• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducatin uusi mallisto: Monster 696, 848, 1098R..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JiiOo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No jos kaveri on "aito" Ducatisti, niin kuiva kytkin ilman muuta ja jos taas on japskista aitoon moottoripyörään siirtyvä, niin varmaan se märkäkin kytkin aluksi kelpaa.
tounge.gif
"Aidot" Ducatistit ajavat niillä pyörillään, oli kytkin märkä tai ei.

kaboom.gif

Kyl se vaan aitoa Ducatismia on tykätä niistä asioista, joita Italian pojat ja tytöt on siihen peliin keksineet laittaa ja syystä.
Eli aito Ducatisti on, kun tykkää merkistä. Hienoa.
Tulee monta japanilaismerkillä ajavaa aitoa Ducatistia maahan.
Tässäkin lienee sitten sitä "ainoaa aitoa" tykkäämistä vielä olemassa.

Minulla on vanha Fenderin kitara nurkassa. Olenko kitaristi?
Noooway.
Good point, mutta eikös Ducatismi ja Ducatisti ole kaksi eri asiaa. Toki tarkoittanet, että kun en kauheasti ole Ärrällä ajanut, niin sitten en osaa ajaa sillä.. Right?

Eli tallissa se vaan lepäilee ja sillä ei soiteta. Ja laitteethan tykkää kun niitä käytetään, se on totta. Varmaan se suruissaan syöpyy ja itkeä tirrittää kun se on jätetty niin pitkäksi aikaa yksin. No tulee se ensikesäkin taas ja sitten ajetaan taas lisää. Jos nyt kehtaa ajaa kun ei osaa..
tounge.gif

Ducatistilla on Ducati ja Ducatismi taas koskee ihmisiä, jotka kokevat Ducatin positiivisesti eli tykkää siitä ja sen ominaisista ratkaisuista oli sellainen omana tai ei.
wink.gif

Juu no kitaran omistaminen ja sen soittotaito on varmaan hiukan pidemmällä toisistaan.

Mä oon soittanut 35vuotta kitaraa, enkä osaa sitä edelleenkään.. Sitä kun ei opi muutamassa päivässä eikä edes vuodessa. Toki on muitakin soittimia siinä rinnalla kokeiltu. Se sun käyttämätön Fenderi voisi olla kiva lisä tuon Nuutisen Juhan tekemän humbukkeri-kitaran rinnalle..
smile_org.gif

Mopolla/MP:llä ajokin on varmasti henk koht vajaahkolla osaamisen tasolla, mutta sen jonkinlaiseen välttävään oppimiseen ei fillarilla ajon oppimisen lisäksi tarvittu kuin muutama päivä kokeilua.

Siitä sitten hiljalleen kokemusta karttunut ja liikennesilmää näin vanhemmiten, joka auttaa myös. Rata-ajoa oppii varmasti paremmin radalla, ja kun niitä kykyjä taas ei välttämättä voi liikenteeseen kunnolla siirtää, niin ei sen niin väliä tai jollei sitten halua sitä lentolupakirjaa menettää..
062802moto_prv.gif

Noooway.
Alkaa taas menemään väännöksi Italo vs. muu maailma.
No, minulla on tuossa vieressä joku Stratocaster-kopio ja voin todeta että Helpompi se Ducati on saada laulamaan kuin skitta soimaan.
Tuossa on harvinaisen paljon pointtia. Voi kun oppis joskus oikeesti soittamaan. No se on kanssa treenauksesta kiinni, niin ku moni muukin osaaminen tässä maailmassa. Se harrastuskin itsessään on kivaa, kun menee asiassa eteenpäin.

Moottoripyöristä opin varsinaisesti tykkäämään aika paljon myöhemmin kuin autoista. Ehkä siksikin se on nyt niin paljon hauskempaa, kun ei ehtinyt nuorena kyllästyä aiheeseen.

Mulla lojuu tuossa aito Strato ja se on kyllä surkeaa laatua jos vertaan maineeseen ja laatuun mikä pyörässä on..

