• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducatin uusi mallisto: Monster 696, 848, 1098R..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JiiOo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näin amatöörinä: onko tämä lisävarusteoptio niitä varten, jotka haluavat huonompaa suorituskykyä ja -laatua, vai onko siitä jotain etua?
Kun kakspuolikkailla ajettiin erilaisia "vakio"sarjoja, niin joka tehtaan kisakittiin kuului kuiva kytkin. Tästä voisi päätellä, että tarkoitus tuskin on huonontaa suorituskykyä...

Kuiva kytkin on märkää kevyempi, koska kuivassa selvitään pienemmillä kitkalevyillä (ei ole öljyä "voitelemassa" seassa => parempi kitka). Lisäksi moottorin öljytilavuus on pienempi kuivalla kytkimellä => edelleen painonsäästöä.

Radalla näillä pikkuseikoilla on merkitystä. Maantiellä voi sitten miettiä kumpi on parempi. Kuivan keveys ja äänekkyys vs. märän hiljaisuus ja kestävyys. Makuasia.

alan olla aika varma että kun nykyisen kavasakin -06 zx6r vaihto tulee ajankohtaiseksi tod. näk. enskesän jälkeen ,niin seuraava pyörä tulee olemaan 848, jos vaan on hinnoiteltu suht järkevasti...
tuo on koeajettava heti kun mahdollisuus on.

niin, mitähän hinta tulee oleen?

tietty, se on enemmän mitä japanilaisissa vehkeissä, senhän me kaikki jo tiedämme.

No voihan kilin kullit. ST:t sitten poistuneet valikoimasta... Noo, kai sitä sitten pitää kokeilla keväällä josko 1098:ssa riittäis tilat. Ottaa pannuun kun kaikki firmat on jättämässä matkasportteja pois valikoimistaan. Enää VFR ja ZZR jäljellä. Noo, ehkä bussi varauksin.
bawling.gif
bawling.gif

Tällainen 193cm ja pitkälle toistasataa kiloa ei vaan tahdo mihinkään R1:n tai bladen päälle taipua.

No voihan kilin kullit. ST:t sitten poistuneet valikoimasta... Noo, kai sitä sitten pitää kokeilla keväällä josko 1098:ssa riittäis tilat. Ottaa pannuun kun kaikki firmat on jättämässä matkasportteja pois valikoimistaan. Enää VFR ja ZZR jäljellä. Noo, ehkä bussi varauksin.
bawling.gif
bawling.gif

Tällainen 193cm ja pitkälle toistasataa kiloa ei vaan tahdo mihinkään R1:n  tai bladen päälle taipua.
Kai sitä ST3:sta vielä saa mutta ei sekään ihan uusi versio ole.. Ensi vuonna sitten..

Kaks metriä ja yli 100 R1:n päällä.. Se on kuin lauantaimakkara kaksinkerroin povarissa..
062802jumpie_prv.gif

Italiahinta oli kuulemma joku 17900 jos oikein muistan. Tuollaista Hailacilta kertoivat. Siitä sitten päättelemään. Uuden ärrän hinta pitäisi selvitä viikon parin sisään ja jos Desmo Ärrän tilaa niin sen saa (jos vielä vapaana) ensi Elokuussa. 1098 Ärrän saisi jo aikaisemmin...
062802moto_prv.gif

Kuiva kytkin on märkää kevyempi, koska kuivassa selvitään pienemmillä kitkalevyillä (ei ole öljyä "voitelemassa" seassa => parempi kitka). Lisäksi moottorin öljytilavuus on pienempi kuivalla kytkimellä => edelleen painonsäästöä.

Radalla näillä pikkuseikoilla on merkitystä. Maantiellä voi sitten miettiä kumpi on parempi. Kuivan keveys ja äänekkyys vs. märän hiljaisuus ja kestävyys. Makuasia.
No jos kaveri on "aito" Ducatisti, niin kuiva kytkin ilman muuta ja jos taas on japskista aitoon moottoripyörään siirtyvä, niin varmaan se märkäkin kytkin aluksi kelpaa.
tounge.gif

