• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Dynojet Thunderaceen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
moro JP,
Tossa surffailin foorumissa ja löysin kaverin, joka oli käynyt samassa paikassa samantyyppisellä vehkeellä minua ennen:
(Yamaha talk sivulta 7)
Kokemuksia Thunderacesta
->Kuume on kova,
Lähetti: kuuhake
Kesä. 30 2004,20:42
laitoin viime talvena omaan thunderaceen wisecot,dynojetin suutinsarjan,k&n-filsun ja akran kokoputkiston.en kyllä huomannut että väännöt olis hävinnyt.säädätin ip-dynossa,takaselta 148hv ja väännöt 115.itse olen tyytyväinen pyörään.

pysyn maalla ja toivottavasti muittenkin mukana tehoilla, mitkä ne nyt sitten ovatkaan (dynojen erot tietty ja ilmanpainekkin vaikuttaa->korkealla pohjoosessa on ilma ohuempaa:)) tarkoitus oli säädättää vaan huonosti seostettu kone. Suhtaudun itsekkin kriittisesti mopottimeni käppyröihin kun en ole itse lukenut/kuullut noin pirteää vakiota mistään. Muita mopotteja tuossa penkissä on käynyt useita satoja, eikä ole liian positiiviselta vaikuttanut on kun verratu eri penkin tulokseen...tiedä taas ?

-palaillaan-

Yleinen tieto on että Kemin penkki antaa aina vähemmän tehoa (mittaa/ ilmoittaa) kuin muut. Tärkeintä on että kun viritetään ja verrataan muutoksia niin käytetään samaa penkkiä... Tossa mopossa jossa vaihdettu koko putki on Wisecon ylikoko sarja joka nostaa vääntöä. Olen myös tuon aiemaan kommentin jossa kommentoin koko putki vs alkuperäinen saanut tietoa että nimenomaan Acran putkella ei tulisi oikein säädettynä tehon ja väännön menetystä ala- ja keskialueella. Kun noita suuttimia vaihtelee niin kannattaa kokeilla myös niiden seos ruuvien säätöä muutenkin kuin pelkästään niiden ohjeiden mukaan. Vaikka niiden ei pitäisi vaikuttaa kuin alhaalla on niiden säädöillä saatu jopa 4-5 hepan lisäyksiä maksimi tehoon. Tuo viritys maailma on todella ihmeellinen eikä kahta samanlaista laitetta tule ikinä vastaan. Joku juttu voi toimia mun laitteessa, mutta ei varmaan toimi samalla tavalla sun laitteessa. Mulla muutoksia tehty vaimentajaan (60mm sisäputki) ja filsu sekä Dynon suuttimet ja neulat. Voimaa tuli perstuntumalla lisää varsinkin tuohon 4-8000 alueelle. Nostaa herkemmin etutassua jo 4000 kiekalla kaasusta... ei tarvii nykiä vaikka olis tankki täynnä ja minä paksuna poikana ihan satulan etureunalla...

Yleinen tieto on että Kemin penkki antaa aina vähemmän tehoa (mittaa/ ilmoittaa) kuin muut. Tärkeintä on että kun viritetään ja verrataan muutoksia niin käytetään samaa penkkiä...
näinpä juuri. mitkään 2 penkkiä eivät näytä täysin samaa ellei niitä erikseen ole kalibroitu samaan lukuun. (esim viimekesän bomberweekendin penkit)... ja suht realistinen penkki näyttää vakio gsxr1.1selle n 130-135hv, vakio fzr/t-ace 125-130hv ja tämä on suunnilleen se totuus.
sensijaan voi sitä eroa tarkistella (esim 140hv -> 152hv) ja todetaan että hyvä kaasarinsäätäjä on ollut paikalla. 12hv pienin muutoksin on todella hyvä tulos jonka pitäisi tuntua ajossakin mukavasti vaikka muut penkit suhteessa voisivat näyttää esim 130 ->141hv.

moro JP,
Tossa surffailin foorumissa ja löysin kaverin, joka oli käynyt samassa paikassa samantyyppisellä vehkeellä minua ennen:
(Yamaha talk sivulta 7)
Kokemuksia Thunderacesta
->Kuume on kova,
laitoin viime talvena omaan thunderaceen wisecot,dynojetin suutinsarjan,k&n-filsun ja akran kokoputkiston.en kyllä huomannut että väännöt olis hävinnyt.säädätin ip-dynossa,takaselta 148hv ja väännöt 115.itse olen tyytyväinen pyörään.
omassani karkeasti samansuuntaiset muutokset ja
138,1hv/119,7nm. Salon Pyörä ja Mopo. penkkinä MJP2000, korjauskerroin 1.055. samaa penkkiä on käytössä monella. ylhäällä meni laihalle ja keskellä liian rikkaalla. sittemmin korjattu vaikkei penkitetty. ei acen vaan fzrän kone. acen airboxi.
JP jos meinaat sitä alakautta ilmaa ottavaa modia tehdä niin mä voisin porailla oman boxini myös samaan malliin.