Mulla lojuu tuossa aito Strato ja se on kyllä surkeaa laatua jos vertaan maineeseen ja laatuun mikä pyörässä on..
Juu, kyllä skebat on aina yksilöitä niin kauan kun ne on puusta tehtyjä. Vanhoista löytyy huippuja ja huonojakin mutta ne on kaikki sentään Jenkkejä.. Nykyäänhän ei tiedä mistä päin ne kepit oikein tulee.

Ducatit ainakin kasataan Italiassa.
bowdown.gif

No jos kaveri on "aito" Ducatisti, niin kuiva kytkin ilman muuta ja jos taas on japskista aitoon moottoripyörään siirtyvä, niin varmaan se märkäkin kytkin aluksi kelpaa.
tounge.gif

Kyl se vaan aitoa Ducatismia on tykätä niistä asioista, joita Italian pojat ja tytöt on siihen peliin keksineet laittaa ja syystä.

Noooway.
Good point, mutta eikös Ducatismi ja Ducatisti ole kaksi eri asiaa. ..
Aikanaan määrittelit, että "aito Ducatisti" ostaa laitteensä viralliselta maahantuojalta. Onko siis vähemmän aito Ducatisti, jos ajaa rinnakkaistuodulla pyörällä? Entä, jos pyörä on hankittu ulkolaiselta viralliselta maahantuojalta. Onko silloin se ainoa oikea "aito" lainkaan? Mikäli pyörä on ostetu viralliselta maahantuojalta, mutta pyörää ei ajeta juurikaan, onko silloin "aito". Entä, jos ajaa paljon, pyörä on rinnakkaistuotu, mutta ei tykkää pyörästään. Onko silloin "aito" Hämmentävää...

Lisää hämmennystä tuottaa kertomasi fakta että "aito" Ducatisti ajaa vain kuivakytkin Ducatilla.
Siis, viralliselta maahantuojalta ostettu märkäkytkin Ducati, jota kuljettaa asiasta innostunut motoristi, ei sinun mielestä ole semmoinen "aito". Todella hämmentävää....

Huh, en koskaan uskalla ostaa isoa D:tä. En opi millään näitä kaikkia "aitojen Ducatistien" laatimia aitoussääntöjä. Toisaalta, ei kait sillä "aitoudella" ole merkitystä muualla kuin nakkikoski kehuskelu keskusteluissa. Ja tietty netissä, joissain porukoissa.
thumbs-up.gif

Aikanaan määrittelit, että "aito Ducatisti" ostaa laitteensä viralliselta maahantuojalta. Onko siis vähemmän aito Ducatisti, jos ajaa rinnakkaistuodulla pyörällä? Entä, jos pyörä on hankittu ulkolaiselta viralliselta maahantuojalta. Onko silloin se ainoa oikea "aito" lainkaan? Mikäli pyörä on ostetu viralliselta maahantuojalta, mutta pyörää ei ajeta juurikaan, onko silloin "aito". Entä, jos ajaa paljon, pyörä on rinnakkaistuotu, mutta ei tykkää pyörästään. Onko silloin "aito" Hämmentävää...

Lisää hämmennystä tuottaa kertomasi fakta että "aito" Ducatisti ajaa vain kuivakytkin Ducatilla.
Siis, viralliselta maahantuojalta ostettu märkäkytkin Ducati, jota kuljettaa asiasta innostunut motoristi, ei sinun mielestä ole semmoinen "aito". Todella hämmentävää....
Tähän ei varmaan paljon muuta voi sanoa kuin soveltaa vanhaa amerikansananlaskua:
"If you have to ask, you wouldn't understand... and you ask a lot!"
wink.gif

tounge.gif

Noooway.
Good point, mutta eikös Ducatismi ja Ducatisti ole kaksi eri asiaa. ..

Huh, en koskaan uskalla ostaa isoa D:tä. En opi millään näitä kaikkia "aitojen Ducatistien" laatimia aitoussääntöjä. Toisaalta, ei kait sillä "aitoudella" ole merkitystä muualla kuin nakkikoski kehuskelu keskusteluissa. Ja tietty netissä, joissain porukoissa.
thumbs-up.gif
No voe hyvänen aika.

