keskiviivan tuntumassa, ei autokoulussa neuvotulla paikalla (keskiviivan ja tien reunaviivan puolivälissä).

Mitä tein? No ajoin äijän kiinni ja näytin erästä kansainvälistä käsimerkkiä. Äijä suuttui ja teki äkkinäisen kiilausliikkeen niin, että koko auto heilahti (melkein ulkopuolen renkaat irtosivat tiestä). En jäänyt alle...onneksi. Sitten tuo, arviolta 60-vuotias batu rupesi viittoilemaan, että pitäisi tulla tappelemaan.

Läheltä ohittelua eikä perässä roikkumista pääse tietenkään tapahtumaan, jos ajaa tarpeeksi lujaa.  
tounge.gif
Oisit kopassu pataan,tommoinen ääliö kun pyytää paritanssiin
minä lähden ainakin.

Myös monen moottoripyörän ulkoasu ja pyörää kuljettavan henkilön ajotapa kohtaavat toisensa.
Varsinkin jos on mopottimessa kaksi pyörää niin moni kallistaa kulmaan mennessä.
idea3.gif

No joo, ei ollut tarkoitus provoilla tai yleistää, että spoileri = urheilullinen tms. ajotapa. Kunhan pisti silmään hauskana yksityiskohtana ja kässäri kruunasi komeuden.

Back