Yleinen tieto on että Kemin penkki antaa aina vähemmän tehoa (mittaa/ ilmoittaa) kuin muut. Tärkeintä on että kun viritetään ja verrataan muutoksia niin käytetään samaa penkkiä...
näinpä juuri. mitkään 2 penkkiä eivät näytä täysin samaa ellei niitä erikseen ole kalibroitu samaan lukuun. (esim viimekesän bomberweekendin penkit)... ja suht realistinen penkki näyttää vakio gsxr1.1selle n 130-135hv, vakio fzr/t-ace 125-130hv ja tämä on suunnilleen se totuus.
sensijaan voi sitä eroa tarkistella (esim 140hv -> 152hv) ja todetaan että hyvä kaasarinsäätäjä on ollut paikalla. 12hv pienin muutoksin on todella hyvä tulos jonka pitäisi tuntua ajossakin mukavasti vaikka muut penkit suhteessa voisivat näyttää esim 130 ->141hv.
Se bomber weekendin toinen penkki oli Kemistä eli se realistinen... Mulla näytti vakiona 122.8 takaselle Kemin penkki ja 102 vääntöä... Pitäis varmaan käyttää ennen myyntiin laittoa jossain eteläsuomen penkissä jotta saa kunnon myyntihevoset lappuihin
tounge.gif

moro JP,
(Yamaha talk sivulta 7)
Kokemuksia Thunderacesta
->Kuume on kova,
138,1hv/119,7nm. Salon Pyörä ja Mopo. penkkinä MJP2000, korjauskerroin 1.055. samaa penkkiä on käytössä monella. ylhäällä meni laihalle ja keskellä liian rikkaalla. sittemmin korjattu vaikkei penkitetty. ei acen vaan fzrän kone. acen airboxi.
JP jos meinaat sitä alakautta ilmaa ottavaa modia tehdä niin mä voisin porailla oman boxini myös samaan malliin.
138hv on kyllä aika vähän jos samat muutokset kuin minulla tai penkeissä on aika hurjia eroja,mutta väännöt aika samaa luokkaa.eka vedolla saantiin 140hv siis ennen kuin tehtiin mitään säätöjä,sitten äijä vähän sääti niin 148hv.tämä äijä lupasi että saisi vielä 8-10 hv kun tekisi kanteen muutoksia.pitää se varmaan viedä.onko muuten kokemuksia auttasko säädettävät nokka-pyörät mitenkään tehoihin/vääntöihin?

moro JP,
(Yamaha talk sivulta 7)
Kokemuksia Thunderacesta
->Kuume on kova,
138hv on kyllä aika vähän jos samat muutokset kuin minulla tai penkeissä on aika hurjia eroja,mutta väännöt aika samaa luokkaa.eka vedolla saantiin 140hv siis ennen kuin tehtiin mitään säätöjä,sitten äijä vähän sääti niin 148hv.tämä äijä lupasi että saisi vielä 8-10 hv kun tekisi kanteen muutoksia.pitää se varmaan viedä.onko muuten kokemuksia auttasko säädettävät nokka-pyörät mitenkään tehoihin/vääntöihin?
tässä sitä luetaan vihreenä  katteudesta toisten yammujen tehoista joissa periaatteessa sama kone.....no ny sain vaihdettua neulat,paikalla oli sellaiset kiinteät"suipon"malliset ja nyt on tylpän malliset...mietin miksi joskus vaihdettu niin erinmalliset neulat?,,kuristettu mallin takiako?...toi airbox mod. jää vielä tekemättä....

tässä sitä luetaan vihreenä katteudesta toisten yammujen tehoista joissa periaatteessa sama kone.....no ny sain vaihdettua neulat,paikalla oli sellaiset kiinteät"suipon"malliset ja nyt on tylpän malliset...mietin miksi joskus vaihdettu niin erinmalliset neulat?,,kuristettu mallin takiako?...toi airbox mod. jää vielä tekemättä....
Joo kyllähän tossa jotain maagista mystiikkaa on että suhteellisen vakiotkin antaa tollasia yli 150 paukkuja!Mutta noista neuloista,tossa on ero vakio neulan ja ns viri neulan välillä.En vaan muista kumpi on suippo ja kumpi tylppä.

Viri neula on suippo samoin kuin esim Acen vakioneula. Dynon neula on vaan profiililtaan ja säädöiltään parempi.

Viri neula on suippo samoin kuin esim Acen vakioneula. Dynon neula on vaan profiililtaan ja säädöiltään parempi.
...siis meinaako tää nyt sitä että mun fzr:ssä oli jo viri neula jolla pitäis heppoja tulla lisää  
crazy.gif
...sittem tää suippo neula se siis antaa bensaa enemmän kuin tylppä,meinaa ko neulan kärki on ohut joten bensaa menis enemmän.......tämänkö takia menee seokset liian rikkaalle alakierroksilla ,alle 6000rmp(ylä kierr. ei ongelmia) jos laittaa isomman suuttimen kun neulan on suippo.....vai oisko toispäin?