Oon kyllä voinut korostaa että mun ärrä on "aito" Suomipyörä, jossa on maahantuojan takuu, koska se voi tuollaisessa erikoispyörässä olla jollekin tärkeää.., varsinkin pyörän jälleenmyyntiarvon suhteen, koska "Suomipyörät" on ja tulee olemaan paremmissa hinnoissa kuin harmaatuodut, nyt ja aina, mutta en ymmärrä miten se Ducatismiin tai Ducatistiin liittyy..
withstupid.gif

Mitähän nyt oikein yrität sanoa? Kaikestapa sinäkin hämmennyt suotta päiten. Mulla on kyllä ollut myös toinen Ducati, jolla on enempi ajettu, eli siis olen Ducatisti myös ajamisen suhteen..
062802jumpie_prv.gif

Ens kesänä ajellaan sitten Ärrällä ja Harrikalla riippuen siitä haluuko joku kyytiin vai ei ja toisaalta sen perusteella kumpi huvittaa enempi.

Ja ehdottomasti aidompi Ducatisti on se joka ajaa kuivalla kytkimellä. Onhan se nyt päivän selvää..
033102bebe_1_prv.gif

Sä olet nyt ymmärtänyt lähes kaiken lähes täysin väärin. Ducatin saattaa ostaa ne, jotka haluaa sellaisen ihan vapaaehtoisesti ja jos siinä halutussa mallissa sitten on märkä kytkin niin voi voi. Sellasta se on. Ei aina voi saada kaikkea. Varsinkaan jos sitä kuivaa kytkintä ei sitten sattuis edes haluamaan niin whats the problem?

Älä ota kaikkee niin vakavasti.
033102beer_1_prv.gif

Tähän ei varmaan paljon muuta voi sanoa kuin soveltaa vanhaa amerikansananlaskua:
wink.gif
That is the point..
biggrin.gif

wink.gif
That is the point..
biggrin.gif
Ei kun "Whats the point"  jos täytyy selilitellä ja puolustella näkemyksiään niin on jo hakoteillä koska mitä noihin valintoihin ja tykästymisiin tulee niitä ei voi edes järkevästi tekstiin pukea. Jos nyt jonkun mielestä aito  perinteinen ducati kilkattaa rahisee kolisee ja hän määrittelee oman arvomaailmansa mukaisen aidon ducatistin sillä perusteella FINE, suotakoon se hänelle.

Whats the point myös pätee myös niihin turhiin kyselyihin joissa todetaan että he eivät eivät ymmärrä toisen harrastuneisuutta ja intohimoa / palvonnan kohdetta, tai yrittävät saivartelemalla vaikuttaa toisten suhtautumiseen.

Tosin toi aito ducatisti ajaa kuivakytkimellä on kyl aika hehiö läppä mutta mikäs siinä.

P.s : Joo en saannu unta joten piti tulla tänne hölisee  
sad_orig.gif

wink.gif
Niin, näitä sääntöjä on niiin paljon, että on pakko kysyä niiden määrittittelijältä. Eihän se ole tyhmä joka kysyy, vaan se joka luulee tietävänsä.

I don´t mind, ´cos you don´t matter- on myös sanonta maailmalta.

Pitää sekin lisätä tuohon kuivaan kilinään, et peliin pittää vaihtaa 48 hampainen kello ja kaikki suojakopat mäkeen.
Stock on aika vaisu ja koppakin suht hirvittävä... pöydällä makaa jo STM ja odottelee ajamattomaan peliin pääsyä. En edes kuvittelis ajavani se harmaa stock koppa kiinni ja se vaisu rahina sisällä.

en kai mä edes lukeudu tukaatistiksi saatikka tukaatismiin.. ajanhan kuitenkin vanhoilla jenkkivessoilla "samaan aikaan"... joten kutsunkin tätä ennemminkin "sairaudeksi"
tounge.gif