Italiahinta oli kuulemma joku 17900 jos oikein muistan. Tuollaista Hailacilta kertoivat. Siitä sitten päättelemään. Uuden ärrän hinta pitäisi selvitä viikon parin sisään ja jos Desmo Ärrän tilaa niin sen saa (jos vielä vapaana) ensi Elokuussa. 1098 Ärrän saisi jo aikaisemmin...
062802moto_prv.gif
Desmosedicia ei kuulemma enää saa. Menestyi niin hyvin testeissä, että joku oli jopa tilannut kolme kpl ja nyt se 1500 kpl on täynnä.
Itse olin vähän pettynyt tuon 1098R:n ulkonäköön, varsinkin kullanvärisiin vanteisiin joita inhosin jo Tricolorissa.
Jos tuossa 848:ssa on 137 hv tai lähelle niin ei varmaan ole kovin jouhea laite alhaalta. 1098 on jo aika kireä ja tuo R on niin kuin vanhat kisapelit, 848:ssa viritysaste on vielä kovempi. Saapa nähdä mitä todellisuudessa löytyy takanakilta.
Taitaa nykyään paras ostos Ducateista olla perusmallin 1098 ja satsata vähän alustaan. Tehoa on riittävästi ilman putkeakin ja kait se toimii hyvin jos laittaa powercommanderin.

Desmosedicia ei kuulemma enää saa. Menestyi niin hyvin testeissä, että joku oli jopa tilannut kolme kpl ja nyt se 1500 kpl on täynnä.

damned! Ei saa enää vai?
veryangry.gif

Nojoo, en kait mä sitten osta vaan kaksiota, vaan sen kolmion kunnei desmoakaan enää saa
biggrin.gif

Ei vaan, olis siinä asennepussi kohdillaan, kun tyytyis pienempään asuntoon, jotta saa haluamansa mopon...ei taitais kotoa löytyä kovinkaan paljon ymmärystä
omg.gif

062802moto_prv.gif
Itse olin vähän pettynyt tuon 1098R:n ulkonäköön, varsinkin kullanvärisiin vanteisiin joita inhosin jo Tricolorissa.
Jos tuossa 848:ssa on 137 hv tai lähelle niin ei varmaan ole kovin jouhea laite alhaalta. 1098 on jo aika kireä ja tuo R on niin kuin vanhat kisapelit, 848:ssa viritysaste on vielä kovempi. Saapa nähdä mitä todellisuudessa löytyy takanakilta.
Taitaa nykyään paras ostos Ducateista olla perusmallin 1098 ja satsata vähän alustaan. Tehoa on riittävästi ilman putkeakin ja kait se toimii hyvin jos laittaa powercommanderin.
No tuleekos sulle sitten kuitenkin se Desmo R ?

Jos tulee, niin olisi mukava nähdä se jossain tilaisuudessa. Upea laitos kertakaikkiaan.

Itse olin samaa mieltä uuden 1098Ärrän värimaailmasta, mutta kai senkin sulattaisi..
tounge.gif

t. Spagu

062802moto_prv.gif

Jos tulee, niin olisi mukava nähdä se jossain tilaisuudessa. Upea laitos kertakaikkiaan.

Itse olin samaa mieltä uuden 1098Ärrän värimaailmasta, mutta kai senkin sulattaisi..
tounge.gif

t. Spagu
Maalit on keksitty, jos värit ei miellytä
tounge.gif
ei se nyt NIIIN pyhä voi olla, etteikö kultaisia vanteita voi mustaks vetää ja etupleksiä vaihtaa kokopunaiseks....

Tulee se Hailacin kautta Suomen kilpiin suoraan näillä näkymin. Pitäisi saada 999S ja 1098S myytyä molemmat kun tulee niin kalliiksi. Kyselijöitä on paljon, mutta ei ole vielä kukaan käynyt katsomassa.

062802moto_prv.gif

tounge.gif

t. Spagu
Maalit on keksitty, jos värit ei miellytä  
tounge.gif
ei se nyt NIIIN pyhä voi olla, etteikö kultaisia vanteita voi mustaks vetää ja etupleksiä vaihtaa kokopunaiseks....
Kyllä se on niin pyhä, eli orggista erikoismallia ei todellakaan kannata maalilla sutia mistään kohdasta. Se laskee vääjäämättä pelin arvoa. Noin on viisaammat mulle kertoneet.

Orggis kannattaa jättää osiltaan ja väreiltään alkuperäiseksi mutta vaikkapa käyttää sitten muita osia tilalla, jos tykkää. Ne ei edusta niin isoa lisäkustannusta sikahintaisessa "tehdas-spesiaalissa"

Tulee se Hailacin kautta Suomen kilpiin suoraan näillä näkymin. Pitäisi saada 999S ja 1098S myytyä molemmat kun tulee niin kalliiksi. Kyselijöitä on paljon, mutta ei ole vielä kukaan käynyt katsomassa.
No hienoa! Tuo on jo mielestäni investointi, joka kannattaa pitää kuin kukkaa kämmenellä ja jonka arvo todellakin nousee, eikä laske, toisin kuin nämä "normaalit" Ärrät, joiden hinnat on ensin laskeneet radikaalisti ja nousua vasta odotellaan.
tounge.gif

Back