...siis meinaako tää nyt sitä että mun fzr:ssä oli jo viri neula jolla pitäis heppoja tulla lisää  
crazy.gif
...sittem tää suippo neula se siis antaa bensaa enemmän kuin tylppä,meinaa ko neulan kärki on ohut joten bensaa menis enemmän.......tämänkö takia menee seokset liian rikkaalle alakierroksilla ,alle 6000rmp(ylä kierr. ei ongelmia) jos laittaa isomman suuttimen kun neulan on suippo.....vai oisko toispäin?
jaa-a. se jää nähtäväksi. seuraava penkitys samassa penkissä kertoo paljon.

Kävin just vilkuilemassa yhdestä webbi kaupasta ja näyttäis olevan noi FZR1000 ja Acen Dynon setit eri tilausnumeroilla joten eroja voipi olla niissäkin...

juup. eri koon suuttimet niissä on alunperinkin. voisi olla tekoa sen acen uudemman (isomman) airboxin kanssa.

juup. eri koon suuttimet niissä on alunperinkin. voisi olla tekoa sen acen uudemman (isomman) airboxin kanssa.
jaaha,katoin Ronnies sivuilta,tosiaan ainaski -97 Ace, hieman erinlainen airbox,suora tötterötkin sisällä ,mutta ottaa ilman myös päältä, fzr.ssä on käyrät tötteröt,sill ei varmaan oo mittään merkitystä minnepäin käyrät osoittaa boxin sisällä vai?miks pittää olla tötteröt sisällä?......Paljonko valmistaja luppaa tehoja  Acelle?..

ARGH !

Kannen työstö maksaa n.1000 euroa... Sisältää plaanauksen, virtausten uudelleen katselmoinnin ja venttiilin nostimien hoonauksen.

Samasta paikasta sain hinnaksi 1070 männille, putkille ja tiivisteille 1000 euroa.

Mihin hintaan ootte saanu noita mäntiä ja mistä?
Saako us-partsilla tingittyä hyvin?

tuo kansi on kyllä melko kallis ellei venttiileitä vaihdu samalla(?) eiköhän siukolakin tee kannen edukkaammin ellei mitään varsinaista korjattavaa ole.
1070 setti on aika paljon kalliimpi kuin pienempi sarja. plus että asennukseen menee vielä paljon rahaa kun uudet putket pitää asentaa ja porata (ne on siis vakiokokoa). nyrkkisääntönä voisi pitää että ei se setti ainakaan enempää voi maksaa kuin wisecon sivuilla!!

mäntäsrj (sis männät+renkaat+tiiviste+tapit) 565,60$ + putket 124,88$. dollarin kurssin ollessa tällainen niin max tuon saman voisi maksaa euroina.

muista käyttää jotain hyvää moottorikoneistamoa poraukseen. turussa turun moottorihionta/rosendal

Ihan mielenkiinnosta, paljo te saatte noilla kansitöillä yms. potkua lisää? Minä vaan hintoja/hyötyä turbosarjoihin tässä vertailen...
wink.gif
En kylläkään sillä että olisin ite laittamassa mitään...
talktohand.gif

Ihan mielenkiinnosta, paljo te saatte noilla kansitöillä yms. potkua lisää? Minä vaan hintoja/hyötyä turbosarjoihin tässä vertailen...  
wink.gif
En kylläkään sillä että olisin ite laittamassa mitään...  
talktohand.gif
no eipä ole turbon voittanutta kun korkeaviritteisen sporttipyörän _kone_ teho kasvaa yli 20%. ainakaan rahallisesti.
tosin jos turbokikkarasta haluaa hyvän + ajokelpoisen niin mc-expressin setti (ja onhan niitä muitakin valmiita hyviä sarjoja) uuteen ruiskupyörään on ainut järkevä ratkaisu. pyörä min 12000e + setti 5000e.... ei edullista mutta onpa kivaa
biggrin.gif

kaikki vanhat Jyry-sisun turbot itsehitsatuilla pakosarjoilla ja painekaasareilla voi unohtaa suosiolla. huonoa tehoa.

Toisaalta olis hieno laittaa mopon kylkeen Caterpillar tarrat....

Jeps pitää kysellä vähän muista koneistamoista hintoja.

Ilmoitan Koneistamon nimen ja hinnat kun haen kaikki romut pois sieltä..

Osaatteko sanoa mistä saisi hienoja erikois tarroja mopoon? Mopo menee maalaukseen niin vois laittaa samalla uudet räheet tarrat...PS. Muistakaa turvaväli!!!

Back