Pitää sekin lisätä tuohon kuivaan kilinään, et peliin pittää vaihtaa 48 hampainen kello ja kaikki suojakopat mäkeen.
Stock on aika vaisu ja koppakin suht hirvittävä... pöydällä makaa jo STM ja odottelee ajamattomaan peliin pääsyä. En edes kuvittelis ajavani se harmaa stock koppa kiinni ja se vaisu rahina sisällä.

en kai mä edes lukeudu tukaatistiksi saatikka tukaatismiin.. ajanhan kuitenkin vanhoilla jenkkivessoilla "samaan aikaan"... joten kutsunkin tätä ennemminkin "sairaudeksi"  
tounge.gif
Kyllähän sä ainakin tukaatisti olet, myönnä pois!
wink.gif
Eikös teidän molemmat kaksipyöräiset ole nykyään tukaateja ja jenkkipeli mennyt vaihdossa? Nelipyöräiset on sitten erikseen.
Sitä paitsi tukaatismi ei ole sairaus, saabismi kylläkin
tounge.gif

Odotus on loppunut vihdoinkin.. http://www.ducati.com/

696 näyttää ainakin mun silmään tosi makeelta!  
smile_org.gif
Nätti vehje, ... ja sitten se mutta...  pyöreä etuvalo. En tajua. Ikäänkuin muotoilija olisi tehnyt duuninsa 80% hyvin ja sit lätkännyt pyörään pyöreän etulampun kun niitä löytyy varastosta ylimääräisiä. Sama hölmöily on tehty myös Moto Morineissa (ja edit: nyt kun tarkemmin katselen, niin aika monessakin tämän tyyppisessä pyörässä).

No kaikkiahan ei voi miellyttää eikä ees joka kerta. Ajossahan sillä ei ole mitään väliä miltä se näyttää, mutta... en silti tajua. Voisi sitä nyt vähän panostaa pyörän "pärstäkertoimeenkin" jos muodot on muuten kunnossa.  Vai onko tää ensimmäinen asia minkä oikea Ducatisti modifioi oman näköisekseen?
biggrin.gif

Henkilökohtaisesti en kyllä ymmärrä miten joku jaksaa miettiä tota identiteettiään... ducatisti?... motoristi?... Aivan se ja sama mitä muut ajattelee.

Mä ajelen moottoripyörällä, se vaan sattuu olemaan merkiltään Ducati. Ei mua kauheesti kiinnosta mitä siitä ollaan mieltä. En kaipaa lisää kavereita enkä naisia joten mihin ihmeen tarpeeseen mä alkaisin jotain imagoa rakentamaan tai siitä murehtimaan. Epäkypsien ihmisten murheita, kyllä nuo jutut unohtuu kun rupee karvat kasvamaan. Tai ainakin viimeistään sit kun ei enää seiso.
tounge.gif

Mut kyl Ducati-kledjut on ihan siistejä. Kyllä mulla pari D-paitaa löytyy. En kuitenkaan silti ole mikään hardcore-D-mies. Kyllä se vois muunkin merkkinen pyörä olla, mutku mörkö nyt vaan sattuu olemaan moottoripyörän täydellistymä.
wink.gif

tounge.gif
Kyllähän sä ainakin tukaatisti olet, myönnä pois!
wink.gif
Eikös teidän molemmat kaksipyöräiset ole nykyään tukaateja ja jenkkipeli mennyt vaihdossa? Nelipyöräiset on sitten erikseen.
Sitä paitsi tukaatismi ei ole sairaus, saabismi kylläkin
tounge.gif
Heh, mä taidan olla sitten jo "terminaalivaiheessa"... Pyöränä Ducati ja autona Saab. Molemmat punaisia tottakai, koska punainen on nopein väri.

Uudet Ducatin mallit on hinnoiteltu Briteissä.

http://www.motorcyclenews.com/MCN....8prices

848 maksaa suunnilleen UKssa saman verran kuin 2008 Honda CBR1000RR, eli noin 9500 GBP.

1098R on suht´suolainen hinnaltaan, 24.000 GBP. Tuohon vielä Suomen iki- ihana ajoneuvoverotus päälle. Mennäänkö jo yli 40.000kEuron hinnan Suomessa?

Back